Tori.fi turn offit?
Keskustellaan näistä! Aloitan klassikolla.
-Ostan!! (klo. 9:00)
-Hieno juttu, milloin haluaisit tehdä kaupat? (klo. 9:05)
-Mikä kunto, onko reikiä, tahroja? Voitko antaa mitat? Onko isoa vai pientä kokoa? Kuinka monella lapsella käytetty? (klo. 22:35)
-Kuten ilmoituksessa lukee, ei reikiä eikä tahroja ja yhdellä käytetty. Mitat: xx, xx, xx. Mielestäni vastaa kyllä kokoa. Milloin haluaisit tehdä kaupat? (klo.22:45)
-Myytkö 10e?? (klo.9:45)
-En myy, hinta lukee ilmoituksessa ja se on 25e (klo.9:46)
-viestittely loppuu-
HOHHOIJAA..miksi tämä aina vaan toistuu??
Kommentit (286)
Vierailija kirjoitti:
Vähän väliä tulee viesteihin ilmoitus, että se ja se haluaa ostaa toridiiliä ja yritetään saada aktivoimaan toridiili käyttöön. Olen varma, että nämä ovat jotain torin omia botteja, eikä tosiasiassa tuota ostajaa ole olemassakaan.
En ole laittanut pyyntöä sellaisille myyjille, joiden arvosteluissa ei näy yhtään ToriDiili-kauppaa. Jos näkyy, niin silloin sen tietää, että myyjä on perehtynyt ToriDiilin toimintaan ja hänelle palvelun käyttäminen sopii.
Viimeksi, kun laitoin pyynnön, myyjä aktivoi sen noin kahdessa minuutissa tuotteelle. Tein tarjouksen ja hetken päästä tuli kaupat. Koko prosessiin meni alle 10 minuuttia, koska kumpikin osapuoli sattui olemaan laitteensa äärellä ja huomasi viestit nopeasti.
Yhden kerran on käynyt niin, että tein ToriDiili-tarjouksen ja myyjä menikin sitten siitä jotenkin paniikkiin. Laittoi viestiä, että hän ei haluakaan myydä diilillä, koska ei ole sitä ikinä ennen käyttänyt. Opastin tarjouksen hylkäämisessä ja sitten myyjä laittoi tuotteen myyntiin ilman ToriDiiliä. Pahoitteli kyllä tapahtunutta. En itse uskaltanut ostaa enää tuotetta ilman diiliä, kun oli yli sadan euron tuote ja välimatkaa niin paljon, että minun ei kannattanut lähteä noutamaan sitä paikan päältä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tarjottiin 30 euron tuotteesta 10 euroa postikuluineen. Laitoin tarjoajan estoon. Viikko sen jälkeen joku tuli ja nouti tuotteen ja latoi 30 euroa käteen, eikä edes yrittänyt tinkiä.
Estääkö estäminen pelkästään viestin laittamisen vai estääkö myös tarjouksen tekemisen ToriDiilillä?
Minä nimittäin haluaisin, että estäminen estäisi myös jatkossa mihin tahansa tuotteeseeni tarjouksen tekemisen.
En ole estänyt ketään kevein perustein, mutta yhden jaappaajan estin 10 päivän jahkaamisen jälkeen, kun selvästikään kauppaa ei päivittäisestä viestin vaihdosta huolimatta ollut syntymässä, tuote oli alle 20 €.
Toinen tapaus oli sellainen, joka tarjosi 85 € tuotteesta ensin 20 €. Hylkäsin, niin kohta tuli tarjous 25 €. Minun hintani oli jo kirppishinta, tuote ei ollut kaupan hinnalla myynnissä, vaan valmiiksi jo pudotettu kirpputoritasolle.
Jos tarjous olisi ollut 80 €, niin olisin siihen voinut suostuakin. Nämä pilatarjoajat haluaisin estää ihan kaikkien tuotteiden osalta.
Vierailija kirjoitti:
Onko muille tullut huonohko palaute toriin ostajalta, vaikka kaikki meni hyvin? Itseä kalvaa tuo. minulla useita kymmeniä 10 arvoisia palautteita. Yksi ostaja kiitteli oikein paljon viestissä, kun myin hänelle ihanan tuotteen. Sitten seuraavana iltana oli kuitenkin laittanut virallisen palautteen (7-8), joka ei kyllä vastannut tekstiään. Ärsyttää.
Oliko pakkaus hutera muovipussinyssäkkä tai veit tuotteen postiin vasta viikon päästä?
Tuotehan voi olla oikeinkin hyvin ilmoitusta vastaava, mutta jos se saapuu repaleisessa kirjekuoressa tai tuote on mennyt lyttyyn kuljetuksessa kun paketti liian hutera, niin heikkolaatuinen paketointi voi alentaa pisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vapaa?
En muista onko yksikään onko vapaa lopulta ostanut mitään, voi tulla teksti nähty, mutta ei mitään vastausta.
Vastaa pitemmästi: on vapaa, haluatko postituksen vai noudatko jne. Aika tyly vastaus pelkkä :"on". Ole se aktiivisempi osapuoli, kysy, kerro, puhu. Puhumalla kauppoja tehdään eikä odottamalla vastaako ostaja. Näin itse saan myytyä torissakin jos joku kyselee.
Hei
Tuote X on vielä vapaana, pääsetkö hakemaan -kaupungin nimi- vai pitäisikö postittaa? Postimaksuksi tulisi X euroa.
Miksi kuvittelet että vastaisin vain "on"
Mä vastaan nykyään vain "on", koska ei noista onko vapaa -kyselyistä tule koskaan kauppoja tai keskustelu ei edes jatku sen pidemmälle. Alkuun vastasin tuollaisella pidemmällä tyylillä, mutta kun keskustelu tyrehtyi aina siihen, aloin vastata vain siihen mitä kysytään, yhtä tylysti ja töksähtävästi.
Mikä näiden ihmisten motiivi on, jotka laittavat viestiä, että heidän mielestään tuotteessa on sitä tai tätä vikaa.
Tuotteesta on kuvat, eikä tuotetta myydä uutena eikä edes kuin uutena, vaan käytettynä. Sitten joku laittaa viestiä ja joko väittää tuotteessa olevan vikaa "tuossa ja tuossa kohdassa on joku rantu". Tuotekuvassa saattaa olla valo tai varjo siinä "rannun kohdalla". Mitäpä näihin voi edes sanoa, niin on, rantupa hyvinkin.
Katsokaa kuvat, lukekaa kuvaus. Jos tuotteessa on mielestänne vikaa, niin älkää hyvänen aika olko sellaista tuotetta ostamassa, eteenpäin vain.
Ilmoitus tuotteesta hintoineen, tietoineen, kuvineen. Tulee seuraavanlaisia viestejä
-onko myytävänä?
-onko myytävänä jotain muutakin?
-tuotko kotiin paikkakunnalle x?
Ihan sama. Tätä samaa riittää.
Mikä kauppapaikka on tällä hetkellä se jossa voi oikeasti toteuttaa kirppisideaa ja kierrättää?
Yksi isoimpi turn-offeja: Kaiken maailman varailijat, ja nyt en puhu myyjänä, vaan ostajana.
Olen sen verran röyhkeä, että jos haluan ostaa jonkun tavaran ja valmis maksamaan pyydetyn hinnan, niin en jää odottelemaan päiväkausiksi jos joku varailija hakee tavaran tai ei.
Itse ostan ja myyn sillä periaatteella käytettyä tavaraa, että eka hakija vie ja sillä selvä. Tämän jos ilmoittaa kohteliaasti, niin usein ei tule mitään vastausta. Sitten saattaa tulla päivien päästä, että "ei haettukaan, tuletko nyt ostamaan". Siinä vaiheessa maksan potut pottuina ja jätän itse vastaamatta.
Ei tavara maailmasta lopu, että pitäisi kerjätä ja odotella.
Tinkaajat
Eräs, kun tiputin hintaa satasella, niin haukkui että uutta saa samalla hintaa..
Raviurheilua harrastavat joille pitäisi tavara myydä puoli-ilmaiseksi tai antaa ilmaiseksi. (Lopetin harrastuksen ja koetin myydä).
Jos puhutaan tavarapaketista, niin mitä maksaa jos jättää 1-2 tavaraa pois..
Vierailija kirjoitti:
"Saan vastaavan tuotteen halvemmalla sieltä ja sieltä ja tarjoan sinulle saman" - No tilaa sitten "sieltä ja sieltä", kun kerran halvemmalla saat!
Tämä !
Olen alkanut tehdä niin että jos on joku joka tinkaa jo valmiiksi halpaa tuotetta tai haluaa kuljetuksen vaikka lukee että pelkkä nouto. Pistän kylmästi eston ja poistan viestit. Se siitä.
Myynti-ilmoituksessa oli, että ei mitään isompaa vikaa, vaan jotain pientä käytön jälkeä voi olla. Kyseessä lasketteluhousut. Viestittely myyjän kans vaikeaa, oli todella töykeän oloinen. No, kaupat tuli. Maksoin heti ja jäin odottamaan pakettia.
Yllätys oli suuri, kun paketin päälle oli kirjoittanut nimeni yhteyteen lisämaininnan "Bitch" ja kirsikkana kakun päällä housut olivat ihan loppuun kuluneet ja lahkeessa maitopurkin kokoinen paikka! Housut meni samantien roskiin. Myyjänä kuvan perusteella oikein tällätyn näköinen lähihoitajaopiskelija(🤦) Seinäjoelta. Oli viimeinen Tori-kauppani...
Se kun tuotteen kunnoksi on laitettu vähän käytetty tai hyvä, mutta kuvasta näkyy selvästi, että ei todellakaan ole. Näin vastikään merkkitakin, joka oli "uusi", mutta myyjän mukaan muutaman kerran käytetty ja jossakin oli joku pieni tahrakin 😑
Tuohon "Onko vapaana?" -kyselyihin, niin oma tyyli sekä myyjänä, että ostajana:
Ostajana: "Ostaisin tämän, jos vielä vapaana ja maksaisin tuotteen saman tien verkkopankissa postikuluineen. T. (Koko nimeni). Tästä sitten syntyy heti kaupat tai ei, riippuen siitä, vastaako myyjä. Jos ei kohtuuajassa, päivän - pari, kuulu mitään, en jää odottamaan, vaan siirryn seuraavaan.
Myyjänä: Vastaan pelkkään kysymykseen "Onko vapaa?", pelkästään "On", sillä sitähän siinä kysyttiin. Miksi myyjänä pitäisi alkaa käyttämään aikaa ja vaivaa sen enempään tenttaamiseen, etenkin, kun nuo pelkät "Vapaana?" -kyselyt eivät sitten edes johda kauppoihin tai vastaa edes mitään.
Torin uutena käyttäjänä ihmettelin monet kerrat näitä viestejä "onko tahra?" ja "näyttää, että on sitä ja tätä vikaa".
Myynnissä olevasta tuotteesta kuvat joka puolelta. Joissakin ilmoituksissa jopa makrokuvia yksityiskohdista tai tekstuurista tms.
Mietin, että josko he katsovat kännykästään ja näytössään on halkeamia tai eivät osaa zoomata ja siksi lähettelevät tällaisia kyselyjä. Siis ihan aidosti luulin, että kyseessä on vilpitön tiedustelu.
Nyt kun olen ollut jo jonkin aikaa Torin käyttäjä, niin tämäntyyppisten kyselijöinen kanssa on tarpeeksi monta kertaa käynyt sama kuvio, joten kaava on käynyt selväksi jo minullekin.
Tuotteessa ei ole oikeasti kyselijän mielestä mitään vikaa. Tällaisten viestien tarkoituksena on vain vedättää ja manipuloida myyjää myymään alihintaan. "no voisin tämän kuitenkin ottaa hintaan bla bla bla".
No et voi.
Jos olisit halunnut tuotteen, niin olisit sen ostanut, etkä tuhlannut aikaani hinnan vedätystarkoituksessa.
Oppia ikä kaikki. Tällaisella ihmisten hyvyyteen uskovalla se pitää aina oppia kantapään kautta, mutta tulee se sitäkin kautta opittua.
Jatkossa laitan nämä vedättäjät estoon surutta.
Jahas kaikki torin avohoitokauppiaat ovat luoneet jälleen yhden vertaistukiverkoston jossa haukutaan asiakkaita ja ihmetellään samaan hengenvetoon miksi kauppa ei käy eikä toriin eksy enää yhtään täysjärkistä ostajakandidaattia.
Siksi että kaikille kauppapaikoille jää lopulta vain samanlaista ostajakuntaa kuin mitä myyjätkin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ToriDiilin saisi useammat ottaa käyttöön, on tosi kätevä ja pienemmät postikulut. Ehkäisee myös huijausta.
Mulle ei ole selvinnyt että kuinka paljon pienemmät ne postikulut oikeasti on, kun ottaa huomioon vielä sen palvelumaksun jonka ostaja joutuu Torille maksamaan. Jos nyt pystyn tarjoamaan ostajalle ilman toridiiliä 6 euron postikulut normaalikokoisesta paketista ilman palvelumaksuja, niin miten paljon edullisempi toridiili voi olla silloin kuin Tori ei tarjoa maksutonta postitusta?
Silloin kun on normaalit hinnat, eikä alea postituksessa, niin toridiili on kalliimpi kuin tavallinen posti.
Ja erittäin hyvä keino, jos ostaja haluaa vaikka tehdä jäynää, tai kiusata tai jopa huijata, sen kun vaan venyttää tavaran hakua ja sitten
Toridiili on täysin turha, ahne tori.fi rahastaa välistä, en käytä, en suosittele.
Tinkijät laitan samantien estoon. Aina se tuote lopulta menee pyytämääni hintaan asialliselle ostajalle vaikka puolikin tusinaa tinkijä-tanelia ja maksimoija-markusta pitäisi laittaa estoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kertokaa teidän viimeisimpiä kokemuksianne ;D
Isohko laiteostos on viimeisin, toimiva ja ajanut asiansa, syrjäisen sijainnin ja ajelun vuoksi sain hieman alennettua hintaa ihan vain kysymällä asiallisesti, mutta kaikenlaista olen ostanut ja kymmeniä kauppoja ihan pienestä metsäpalstasta lähtien. Kaikki kaupat menneet periaatteessa melko suoraviivaisesti, kysellyt olen kysymyksiä etukätee ja saanut vastaukset hyvin. Aa, yksi oli harhaanjohtavasti ilmoitettu, myyjä olisi vain halunnut eroon tuotteestaan ja pettyi, kun paikanpäällä tuotteen nähtyäni kerroin, ettei nyt oikein vastaa tämä tuote annettua kuvaa. Myyjä loukkaantui, oli jo iäkkäämpi mies myymässä lapsensa aikoinaan kotiin jättämää tavaraa. Koetin rauhallisesti poistua, eikä siitä kuulunut enempää.
Oltiin ostamassa asuntovaunua muutama vuosi takaperin, oli tosi siisi Hobby myynnissä, hinta oli asiallinen ja mentiin katsomaan sitä, oli aivan kamalan näköinen ja sanottiin myyjälle ettei vastaa kuvan vaunua niin hän selitti ettei saanut otettua kuvaa myytävästä vaunusta niin laittoi minkä sai.Kaikenlaista on kyllä nähty.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoituksessani lukee vain nouto ja silti kysellään toridiiiliä ja postitusta.
Huvikseen vaan laitoin ilmoitukseen "vain nouto", kun tykkään turhista kyselyistä?
Minä en vastaa näille lukutaidottomille.
Kyllä postitan, tuote + postikulujen hinta.
Sen jälkeen postituksen kyselijä katoaa. Täytyy vain hämmästellä, että kun jo ilmoituksessa on mainittu, että tuotteen hintaan lisätään postikulut, niin silti joku ajattelee, että esim. 8,00 € tuote toimitetaan postitettuna myyjän piikkiin postikulujen maksaessa 7,90 €. Pakettiin menee varmaan teippiäkin sen verran, että käytännössä joutuisi maksamaan näkemästään vaivasta.
Ihmiset voisivat lukea sen ilmoituksen ja sen jälkeen kun tulee akuutti tarve maksattaa edullisenkin tuotteen postitus myyjällä, niin miettiä, että jos itsellä olisi tuote myynnissä tuohon hintaan, niin maksaisiko itse ostajalle... niinpä.