Millä aleella Helsingissä mieluiten asuisit?
Jos ei olisi kiinni rahasta, työpaikka olisi vieressä, etc muuttujat laskettuna täydellisiksi. Toinen veljistäni sanoi Kruunuhaka/Kaartinkaupunki. Toinen veli sanoo Lauttasaari. Kolmas sanoo Ruskeasuo. Siskoni sanoo Lehtisaari... Minä sanoisin Käpylä.
Kaikilla meistä eri mielipiteet! Juuri vietimme päivän yhdessä tänään ja aihe tuli puheeksi, olimme yllättyneitä kuinka eri mieltymykset jokaisella oli. Ainoastaan yksi meistä asuu unelma-alueellaan. (Kaartinkaupungin veli)
Miten täällä? Onko yhtä laajasti unelma-alueita?
Kommentit (275)
Lauttasaari, siellä kuuleman mukaan ei asu persuja.
Vierailija kirjoitti:
Lauttasaari, Koivusaari, Eira, Kamppi, Kaartinkaupunki.
Koivusaaressa ei ole mitään asutusta, joten siellä on vähän vaikea asua.
Munkkiniemi taitaa olla yksi koulutetuimmista alueista. Sinne siis! On aina hyvä merkki siitä että asujat ovat edes jossain määrin siedettäviä!
Vierailija kirjoitti:
Muuten ihan hyvä lista mutta koitapas etsiä Koivusaaresta asuinpaikkaa... 😂
Karhusaari, okt omalla rannalla.
Oon kulkenut Stadissa matkan Hermannista Taka-Töölön ja Meikun kautta Maunulaan ja sieltä pikkuhiljaa kohti itää. Kyllä tää Itä-Helsinki on ollut paras mulle ja tässä varmaan pyörin vanhainkotiaikoihin asti.
Vierailija kirjoitti:
Koivusaaressa veneen alla?
Asuntojahan siellä ei ole eikä ehkä edes tule.
Vierailija kirjoitti:
Munkkiniemi taitaa olla yksi koulutetuimmista alueista. Sinne siis! On aina hyvä merkki siitä että asujat ovat edes jossain määrin siedettäviä!
tittelit ei tee kenestäkään mukavaa ihmistä
Olen masokisti, siis Kontula tai Itäkeskus.
Vierailija kirjoitti:
Töölö. Muutamia vuosia sitten vastaus olisi ollut Ullanlinnan tai Eira, mutta kaupungin nykyinen autoviha on muuttanut alueen pohjoisemmaksi.
Mihin Helsingissä autoa tarvii? Minulla on lämpimässä autotallissa auto Pitäjänmäellä joka on suurimman osan vuodesta seisonnassa... Otan käyttöön kun tarvin, eli noin kerran kuussa kesäisin kun käyn jossain maaseudulla. Ehkä vuokra-auto tulisi halvemmaksi ja tulisi kotiovellekin. Pitäisi varmaan joskus tutkia.
Joka tapauksessa, jos autoa tarvii niin on järkevämpää hankkia sille paikka jostain Helsingin ulkopuolelta tai laitamilta kuin Ullanlinnasta tai Töölöstä... Julkisilla pääsee sinne laitamille nopeamminkin kuin autolla.
Koillis-Helsingissä Suutarilan seudulla olemme viihtyneet yli 40 vuotta. Jokiranta, puistoalueet, lähipalvelut, hyvät liikenneyhteydet.
Noilla spekseillä voisin asua Aleksanterinkadulla, Pohjois-Esplanadilla tai Etelä-Esplanadilla. Erottaja tai Bulevardin alkupää myös ok.
Olen asunut mm. Pikkuroballa ja Kalevankadulla, niissä oli puolensa ja puolensa. Hyvässä ja pahassa. Lähiöistä ei ole kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tittelit ei tee kenestäkään mukavaa ihmistä
Kyllä ne koulutetut keskimäärin käyttäytyvät paremmin. Vähemmän heissä on narkkeja ja muita ongelmatapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Tuliko yllätyksenä, että ihmisillä on erllaisia makuja, kaikki eivät tykkää samoista asioista?
Ap on trolli. Satuilija, joka keksii tarinoita päästään udellakseen tiettyjen ihmisten mielipiteitä. Muka 3 veljeä ja sisko tänään hänellä. :D
Heseissä en asuisi missään ,olen per su sekä vihervassari kristitty
Vanha tapanila,rauhallinen omakotialue mutta päärata kumminkin kävelymatkan päässä.
Kaskisaari ei oo Lauttasaaren osa.