Tori.fi turn offit?
Keskustellaan näistä! Aloitan klassikolla.
-Ostan!! (klo. 9:00)
-Hieno juttu, milloin haluaisit tehdä kaupat? (klo. 9:05)
-Mikä kunto, onko reikiä, tahroja? Voitko antaa mitat? Onko isoa vai pientä kokoa? Kuinka monella lapsella käytetty? (klo. 22:35)
-Kuten ilmoituksessa lukee, ei reikiä eikä tahroja ja yhdellä käytetty. Mitat: xx, xx, xx. Mielestäni vastaa kyllä kokoa. Milloin haluaisit tehdä kaupat? (klo.22:45)
-Myytkö 10e?? (klo.9:45)
-En myy, hinta lukee ilmoituksessa ja se on 25e (klo.9:46)
-viestittely loppuu-
HOHHOIJAA..miksi tämä aina vaan toistuu??
Kommentit (286)
Olen ostanut 5 tuotetta toridiilillä ja yhden ilman, koska ilmoitus oli niin hyvä ja kattava. Ajattelin, että siellä on järkevä ihminen myymässä.
Minulla on myynnissä nyt 4 tuotetta, tai no kolme, kun yhdet lapsen kengät meni tunneissa.
Luulis alkavan kiinnostaa muitakin käytetyt vaatteet kun kaikki hinnat on niin kammottavia. Uusien talvikenkien hinnalla olen ostanut koko talven ulkovaatteet, sisältäen kahdet kengät.
Joo. Ei suositella käytettyjä kenkiä, mutta lapselle voisi tulla ilman kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muutaman kerran jotkut ostajat hermostuneet siitä, kun myyjänä en suostu antamaan puhelinnumeroani heille (eivät siis jaksa käyttää torin keskustelua, vaan haluavat soittaa/tekstata ja sopia speksit siten). Haloo en todellakaan naisena anna numeroani, ellei kauppa ole tarkasti sovittu ja ostaja maksaa mobilepaylla.
Samoin noudot sovin aina niin, että annan viereisen kerrostalon talonnumeron ja myyjänä kävelen itse sen talon pihalle. Just in case.
Joo, hyi. Voin kuvitella, että saisi viestitellä vielä tuotteen noudon jälkeen.
Toridiiliä voisi minun mielestäni vielä uudistaa niin, että lähettäjä ja vastaanottaja eivät välttämättä saisi toistensa tietoja.
No just, kyllä minä ainakin haluan tietää onko ostajani esimerkiksi huijari jonka tiedän jo nimeltä tai hankalaksi tiedetty nillittäjä. Jos haluaa täyttä anonymiteettia niin sitten voi hoitaa ostokset livenä kaupoissa tai kirppareilla käteisellä, kyllähän sun tiedot menee kiinakaupoissa ja verkkokaupoissakin myyjälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muutaman kerran jotkut ostajat hermostuneet siitä, kun myyjänä en suostu antamaan puhelinnumeroani heille (eivät siis jaksa käyttää torin keskustelua, vaan haluavat soittaa/tekstata ja sopia speksit siten). Haloo en todellakaan naisena anna numeroani, ellei kauppa ole tarkasti sovittu ja ostaja maksaa mobilepaylla.
Samoin noudot sovin aina niin, että annan viereisen kerrostalon talonnumeron ja myyjänä kävelen itse sen talon pihalle. Just in case.
Toridiiliä voisi minun mielestäni vielä uudistaa niin, että lähettäjä ja vastaanottaja eivät välttämättä saisi toistensa tietoja.
No just, kyllä minä ainakin haluan tietää onko ostajani esimerkiksi huijari jonka tiedän jo nimeltä tai hankalaksi
No onhan ne tiedot torilla sitten jos ongelmia tulee. Haluatko, että joku hankala nillittäjä saa sun tiedot
Vierailija kirjoitti:
Toridiili jättää niin paljon jossittelua pois. Ostan tuotteen ja sillä selvä.
Lisäksi kun on ostanut jo vaikka sen talvitakin lapselle, niin päätös on tehty, eikä enää tule sitten etsittyä lisää vaihtoehtoja. Ostamisen impulssi on nyt sitten käytetty ja ei ala jossittelu, että jaksaako noutaa, paljonko postikulut on ja ei ole raskasta viestittelyä myyjän kanssa.
Sulle se ehkä tarkoittaa, että ostopäätös on tehty, mutta on joitakin ihmisiä, jotka käyttää toridiiliä sellaisena, että siinä on palautusoikeus jos tuote ei miellytäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just, kyllä minä ainakin haluan tietää onko ostajani esimerki
Myönnän että en ole perehtynyt toridiiliin tarkemmin, mutta ajatukseni lähinnä oli että myyjänä pystyn perumaan kaupan ja kieltäytymään myymästä hankalaksi tai huijariksi tiedetylle henkilölle, mikä ei onnistu jos ostaja on täysin anonyymi.
Olin myymässä polttopuita , ilmoituksessa kerroin miten kuivattu ja miten kauan jne. Ostajaehdokas lähettää viestin " Ovatkohan ne kuivia kun niissä on kuori päällä" Silloin kyllä repesin, mutta onneksi vain nauruun.
Tullaan kinuamaan postitusta, vaikka ilmoituksessa lukee vain nouto.
Myin pehmoleluja, niin että ostaja noutaa ne lähes ilmaiseksi pikaisesti. Joku äiti tuli kirjoittamaan viestin jossa kinusi yhden tietyn postitusta, koska se on lapsensa unikaveri joka on hukkunut jonnekkin. Mainosti vielä, että hän tarjoutuu maksamaan postit, ainahan ostaja ne maksaa..?! Joo harmin paikka että on hukkunut, mutta ei se ole minun vastuullani ja minun vaivani takana lähteä ajamaan kaupunkiin saakka jotta voin postittaa parin euron pehmon, jonka postitus maksaa 6,90e. Tuntuu että kaikki eivät ymmärrä että postitus mahdollisuus ei ole itsestään selvää kaikille, siinä on paljon vaivaa, matka voi olla pitkä yms. En lähde ajamaan kaupunkiin saakka ja näe sitä vaivaa, jotta saan kaksi euroa, eihän se riitä edes bensakuluihin.
Helsingissä pari nuorta miestä ( nimistä päätellen) etsi ilmaista pesukonetta, ja mieluiten OVELLE TUOTUNA. Kas kun ei asennettuna ja pyykit vielä pestynäkin. Yllättävän usein näkee näitä, "voitko tuoda" vaikka kerjää ilmaista tavaraa.
Annetaan osiossa tuote, josta vaaditaan että vaihtuu kahteen kahvipakettiin, tiettyyn herkkuun lapselle tms. Ei se silloin ole ilmainen. En koskaan suostu tuollaisiin, ostakoot itse omat kahvinsa ja karkkinsa kersoilleen.
"Myönnän että en ole perehtynyt toridiiliin tarkemmin, mutta ajatukseni lähinnä oli että myyjänä pystyn perumaan kaupan ja kieltäytymään myymästä hankalaksi tai huijariksi tiedetylle henkilölle, mikä ei onnistu jos ostaja on täysin anonyymi."
Toridiilissä ostajan tilillä on katevaraus ja kun paketti on hänellä, siirtyy rahat myyjälle vissiin seuraavana päivänä.
Ilmoitetaan että halutaan ostaa tuote, sovitaan päivä ja aika yms ja seuraava viesti on "Voisitko tuoda sen mulle jos ajelisit ohi tästä?" Tämä usein vielä ilmaisten tuotteiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kun on ostanut jo vaikka sen talvitakin lapselle, niin päätös on tehty, eikä enää tule sitten etsittyä lisää vaihtoehtoja. Ostamisen impulssi on nyt sitten käytetty ja ei ala jossittelu, että jaksaako noutaa, paljonko postikulut on ja ei ole raskasta viestittelyä myyjän kanssa.
Sulle se ehkä tarkoittaa, että ostopäätös on tehty, mutta on joitakin ihmisiä, jotka käyttää toridiiliä sellaisena, että siinä on palautusoikeus jos tuote ei miellytäkään.
No ei myyjän tarvitse suostua mihinkään, ei ole mitään palautusoikeutta. On kyse kaupoista kahden yksityishenkilön välillä.
Tee ilmoitus joka on selkeä, niin riitatilanteessa ei tule epäselvyyksiä. Ne rahat on toki siellä torissa tallessa ja sieltä myyjä maksun saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla olis asiaa Helsinkiin lähiaikoina? Tämä yksi ja sama paikkakunta esintyy aina kysymyksessä. No onneksi ei ole asiaa sille suunnalle.
Miksi pitää loukkaantua tällaisestakin? Monella voi ollakin asiaa toiseen kaupunkiin ja kaupat onnistua helpommin tapaamalla. En tiedä miksi ei saisi kysyä? Ei kai ole iso vaiva vastata, ettei ole tulossa jos ei ole.
Se vähän riippuu kysyykö tällaista vaikkapa keravalaiselta (ok) vai kuopiolaiselta (ei ok).
Yritin ostaa teinille vaatepakettia. Tarjosin toridiilillä juuri pyydetyn summan. Ei vastausta. Laitoin vielä pari tuntia ennen diilin sulkeutumista viestiä, että ostan nämä. Diili sulkeutui ja laitoin taas viestiä. Seuraavana päivänä myyjä vastasi, että vaatteet ovat varattuja. Ei väkisin. Itse myyn ensimmäiselle maksavalle tyypille ja toridiilit varsinkin pyyntihinnalla hyväksyn heti.
Tori.fi on kyllä todella surkea, mutta yhden tuotteen jouduin sieltä ostamaan, kun uusiakaan ei tehdä. Tarjosin tietenkin sen, mitä pyydettiin, kuittaus tuli heti ja postin ilmoitus parisen tuntia myöhemmin. Posti kuljetti pakettia 9 vuorokautta 🤯, mutta muuten kaikki sujui hyvin. Myyjä vaikutti ulkomaalaiselta, enkä olis ilman toridiiliä ostanut postittamalla. Mutta kehitettävää tuossa olisi + käytettävyys IOSissa.
Huonoja kokemuksia löytyy pilvin pimein ja siksi en enää itse myy mitään, vaan kuskaan kaatopaikalle. Joskus lahjoitan jotain, jos on isompaa tai en ole kaatikselle hetkeen mitään viemässä. Niihin kirjoitan "ei varauksia tai jonoja ja ensin paikalle ehtivä vie".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on viimeinen tiukka hinta???
Kyseessä oli 3 euron tuote...
Jep. Nää on näitä "millä hinnalla olet valmis myymään?" - No hemmetti sillä hinnalla mikä on selkeästi ilmoituksessa mainittu. Piste. Ärsyttää tälläiset vonkaajat.
Täälläpäin kukaan ei osta ainuttakaan tuotetta tinkimättä vähintään -10 e, yleensä lähemmäs -20 e. Ei auta skipata tinkijöitä, sillä jokainen uusikin ostaja tarjoaa saman. Jos laittaa 10 euroa hinnaksi niin tingataan myytkö eurolla. Tiedä onko tämän kaupungin erikoisuus mutta vuosien kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Annetaan osiossa tuote, josta vaaditaan että vaihtuu kahteen kahvipakettiin, tiettyyn herkkuun lapselle tms. Ei se silloin ole ilmainen. En koskaan suostu tuollaisiin, ostakoot itse omat kahvinsa ja karkkinsa kersoilleen.
Kahvipaketin hintakin on tänä päivänä aikamoinen joten näitä pyyntöjä ei edes pysty perustelemaan millään pienen hyvän tuomisella. Jopa se karkkipussikin voi olla 4 eur. Ja kuka haluaa erikseen lähteä kauppaan hakemaan sitä tiettyä pyydettyä elintarviketta kun voisi vain maksaa rahalla suoraan myyjälle jos nämä pällit laittaisivat tuotteet myydään-osastolle mihin ne kuuluisivatkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei myyjän tarvitse suostua mihinkään, ei ole mitään palautusoikeutta. On kyse kaupoista kahden yksityishenkilön välillä.
Tee ilmoitus joka on selkeä, niin riitatilanteessa ei tule epäselvyyksiä. Ne rahat on to
Kyllä, tiedän toridiilin ja ehdot jne. Mutta minulta yksi ihminen olisi halunnut ostaa mekon toridiilillä, että "voi ensin nähdä ja sovittaa mekkoa ennen ostopäätöstä". Eli hän olisi ostanut sen toridiilillä ja jos ei olisi mahtunut tai miellyttänyt, niin olisi perunut kaupat ja minulle olisi tullut kulut.