HS:"Moni Vuorannan asukkaista on myynyt omistusasuntonsa ja maksaa suuren osan hoitokodin hinnasta asunnon myyntirahoilla"
Miltä kuulostaisi viettää eläkepäiviä hoivakodissa, jossa on merinäköala, spa-osasto poreammeella ja rätisevällä tekotakalla, vastaremontoidut huoneet, hulppeat yhteistilat ja akustiikkalevyillä pehmennetty äänimaailma?
Yöt voisi pötkötellä sähköllä säädettävissä sängyissä, jotka paikan toimitusjohtaja on itse testannut ja valinnut.
Kommentit (13)
Niin, no mitäpä sillä asunnolla enää tekisikään, jos aikoo asua siellä hoivakodissa päiviensä loppuun asti?
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun asunnon myynnistä saadut rahat loppuvat, kärrätään parkkipaikalle.
Niin hotellissakin tehdään. Tuo on voittoa tavoitteleva yritys, ei mitään hyväntekeväisyyttä. Palvelua ei ole pakko ostaa, jos se on mielestäsi liian kallis.
Ai, meillä anoppi siirsi 95% omaisuudestaan (kuten 100-neliöisen asunnon Kantakaupungissa, merenrantakiinteistön jne) mieheni nimiin hyvissä ajoin. Nyt asuu puoli-ilmaiseksi köyhille tarkoitetussa palvelutalossa.
Ja tuolla tavalla haalitaan kansalaisten omaisuus pikkuhiljaa ylikansallisille yrityksille... suomalainen on köyhä ja siksi jää kun perinnötkin viedään. Miksi me maksetaan veroja kun kaikki pitää maksaa omasta pussista kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun asunnon myynnistä saadut rahat loppuvat, kärrätään parkkipaikalle.
Niin hotellissakin tehdään. Tuo on voittoa tavoitteleva yritys, ei mitään hyväntekeväisyyttä. Palvelua ei ole pakko ostaa, jos se on mielestäsi liian kallis.
Hintahan oli muurin takana, mutta sinullahan se on varmasti tiedossa, kun artikkelin ollet lukenut.
Vois kiusallaan tehdä diilin, jossa hoitola saisi "hulppean" talon vaikka Kihniöstä, :ja sitten elelisi siellä hoitolassa 20 vuotta.
Miljöö ei muuten vaikuta luksukselta. Onko edes kalusteet disainia ja ruokakin on linjastolla? Se hoitoturva varmaan on se joka maksaa. Joku rikas kustantaa mummolleen, tai on itse ansainnut yrittäjänä.
Joo ei suurille ikäluokille vähempi kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vois kiusallaan tehdä diilin, jossa hoitola saisi "hulppean" talon vaikka Kihniöstä, :ja sitten elelisi siellä hoitolassa 20 vuotta.
Luuletko että onnistuu? Eiköhän ne syynää talon/asunnon yhtä tarkkaan kuin pankki asuntolainaa hakiessa. Arvoton tönö ei kelpaa niin hylsy tulee..
Noin minäkin aion tehdä jos elän vanhaksi. En halua ankeilla elämäni viimeisiä vuosia, enkä katso että olisin velvollinen jättämään lapsilleni perintöä oman hyvinvointini kustannuksella. Eli en aio elää jossain kälyisessä paikassa vain siksi että lapsilleni jää rahaa. Jos myyn nykyisen asuntoni, elän sillä tuossa paikassa noin 10v täydellä palvelupaketilla. Tosin en ehkä tarvitse tuota kalleinta pakettia, voin elää halvemmallakin paketilla.
Niin, jos on varaa ja maksuhalua, niin oliko tässä jotain väärää sitten. Ai niin, olipa tietysti: kun minulla ei ole varaa, ei saa muillakaan olla. Ikiaikainen suomalainen sananlasku.
Mun tätini on 85, muutti tuonne, maksu on jotain 7000€/kk.