Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori.fi turn offit?

Vierailija
06.10.2024 |

Keskustellaan näistä! Aloitan klassikolla.

-Ostan!! (klo. 9:00)

-Hieno juttu, milloin haluaisit tehdä kaupat? (klo. 9:05)

-Mikä kunto, onko reikiä, tahroja? Voitko antaa mitat? Onko isoa vai pientä kokoa? Kuinka monella lapsella käytetty? (klo. 22:35)

-Kuten ilmoituksessa lukee, ei reikiä eikä tahroja ja yhdellä käytetty. Mitat: xx, xx, xx. Mielestäni vastaa kyllä kokoa. Milloin haluaisit tehdä kaupat? (klo.22:45)

-Myytkö 10e?? (klo.9:45)

-En myy, hinta lukee ilmoituksessa ja se on 25e (klo.9:46)

-viestittely loppuu-

HOHHOIJAA..miksi tämä aina vaan toistuu?? 

Kommentit (286)

Vierailija
261/286 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassinen Onko vielä? -viesti tuli tänään laittamaani ilmoitukseen. Ei mitään muuta.

Kiusaus on vastata, että on.

Niin? Kysyn minäkin ensimmäisenä onko tuote myyty jo.

Vierailija
262/286 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sulla olis asiaa Helsinkiin lähiaikoina? Tämä yksi ja sama paikkakunta esintyy aina kysymyksessä. No onneksi ei ole asiaa sille suunnalle.

Mulla tullut samanlaisia paitsi aina jostain perähikiältä jonne kenelläkään ei ole mitään asiaa koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/286 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n avaus on jo niin täydellisen hyvä kuvaus tyypillisestä toriurposta, etten viitsi muuta ketjua lukea.

Sen vain lisään, että samanlaisia urpoja on myös Torin 'annetaan' -osiossa. Saavat ilmeiseksi käyttökelpoista tavaraa jonka kyselyjen perusteella ensin haluavat ("eihän ole vielä mennyt? onko vielä vapaana?), mutta sitten alkaa ihme tenttaaminen ja jahkailu (vaikka ne tuotteen tiedot lukevat jo ilmoituksessa). Asenne on heillä vähän sellainen ihan kun olisivat minulle jotain suurta palvelusta tekemässä.

En kyllä enää yhtään ylimääräistä aikaa näihin kyselijöihin käytä. Jos eivät osaa lukea ilmoitusta, niin todennäköisesti muussakin ymmärryksessä puutteita. (toki seassa on myös niitä, jotka eivät mitään Suomessa yleisiä kieliä kunnolla osaa, mutta en jaksa enää heitäkään)

Vierailija
264/286 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei lue ilmoituksia tai ei ymmärrä mitä ne lukee.Minulla oli pari virvelikelaa ja uistimia myynnissä 70 euroa yhteensä ja ilmoituksessa lukee vain nouto, tuli heti viesti ostan jos postitat ne, toinen viesti tuli maksan 50€ postitettuna ja kolmas viesti postitatko? Sain ne kyllä myytyä, ihmettelen vaan ihmisten järjen juoksua.

No saksan ebay:sta ostanut useampaakin tavaraa jossa sanotaan että ei lähetä suomeen:Kysyn myyjältä myykö suomeen jos maksan tilillesi suoraan ->on myynyt eikä mitään ongelmia toimituksessa.Eli luulen että tuossa sinun tapauksessakin on haluttu kokeilla jos kuitenki myisit.Omissa myynneissäni olen aika taipuvainen siihen että toimitankin vaikka kotiovelle mutta vain ennakkomaksua vastaan ja minulle sopivana aikana on vastaanottaja paikalla tai ei,vastaanottaja tietysti maksaa kulut.Aika usein se ostajaehdokas tuossa kohtaa häviää kuin pieru saharaan.

Vierailija
265/286 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran muutaman lautasen ja ne olivat likaisia. Hyväkuntoisia kyllä muuten, mutta niissä oli siis kuivunutta ruokaa. Ja ostin nämä kasvotusten. Jäi vähän ihmetyttämään :-)

Niin, mitä sitten? Minäkin myin joskus edullisesti astioita otsikolla kirppisroinaa, iso kasa erilaisia astioita, keittiövälineitä ym.Tuli joku pari katsomaan niitä, niitä oli pari laatikkoa ja ne niitä katseli, tutki.Nainen maksoi ja ne lähti.Sitten myöhemmin tuli viesti että oli likaisia.Enhän minä niitä myynyt uusina.Välillä ihmettelen näitä valittajia.Minä laitan aina kuvat kaikesta ja ilmoitan jos tiedän jonkun vian tai laitan ei tietoa toiminnasta, ostajalla on aina mahdollisuus tutkia tuotetta.

Ai myy

Miksi ostit, idiootti.

Vierailija
266/286 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran muutaman lautasen ja ne olivat likaisia. Hyväkuntoisia kyllä muuten, mutta niissä oli siis kuivunutta ruokaa. Ja ostin nämä kasvotusten. Jäi vähän ihmetyttämään :-)

Niin, mitä sitten? Minäkin myin joskus edullisesti astioita otsikolla kirppisroinaa, iso kasa erilaisia astioita, keittiövälineitä ym.Tuli joku pari katsomaan niitä, niitä oli pari laatikkoa ja ne niitä katseli, tutki.Nainen maksoi ja ne lähti.Sitten myöhemmin tuli viesti että oli likaisia.Enhän minä niitä myynyt uusina.Välillä ihmettelen näitä valittajia.Minä laitan aina kuvat kaikesta ja ilmoitan jos tiedän jonkun vian tai laitan ei tietoa toiminnasta, ostajalla on aina mahdollisuus tutkia tuotetta.

No hyi helvetti. Pieni vaiva tiskata. Paskaisinako säilytit niitä kotonasi?

Taidat olla tyhmä.

Vierailija
267/286 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina aloitan oston kysymällä onko vielä vapaana?. Yleensä menee hyvin, mutta kyllä myyjilläkin voi olla huonoa käytöstä. Yhden kanssa sovittiin pöydän hakua ja juuri kun olin saanut autot järjestymään ja olin lähdössä, tuli viesti että meni jo. H#lv#tti soikoon! 

Nyt yritän saada huomiota astioiden myyjältä,  mutta hän ei vastaa onko vielä vapaana vai ei. No jos tätä ei saa kysyä, mitä saa? 

Kaupat joita olen tehnyt ovat menneet oikein hyvin 95%:sti. Muutama ihan seko ostaja on ollut, mutta kaikki myyjät ihan asiallisia. Yksi tosin antoi minulle huonot arvostelut ilmeisesti koska tingin hinnasta aika paljon. Ei sitten olisi suostunut, kysyin heti että onko tarjoukseni jo loukkaus, mutta suostui. Tämä ennen kauppojen sopimista, ei paikan päällä. Ostin lattiaa ja sain sitä muuten halvemmalla kaupasta kun piti ostaa lisää. Oli niin isossa alessa.

Minusta Tori on hyvä paikka ostaa ja myydä. Kyllä, vaivaa vaatii.

Vierailija
268/286 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi ostit ne jos nyt täällä nillität asiasta?

Vierailija
269/286 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan (ja hymiöperässä) n. klo 2 yöllä. Sen jälkeen tästä ei kuulu mitään. Parin viikon odottelun jälkeen pistän estolistalle.

Vierailija
270/286 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan (ja hymiöperässä) n. klo 2 yöllä. Sen jälkeen tästä ei kuulu mitään. Parin viikon odottelun jälkeen pistän estolistalle.

Noita nyt tulee aina välillä samoin kuten tyhmiä kysymyksiä, kysytään sellaista mikä käy ilmi kun lukee ilmoitusta, tänään viimeksi taas joku kyseli merkkiä yms.kaikki lukee ilmoituksessa ja näkyy kuvista.En minä vastaa näille, jos ei osaa edes lukea.

Vierailija
271/286 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

H.J kyselee, haaskaa ihmisten aikaa vailla mitään aikomusta ostaa mitään.

Vierailija
272/286 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori on nykysin surkein myyntikanava.

Vierailija
273/286 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propsit niille, jotka heti ensimmäisessä viestissä lähtee tinkimään ja säästää molempien aikaa, koska omalta osaltani kaupanteko jää siihen, ei tarvi ees vastata kertaakaan näille.

Vierailija
274/286 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se Nettiautossa sen kummempaa ole:

RING RING. Nii teillä oli tää Opel Pascona myynnissä ja pyynti oli sen 2000€? 

- Joo, juuri katsastettu, oli mun papalla ja kuoli mut vaihdettiin öljyt ja kunnostettiin pikkuviat, vielä tämä on kuin pakasta vedetty.

- Hyvä juttu, no mä voisin tulla huomenna hakeen klo 19. Ota se ilmoitus pois heti. Mikäs sun osoite on?

- Annan osoitteen ja poistan ilmoituksen.

- Seuraavana iltana sovitussa paikassa klo 19:00, ajoin vastaan noin 100km. Kuuluu pelkkää Sirkan siritystä

- Klo 19:20 soitan tyypille. Ei vastaa.

- Soitan uudestaan klo 19:30. Puhelin ei ole enää päällä.

- Ajan kotiin, laitan tulikiven katkuisen viestin johon ei koskaan vastata mitään ja ilmoitan auton uudelleen.

Seuraava soittaja:

- Liirumlaarumit ja hirmuisen tarkat kyselyt autosta noin 20 - 30 minuutin ajan.

- Tyyppi tulee sovitusti paikan päälle muutaman päivän päästä.

- Kiertelee autoa, tutkii, käy koeajolla ja löytää muka vikoja - joita ei ole.

- Tarjous 200€. 

- Tuijotan tyyppiä hiljaa ja toivotan hyvää illanjatkoa ja poistun.

Tämän jälkeen turhia soittelijoita 10 - 20 kpl.

- Lopulta löytyy yksi tosiostaja, jolla ei muka ole tarpeeksi rahaa. Myyn auton vittuuntuneena 1400 eurolla. Auton katsastukseen ja pieniin korjauksiin oli mennyt 1100 euroa.

Lopputulos:

Toinen papalta jääty hyväkuntoinen auto vietiin suoraan romuttamolle, ei kiinnosta autokaupat enää. Sama jatkossa kaikille muillekin autoille.

275/286 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä paras oli joku ulkomaalaiselta kuulostava nimimerkki, joka kertoi olevansa halukas ostamaan minulta NIITÄ RUUKKUJA. 

En vieläkään tiedä, mitä ruukkuja hän olisi tarvinnut, myin antiikkista Arabian kahviastiastoa kokonaisuutena.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
276/286 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

IPhone 13 Pro 512Gt, hinta 250 euroa.

Tori.fi: onko sulla vielä tää IPhone?

Minä: Joo on, on kuten kuvissa, akku 85% ja vähäisiä naarmuja. Laturi tulee mukaan, ei kuvassa ja on alkuperäisessä laatikossa.

Tori.fi: saat 80€, haen heti.

Tämä sama toistuu 15 kertaa, välillä joku Muhammed ehdottaa vaihtoja mattoihin ja muutama Ghostaaja kyselee.

Noin 23 kyselyä myöhemmin löytyy opiskelija, joka ostaa puhelimen pudotettuani hintaa hänelle 10 euroa.

Hoh hoijaa... 

Vierailija
277/286 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltaisesta pörssistä ostettiin aikanaan undulaateille häkki ja tarvikkeet. Piti olla hyväkuntoiset (ei ollu siihen aikaan kuvia).

Häkki tuli postissa teipatussa hökötyksessä, kaikki tarvikkeet linnunpaskassa ja rikki. Häkin pohja halki, heitettiin menemään suoraan. Ainooastaan häkkiosan sai pestyä mutta sekin meni metallinkeräykseen. 

Vierailija
278/286 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt Torista etsiä kohtuuhintaisia polttopuita, mutta kaikkien pyynnit on ihan törkeitä. Ilmoituksia on tällä seudulla kymmenittäin, mutta hinnat ovat 3 - 4 vuoden takaisiin hintoihin 40% - 100% kalliimpia. Ja päälle aina joku usean kympin kuljetusmaksu. Ja tyypeillä on ne samat perintömetsät ja kauan sitten hankitut koneet jotka maksettu ajat sitten. Ja ei kuulemma halvemmalla voi myydä. Yksi pappa myi vielä 3 vuotta sitten 55€ motti mutta joku vinkkasi sille Tori.fi:stä 100€ hinnat, niin eipä enää ole sieltäkään saanut järkihintaan puita.

Vierailija
279/286 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi ostit ne jos nyt täällä nillität asiasta?

Myyjä oli palannut lautaset paperiin ja pussiin, eli nähnyt kuitenkin vaivaa. Lähinnä ihmettelin siis asiaa, ei minua haitannut niitä pestä. Ei ollut tullut tosiaan mieleenkään, että joku myisi astioita suoraan ruokapöydästä otettuina ilman tiskaamista. Joillekin näköjään normaalia, kun tätä niin puolustellaan.

Vierailija
280/286 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen nykyisin tori lahjoitukset siten, että laitan nimellisen hinnan, kuten euron. Ilmoituksessa kerron että lahjoitan vaikka suklaalevyä vastaan, jos kyseessä joku satasen tai yli tuote. 

Jos se jotakuta haittaa, niin et varmaan tuotetta tarvitse. Etsin tällä tavoin sellaisen henkilön, joka tuotteen oikeasti haluaa ja sitoutuu sen hakemaan. Ja en suutu, jos se suklaa ei ole mukana. Se on vaan hyväntahdon ele. Mutta se euro pitää sitten kanssa maksaa, jos on tiukkapipo, niin osaan minäkin olla. 

Jos laittaa "lahjoitetaan" osastoon, niin tulee turhia kyselyitä. Omalla menetelmällä ei ole ollut mitään ongelmia koskaan.