Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen vegaani ja olin tänään ristäisissä. Tarjolla oli vege vaihtoehtona pipareita ja maidoton pulla

Vierailija
06.10.2024 |

Muuten oli pöydässä kahta eri suolasta voileipäkakkua ja makea täytekakku. Tietenkin maitoa ja eläinperäisiä tuotteita. Myös herkullista kasvispiiraakkaa oli, mutta juustoa ja maitoa. Sekä mozarella pasteijoita. Kiitos täydesti. Joo olisi voinut edes toisen voileipäkakun tehdä vegaaniseksi eli lihattomaksia, maidottomaksi ja munattomaksi.

Kommentit (172)

Vierailija
141/172 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, vielä yksi porkkana lisäksi olisi ollut vähintään mitä sinulle olisi pitänyt tarjota.

Perseeseen tungettuna.

Hihii pylly, hehee pyllykolo.

Vierailija
142/172 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veganofobiset sortorakenteet ovat todella syvällä tässä yhteiskunnassa. Vegaanien ihmisoikeuksia ei huomioida kuin korkeintaan satunnaisesti.

Ristiäis tarjoilut eivät ole ihmisoikeus kysymys, ei niihin ole pakko mennä. Ihmisoikeus ei ole vaatia tarjoilua itselleen vaan ihmisoikeus on ostaa ruokaa ihan itse, sillä rahalla mitä itsellä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/172 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota huomioon mitään erityistoiveita. Aivan sama, onko vieraalla itse hankittu ruokarajoite (hän päätti ryhtyä noudattamaan itse keksimäänsä ruokavaliota) vai onko hänellä todellinen ruoka-aineallergia (henkeä uhkaava allergia).

Vieraille ilmoitetaan, että tästä kahvipöydästä syötte OMALLA VASTUULLA. Jos ei kelpaa, vieras voi poistua heti. Juhlat paranevat kun ei ole näitä huomionkipeitä ruokahysteerikkoja, jotka yrittävät kääntää huomion itseensä (omat ruokarajoituksensa).

Fiksu vegaani pitää turpansa kiinni juhlissa. Hän ei sano mitään omasta ruokavaliostaan eikä syö mitään sellaista, mikä ahdistaa.

Vierailija
144/172 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että jos yksi vieras vain on vegaani, niin on aika älytöntä ruveta isoja kakkuja tekemään vain hänen takia vegaanisiksi. Tarjoiluissa yritetään yleensä miettiä sellaisia, jotka menisivät varmasti kaikki. Moni voi jättää syömättä jos on pelkkää kasvista tai kermakakussa kasvirasvakuorrute koska se ei maistu kaikille. Ja minä en ainakaan alkaisi tekemään munatonta kakkupohjaa itse, koska se kuitenkin epäonnistuisi. On kuitenkin muuta mietittävä ja tekemistä vauvan kanssa, kun kymmenen eri sortin leipomiset. Ja kalliiksi tulee leipomosta tilata vain yhtä varten. Allergiat on sitten erikseen, silloin toki tilataan vieraalle sopivat. Vegaanius on vähän niinkuin oma valinta. Allergiat ei.

Vierailija
145/172 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että jos yksi vieras vain on vegaani, niin on aika älytöntä ruveta isoja kakkuja tekemään vain hänen takia vegaanisiksi. Tarjoiluissa yritetään yleensä miettiä sellaisia, jotka menisivät varmasti kaikki. Moni voi jättää syömättä jos on pelkkää kasvista tai kermakakussa kasvirasvakuorrute koska se ei maistu kaikille. Ja minä en ainakaan alkaisi tekemään munatonta kakkupohjaa itse, koska se kuitenkin epäonnistuisi. On kuitenkin muuta mietittävä ja tekemistä vauvan kanssa, kun kymmenen eri sortin leipomiset. Ja kalliiksi tulee leipomosta tilata vain yhtä varten. Allergiat on sitten erikseen, silloin toki tilataan vieraalle sopivat. Vegaanius on vähän niinkuin oma valinta. Allergiat ei.

Vierailija
146/172 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi muiden pitäisi kärsiä sinun valinnoistasi?

Vierailija
147/172 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että mitkä juhlat meillä ikinä onkaan, niin ei kyllä ole eikä tule mitään vegaanitarjoiluita. Allergiat huomioidaan. Eli todellakin on kermatäytekakkua ja perinteistä tarjottavaa, esim. savulohta. Vegaaniushan tappaisi lehmät, kanat, possut ja lampaat Suomesta sukupuuttoon. Eihän näitä eläimiä kukaan lemmikkinä pitäisi niin häviäisivät polot kokonaan pois olemasta jos kaikki olis vegaaneja. Liekö se sitten joku hieno teko?

Vierailija
148/172 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vegaanithan juuri niin tekevätkin. Niitä korvikkeita käyttävät yleensä ei-vegaanit, jotka yrittävät jäljitellä niitä muiden tarjottavia."

No kylläpä vain tässäkin ap olisi vaatinut kokonaista vegaanista voileipäkakkua. Ei vähintään se vegaaninen "tuorejuusto" käytössä.

Vierailija
149/172 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata olla vegaani, jos haluaa samat edut kuin muillakin.

Vierailija
150/172 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli sun virka ristiäisissä ? Olitko kummi ? Tiesivätkö he vegaanisuudesta ? Meillä töissä kesätyöntekijä ilmoitti syysjuhlissa on vegaani ja päättöraportissa asiasta manitsi. Kertaakaan ei puhunut asiasta

Vierailija
151/172 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa, että mitkä juhlat meillä ikinä onkaan, niin ei kyllä ole eikä tule mitään vegaanitarjoiluita. Allergiat huomioidaan. Eli todellakin on kermatäytekakkua ja perinteistä tarjottavaa, esim. savulohta. Vegaaniushan tappaisi lehmät, kanat, possut ja lampaat Suomesta sukupuuttoon. Eihän näitä eläimiä kukaan lemmikkinä pitäisi niin häviäisivät polot kokonaan pois olemasta jos kaikki olis vegaaneja. Liekö se sitten joku hieno teko?

Lisäksi noiden hyötyeläinten tilalle tulee haittaeläimiä, kun niiden annetaan levitä ihan vapaasti.

Vierailija
152/172 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ihmiset ei älyä, että helposti voisi voileipäkakun korvata kasvikermalla, jättää pois lihan ja munat. Ne eivät edes sovi voileipäkakkuun.

Tadaa vegaaninen kakku valmistuisi itsekseen.

Aika erikoista korvata voileipäkakku kasvikermalla

Vierailija
153/172 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota eväät, jos on noin vaikeaa sopeutua normaaliin ihmisen ruokaan. Allergiat on erikseen, ne pitää huomioida.

Ja kun itse pidät juhlat, niin muistathan huomioida myös sekasyöjät ja tarjota lihaa ja maitotuotteita.

Vierailija
154/172 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähänlaisia pipareita Ap on saanut? Piparitaikinassa käytetään voita tai mergariinia ja margariinikin on aika harvoin vegaanista. Piparitaikinaan käytetään yleensä myös munia, ilman niitä taikina mahtaa olla vaikeaa kaulittavaksi.

Ei, vaan sä et vaan tiedä paljoa leivonnasta, niin sulla on tuollaisia harhaluuloja.  Vegaanisia margariineja on nykyään paljon. Piparitaikinassa ei suinkaan aina ole kananmunaa. Kananmuna ei vaikuta taikinan kaulittavuuteen. 

Mun järkeen ei kyllä mahdu miten nämä vegaaniset sörssötykset lisäaineineen voivat olla kenellekään hyväksi. No, muutaman vuosikymmenen kuluttua näkyy.

Vierailija
155/172 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas noudatan Carwitchin ruokavaliota. Minua ei koskaan huomioida juhlissa. Pistää vihaksi.

Vierailija
156/172 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas elävän ravinnon syöjä. Viimeksi rippijuhlissa kaikki oli jotain kypsennettyä moskaa.

Vierailija
157/172 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en syö Kalaa. Pähkinöitä. Riisiä. Kanaa. Juureksia. Vehnää tai mitään mikä on tehokasvatettua.

Voisi kyllä meitäkin vähän ajatella kun ruokaa tarjoillaan.

Vierailija
158/172 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain eettistä ja Luomuruokaa. Miksei voi tehdä yhtä voileipäkakkua niin että minäkin saisin.

Vierailija
159/172 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vaan mutta ristiäisissä ei olisi tarjolla jokaiselle ruokavalikoijalle mitään.. siellä tarjoillaan normi ruokaa, ota tai jätä. 

En enää jaksa tärä, yhdellä ehkä keliaki, toisella kala-allergia, kolmas ei syö punaista lihaa, neljäs on kasvissyöjä, paitsi menee kala, viides on vegaani, kuudes ei syö hiilareita ja seitsemäs voi sietää sitruksia 

Sori, mutta mun tarjoilut on jatkossa sitä sekaruokaa, mitä itse syönkin. Muut saa olla vaikka nälässä. 

Vierailija
160/172 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymmentäseitsemän erilaista Voileipäkakkua jokaiselle ruokarajotteiselle.