Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomien kaverien loukkaavat puheet selän takana

Vierailija
07.10.2024 |

Mulle selvisi vastoittain, että kaksi hyvinä ystävinäni pitämää ihmistä on haukkuneet mua selän takana. Olen kuulemma nykyään tylsää seuraa ja varoittava esimerkki siitä, miten lapset pilaa naisen elämän.

Itse en todellakaan koe elämäni olevan pilalla, päinvastoin. Loukkaa tosi paljon, että ihmiset, joihin oon luottanut, puhuu musta noin.

Jos oisitte mä, ottaisitteki puheeksi vai poistaisitteko tuollaiset vain kaveripiiristänne sanomatta mitään?

Kommentit (132)

Vierailija
1/132 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhkesko kortsu?

Ei sun tarvi niitä poistaa. Sä olet itse ulkona vauva sylissä pari vuotta enivei jo ihan automaattisesti.

Vierailija
2/132 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin puheeksi heidän kanssaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/132 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ajan kulua. Parin vuoden päästä voivat itse haaveilla lapsista.

Voi olla vaan elämäntapavastarintaa. Ei kannata olla yhteydessä mutta muuten ihan sama. Turhaa jupinaa heillä

Vierailija
4/132 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi puheeksi, vaan heivaisin heidät mäkeen elämästäni.

Vierailija
5/132 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet arvokas ihminen ja vanhemmuus on iso upea asia. Ne jotka haukkuu sua eikä arvosta ei ansaitse sun seuraasi. Saat takuulla parempia ystäviä tilalle kun päästät huonoista vanhoista irti kokonaan. Toi kuulostaa kamalalta puheelta. 

Laittaisin vaan välit poikki, minusta tuollainen puhe on niin toksista ja nalkuttamista turhasta. Usko minua kun sanon että hyvät ystävät ei jää ikinä kiinni siitä että ne puhuisi susta selän takana noin,vaan toi on vaan eka kerta kun ne jää kiinni. Oma kokemukseni on että tämmöset kuviot toistui vuodesta toiseen huonojen ystävien kanssa, mutta hyvien ihanien ystävien kanssa ei ole koskaan ollut tämmöstä että kuulee jälkikäteen että itsestä puhuttu toksisesti ja epäkypsästi.

En tiiä kuinka vanha olet, olen itse 40v nainen ja tää on elämänkokemuksen syvä rintaääni...

Vierailija
6/132 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi olette eri elämänvaiheissa. He eivät jaksa kuunnella puhettasi raskaudesta, synnytyksestä, valvomisesta, hampaista, koliikista, vaipoista jne. tai kyläillessä kuunnella parkumista ja haistella kakkavaippoja. Sinulla taas ei päähän muuta mahdukaan juuri nyt (kiva juttu, jos se tekee sinut onnelliseksi). Parasta lähteä eri suuntiin.

Vierailija
7/132 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v nainen jatkaa : ota näissä kavereissa huomioon että he paheksui paitsi sua niin ei he sinun lapsestakaan silloin puheiden perusteella pidä. Ja sehän on aika kuvottavaa ajatella niin jonkun lapsesta!

Vierailija
8/132 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tahtomattani lapsettomana onmpaljon tutumpaa se äiti-ihmisten suorittama dissaaminen, vähättely ja hylkääminen. Ehkä sä AP olet kohdellut lapsettomia ystäviäsi huonosti, katsos metsä yleensä vastaa niinkuin sinne huudetaan.

Vierailija
9/132 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40v nainen jatkaa : ota näissä kavereissa huomioon että he paheksui paitsi sua niin ei he sinun lapsestakaan silloin puheiden perusteella pidä. Ja sehän on aika kuvottavaa ajatella niin jonkun lapsesta!

Sori, et sun lapsi ei ole maailmankaikkeuden napaa, yhyyyy.

Vierailija
10/132 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhuisi niille. Heivaan heidät pois mun elämästä.

Vierailija
11/132 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sitähän voi vaikka miten päin laittaa mutta aikuiset naiset (oletan??) ketkä haukkuu toisten naisten äitiyttä ja lasta ovat sairaita ja joku on mielenterveydessä vinossa kun ei herää mitään empatiaa. Että vedä siitä. 

Vierailija
12/132 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei sanottu tuota vielä pahempaa esimerkiksi nimittelyä tai jotain kamalaa. Jos se oli kevyesti sanottu, ei niin vakavasti? Vai oliko myrkyllisesti sanottu. Mitä se siis oli. Jotkut ihmiset voivat olla tylsiä jonkun toisen mittapuulla, ellei ole väriä. Ehkä melko suoraan vaan. Ei ole pakko olla tekemisissä tietenkään jos kaksi puhuu tai toteaa. Vaikea enää luottaa.

Vierailija
13/132 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sitähän voi vaikka miten päin laittaa mutta aikuiset naiset (oletan??) ketkä haukkuu toisten naisten äitiyttä ja lasta ovat sairaita ja joku on mielenterveydessä vinossa kun ei herää mitään empatiaa. Että vedä siitä. 

Sinähän vaikutatkin todella tasapainoiselta 🤣

Vierailija
14/132 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitin, ettei heitä kiinnosta ap:n äitiys eikä lapsi, joten ei he niitä haukkuneet, vaan sitä, millaista seuraa ap on ollut lapsen saatuaan. Eli millainen hän on kaverina ja ihmisenä. Toki tyhjäpäät näkee itsensä vain äiteinä, mut muille se ei välttis oo heissä merkittävä asia.

Vierailija
15/132 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä mulle ihminen joka ei ole hämmästellyt tai kritisoinut kaverinsa toimintaa tai valintoja toisen kaverin kanssa ikinä. Tässäkin sävyeroja, tehdäänkö se halventavasti tai ajanvietteeksi, vai onko siinä vain muutoksestasi hämilleen mennyt kaveri jäsennellyt ajatuksiaan toisen kanssa.

Voi olla että olet nykyään tylsä ja elämäsi on heidän mittarillaan "pilalla", mutta mitä siitä. Itse asiassa suurin osa tuoreista vanhemmista on vähän tylsää seuraa, minä en ole päässyt siitä vaikka lapset on jo koulussa. Aikuisuus on usein vähän tylsää ja kaikki ei halua samoja asioita.

Nyt oleellista on että onko nämä ihmiset niin läheisiä että haluat ratkoa asiaa (jolloin se kyllä kannattaa ottaa jotenkin puheeksi, vähintään infota että että olet kuullut, mutta ei ehkä kovin uhriksi heittäytyä) vai keskitytkö muihin ihmisiin. 

Vierailija
16/132 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllä naisella on luonnostaan hoivavietti jos on terve nainen. Nyky-yhteiskunnassa normalisoitu lapsivastaisuus ei ole itse asiassa luonnollista... luonnossakin vain viallinen epäterve eläin ei halua lisääntyä ja olla yhteistyökykyinen muun lauman kanssa. 

Vierailija
17/132 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllä naisella on luonnostaan hoivavietti jos on terve nainen. Nyky-yhteiskunnassa norma

Luonnossa eläimet tappaa poikasiaan. Ja toisen pentuja vielä useammin.

Vierailija
18/132 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tahtomattani lapsettomana onmpaljon tutumpaa se äiti-ihmisten suorittama dissaaminen, vähättely ja hylkääminen. Ehkä sä AP olet kohdellut lapsettomia ystäviäsi huonosti, katsos metsä yleensä vastaa niinkuin sinne huudetaan.

Minäkin tunnistan tämän. Kun lapsen saanut kaveri muuttuu joksikin puolipyhimysmadonnaksi ja varajeesukseksi, joka säälivästi katselee mitään ymmärtämättömiä (ex) kavereitaan sieltä vanhemmuuden norsunluutornistaan, niin on aika raskasta pitää enää yhteyttä. Se jatkuva "huoh, et sinä mitään tiedä asiasta x tai y, odotas kun saat lapsen niin koet ihmevalaistumisen tuossa työelämän kiireiden ja hassteellisuuden viidakossa" tai "ei sinulla mitään raskasta voi olla elämässä noiden syöpähoitojesi/ työttömäksi jäämisesi (/lisää sopiva) kanssa, vasta lapsen saanut tietää mitä on kun on raskasta" (päälle se dramaattinen huokaus ja silmien pyörittelyä). 

Vierailija
19/132 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat semmoisia. En käyttäisi heihin aikaani.

Vierailija
20/132 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin sivuun odottamaan seuraavaa elämänvaihetta. Nyt sulle on tärkeää sun muksus ja heitä ei kiinnosta kauheasti siitä kuunnella. Aika moni äiti muuttuu aika tylsäksi kun lapsi syntyy ja vaikkei tiedosta itse, niin asiat pyörii sen muksun ympärillä ja siitä haluaa kertoa. Sitten jossain vaiheessa taas asiat muuttuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi