Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eron jälkeen silmät avautuneet

Vierailija
07.10.2024 |

Onko kukaan muu tajunnut eläneensä täysin valheessa ja vasta eron myötä ymmärtänyt kaikki selkeät merkit, jotka täysin sivuuttanut suhteen aikana? Itsellä päättyi muutaman vuoden suhde ja järkyttää moni asia mitä jälkikäteen tajusin. Intuitioni sanoi jo aluksi, että joku tässä on pielessä, mutta en vaan kuunnellut sitä. Suhteen aikana paljastui, että puolison elämänhallinta oli täysin hukassa, ei ottanut koskaan vastuuta mistään vaan kaikki oli muiden syytä, oli peliriippuvuutta, päihdeongelmaa, raivokohtauksia, ei huolehtinut itsestään ja jotenkin sai manipuloitua minua niin, että koin olevani jotenkin huono hänelle ja syyllisti minua omista tekemisistään (mm. juominen oli minun syytä, koska en rakastanut tarpeeksi). Hän ei olisi halunnut erota, mutta erotessa sanoi ansaitsevansa parempaa. Miettiessäni tätä suhdetta harmittaa kuinka suostuin elämään täysin arvojeni vastaista elämää. Vertaistukea kaipailen..

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pettämisen merkit oli ilmassa, mutta tajusin ne vasta eron jälkeen. Miehellä oli vakipano koko meidän 2 vuoden suhteen ajan, se sama ollut siis jo ennen minua. Selvisi vahingossa eron jälkeen.

Itselläni tunteet oli jo niin kuolleet, että toivoin puolisoni pettäisi ja näin pääsisin helpommalla eroon.

Vierailija
102/110 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt voiko alkuhuumassa mennä ohi sekin kun pitää toisen tuoksua epämiellyttävänä :O Tämä oli asia, jota oli hyvin vaikea ottaa puheeksi, mutta kaikki haluni kaikkosivat kun puolisoni ei huolehtinut hygieniastaan ja vaikka kävi suihkussakin niin ominaishaju oli todella kummallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuupppp

Vierailija
104/110 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla tuollaisessa prosessissa. Pesen pyykit, ostan ja teen ruuat, siivoan ja suunnittelen kaikenlaisen yhteisen tekemisen lomista viikonloppuihin. Mies (ihan keski-ikäinen sellainen) istuu koneella päivät pitkät. Tavallaan herttainen, mutta piikittelee usein epäsuoraan tai suoraan ulkonäöstäni ja älystäni. Ei koskaan taluttanut piikaansa edes alttarille vaikka tiesi miten tärkeää se olisi minulle ollut. 

On kyllä mustasukkainen kuin mikä vaikka panostuksensa suhteeseen on olematon. Ehkä masentavinta on että olen suhteen aikana muuttunut epävarmaksi, ahdistuneeksi ja surulliseksi. Säälittävää, mutta jos televisiossa näkyy joki romanttinen kohtaus, tulen vain tavattoman surulliseksi siitä etten ole kokenut tuollaista ikinä. 

Elämme nyt saman katon alla mutta olen emotionaalisesti jossain muualla ja sulkeutunut.

Kerroit, että miehesi istuu koneella päivät pitkät. Onko hän siis työtön, ja siksi masentunut? Luettelet pitkän rimpsun ahkerointejasi. Tunnistatko vain miehesi koneella istumisen? Sinäkö et vastaavaa harrasta, vaikka AV-palstalle kirjoittelet. Olisikohan tilanne sellainen, että te molemmat rakastatte vain nettiä ja sieltä anonyymien ihmisten antamaa vertaistukea tai ajankulua  ohi kiitävän elämän korvikkeeksi. Muista, että mitään peruuttamatonta ei ole vielä tapahtunut. Puhukaa keskenänne siitä, mitä te haluatte suhteelta, mitä tavoittelette ja millä tavoin haluaisitte toisen muuttuvan.  Puhukaa kauniisti, älkää moittimalla.

Vierailija
105/110 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit siis kuitenkin halunnut tuollaisen miehen kanssa astella alttarille? Miksi? Onko kyse juuri tuosta mitä näet elokuvissa ja haluaisit sellaisen suhteen mitä ei ole olemassa?

Vierailija
106/110 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt voiko alkuhuumassa mennä ohi sekin kun pitää toisen tuoksua epämiellyttävänä :O Tämä oli asia, jota oli hyvin vaikea ottaa puheeksi, mutta kaikki haluni kaikkosivat kun puolisoni ei huolehtinut hygieniastaan ja vaikka kävi suihkussakin niin ominaishaju oli todella kummallinen.

Voi mennä! Minulla meni kun miehen haju peittyi tupakan hajulla, ei parempi sekään, mutta ominaishaju vielä pahempi. 

Vierailija
107/110 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta vähän erityyppisestä tilanteesta, seurustelusta kyllä ensin ja sen jälkeen muka jonkinlaisesta kaveruudesta ko.miehen kanssa mutta se yhtäläisyys että silmät avautuivat vasta kun mies ghostasi kaveruudessakin viimeisen kerran ja ymmärsin kuinka lapsellisen ja kykenemättömän ihmisen kanssa olin seurustellut ja yrittänyt olla kaveria. En siis tajunnut sen ihmissuhteen aikana vaikka hän teki ihmeellisiä katoamistemppuja mutta aina "otin takaisin" jostain syystä. 

Vierailija
108/110 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aukesi silmät eron jälkeen. Miehellä oli elämänhallinta täysin hukassa kaikilla osa-alueilla ja kaikki oli jonkun muun syytä. Hän antoi itsestään alkuun kuvan eri ihmisestä. Meillä oli muka samat mielenkiinnon kohteet, mutta tämä johtui siitä, että mies myötäili minua kaikessa. Olen itse hyvin aktiivinen ja minulla on paljon ystäviä sekä harrastuksia, mieheni paljastuikin laiskaksi sohvaperunaksi eikä mikään tekeminen kiinnostanut, kaiken lisäksi minun olisi pitänyt myös alkaa rajoittaa menojani ja jäädä kotiin istumaan sohvan nurkkaan. Enkä missään nimessä tarkoita etteikö ihminen saisi olla sohvaperuna, jos on ollakseen, mutta se että huijaat toisen parisuhteeseen ei palvele ketään. 

Vierailija
109/110 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä energiasyöppö vääränlainen suhde voikaan olla. Pääsin miehestä eroon ja tuntuu kuin olisin saanut uuden elämän, sitä koko ajan kuvitteli syy oli kaikessa muussa vaikka suurin tekijä oli huono parisuhde.

Vierailija
110/110 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla aukesi silmät eron jälkeen. Miehellä oli elämänhallinta täysin hukassa kaikilla osa-alueilla ja kaikki oli jonkun muun syytä. Hän antoi itsestään alkuun kuvan eri ihmisestä. Meillä oli muka samat mielenkiinnon kohteet, mutta tämä johtui siitä, että mies myötäili minua kaikessa. Olen itse hyvin aktiivinen ja minulla on paljon ystäviä sekä harrastuksia, mieheni paljastuikin laiskaksi sohvaperunaksi eikä mikään tekeminen kiinnostanut, kaiken lisäksi minun olisi pitänyt myös alkaa rajoittaa menojani ja jäädä kotiin istumaan sohvan nurkkaan. Enkä missään nimessä tarkoita etteikö ihminen saisi olla sohvaperuna, jos on ollakseen, mutta se että huijaat toisen parisuhteeseen ei palvele ketään. 

Täysin sama! Lisäksi tajusin, että puolisoni oli patologinen valehtelija/kaikkia tarinoita liioteltiin ja muuteltiin kuulijan mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi