Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori.fi turn offit?

Vierailija
06.10.2024 |

Keskustellaan näistä! Aloitan klassikolla.

-Ostan!! (klo. 9:00)

-Hieno juttu, milloin haluaisit tehdä kaupat? (klo. 9:05)

-Mikä kunto, onko reikiä, tahroja? Voitko antaa mitat? Onko isoa vai pientä kokoa? Kuinka monella lapsella käytetty? (klo. 22:35)

-Kuten ilmoituksessa lukee, ei reikiä eikä tahroja ja yhdellä käytetty. Mitat: xx, xx, xx. Mielestäni vastaa kyllä kokoa. Milloin haluaisit tehdä kaupat? (klo.22:45)

-Myytkö 10e?? (klo.9:45)

-En myy, hinta lukee ilmoituksessa ja se on 25e (klo.9:46)

-viestittely loppuu-

HOHHOIJAA..miksi tämä aina vaan toistuu?? 

Kommentit (286)

Vierailija
201/286 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään käytä toridiiliä koska pääpostini on 6km päässä.Postitan vaan lokeroihin joka ei käy toridiilissä. 

Vierailija
202/286 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muille tullut huonohko palaute toriin ostajalta, vaikka kaikki meni hyvin? Itseä kalvaa tuo. minulla useita kymmeniä 10 arvoisia palautteita. Yksi ostaja kiitteli oikein paljon viestissä, kun myin hänelle ihanan tuotteen. Sitten seuraavana iltana oli kuitenkin laittanut virallisen palautteen (7-8), joka ei kyllä vastannut tekstiään. Ärsyttää.

En ole ymmärtänyt tätä ebaymeininkiä, että ihan tavallisesti menneestä kaupasta pitäis antaa täydet tähdet ja kehua maasta taivaisiin. "Vau oli kyllä mahdottoman upeat käytetyt lasten kurahanskat, kiitos valtavasti myyjälle, olet ihana ja parassss! T. Ikuisesti kiitollinen näistä uutena 5€ maksaneista kukkasista, loistokaupat ja huippumyyjä iso kiitossss!!!"

En mitään ylistyksiä odota. Mutta kun itse toimin ystävällisesti ja vastaan viestiin nopeasti ja postitan luvatun mukaisesti niin MIKSI ostaja antaa huonohkon palautteen?

t, se jota ärsyttää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/286 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ToriDiilin saisi useammat ottaa käyttöön, on tosi kätevä ja pienemmät postikulut. Ehkäisee myös huijausta.

Mulle ei ole selvinnyt että kuinka paljon pienemmät ne postikulut oikeasti on, kun ottaa huomioon vielä sen palvelumaksun jonka ostaja joutuu Torille maksamaan. Jos nyt pystyn tarjoamaan ostajalle ilman toridiiliä 6 euron postikulut normaalikokoisesta paketista ilman palvelumaksuja, niin miten paljon edullisempi toridiili voi olla silloin kuin Tori ei tarjoa maksutonta postitusta?

Vierailija
204/286 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ToriDiilin saisi useammat ottaa käyttöön, on tosi kätevä ja pienemmät postikulut. Ehkäisee myös huijausta.

Mulle ei ole selvinnyt että kuinka paljon pienemmät ne postikulut oikeasti on, kun ottaa huomioon vielä sen palvelumaksun jonka ostaja joutuu Torille maksamaan. Jos nyt pystyn tarjoamaan ostajalle ilman toridiiliä 6 euron postikulut normaalikokoisesta paketista ilman palvelumaksuja, niin miten paljon edullisempi toridiili voi olla silloin kuin Tori ei tarjoa maksutonta postitusta?

Silloin kun on normaalit hinnat, eikä alea postituksessa, niin toridiili on kalliimpi kuin tavallinen posti. 

Vierailija
205/286 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muille tullut huonohko palaute toriin ostajalta, vaikka kaikki meni hyvin? Itseä kalvaa tuo. minulla useita kymmeniä 10 arvoisia palautteita. Yksi ostaja kiitteli oikein paljon viestissä, kun myin hänelle ihanan tuotteen. Sitten seuraavana iltana oli kuitenkin laittanut virallisen palautteen (7-8), joka ei kyllä vastannut tekstiään. Ärsyttää.

En ole ymmärtänyt tätä ebaymeininkiä, että ihan tavallisesti menneestä kaupasta pitäis antaa täydet tähdet ja kehua maasta taivaisiin. "Vau oli kyllä mahdottoman upeat käytetyt lasten kurahanskat, kiitos valtavasti myyjälle, olet ihana ja parassss! T. Ikuisesti kiitollinen näistä uutena 5€ maksaneista kukkasista, loistokaupat ja huippumyyjä iso kiitossss!!!"

En mitään ylistyksiä odota. Mutta kun itse toimin ystävällisesti ja vastaan viestiin nopeasti ja po

No tämäpä just. Minäkin olen saanut huonon palautteen ostajana. En keksi yhden yhtään mitään miksi niin sain ja harmittaa vietävästi, koska nuo pisteet näkyy tietysti pitkään mun kokonaispisteissä. Ihmetyttää vielä kun kommentti oli "kaikki sujui hyvin :)"

Itse ajattelen niin, että lähtökohtaisesti kaikille täydet pisteet, joista sitten vähennetään, jos on tullut mutkia matkaan. Esim tosi pitkä toimitus postittajan hitauden vuoksi, tuote ei vastannut kuvausta tms.

Vierailija
206/286 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun on normaalit hinnat, eikä alea postituksessa, niin toridiili on kalliimpi kuin tavallinen posti. 

Kiitos vastauksesta, hassua miten noita edullisempia postikuluja vaan aina hehkutetaan kun tulee toridiilistä puhe.

Vierailija
207/286 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta, hassua miten noita edullisempia postikuluja vaan aina hehkutetaan kun tulee toridiilistä puhe.

Se on varmaan silloin kannattavaa, jos ostaa jotain tosi edullista ja on tarjous postituksissa. Halvoissa jutuissa torin palkkio on tosi pieni, mutta kalliimmissa (yli satasen) jutuissa jo useamman euron. Kai tällä sitten luodaan ihmisille sellainen kuva, että toridiili olisi aina jotenkin paljon edullisempi mitä ilman diiliä.

Vierailija
208/286 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annetaan osiossa tuote, josta vaaditaan että vaihtuu kahteen kahvipakettiin, tiettyyn herkkuun lapselle tms. Ei se silloin ole ilmainen. En koskaan suostu tuollaisiin, ostakoot itse omat kahvinsa ja karkkinsa kersoilleen.

Kahvipaketin hintakin on tänä päivänä aikamoinen joten näitä pyyntöjä ei edes pysty perustelemaan millään pienen hyvän tuomisella. Jopa se karkkipussikin voi olla 4 eur. Ja kuka haluaa erikseen lähteä kauppaan hakemaan sitä tiettyä pyydettyä elintarviketta kun voisi vain maksaa rahalla suoraan myyjälle jos nämä pällit laittaisivat tuotteet myydään-osastolle mihin ne kuuluisivatkin? 

Itse laitain joskus että 15e tai Juhla Mokka paketti (ihan vaan siksi että kahvia kuluu niin paljon). Tuosta voi siis ostaja valita. Annetaan palstalla nämä toki eivät ole...Moni on kyllä sen kahvipaketin valinnut....

Vierailija
209/286 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja erittäin hyvä keino, jos ostaja haluaa vaikka tehdä jäynää, tai kiusata tai jopa huijata, sen kun vaan venyttää tavaran hakua ja sitten palautteen antamista ja sen jälkeen väittää tavaraa huonoksi tai vääräksi ja rahoja ei tilitetäkään ostajalle ja tässä kohtaa olis kulunut jo se 3 viikkoa, mobilepayllä maksu näkyy 3 sekunnissa.

Vierailija
210/286 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annetaan osiossa tuote, josta vaaditaan että vaihtuu kahteen kahvipakettiin, tiettyyn herkkuun lapselle tms. Ei se silloin ole ilmainen. En koskaan suostu tuollaisiin, ostakoot itse omat kahvinsa ja karkkinsa kersoilleen.

Kahvipaketin hintakin on tänä päivänä aikamoinen joten näitä pyyntöjä ei edes pysty perustelemaan millään pienen hyvän tuomisella. Jopa se karkkipussikin voi olla 4 eur. Ja kuka haluaa erikseen lähteä kauppaan hakemaan sitä tiettyä pyydettyä elintarviketta kun voisi vain maksaa rahalla suoraan myyjälle jos nämä pällit laittaisivat tuotteet myydään-osastolle mihin ne kuuluisivatkin? 

Itse laitain joskus että 15e tai Juhla Mokka paketti (ihan vaan siksi että kahvia kuluu niin paljon). Tuosta voi siis ostaja valita. Annetaan palstalla nämä toki eivät ole...Moni on kyllä sen kahvipak

Joko ne on poistuneet ne "annetaan ilmaiseksi" muutamaa kahvipakettia vastaan ilmoitukset?

Multakin saisi paljon kaikkea romua ihan ilmaiseksi jos tuo 10 pakettia vaikka kulta katriinaa.

Vierailija
211/286 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yli 3 viikkoa sitten vietin "vieläkö myynnissä" ja siellä lukee edelleen se "lähetetty" eikä "nähty".

Vierailija
212/286 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kyselijä pyysi lastenvaunuista lähettämään kuvat renkaiden urasyvyyksistä ja pyöränkulmista, onko vinot?

Tönärillä mittasi urasyvyydet ja heittokellolla pyörän camberin, vertailun vuoksi mukaan kuvat uusista vastaavista vaunuista (meillä oli siis uudet ja yhdet käytetyt) tämän jälkeen myyjä ghostasi. Mitatut arvot oli hyvin lähellä uusien vastaavia.

En ymmärrä miksi kysytään, jos ei haluta kuulla vastausta.

M36

Vierailija
213/286 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mittaa sitä , mittaa tätä, mittaa tuota. Olin kerran kotona kun viesti kilahti ja mittasin heti ja laitoin lisäkuvia housuista uusien mittojen kanssa kahdessa minuutissa. Ostajaehdokas vastasikin että "ehdin jo ostaa muualta". Joo, niin varmaan... 

En ymmärrä mitä kicksejä nää kyselijät saa! 

Vierailija
214/286 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja erittäin hyvä keino, jos ostaja haluaa vaikka tehdä jäynää, tai kiusata tai jopa huijata, sen kun vaan venyttää tavaran hakua ja sitten

Eikä ostajan edes tarvitse haluta tehdä jäynää. Minulla ainakin on välillä kiireinen elämä, saatan olla työmatkalla, lomalla tai sairaana enkä pääse hakemaan pakettia heti tai edes muutamassa päivässä, voi mennä viikko. Minusta on ahdistavaa saada myyjältä hoputusviestejä että haethan sen paketin, muistathan hakea paketin, pakettisi on vieläkin hakematta (näin on oikeasti käynyt minulle). Enkä ole edes tajunnut että minun pitäisi jotenkin hyväksyä saamani tavara jotta myyjä saa rahansa nopeammin ja sitten vielä jättää hehkutuspalaute myyjän sivulle. Pidän enemmän vanhasta kaupantekotavasta.

Vierailija
215/286 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa ihmisistä on ärsyttäviä ja Torin kasvottomuuden takaa on helppo ghostata ja olla tyly, mutta oma turn offini on yleisemmin tavaroihin liittyvä veivaaminen ja tähän kuluva energia ja aika. Listasin muutaman jutun Toriin mutta jos ne ei mene sanotaanko ensi kuun aikana kaupaksi niin annan olla, vien ne konttiin muiden tarpeettomaksi käyneiden tavaroiden kanssa ja unohdan. En halua kuluttaa ainutkertaista elämääni Toriin ja tavaroihin.

Vierailija
216/286 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kaikkiin ilmoituksiini 'nouto' enkä aio ottaa toridiiliä. Siitä huolimatta 9/10 pyytää postitusta. Ei siinä mitään,  voin postittaa muut kuin helposti rikkoutuvat tai isokokoiset tavarat MUTTA kun ostaja kuulee että postimaksut tulevat hänelle maksettaviksi niin voi kauhistus, kuinka kalliiksi se tuleekaan! Voiko ostaja oikeasti olla niin tyhmä että luulee että myyjä maksaa sen postimaksun muutamien eurojen hintaisesta tavarasta? 

Vierailija
217/286 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä vastasin, etten ole etsimässä kirjekavereita. 😅

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaja, joka kysellyt jo ummet ja lammet: "Minkä ähän värinen tuo kaapin punainen maali on? Onko enemmän joulunpunainen, cokiksen punainen vai taittaako pinkkiin tai ruskeaan? Onko hailakka väri?"

minä myyjä: "no värikartalla katsoen se on tarkalleen sävy S 5040-Y60R"

- ei mitään vastausta enää -

🙂

Vierailija
218/286 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin pidät ostajat loitolla - ilmoitukset.

Tuotteen kuvaus yhdellä sanalla ja perässä tiukka litania mallia En mittaile, ei sovituksia, ei tinkimisiä, ei postitusta jne.

Perään tarkat ukaasit millaisella viestillä myyjää saa lähestyä. Ymmärrän että taustalla on kiristynyt pinna huonoista ostajakokemuksista mutta silti.

Joo, ylimieliset ja laiskat myyjät.  

Joku täällä myös kertoi ettei vastaa jos ostaja on lähettänyt viestin yöllä.(!) Itse ainakin nettishoppailen pääasiassa iltaisin ja öisin, enkä käytä mitään päihteitä.

En ole koskaan saanut mitään kauppaa päätökseen, jos ostaja on laittanuy puolen yön jälkeen viestiä. Ilmeisesti humalapäissä joku päähän pisto ja herättyään mieli muuttui.

Vierailija
219/286 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa käyttää www.huuto.net

siellä on vähemmän kaiken joutavan kyselijöitä ja kirjekavereiksi pyrkijöitä.

Vierailija
220/286 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voisin ostaa tämän olisi joskus kuukauden päästä kulkua sinne päin" --> ostaja ajattelee että kaupat on tällä sovittu. Sitten hirveä raivari kun myinkin sille joka tuli samana päivänä maksamaan ja hakemaan. 

Oho, vai on joku kuukauden päähän varaaja joskus oikeasti ollut valmis tulemaan silloin? Oma kokemus on se, että näistä ei enää koskaan kuulu. Ei edes ensi viikolle varaajista.