Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi turn offit?

Vierailija
06.10.2024 |

Keskustellaan näistä! Aloitan klassikolla.

-Ostan!! (klo. 9:00)

-Hieno juttu, milloin haluaisit tehdä kaupat? (klo. 9:05)

-Mikä kunto, onko reikiä, tahroja? Voitko antaa mitat? Onko isoa vai pientä kokoa? Kuinka monella lapsella käytetty? (klo. 22:35)

-Kuten ilmoituksessa lukee, ei reikiä eikä tahroja ja yhdellä käytetty. Mitat: xx, xx, xx. Mielestäni vastaa kyllä kokoa. Milloin haluaisit tehdä kaupat? (klo.22:45)

-Myytkö 10e?? (klo.9:45)

-En myy, hinta lukee ilmoituksessa ja se on 25e (klo.9:46)

-viestittely loppuu-

HOHHOIJAA..miksi tämä aina vaan toistuu?? 

Kommentit (286)

Vierailija
181/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydään jotain tavaraa ja perässä miljoona #arabia #iittala #louisvuitton #muumi #pentik #marimekko #unikko

Vierailija
182/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyhkytarinalla köyhä opiskelijapoika olisi halunnut ostaa 200 euron arvoisen lasiesineen, jota myin 90 eurolla, 50 euron hintaan.

Jälkikäteen minulle selvisi, että tuotettani luultiin vielä harvinaisemmaksi versioksi, jonka hinta on 300 e, vaikka olin antanut kaikki tiedot oikein.

No löytyi ihan oikea ostaja, joka maksoi pyytämäni 90 e ja säästi 110 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vapaa?

En muista onko yksikään onko vapaa lopulta ostanut mitään, voi tulla teksti nähty, mutta ei mitään vastausta.

Vastaa pitemmästi: on vapaa, haluatko postituksen vai noudatko jne. Aika tyly vastaus pelkkä :"on". Ole se aktiivisempi osapuoli, kysy, kerro, puhu. Puhumalla kauppoja tehdään eikä odottamalla vastaako ostaja. Näin itse saan myytyä torissakin jos joku kyselee.

Vierailija
184/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tullaan kinuamaan postitusta, vaikka ilmoituksessa lukee vain nouto.

Välillä olen postittanut jotain kun on pyydetty. Joku moccamasterin suppilo tms. maksoi vähemmän kuin postitus. Lähetin vielä Helsingistä Espooseen... Sain kuitenkin rahat ja pääsin taarasta eroon vaikka vähän tuli vaivaa.

Vierailija
185/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vapaa?

En muista onko yksikään onko vapaa lopulta ostanut mitään, voi tulla teksti nähty, mutta ei mitään vastausta.

Vastaa pitemmästi: on vapaa, haluatko postituksen vai noudatko jne. Aika tyly vastaus pelkkä :"on". Ole se aktiivisempi osapuoli, kysy, kerro, puhu. Puhumalla kauppoja tehdään eikä odottamalla vastaako ostaja. Näin itse saan myytyä torissakin jos joku kyselee.

Hei

Tuote X on vielä vapaana, pääsetkö hakemaan -kaupungin nimi- vai pitäisikö postittaa? Postimaksuksi tulisi X euroa.

Miksi kuvittelet että vastaisin vain "on"

Vierailija
186/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyyhkytarinalla köyhä opiskelijapoika olisi halunnut ostaa 200 euron arvoisen lasiesineen, jota myin 90 eurolla, 50 euron hintaan.

Jälkikäteen minulle selvisi, että tuotettani luultiin vielä harvinaisemmaksi versioksi, jonka hinta on 300 e, vaikka olin antanut kaikki tiedot oikein.

No löytyi ihan oikea ostaja, joka maksoi pyytämäni 90 e ja säästi 110 euroa.

Nyyhkytarinoita riittää. Myin vanhan Sony taulutelevision pari vuotta sitten ja sillä oli ikää 15 vuotta. Ilmoituksessa oli maininta että ei ole kaukosäädintä. Hakemaan tuli tummahipiäinen kaveri joka kyseli englanniksi kaukosäädintä ja yritti vielä tinkiä kun hän on muka ukrainalainen. En laskenut hintaa kun oli muitakin ostajia tarjolla.

Vierailija
187/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vapaa?

Hei

Tuote X on vielä vapaana, pääsetkö hakemaan -kaupungin nimi- vai pitäisikö postittaa? Postimaksuksi tulisi X euroa.

Varmaan siksi, että aika moni vastaa joko "on kyllä" tai ei mitään.

Ja itse siis kysyn "hei, ostaisin tämän, onko vielä vapaana?", koska kokemusta on, että tavara on usein jo myyty. Useimmiten myyjä ei vastaa mitään, mistä oletan, että se on jo myyty.

-eri

Vierailija
188/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vapaa?

Hei

Koska en tunne sinua etkä tuota kertonut. Suurin osa vastaa "on".

Vierailija
189/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vapaa?

Tärkeintä on saada keskustelu alulle, joten "vieläkö myytävänä" on hyvä keskustelun aloitus. Monihan unohtaa sen ilmoituksensa esille moneksi kuukaudeksi kunnes järjestelmä poistaa.

Vierailija
190/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaja, joka kysellyt jo ummet ja lammet: "Minkä ähän värinen tuo kaapin punainen maali on? Onko enemmän joulunpunainen, cokiksen punainen vai taittaako pinkkiin tai ruskeaan? Onko hailakka väri?"

minä myyjä: "no värikartalla katsoen se on tarkalleen sävy S 5040-Y60R"

- ei mitään vastausta enää -

🙂

Muistan kerran kun myin yhtä fuksian väristä mekkoa. Laitoin vielä tuotekuvaukseen, että se on fuksianpunainen, koska laitteiden ruudut usein vähän vääristävät tuollaisia värejä.

No, joku osti mekon ja valitti jälkeenpäin, että oli pettynyt, koska luuli mekon olevan lohenpunainen. Täh

Vierailija
191/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaja, joka kysellyt jo ummet ja lammet: "Minkä ähän värinen tuo kaapin punainen maali on? Onko enemmän joulunpunainen, cokiksen punainen vai taittaako pinkkiin tai ruskeaan? Onko hailakka väri?"

🙂

Muistan kerran kun myin yhtä fuksian väristä mekkoa. Laitoin vielä tuotekuvaukseen, että se on fuksianpunainen, koska laitteiden ruudut usein vähän vääristävät tuollaisia värejä.

No, joku osti mekon ja valitti jälkeenpäin, että oli pettynyt, koska luuli mekon olevan lohenpunainen. Täh

Minä myin kerran Baby born nuken vaatteita. Ostaja moitti jälkeenpäin että eivät sopineet sille nukelle jolle ne osti, mutta onneksi jollekin isommalle sopi, ettei tarvinnut palauttaa. Eli ei edes tiennyt mikä on Baby born nukke.

Vierailija
192/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muille tullut huonohko palaute toriin ostajalta, vaikka kaikki meni hyvin? Itseä kalvaa tuo. minulla useita kymmeniä 10 arvoisia palautteita. Yksi ostaja kiitteli oikein paljon viestissä, kun myin hänelle ihanan tuotteen. Sitten seuraavana iltana oli kuitenkin laittanut virallisen palautteen (7-8), joka ei kyllä vastannut tekstiään. Ärsyttää.

En ole ymmärtänyt tätä ebaymeininkiä, että ihan tavallisesti menneestä kaupasta pitäis antaa täydet tähdet ja kehua maasta taivaisiin. "Vau oli kyllä mahdottoman upeat käytetyt lasten kurahanskat, kiitos valtavasti myyjälle, olet ihana ja parassss! T. Ikuisesti kiitollinen näistä uutena 5€ maksaneista kukkasista, loistokaupat ja huippumyyjä iso kiitossss!!!"

Sen takia, että useimpien käyttäjien mielessä täydet pinnat tarkoittaa "kaikki sujui kuten piti ja tuote oli luvatun kaltainen". Tällaisessa kaupankäynnissä se viisi tähteä/arvosana 10 ei tarkoita, että juuri ne kurahanskat olivat parhaat ja ihquimmat hanskat IKINÄ, vaan että myyjä on luotettava.

Et arvostele hanskoja vaan annat tuleville ostajille tietoa siitä, kannattaako kyseiseltä myyjältä ostaa mitään.

Vierailija
193/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🙂

No se sävy S 5040-Y60R ei ollut sitten mieleinen. Toki kohteliasta olisi sitten kyselijän vastata, että kiitos väri ei miellytä tms.

Mutta en nyt itse ainakaan myyjänä jaksaisi kantaa kaunoja tuollaisesta viestittelystä.

Minä taas luulen että tuossa ostamaton ostaja vaan halusi rupatella, tai vaihtoehtoisesti etsi syytä ettei just tätä osta. Ostajat monesti kysyy vaikkapa tyyliin "onko tässä sohvassa pehmustetta" "toki on näkyy kuvassakin" ja sitten sanoo että etsivät kovas puusohvaa eikä tämä nyt sovi. Eli turhia kyselemällä etsitään tuotteesta vikoja.

Vierailija
194/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein kerran vahingossa oharit tori-myyjälle, kun piti mennä noutamaan yhtä toriostosta. Sairastuin yöllä ja seuraavalle aamulle sovittu nouto unohtui. Kyllä nolotti.

Eli JOSKUS harvoin näitä sattuu ihan normaaleillekin ihmisille, jotka ei yleensä harrasta ohareita. Lähetin toki pahoittelut myyjälle aikansa tuhlaamisesta. Tuote on edelleen myynnissä, mutta en kehtaa ehdottaa uutta noutoa, kun en itsekään antaisi oharien tekijälle uutta mahdollisuutta :D

Mulla hajosi kans kerran pyörä kesken matkaa kun olin menossa noutamaan tavaraa. Laitoin heti viestiä että pahoittelut ja kerroin myöhästyväni n.45min ja että onko ok. Kyllä hävetti vaikka myyjä ei tuntunut olevan millänsäkään. Kuulosti vain omiinkin korviin niin tekosyyltä :D

Vierailija
195/286 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli koiratavaraa myynnissä ja joku alkoi sitten kertomaan ummet ja lammet koirastansa. Kysyin sitten että haluaako hän siis tuotteen, niin en saanut koskaan vastausta.

Kerran joku halusi chattailla vain opetellakseen suomea. Kiva, mutta mulla oli tarkoitus myydä kamoja eikä lätistä niitä näitä.

Vierailija
196/286 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja joka kysyy keskellä yötä onko vapaa ja lukee vastaukseni 10 päivän kuluttua.  Sen jälkeen kysyy maksutavoista vaikka ilmoituksessa lukee käteinen. Taas odottaa  yli viikon ennen kuin lukee viestin. Onneksi tavara meni kaupaksi muualle. 

Vierailija
197/286 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka pyytävät lisäkuvia, mittoja ym. ja häviävät kiittämättä kun ovat nämä vastaukset saaneet.

Vierailija
198/286 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ToriDiilin saisi useammat ottaa käyttöön, on tosi kätevä ja pienemmät postikulut. Ehkäisee myös huijausta.

Vierailija
199/286 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muille tullut huonohko palaute toriin ostajalta, vaikka kaikki meni hyvin? Itseä kalvaa tuo. minulla useita kymmeniä 10 arvoisia palautteita. Yksi ostaja kiitteli oikein paljon viestissä, kun myin hänelle ihanan tuotteen. Sitten seuraavana iltana oli kuitenkin laittanut virallisen palautteen (7-8), joka ei kyllä vastannut tekstiään. Ärsyttää.

En ole ymmärtänyt tätä ebaymeininkiä, että ihan tavallisesti menneestä kaupasta pitäis antaa täydet tähdet ja kehua maasta taivaisiin. "Vau oli kyllä mahdottoman upeat käytetyt lasten kurahanskat, kiitos valtavasti myyjälle, olet ihana ja parassss! T. Ikuisesti kiitollinen näistä uutena 5€ maksaneista kukkasista, loistokaupat ja huippumyyjä iso kiitossss!!!"

Eihän sitä siitä tuotteesta anneta vaan sujuvasta kaupankäynnistä. 

Minä annan aina täydet pisteet jos kaikki sujuu moitteetta.

Vierailija
200/286 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ToriDiilin saisi useammat ottaa käyttöön, on tosi kätevä ja pienemmät postikulut. Ehkäisee myös huijausta.

En ota, koska se on tietoturvariski. Pankkitiedot annetaan ulkomaille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme