Lapsettomien kaverien loukkaavat puheet selän takana
Mulle selvisi vastoittain, että kaksi hyvinä ystävinäni pitämää ihmistä on haukkuneet mua selän takana. Olen kuulemma nykyään tylsää seuraa ja varoittava esimerkki siitä, miten lapset pilaa naisen elämän.
Itse en todellakaan koe elämäni olevan pilalla, päinvastoin. Loukkaa tosi paljon, että ihmiset, joihin oon luottanut, puhuu musta noin.
Jos oisitte mä, ottaisitteki puheeksi vai poistaisitteko tuollaiset vain kaveripiiristänne sanomatta mitään?
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät he tarkoita loukata sinua. He kertovat vain keskenään oman havaintonsa, että olet muuttunut. He ovat oikeassa siinä, että teillä on nyt eri mielenkiinnon aiheet. Lapsettoman silmin lapsiperheen elämä on tylsistä tylsintä. Valvomista, sairasteluja, vaippasulkeisia, kiukutteluja jne.
Vasta kun on omia lapsia, ymmärtää muita, joilla on. Elätte eri elämänvaihetta. Ystäväsi kaipaavat sitä entistä sinua nyt. Kun muut saavat lapsia, ystävyys palautuu jälleen.
Älä tee mitään, aika hoitaa asian.
Ei mene ihan noinkaan. Ensinnäkin kaikki eivät hanki lapsia, ja toiseksi sivusta seuranneena voin kertoa että ne äitiyteen seonneet mammat eivät ole haluttua seuraa myöskään muiden äitien keskuudessa.
Mä osa
Tämä. Puhuvat toistensa päälle kuin hädissään. Kilpailevat siitä kuka saa eniten radiotaajuutta vallattua se oman kullannupun yhdentekeviä elämäntapahtumia kerratessa.
Sitten on ne äidit jotka pysyvät omana itsenään myös lisäännyttyään. Heidän seurastaan nauttivat edelleen sekä lapsettomat että muut lisääntyneet.
Mammeleissa on juu eroja. Sukulaisistani ja heidän puolisoistaan näkee hyvin ne eri tyypit. Osa kykenee ihan normaaliin keskusteluun aiheesta kuin aiheesta, lässyttämättä lapselle välissä tai mitenkään erityisesti tätä huomioiden. Sitten on ne, jotka ihastelevat lapsen jokaista ilmettä ja pierua ja keskustelu keskeytyy jatkuvasti, kun pitäisi kaikkien hihkuen katsoa heidän lastensa puhaltamaa räkäkuplaa. Nämä jälkimmäiset myös sukujuhlissa ja tapaamisissa vaihtavat (kakka)vaipan olohuoneen tai keittiön lattialla kaikkien edessä, vaikka muut syövät päivällistä yms. Ilmoittavat vielä, kuinka paljon kakkaa tuli.
"Mammeleissa on juu eroja. Sukulaisistani ja heidän puolisoistaan näkee hyvin ne eri tyypit. Osa kykenee ihan normaaliin keskusteluun aiheesta kuin aiheesta, lässyttämättä lapselle välissä tai mitenkään erityisesti tätä huomioiden. Sitten on ne, jotka ihastelevat lapsen jokaista ilmettä ja pierua ja keskustelu keskeytyy jatkuvasti, kun pitäisi kaikkien hihkuen katsoa heidän lastensa puhaltamaa räkäkuplaa. Nämä jälkimmäiset myös sukujuhlissa ja tapaamisissa vaihtavat (kakka)vaipan olohuoneen tai keittiön lattialla kaikkien edessä, vaikka muut syövät päivällistä yms. Ilmoittavat vielä, kuinka paljon kakkaa tuli."
Tätä juuri tarkoitan. Ei se normaalisti käyttäytyvä äitikään jaksa tuollaista sirkusta katsella, ja kuunnella niitä aivottomia, kehää kiertäviä juttuja tunnista toiseen.
Osa äideistä sanoo ettei jaksa puhua lapsista kun pitkästä aikaa pääsevät niistä hetkeksi eroon. Osa taas ei pysty puhumaan muusta, ja niiden kanssa ystävyys kannattaa päättää. Itsekäs ihminen on itsekäs ihminen, oli lapsia tai ei.
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi puheeksi, vaan heivaisin heidät mäkeen elämästäni.
Ihme kertakäyttökulttuuria, heti kun tulee pikku riita katkaistaan ihmissuhteet. Riippuu tietenkin siitä kuinka hyvistä kavereista kyse.
Itse kyllä selvittäisin kuinka paskaa oli puhuttu vai voiko puheissa olla perää siten että ap puhuu nykyään vain vaipoista. Selän takana puhuminen ei ole kivaa eikä toisaalta siitä kieliminenkään.
Ompas kamalaa. Kuka sulle juoruaa muiden mielipiteitä. Heivaa se juoruakka pois sillä hänhän se on typerys.
Vierailija kirjoitti:
40v nainen jatkaa : ota näissä kavereissa huomioon että he paheksui paitsi sua niin ei he sinun lapsestakaan silloin puheiden perusteella pidä. Ja sehän on aika kuvottavaa ajatella niin jonkun lapsesta!
Yleensä aikuiset ihmiset eivät ole erityisesti pitämättä kenenkään lapsesta, sehän on lapsi. Tai miksi siitä nyt tarvitsisikaan "pitää"?
Vierailija kirjoitti:
Ompas kamalaa. Kuka sulle juoruaa muiden mielipiteitä. Heivaa se juoruakka pois sillä hänhän se on typerys.
Joku kateellinen juorukello on halunnut vähän draamaa. Kyseessähän on tosiaan mielipiteet, ei paskanjauhanta.
Oletko niitä äitejä, jotka eivät enää kykene puhumaan muusta kuin lapsesta? Instasi on täynnä lapsen kuvia ja odotat lapsettomienkin reagoivan sydämillä?
Toisista tulee tuollaisia, toiset eivät hukkaa omaa identiteettiiään, vaan kykenevät monipuoliseen kommunikointiin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko niitä äitejä, jotka eivät enää kykene puhumaan muusta kuin lapsesta? Instasi on täynnä lapsen kuvia ja odotat lapsettomienkin reagoivan sydämillä?
Toisista tulee tuollaisia, toiset eivät hukkaa omaa identiteettiiään, vaan kykenevät monipuoliseen kommunikointiin.
En kestänyt kalasta puhuvia äitejä edes vauva-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ap sai kerta heitolla kaksi tosi arvokasta asiaa elämäänsä. Lapsen, vai oliko useampi? Joka on koko elämän mittainen onnellinen asia, ja jota kaikille ei koskaan suoda.
Toisekseen, ap:lle selvisi "ystäviensä" todellinen nahka. Tuollaiset tuttavuudet voi huoletta jättää taakseen. Myrkyttävät kaiken hengitysilmankin ympärillään.
Jännästi, jos kyse olisi henkilöstä, joka käyttää liikaa alkoholia, noita ystäviä ymmärrettäisiin. Jos he puhuisivat, ettei tämän henkilön kanssa kehtaa enää mennä mihinkään juhlimaan, kun se on niin humalassa aina, että hävettää ja pitää aina huolehtia, ettei se satuta itseään ja pääseekö kotiin. Henkilö on myös ilkeä kännissä ja ne tapaamiset ovat ystäville todella raskaita ja tuo henkilö on hyvä esimerkki, kuinka viina pilaa ihmisen ja ihmissuhteet.
Tuo puhe känniääliöstä ymmärrettäisiin, ymmärrettäisiin myös känniääliön välttely. Mutta kas, kun lapsi on kyseessä, niin muiden pitäisi vain ylistää ja sietää ääliömäistäkin käytöstä.
Ikävää, että sait kuulla asiasta noin. Loukkaahan se varmasti kuulla olevansa ikävää seuraa, vaikka asia olisikin juuri niin kuin kaverit sanovat ja ehkä susta on tosiaan tullut heidän näkökulmastaan tylsä äityli-ihminen? Vaikka itse nauttisitkin elämästäsi.
Minun ystäväni eivät ole muuttuneet tylsiksi lasten myötä. Olen kyllä päivitellyt puolisoni kanssa läheistemme lapsiperhe-elämää ja todennut, että se vaikuttaa minusta ihan hirveältä, mutta ymmärrän kyllä että siinä on paljon hienojakin puolia eikä ystävieni elämä ole pilalla.
Ystäväni eivät myöskään ole kadottaneet koko persoonaansa äitiyden alle, ja viimeistään vauvavuoden jälkeen keskustelu muustakin kuin lapsista on taas rullannut.
Kannattaa lopettaa juoruilu eikä uskoa, kaikkea mitä joku hyvää tarkoittava ystävä kertoo muiden puhuneen sinusta. Miksi hän välittää sinulle tällaisia tietoja, mieti sitä. Valitettavasti jotkut naiset ovat niin umpikieroja, kaikki keinot pahan mielen tuottamiseen ovat sallittuja. Seuraavalla kerralla ilmoita, että et halua kuulla toisen käden tietoja ja teet itse omat päätelmät asioista.
Tuo "sitten kun sinä" on näppärä fraasi jolla saadaan vastuu sälytettyä taholle jolle se ei kuulu.
-Minä joustan loma-ajoissa sitten kun sinä lisäännyt.
-Sinäkin sitten aikanaan perut tapaamisia viime tinkaan kun sinulla on lapsia.
-Sinäkin jauhat sitten vain omista asioistasi tauotta kun sinulla on lapsia.
Ei ole eikä tule. En siis tule koskaan käyttäytymään tökerösti ja perustelemaan sitä lisääntymisellä.