Millä aleella Helsingissä mieluiten asuisit?
Jos ei olisi kiinni rahasta, työpaikka olisi vieressä, etc muuttujat laskettuna täydellisiksi. Toinen veljistäni sanoi Kruunuhaka/Kaartinkaupunki. Toinen veli sanoo Lauttasaari. Kolmas sanoo Ruskeasuo. Siskoni sanoo Lehtisaari... Minä sanoisin Käpylä.
Kaikilla meistä eri mielipiteet! Juuri vietimme päivän yhdessä tänään ja aihe tuli puheeksi, olimme yllättyneitä kuinka eri mieltymykset jokaisella oli. Ainoastaan yksi meistä asuu unelma-alueellaan. (Kaartinkaupungin veli)
Miten täällä? Onko yhtä laajasti unelma-alueita?
Kommentit (275)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle Kluuvi kelpais! Vai ehkä vihreen puute ja levottomuus kävis hermoille...? Ehkä joku Vanha Herttoniemi olis mukava? Tai Viikki... Niissä on vihreetä... Lauttasaari...
Kulosaari on vihreää ja lähempänä keskustaa kuin Herttoniemi.
Kulosaari ehdottomasti paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merihaassa, kunhan asunnossa olisi merinäköala. Asuin siellä opiskeluaikana ja muuttaisin riemusta kiljuen takaisin, jos rahat riittäisivät (ja jos se työmaa olisi jo valmis).
Miksi? Se on Sörkän ja Kaisaniemen välissä, yksi Helsingin levottomimpia alueita. Minua ei sinne rötöstelyn pesään saisi...
Merihakaan eivät juuri muut kuin asukkaat eksy, hoten hieman ihmettelen tuota levottomuutta. Olen mieltänyt asukkaat aika keskiluokkaisiksi.
Mummu kirjoitti:
Kalasatama
Siellä on muutama hieno asunto mutta suurimmista osasta maisema on vastakkaisen talon parveke, ja vielä todella lähellä. Tulevaisuuden slummi. Niissä torneissa on yksi kai pelkästään vuokra-asuntoja... Eli ghettotorni.
Larussa, kuin oma pieni pikkukaupunkinsa meren ympäröimänä pääkaupungin sisällä 🙂
Ap kysyy millä alueella Helsingissä asuisit.
- Jos et haluaisi asua Helsingissä ollenkaan, jätä vastaamatta. Mielipidettäsi ei kysytty. Tällä palstalla on "Hesojen" haukkumisketjuja ihan riittäväsi. (Se, että ylipäätään käyttää tuota termiä kertoo, ettei pääkaupunkimme ole kovin tuttu paikka).
- Jos et tykkää jostain jo ehdotetusta kaupunginosasta, jätä kommentoimatta. Mielipiteitä on monia. Se sinun ei ole ainut oikea.
Mummu kirjoitti:
Kalasatama
Aika kivinen asuinpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Mummu kirjoitti:
Kalasatama
Siellä on muutama hieno asunto mutta suurimmista osasta maisema on vastakkaisen talon parveke, ja vielä todella lähellä. Tulevaisuuden slummi. Niissä torneissa on yksi kai pelkästään vuokra-asuntoja... Eli ghettotorni.
Slummi ja ghetto, kaksi sanaa, joita av.llä hanakasti käytetään ja joita Suomesta ei löydy yhtään.
Krunikka noista kantakaupungin alueista ehkä paras. Lähellä mutta silti sopivasti syrjässä että on suht rauhallinen. Lauttasaarta on moni siellä asuva kehunut myös, joten sitäkin voisin kokeilla. Lehtisaari, Kuusisaari mitä nämä on, taitaa olla pitkälti seurakunnan omistamia ja tontinvuokrat tähtitieteelliset, mutta muuten kai leppoisaa seutua.
Siellä mistä on kävelymatka Hietaniemen hautausmaalle, ts. Kampissa,Töölössä, Meilahdessa tai Ruoholahdessa. Ai niin, minähän asun siellä jo.
Enpä tiedä. Oikeastaan viihdyn vain hyvin pienellä alueella Helsingissä, Stockmannin ja Senaatintorin lähellä on aika viihtyisää, tai Espalla. Mutta en silti haluaisi asua, koska ei ole autopaikkoja. Kokemukset keskustan asukaspysäköintipaikoista on että saat kyllä maksaa, mutta kun pitäisi pysäköidä, kodin lähellä ei silti ole yhtään vapaata paikkaa. Asun nykyään muualla, en ole edes käynyt Helsingissä vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merihaassa, kunhan asunnossa olisi merinäköala. Asuin siellä opiskeluaikana ja muuttaisin riemusta kiljuen takaisin, jos rahat riittäisivät (ja jos se työmaa olisi jo valmis).
Miksi? Se on Sörkän ja Kaisaniemen välissä, yksi Helsingin levottomimpia alueita. Minua ei sinne rötöstelyn pesään saisi...
Merihakaan eivät juuri muut kuin asukkaat eksy, hoten hieman ihmettelen tuota levottomuutta. Olen mieltänyt asukkaat aika keskiluokkaisiksi.
Näin minäkin ajattelen ja ei ne Kallion venkulat edes selviä hengissä vilkkaan Sörnäisten tien :D.
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä. Oikeastaan viihdyn vain hyvin pienellä alueella Helsingissä, Stockmannin ja Senaatintorin lähellä on aika viihtyisää, tai Espalla. Mutta en silti haluaisi asua, koska ei ole autopaikkoja. Kokemukset keskustan asukaspysäköintipaikoista on että saat kyllä maksaa, mutta kun pitäisi pysäköidä, kodin lähellä ei silti ole yhtään vapaata paikkaa. Asun nykyään muualla, en ole edes käynyt Helsingissä vuosiin.
Maksaa saa, ensin sen asukaspysäköintiluvan mikä ei ole ihan halpa sekään ja sitten pajalle jatkuvasti kun oikovat ja maalavat peltejä tai vaihtavat sivupeilejä. Ihan rauhallisella kaduilla asuin Kruununhaassa ja silti tuntui että monta kertaa vuodessa kolhittiin tai naarmutettiin. Ja tasan kerran oli jätetty loappu ja yhteystiedot, muut kerrat sai maksaa omasta pussista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä laseilla pitää katsoa että saa Merihaasta jotenkin levottoman?
Sellaisilla laseilla et muutin sieltä pois pari vuotta sitten levottomuuden vuoksi. 😀
Piritorin ja kurvin porukka tuli minunkin kotiovelle kuseksiin ja piikittään, ja pari kertaa kun oli hihaan ovella tartuttu niin päätin muuttaa. Siis siellä "hyvällä" rannan maisemapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle Kluuvi kelpais! Vai ehkä vihreen puute ja levottomuus kävis hermoille...? Ehkä joku Vanha Herttoniemi olis mukava? Tai Viikki... Niissä on vihreetä... Lauttasaari...
Kulosaari on vihreää ja lähempänä keskustaa kuin Herttoniemi.
Kulosaari ehdottomasti paras.
Kulosaaressa ei oo yhtään mitään! Ne kauniit huvilat ja suurlähetystöt joo, mut muuten ei mitään! Alepa kai? Ja rannoille ei pääse kun suurlähetystöt on niiden rantojen reunoja valtaamassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummu kirjoitti:
Kalasatama
Slummi ja ghetto, kaksi sanaa, joita av.llä hanakasti käytetään ja joita Suomesta ei löydy yhtään.
Jos käyttäjät olisivat joskus käyneet oikeassa slummissa tai ghetossa, ymmärtäisivät tämän. Olen itse opetellut ohittamaan näitä kommentteja, muttei se onnistu, kun olen useamman kerran työn vuoksi joutunut käymään maailmalla hökkelikylissä ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisilla laseilla et muutin sieltä pois pari vuotta sitten levottomuuden vuoksi. 😀
Piritorin ja kurvin porukka tuli minunkin kotiovelle kuseksiin ja piikittään, ja pari kertaa kun oli hihaan ovella tartuttu niin päätin muuttaa. Siis siellä "hyvällä" rannan maisemapuolella.
Ensimmäinen kerta ikinä, kun kuulen Merihaasta tuollaista. Rumaksi sitä monet kutsuvat ja sen voin ymmärtää :D itse tykkään betonibrutalismista kierolla tavalla, joten se ei haittaa. Ei ole kovin monta vuotta siitä kun siellä asuin itse, oli tosi rauhallista, vaikka kivenheiton päässä menosta ja meiningistä. Tykkään myös siitä, että autoliikenne on siellä kannen alla. Hyvät maisemat, palvelut lähellä, keskusta ja Kallio lähellä, kulkuyhteydet erittäin hyvät myös. Hakaniemenranta tosin myllätään seuraavaksi ihan uuteen uskoon, niin voi olla että sitten menee pilalle lopullisesti.