Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi turn offit?

Vierailija
06.10.2024 |

Keskustellaan näistä! Aloitan klassikolla.

-Ostan!! (klo. 9:00)

-Hieno juttu, milloin haluaisit tehdä kaupat? (klo. 9:05)

-Mikä kunto, onko reikiä, tahroja? Voitko antaa mitat? Onko isoa vai pientä kokoa? Kuinka monella lapsella käytetty? (klo. 22:35)

-Kuten ilmoituksessa lukee, ei reikiä eikä tahroja ja yhdellä käytetty. Mitat: xx, xx, xx. Mielestäni vastaa kyllä kokoa. Milloin haluaisit tehdä kaupat? (klo.22:45)

-Myytkö 10e?? (klo.9:45)

-En myy, hinta lukee ilmoituksessa ja se on 25e (klo.9:46)

-viestittely loppuu-

HOHHOIJAA..miksi tämä aina vaan toistuu?? 

Kommentit (286)

Vierailija
161/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin ostaa teinille vaatepakettia. Tarjosin toridiilillä juuri pyydetyn summan. Ei vastausta. Laitoin vielä pari tuntia ennen diilin sulkeutumista viestiä, että ostan nämä. Diili sulkeutui ja laitoin taas viestiä. Seuraavana päivänä myyjä vastasi, että vaatteet ovat varattuja. Ei väkisin. Itse myyn ensimmäiselle maksavalle tyypille ja toridiilit varsinkin pyyntihinnalla hyväksyn heti. 

Voiko olla, että samaan tuotteeseen tulee useampi toridiilitarjous? Tai jos häneltä on ennen sinun tarjousta jo joku kysynyt niitä tms.

Vierailija
162/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on viimeinen tiukka hinta???

Kyseessä oli 3 euron tuote...

Jep. Nää on näitä "millä hinnalla olet valmis myymään?" - No hemmetti sillä hinnalla mikä on selkeästi ilmoituksessa mainittu. Piste. Ärsyttää tälläiset vonkaajat.

Täälläpäin kukaan ei osta ainuttakaan tuotetta tinkimättä vähintään -10 e, yleensä lähemmäs -20 e. Ei auta skipata tinkijöitä, sillä jokainen uusikin ostaja tarjoaa saman. Jos laittaa 10 euroa hinnaksi niin tingataan myytkö eurolla. Tiedä onko tämän kaupungin erikoisuus mutta vuosien kokemus.

Voihan siihen ilmoitukseen laittaa, että en tinkaa, hinta on valmiiksi mietitty. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pidät ostajat loitolla - ilmoitukset.

Tuotteen kuvaus yhdellä sanalla ja perässä tiukka litania mallia En mittaile, ei sovituksia, ei tinkimisiä, ei postitusta jne.

Perään tarkat ukaasit millaisella viestillä myyjää saa lähestyä. Ymmärrän että taustalla on kiristynyt pinna huonoista ostajakokemuksista mutta silti.

Vierailija
164/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta minulta yksi ihminen olisi halunnut ostaa mekon toridiilillä, että "voi ensin nähdä ja sovittaa mekkoa ennen ostopäätöstä"

Eli olisi käyttänyt sitä tulevissa juhlissa ja sitten palauttanut "koska ei sopinut päälle". Näin toimimalla välttyy ostamasta juhlavaatteita.

Vierailija
165/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen viikon yrittänyt ostaa yhtä lasten lelua. Laitin viestin, että voin ostaa ja pitää postittaa. Voin maksaa MPllä tai tilille. Ajattelin, että myyjä vastaa ja antaa yhteystiedot maksamista varten ja sitten paketti postiin. 

Myyjä ei ole vielä tähän päivään mennessä saanut tarkistettua, että pitääkö mun kertoma postimaksu paikkansa ja pitääkö hankkia postitukseen jotain materiaalia. Vastaa 3 päivän viidellä joka viestiin. En tajua, että miksi on niin vaikeaa sanoa, että en nyt jaksa tai viitsi postittaa. 

Poistin koko keskustelun itseltäni jo. En varmaan enää uskaltaisi edes maksaa, kun on näin vaikeeaa vastata pelkästään viesteihin. Saisiko ikinä pakettia postiin asti?

Vierailija
166/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta minulta yksi ihminen olisi halunnut ostaa mekon toridiilillä, että "voi ensin nähdä ja sovittaa mekkoa ennen ostopäätöstä"

Eli olisi käyttänyt sitä tulevissa juhlissa ja sitten palauttanut "koska ei sopinut päälle". Näin toimimalla välttyy ostamasta juhlavaatteita.

Aika omalaatuisesti tulkinnut kyllä toridiilin. Mutta meitä on moneen junaan.

Mutta eipä noille tarvitse sinänsä sitten korvia korjauttaa. Ostettu mikä ostettu.

Vierailija
167/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin pehmoleluja, niin että ostaja noutaa ne lähes ilmaiseksi pikaisesti. Joku äiti tuli kirjoittamaan viestin jossa kinusi yhden tietyn postitusta, koska se on lapsensa unikaveri joka on hukkunut jonnekkin. Mainosti vielä, että hän tarjoutuu maksamaan postit, ainahan ostaja ne maksaa..?! Joo harmin paikka että on hukkunut, mutta ei se ole minun vastuullani ja minun vaivani takana lähteä ajamaan kaupunkiin saakka jotta voin postittaa parin euron pehmon, jonka postitus maksaa 6,90e. Tuntuu että kaikki eivät ymmärrä että postitus mahdollisuus ei ole itsestään selvää kaikille, siinä on paljon vaivaa, matka voi olla pitkä yms. En lähde ajamaan kaupunkiin saakka ja näe sitä vaivaa, jotta saan kaksi euroa, eihän se riitä edes bensakuluihin.

Tyhjensin äidin asuntoa ja laitoin paljon tavaraa torille ilmaiseksi ja jotkut olisivat halunneet ne postitettuna. Kun sanoin että voin ne postittaa 10 euron hintaan alkoi hirveä itku kun ilmaisesta tavarasta pitääkin maksaa enemmän kuin postikulut. Kyllä siitä on vaivaa pakata ja viedä postiin ja minulla oli kämppä tyhjennettävänä eikä hirveästi aikaa millekään ekstrahommalle juuri silloin.

Ostajien kanssa hommat on yleensä toiminut hyvin ja sujuvasti, mutta noita ilmaisia tavaroita olisi pitänyt viedä milloin minnekin. Jos joku haluaa ostaa tavaroita he ovat valmiita tulemaan hakemaan, mutta jos se on ilmainen niin jostain syystä minun pitäisi vielä tuoda se kotiovelle.

Vierailija
168/286 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin aggressiivisesti mainostavat ja tuputtavat toridiiliä. Eikä uskota kun sanoo EI. Jos en halua ottaa sitä niin ei kai mun tarvi sitä ventovieraille perustella!

Vierailija
169/286 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydyssä tuotteessa: "tahra x ja y ja jarruraita, en ole yrittänyt pestä"

Jos nyt kuitenkin yrittäisit jos rahaakin pyydät.

Vierailija
170/286 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotteen kuvaus yhdellä sanalla ja perässä tiukka litania mallia En mittaile, ei sovituksia, ei tinkimisiä, ei postitusta jne.

Perään tarkat ukaasit millaisella viestillä myyjää saa lähestyä. Ymmärrän että taustalla on kiristynyt pinna huonoista ostajakokemuksista mutta silti.

Joo, ylimieliset ja laiskat myyjät.  

Joku täällä myös kertoi ettei vastaa jos ostaja on lähettänyt viestin yöllä.(!) Itse ainakin nettishoppailen pääasiassa iltaisin ja öisin, enkä käytä mitään päihteitä.

Vierailija
171/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee ilmoituksessa ihan selvästi, että nouto tai postitus pakettina. No joku emäntä Jyväskylästä alkoi kysellä, kulkeutuisiko mitenkään Jyväskylän suuntaan. Siis kotipaikkakunnaltani n. 400 kilometrin päähän. Sanoin, ettei  nyt satu olemaan käyntiä. Sitten alkoi selittää, että ei uskalla ostaa postitettuna kun niitä huijareita on.

Ehdotin, että laitan ko. tavaran (120 euron arvoinen kultakoru) myyntiin huutonettiin ja voi sieltä ostaa. Ja laitoin hälle aluksi huutonet-tunnukseeni linkin. (jotain 500 osto- ja myyntipalautetta, kaikki positiivisia) . Ennen kuin ehdin tehdä huutonettiin ilmoituksen, alkoi sättiä, että eihän tuo voi olla sinun tunnuksesi kun tuohan on jonkun tunnistautuneen tunnus, tuommoisia te huijarit olette.... No kirjoitin sitten siihen huutiksen  omakuvausosioon, että terveiset Anulle Jyväskylään. Ilmoitin lisäksi, että en tule missään vaiheessa tekemään hänen kanssaan yhtään minkäänlaista kauppaa, en postitettuna enkä noudettuna. Ja tietysti laitoin eston hälle.

"Eihän tuo voi olla sinun tunnuksesi, kun on joku tunnistautunut" :D En ymmärrä logiikkaa tai sitten tyyppi oli vainoharhaisuuden lisäksi äärimmäisen yksinkertainen

Vierailija
172/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muille tullut huonohko palaute toriin ostajalta, vaikka kaikki meni hyvin? Itseä kalvaa tuo. minulla useita kymmeniä 10 arvoisia palautteita. Yksi ostaja kiitteli oikein paljon viestissä, kun myin hänelle ihanan tuotteen. Sitten seuraavana iltana oli kuitenkin laittanut virallisen palautteen (7-8), joka ei kyllä vastannut tekstiään. Ärsyttää.

Vierailija
173/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan (aikuisten) vaate myyntiin ilman mittoja esim. "sopii L-kokoiselle". Mikä on niin vaikeaa mittanauhan käytössä kun nykyisin valmistajien koot heittelevät valtavasti?

Ei kerrota materiaalitietoja eikä mainita väristä mitään.

Olen myös törmännyt, nyt uudistuksen jälkeen varsinkin, myyjiin jotka eivät vastaa kyselyyn mitään??

Vierailija
174/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on viimeinen tiukka hinta???

Kyseessä oli 3 euron tuote...

. . .viimeinen tiukka hinta on only foor juu 10€. . .

Vierailija
175/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lukee ilmoituksessa ihan selvästi, että nouto tai postitus pakettina. No joku emäntä Jyväskylästä alkoi kysellä, kulkeutuisiko mitenkään Jyväskylän suuntaan. Siis kotipaikkakunnaltani n. 400 kilometrin päähän. Sanoin, ettei  nyt satu olemaan käyntiä. Sitten alkoi selittää, että ei uskalla ostaa postitettuna kun niitä huijareita on. Ehdotin, että laitan ko. tavaran (120 euron arvoinen kultakoru) myyntiin huutonettiin ja voi sieltä ostaa. Ja laitoin hälle aluksi huutonet-tunnukseeni linkin. (jotain 500 osto- ja myyntipalautetta, kaikki positiivisia) . Ennen kuin ehdin tehdä huutonettiin ilmoituksen, alkoi sättiä, että eihän tuo voi olla sinun tunnuksesi kun tuohan on jonkun tunnistautuneen tunnus, tuommoisia te huijarit olette.... No kirjoitin sitten siihen huutiksen  omakuvausosioon, että terveiset Anulle Jyväskylään. Ilmoitin lisäksi, että en tule missään vaiheessa tekemään hänen kanssaan yhtään minkäänlaista kaup

Miksi laitoit eston? Tosi helposti monet myyjät tuntuu jakelevan noita estoja. Pelkäättekö ostajien viestejä? Entäpä jos joku tekee uuden toritunnuksen ja ottaa sillä yhteyttä.

Kun nyt muuten annoit hänelle huutonetin tunnuksen, niin hän voi löytää sinut sieltä. Huutonetissä kun ei pysty estämään käyttäjiä. 

Vierailija
176/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja, joka kysellyt jo ummet ja lammet: "Minkä ähän värinen tuo kaapin punainen maali on? Onko enemmän joulunpunainen, cokiksen punainen vai taittaako pinkkiin tai ruskeaan? Onko hailakka väri?"

minä myyjä: "no värikartalla katsoen se on tarkalleen sävy S 5040-Y60R"

- ei mitään vastausta enää -

🙂

Vierailija
177/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaja, joka kysellyt jo ummet ja lammet: "Minkä ähän värinen tuo kaapin punainen maali on? Onko enemmän joulunpunainen, cokiksen punainen vai taittaako pinkkiin tai ruskeaan? Onko hailakka väri?"

minä myyjä: "no värikartalla katsoen se on tarkalleen sävy S 5040-Y60R"

- ei mitään vastausta enää -

🙂

No se sävy S 5040-Y60R ei ollut sitten mieleinen. Toki kohteliasta olisi sitten kyselijän vastata, että kiitos väri ei miellytä tms.

Mutta en nyt itse ainakaan myyjänä jaksaisi kantaa kaunoja tuollaisesta viestittelystä.

Vierailija
178/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn mun serkun kaiman kälyltä, jos se pääsisi hakee tavaran kun tulee ens tammikuussa Turkuun. (Kympin Tuote myynnissä Espoossa lokakuussa)

Vierailija
179/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ylimieliset ja laiskat myyjät.  

Joku täällä myös kertoi ettei vastaa jos ostaja on lähettänyt viestin yöllä.(!) Itse ainakin nettishoppailen pääasiassa iltaisin ja öisin, enkä käytä mitään päihteitä.

Mä taas dokaan päivisin ja nukun yöt. En oo koskaan tajunnut sitä, miksi pitää yötä vasten kukkua

Vierailija
180/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muille tullut huonohko palaute toriin ostajalta, vaikka kaikki meni hyvin? Itseä kalvaa tuo. minulla useita kymmeniä 10 arvoisia palautteita. Yksi ostaja kiitteli oikein paljon viestissä, kun myin hänelle ihanan tuotteen. Sitten seuraavana iltana oli kuitenkin laittanut virallisen palautteen (7-8), joka ei kyllä vastannut tekstiään. Ärsyttää.

En ole ymmärtänyt tätä ebaymeininkiä, että ihan tavallisesti menneestä kaupasta pitäis antaa täydet tähdet ja kehua maasta taivaisiin. "Vau oli kyllä mahdottoman upeat käytetyt lasten kurahanskat, kiitos valtavasti myyjälle, olet ihana ja parassss! T. Ikuisesti kiitollinen näistä uutena 5€ maksaneista kukkasista, loistokaupat ja huippumyyjä iso kiitossss!!!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi