Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen vegaani ja olin tänään ristäisissä. Tarjolla oli vege vaihtoehtona pipareita ja maidoton pulla

Vierailija
06.10.2024 |

Muuten oli pöydässä kahta eri suolasta voileipäkakkua ja makea täytekakku. Tietenkin maitoa ja eläinperäisiä tuotteita. Myös herkullista kasvispiiraakkaa oli, mutta juustoa ja maitoa. Sekä mozarella pasteijoita. Kiitos täydesti. Joo olisi voinut edes toisen voileipäkakun tehdä vegaaniseksi eli lihattomaksia, maidottomaksi ja munattomaksi.

Kommentit (172)

Vierailija
161/172 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veganofobiset sortorakenteet ovat todella syvällä tässä yhteiskunnassa. Vegaanien ihmisoikeuksia ei huomioida kuin korkeintaan satunnaisesti.

Ja hyvä niin, itsepä nämä rajoitteet ovat itselleen asettaneet. Vegaani on vapaa muuttamaan mielensä jokaisella suupalalla, muut älkööt kärsikö toisen ideologisesta valinnasta.

Vierailija
162/172 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani saa valittaa, oma on ideologiansa. Laktoosi-intolerantikko on jo tottunut siihen että tarjonta on rajallista eikä valita. Ei voi alkaa juhlissa piereskelemään ja ripuloimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/172 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kahvilasta täytetyn bagelin. Sisällä oli jotain kasvirasvaa tai vastaavaa, se maistui kyllä pahalta. Mutta olen kaikkiruokainen ja pystyin syömään puolet bagelista.

Vierailija
164/172 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy kun vgeeni perhe syö kalaa ja kieltää lapsiltaan kanan. Pöhkälä. 

Vierailija
165/172 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani enkä koskaan pyydä itselleni erikseen tarjoiluja enkä ilmoita ruokavaliostani. Otan mukaan omia eväitä ja syön muuten esim. salaattipöydästä ja leipää yms. Tämän provo-aloituksen tarkoitus oli herättää vegaanivihaa ja moni näyttää siihen langenneenkin. 

Vierailija
166/172 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hyvät tarjoomukset. 

Vierailija
167/172 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt mitä on.

Vierailija
168/172 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio jatkossa huomioida mitään muuta kuin laktoosittomat ja kala-allergiset. Toki tarjolla on  seka- ja kasvisruoka, mutta en ala sen enempää pelleilee jokaisen ainesosan kanssa.

Ja kannattaa ilmoittaa tarjoilu kutsun yhteydessä, voi ruokavälttelijät tuoda omat eväänsä mukanaan. 

Vierailija
169/172 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksaisi näitä vegaaniprovoja. Olit ilmeisesti ainut vegaani, joten olisit syönyt vatsan täyteen kotona ennen juhlia. Vegaanius ei ole allergia, ja kaikki eivät muista/viitsi sitä sen takia huomioida. Sinulle kuitenkin oli piparia ja pulla, joten mikä on ongelma? Provohan tämä on. 

T. vegaani

Vierailija
170/172 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminä.

Ai niin, muistinko sanoa että MINÄ!

Vierailija
171/172 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kahvilasta täytetyn bagelin. Sisällä oli jotain kasvirasvaa tai vastaavaa, se maistui kyllä pahalta. Mutta olen kaikkiruokainen ja pystyin syömään puolet bagelista.

Flora on pilattu kookosrasvalla. En osta.

Vierailija
172/172 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaiseksi herkuksi voi tehdä esim. jauhelihapasteijoita ja sanoa, että se on soijarouhetta. Kukaan ei kuulemma huomaa mitään eroa, vaan vannoutuneet lihansyöjät ahmivat tyytyväisenä soijapyöryköitä lihapullina - miksi se ei siis toimisi myös toisin päin.