Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori.fi turn offit?

Vierailija
06.10.2024 |

Keskustellaan näistä! Aloitan klassikolla.

-Ostan!! (klo. 9:00)

-Hieno juttu, milloin haluaisit tehdä kaupat? (klo. 9:05)

-Mikä kunto, onko reikiä, tahroja? Voitko antaa mitat? Onko isoa vai pientä kokoa? Kuinka monella lapsella käytetty? (klo. 22:35)

-Kuten ilmoituksessa lukee, ei reikiä eikä tahroja ja yhdellä käytetty. Mitat: xx, xx, xx. Mielestäni vastaa kyllä kokoa. Milloin haluaisit tehdä kaupat? (klo.22:45)

-Myytkö 10e?? (klo.9:45)

-En myy, hinta lukee ilmoituksessa ja se on 25e (klo.9:46)

-viestittely loppuu-

HOHHOIJAA..miksi tämä aina vaan toistuu?? 

Kommentit (286)

Vierailija
121/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää eniten ne, jotka tulee noutamaan ja alkaa vasta paikan päällä tinkiä hinnasta. Kaupat sovitaan viesteillä ml. hinta, ja noudossa vain haetaan tuote. Eri juttu olisi, jos tuotteen kunto ei vastaa ilmoitettua, mutta tästä ei ole ollut kyse vaan perustelutkin on luokkaa koska olen yksinhuoltaja koska olen opiskelija.

Mä kysyn näiltä, että miksi tulit edes hakemaan tuotetta jos sulla ei oo tarpeeks raha, voit lähteä samantien kotiis jos et ostakaan sovitulla hinnalla. 

Joku alkoi tinkimään telkkarin hinnasta, kun hän tuli niin kaukaa sitä hakemaan, eikö voisi saada alennusta. Sanoin ettei ole minun ongelmani jos tekee ostoksia liian kaukaa, osta tavaraa sitten lähempää.

Vierailija
122/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti

Itse olen laittanut pyyntöä esim. yksistä kengistä ja parista takista. Jos myyjä ei vastaa, siirryn nopeasti eteenpäin.

Nyt on postitus puoleen hintaan niin olen ostellut normia enemmän. :)

Vaikka postitus olisi puoleen hintaan, niin toridiili tulee melkein saman hintaiseksi, koska tori haluaa oman palkkionsa. Eilen yksi olisi halunnut ostaa diilillä, koska olisi säästänyt 0,8 e siinä.

Minä olen valmis maksamaan sen, ettei tarvitse olla tekemisissä ihmisten kanssa. 

No hän oli ollut jo tekemisissä minun kanssa hintaa tinkien. Päästiin siinä yhteisymmärrykseen ja sitten häneltä tulee toridiilipyyntö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki esittää toridiiliä, jos kohteessa lukee vain nouto? Kuvitteleeko ne, että annan tavaran mukaan ilman maksua, ja sitten kotona päättävät, onko tuote ilmoitusta vastaava? Nyt jo useampi tuollainen mennyt estoon.

Vierailija
124/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassikoitten klassikko on toki se "onnistuuko postitus", kun ilmoituksessa lukee selkeästi, että toimistustapana VAIN nouto, en postita. Joka kerta joku kysyy.

Viimeksi myin hellaa, hyvillä kuvilla ja tarkoilla mitoilla. Tuotteen leveys oli 56cm, niin joku kyseli, että mahtuiskohan tuollaiseen 53cm leveään väliin. Ymmärrän että nettikirppisten selaaminen on monelle ajanvietettä eikä tarkoituskaan ole ostaa mitään, mutta eikö silloin riittäisi pelkkä ilmoitusten katselu? Mikä idea on laittaa selkeitä pilailuviestejä?

Vierailija
125/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tarjoan tästä 8 e postituksella!!!" 

Eli mun pitäisi maksaa 5,90 e postitus, pakata se ja maksaa 5,90 e bussista, että voin viedä paketin postiin. 8 - 11,80 = - 3,80 Maksaisin siis 3,80 e itse, että hän saisi haluamansa tavaran? Hintapyyntö mulla oli 35 e juuri noiden kulujen vuoksi ja siksi, että tavara oli sen arvoinen. Eikä edes ollut yhtään ylihintainen. Sain myytyä sen pari päivää tämän tapauksen jälkeen ilman tinkimistä. 

En tiedä mitä ihmettä ihmiset oikein miettii, kun ne noita tarjouksia heittelee.

Vierailija
126/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki esittää toridiiliä, jos kohteessa lukee vain nouto? Kuvitteleeko ne, että annan tavaran mukaan ilman maksua, ja sitten kotona päättävät, onko tuote ilmoitusta vastaava? Nyt jo useampi tuollainen mennyt estoon.

Voisiko olla, etteivät ole lukeneet ilmoitusta kunnolla ja vaan päräyttävät pyynnön? En kyllä oikein mitenkään ymmärrä miten käytännössä voisi noutaa ja maksaa toridiilillä 🤔

Vierailija
127/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassikoitten klassikko on toki se "onnistuuko postitus", kun ilmoituksessa lukee selkeästi, että toimistustapana VAIN nouto, en postita. Joka kerta joku kysyy.

Viimeksi myin hellaa, hyvillä kuvilla ja tarkoilla mitoilla. Tuotteen leveys oli 56cm, niin joku kyseli, että mahtuiskohan tuollaiseen 53cm leveään väliin. Ymmärrän että nettikirppisten selaaminen on monelle ajanvietettä eikä tarkoituskaan ole ostaa mitään, mutta eikö silloin riittäisi pelkkä ilmoitusten katselu? Mikä idea on laittaa selkeitä pilailuviestejä?

Vajaaälyisten reppanoiden hommaa nuo pilailuviestit. Ei raukoilla ole elämässään muutakaan hupia.

Vierailija
128/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden takaa:

Näin kiinnostavan tuotteen hyvään hintaan ja ilmoitin myyjälle, että ostan sen. Myyjä kuittasi. Sovimme, että maksan käteisellä ja käyn hakemassa sen häneltä kotoa seuraavana aamuna, kun olin joka tapauksessa ajamassa siitä ohi (ilmoituksessa oli mainittu alue, mutta ei tarkkaa osoitetta). Seuraavana aamuna noin klo 10 aikaan lähdin ajamaan myyjän suuntaan ja soitin kysyäkseni tarkkaa osoitetta. Puhelin soi pitkään, mutta ei vastausta. Soitin uudelleen, sama tilanne. Laitoin tekstarin. Ei vastausta. Laitoin vähän ajan päästä uuden tekstarin. Ei vastausta. Laitoin kolmannen tekstarin, jossa ilmoitin, että kauppa on peruttu. Myyjältä tuli kiukkuinen vastaus, jossa hän haukkui minut. Ei olisi kuulemma saanut soittaa aamulla.

Ajoin saman tien kauppaan ja ostin uuden vastaavan tuotteen kalliimmalla.

Vierailija
129/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä on viimeinen hinta?" Ja kun vastaan, että 55 e, niin hän laittaa "35 e".

Vierailija
130/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla, etteivät ole lukeneet ilmoitusta kunnolla ja vaan päräyttävät pyynnön? En kyllä oikein mitenkään ymmärrä miten käytännössä voisi noutaa ja maksaa toridiilillä 🤔

Joskus se tieto noudosta on kaikkien tietojen alapuolella, vähän piilossa. Sen tiedon voisi laittaa heti kärkeen niin säästää omaakin aikaansa 

Vierailija
131/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤣

Vierailija
132/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus se tieto noudosta on kaikkien tietojen alapuolella, vähän piilossa. Sen tiedon voisi laittaa heti kärkeen niin säästää omaakin aikaansa 

Vai piilossa? Lukekaa ne ilmoitukset ihan kokonaan!

Vierailija
133/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 e tuote

-Voitko postittaa, kun en jaksa noutaa? 

-En jaksa postittaa.

-No voitko nyt vaan postittaa, ei tarvitse kuin ostaa pakkaus, pakata tuote, kirjoittaa siihen koodit/ osoitteet ja viedä  postiin 8 km päähän. Ja tietysti maksaa lähetys. 

???

Vierailija
134/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sulla olis asiaa Helsinkiin lähiaikoina? Tämä yksi ja sama paikkakunta esintyy aina kysymyksessä. No onneksi ei ole asiaa sille suunnalle.

Miksi pitää loukkaantua tällaisestakin? Monella voi ollakin asiaa toiseen kaupunkiin ja kaupat onnistua helpommin tapaamalla. En tiedä miksi ei saisi kysyä? Ei kai ole iso vaiva vastata, ettei ole tulossa jos ei ole.

Vierailija
135/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai piilossa? Lukekaa ne ilmoitukset ihan kokonaan!

Ei kannata muuttaa omia toimintatapoja? Jos joku asia on ongelma, vaikka se omasta mielestään EI olisi oma vika, jos saa asian hoidettua helposti ja asiat sujuvammaksi, niin miksi ei vaan muuttaisi ilmoituksiaan?

Nouto saisi lukea mielestäni jo otsikossa. Ärsyttävää klikata ilmoitus auki, lukea kuvaus ja lopussa lukee, että vain nouto Pihtiputaan Essolta klo 06.07 :)

Mutta monesti ihmiset jotka on jääräpäisesti omissa tavoissaan eivätkä näe syytä kehittää niitä, ovat melko ylimielisiä. He haluavat kokea paremmuutta. En sano, että sinä olet sellainen.

ps. Luen ilmoitukset, mutta se on minulle ajantuhlausta jos ainoa toimitustapa on "nouto"

Vierailija
136/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman vuoden takaa:

Näin kiinnostavan tuotteen hyvään hintaan ja ilmoitin myyjälle, että ostan sen. Myyjä kuittasi. Sovimme, että maksan käteisellä ja käyn hakemassa sen häneltä kotoa seuraavana aamuna, kun olin joka tapauksessa ajamassa siitä ohi (ilmoituksessa oli mainittu alue, mutta ei tarkkaa osoitetta). Seuraavana aamuna noin klo 10 aikaan lähdin ajamaan myyjän suuntaan ja soitin kysyäkseni tarkkaa osoitetta. Puhelin soi pitkään, mutta ei vastausta. Soitin uudelleen, sama tilanne. Laitoin tekstarin. Ei vastausta. Laitoin vähän ajan päästä uuden tekstarin. Ei vastausta. Laitoin kolmannen tekstarin, jossa ilmoitin, että kauppa on peruttu. Myyjältä tuli kiukkuinen vastaus, jossa hän haukkui minut. Ei olisi kuulemma saanut soittaa aamulla.

Kyllähän sä aika äkkipikaiselta hätähousulta kuulostat.

Joku voi tosiaan nukkua aamulla jos mitään tarkkaan ei olla sovittu. Eihän sulla ollut vielä edes osoitettakaan. 

Vierailija
137/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkissä kuvailuissa teksti ei välttämättä näy vaan erikseen täytyy painaa "näytä lisää". Näin ainakin puhelimella.

Näin ihan lopussa oleva vain nouto voi jäädä huomaamatta.

Vierailija
138/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman vuoden takaa:

Kyllähän sä aika äkkipikaiselta hätäho

Oli sovittu että aamulla, kun ajaa kohteesta ohi. Ei siis ollut tarkoituskaan jäädä odottelemaan kun myyjäsuostuu vastaamaan

Vierailija
139/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toridiili jättää niin paljon jossittelua pois. Ostan tuotteen ja sillä selvä. 

Lisäksi kun on ostanut jo vaikka sen talvitakin lapselle, niin päätös on tehty, eikä enää tule sitten etsittyä lisää vaihtoehtoja. Ostamisen impulssi on nyt sitten käytetty ja ei ala jossittelu, että jaksaako noutaa, paljonko postikulut on ja ei ole raskasta viestittelyä myyjän kanssa.

Vierailija
140/286 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutaman kerran jotkut ostajat hermostuneet siitä, kun myyjänä en suostu antamaan puhelinnumeroani heille (eivät siis jaksa käyttää torin keskustelua, vaan haluavat soittaa/tekstata ja sopia speksit siten). Haloo en todellakaan naisena anna numeroani, ellei kauppa ole tarkasti sovittu ja ostaja maksaa mobilepaylla.

Samoin noudot sovin aina niin, että annan viereisen kerrostalon talonnumeron ja myyjänä kävelen itse sen talon pihalle. Just in case.