Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä aleella Helsingissä mieluiten asuisit?

Vierailija
05.10.2024 |

Jos ei olisi kiinni rahasta, työpaikka olisi vieressä, etc muuttujat laskettuna täydellisiksi. Toinen veljistäni sanoi Kruunuhaka/Kaartinkaupunki. Toinen veli sanoo Lauttasaari. Kolmas sanoo Ruskeasuo. Siskoni sanoo Lehtisaari... Minä sanoisin Käpylä. 

Kaikilla meistä eri mielipiteet! Juuri vietimme päivän yhdessä tänään ja aihe tuli puheeksi, olimme yllättyneitä kuinka eri mieltymykset jokaisella oli. Ainoastaan yksi meistä asuu unelma-alueellaan. (Kaartinkaupungin veli) 

Miten täällä? Onko yhtä laajasti unelma-alueita? 

Kommentit (275)

Vierailija
41/275 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle Kluuvi kelpais! Vai ehkä vihreen puute ja levottomuus kävis hermoille...? Ehkä joku Vanha Herttoniemi olis mukava? Tai Viikki... Niissä on vihreetä... Lauttasaari... 

Vierailija
42/275 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töölö. Muutamia vuosia sitten vastaus olisi ollut Ullanlinnan tai Eira, mutta kaupungin nykyinen autoviha on muuttanut alueen pohjoisemmaksi.

Mihin Helsingissä autoa tarvii? Minulla on lämpimässä autotallissa auto Pitäjänmäellä joka on suurimman osan vuodesta seisonnassa... Otan käyttöön kun tarvin, eli  noin kerran kuussa kesäisin kun käyn jossain maaseudulla. Ehkä vuokra-auto tulisi halvemmaksi ja tulisi kotiovellekin. Pitäisi varmaan joskus tutkia. Joka tapauksessa, jos autoa tarvii niin on järkevämpää hankkia sille paikka jostain Helsingin ulkopuolelta tai laitamilta kuin Ullanlinnasta tai Töölöstä... Julkisilla pääsee sinne laitamille nopeamminkin kuin autolla. 

Sinun tapauksessasi ehkä on noin, mutta itse tarvitsen autoa päivittäin työssäni, eri puolilla Helsinkiä, ja mökilläkin käyn kyllä useammin kuin kerran kuussa kesäisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/275 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on  slummi.  Persläpi.

Jengiläisten,  ulkomaalaisten sekä  huumeporikoiden  temmelltskenttä. Siis rikolliset  ovat Stadin  arkipäivää. 

Tervettä on asua vähintään   yli 100km päässä Helsingin seudulta.

Asuitko pitkään täällä?

Vierailija
44/275 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merihaassa, kunhan asunnossa olisi merinäköala. Asuin siellä opiskeluaikana ja muuttaisin riemusta kiljuen takaisin, jos rahat riittäisivät (ja jos se työmaa olisi jo valmis).

Vierailija
45/275 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sörnäinen on paras kun huumeita saa niin helposti kun haluaa. Voi elää ilman mitään sääntöjä muutenkin ja asuminen n hallpaa.

Vierailija
46/275 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä missä nyt asumme. Toistaiseksi on vähän ollut ulkkarimölyä ja öyhötystä. Ihanaa kun se teennäinen teatterimeininki puuttuu. Ja Suomalaisille pullistelu. Asumme yhdessä Helsingin lähiöistä. 

Mitä on "Suomalaisille pullistelu" Nakkikioskilla uhoamista?

47/275 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalasatama

Vierailija
48/275 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heseissä en asuisi missään ,olen per su sekä vihervassari kristitty

Kuka nyt heseissä haluiskaan asua...? Sieltä tarttuis paistorasvan dunkkis vaatteisiin, sänkyä ei varmaan myöskään lupaa sais laitta kun veisi asiakaspaikkoja!

Vierailija
49/275 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paloheinä koska olen hiihtoniilo.

Vierailija
50/275 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piritorilla, tällä tarjoilu pelaa.

Vierailija
51/275 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sörnäinen on paras kun huumeita saa niin helposti kun haluaa. Voi elää ilman mitään sääntöjä muutenkin ja asuminen n hallpaa.

Valitettavasti sellaista asuinaluetta ei ole. Helpot huumeet kyllä kiinnostelisi.

Vierailija
52/275 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piritorilla, tällä tarjoilu pelaa.

Lisäksi halpaa asumista ja hyvät liikenneyhteydet, tosin talvella vähän kylmä.

Vierailija
53/275 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään :( jos pakko ehkä meren rannalla.

Vierailija
54/275 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt asunut pari vuotta Etelä-Haagassa ja viihdyn todella hyvin! Sekä junalla että bussilla pääsee nopsaan keskustaan, mutta yleensä kyllä pyöräilen. On paljon kauniita puita ja vehreyttä. Kirjasto vieressä ja pienet ruokakaupat. Isommat löytyy naapurikaupunginosasta Pitäjänmäeltä. 

Pohjois-Haaga on myös nättiä, mutta liikenneyhteydet on hankalammat. Taka-Töölöstä tykkään myös, mutta nykyisin valitsen mielummin omistusasumisen, eikä mulla olis varaa ostaa toivomani kokoista asuntoa Taka-Töölöstä.

Vierailija
55/275 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munkkiniemi taitaa olla yksi koulutetuimmista alueista. Sinne siis! On aina hyvä merkki siitä että asujat ovat edes jossain määrin siedettäviä!

tittelit ei tee kenestäkään mukavaa ihmistä

Jovisst, kyllä tekee.

Vierailija
56/275 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä, koska tunnen olevani kotonani kaupungissa. Muita saman kokoluokan kaupunkeja Suomessa ei ole, joten lähimmäs tuota kokemusta pääsen juuri Helsingissä. Ilmastosta, kaavoituksesta ja suomalaisesta luonteenlaadusta johtuen kaupunkiin kuuluvaa katuelämää saa silti  Helsingistäkin etsiä. Eniten tuota kaupungin tuntua on Kallion, Hakaniemen ja Alppilan muodostamalla alueella. Minun olisi vaikea kuvitella asuvani jossain muualla.

Vierailija
57/275 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä kyllä halpaa ole. Kallista. Jostain syystä sinne on vain monenlainen levottomuus pesiytynyt. Sielläkin kuitenkin saa maksaa yli 5000-6000€ neliöhintoja. Muuhun keskustaan verrattuna halvempaa tietysti. 

Vierailija
58/275 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi pakko asua Helsingissä ja olisi tarpeeksi rahaa niin kyllä se olisi Töölö.

Vierailija
59/275 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merihaassa, kunhan asunnossa olisi merinäköala. Asuin siellä opiskeluaikana ja muuttaisin riemusta kiljuen takaisin, jos rahat riittäisivät (ja jos se työmaa olisi jo valmis).

Miksi? Se on Sörkän ja Kaisaniemen välissä, yksi Helsingin levottomimpia alueita. Minua ei sinne rötöstelyn pesään saisi... 

Vierailija
60/275 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä kyllä halpaa ole. Kallista. Jostain syystä sinne on vain monenlainen levottomuus pesiytynyt. Sielläkin kuitenkin saa maksaa yli 5000-6000€ neliöhintoja. Muuhun keskustaan verrattuna halvempaa tietysti. 

Tarkoittanee, että asuisi taivasalla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän