EU linjasi: Kasvistuotteita saa kutsua pihveiksi ja makkaroiksi
Eli jos jokin on "beef", se voi olla kasvituote?
Kommentit (168)
Ei beef ole pihvi. Beef on naudanliha. Steak on kokolihapihvi. Burger tai patty on se mistä tässä puhutaan.
Jotkut pelkäävät että vahingossa ostavat elintarvikkeita joissa on lihan tilalle laitettu kasviksia. kun tähän asti olette ostaneet uusia itselle vieraita elintarvikkeita, niin ettekö ole vilkaisseet että mitä sisältää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei beef vaan steak. Pihvejä voi tehdä mm kalastakin. Makkara taas on vaan on kuori joka täytetään mössöllä ja keitetään, voi olla mitä vaan mössöä.
Kyllä pihvi tässä yhteydessä on varmaan englanniksi burger.
Miten englannin kieli tähän kuuluu ?
Ai miten englannin kieli kuuluu siihen, kun puhutaan sanoista beef ja steak? Ei aavistustakaan kyllä.
Olet Teini. Siksi englanti.
Sulla ei nyt oikein leikkaa. Englanti siksi, kun ap ja henkilö jonka viestiin vastasin, puhuivat englannin sanoista beef ja steak. Mä en muutu keski-ikäisestä teiniksi siksi, että korjaan kun joku käyttää väärin englanninkielisiä sanoja 🙄.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kerran nyt luvan kanssa meitä sekasyöjä saa huijata syömää ideologista ruokaa valehtelemalla tuote semmoiseksi mitä se ei ole niin täytyy itsekin alkaa huijaamaan ideologista kasvissyöjiä syömään lihaa ja veldella se kasvistuotteeksi. Samaa huijaamista molempiin suuntiin
Näin voi käydä koska nykyisin kasvistuotteet sijoitellaan lihatuotteiden sekaan.
Kasvistuotteet pitäisi asettaa omalle kasvis-alueelleen, kauaksi lihatuotteista. Tehkäämme tästä kansalaisaloite.
Useimmissa kaupoissa ne on ihan omana ryhmänään.
Mutta ei hätää vaikka eivät olisikaan - niissä nimittäin lukee kyllä, mistä on valmistettu, eli kukaan ei yritä huijata niiden olevan lihaa.
Vegehän inhoaa Lihaa. Haluaa kuitenkin syödä lihalta maistuvia tuotteita. Outo logiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei beef vaan steak. Pihvejä voi tehdä mm kalastakin. Makkara taas on vaan on kuori joka täytetään mössöllä ja keitetään, voi olla mitä vaan mössöä.
Ai miten englannin kieli kuuluu siihen, kun puhutaan sanoista beef ja steak? Ei aavistustakaan kyllä.
Sulla ei nyt oikein leikkaa. Englanti siksi, kun ap ja henkilö jonka viestiin vastasin, puhuivat englannin sanoista beef ja steak. Mä en muutu keski-ikäisestä teiniksi siksi, että ko
Eli osaat englantia. Wauuu Green Flag.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei nyt oikein leikkaa. Englanti siksi, kun ap ja henkilö jonka viestiin vastasin, puhuivat englannin sanoista beef ja steak. Mä en muutu keski-ikäisestä teiniksi siksi, että ko
Kuule. Mä olen asunut Englannissa 8 vuotta. Joten älä ala mulle opettamaan englantia !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei nyt oikein leikkaa. Englanti siksi, kun ap ja henkilö jonka viestiin vastasin, puhuivat englannin sanoista beef ja steak. Mä
Eli osaat englantia. Wauuu Green Flag.
En suostu tuollaiseen vaan se on beef flag meilläpäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kerran nyt luvan kanssa meitä sekasyöjä saa huijata syömää ideologista ruokaa valehtelemalla tuote semmoiseksi mitä se ei ole niin täytyy itsekin alkaa huijaamaan ideologista kasvissyöjiä syömään lihaa ja veldella se kasvistuotteeksi. Samaa huijaamista molempiin suuntiin
Näin voi käydä koska nykyisin kasvistuotteet sijoitellaan lihatuotteiden sekaan.
Kasvistuotteet pitäisi asettaa omalle kasvis-alueelleen, kauaksi lihatuotteista. Tehkäämme tästä kansalaisaloite.
Mutta ei hätää vaikka eivät olisikaan - niissä nimittäin lukee kyllä, mistä on valmistettu, eli kukaan ei yri
Miksi arvelet, että vege inhoaa lihaa?Kuvitteletko, että ihmiset ryhtyy kasvissyöjiksi joidenkin henkilökohtaisten makumieltymysten takia? Kyllähän monet pitää lihasta ruokana, mutta eivät pidä eläinten tappamisesta tai ympäristön tuhoamisesta, jolloin syy kasvissyöntiin on ihan muu kuin se, ettei liha maistu.
Toki on myös meitä sellaisia kasvissyöjiä, jotka eivät halua syödä mitään lihaa muistuttavaa. Olen itse yksi heistä, mutta ei mua mitenkään haittaa, jos muut haluaa syödä vegemakkaroita. Ei pitäis haitata suakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei nyt oikein leikkaa. Englanti siksi, kun ap ja henkilö jonka viestiin vastasin, puhuivat englannin sanoista beef ja steak. Mä
Kuule. Mä olen asunut Englannissa 8 vuotta. Joten älä ala mulle opettamaan englantia !
No sittenhän sä tiedät jo valmiiks, ettei beef tarkoita pihviä, ja ettei hampurilaispihvi ole steak.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hamburger tulee Hampurista, Saksasta. Kinkkua sämpylän välissä. Jos se vaihdetaan naudaksi, niin tulee beef burger. Vege burger on terminä täysin johdonmukainen, eikä johda harhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei hätää vaikka eivät olisikaan - niissä nimittäin lu
Miksi arvelet, että vege inhoaa lihaa?Kuvitteletko, että ihmiset ryhtyy kasvissyöjiksi joidenkin henkilökohtaisten makumieltymysten takia? Kyllähän monet pitää lihasta ruokana, mutta eivät pidä eläinten tappamisesta tai ympäristön tuhoamisesta, jolloin syy kasvissyöntiin on ihan muu kuin se, ettei liha maistu.
Toki on myös meitä sellaisia kasvissyöjiä, jotka eivät halua syödä mitään lihaa muistuttavaa. Olen itse yksi heistä, mutta ei mua mitenkään haittaa, jos muut haluaa syödä vegemakkaroita. Ei pitäis haitata suakaan.
Minä olen kasvissyöjä joka pitää eläinten tappamisesta. En syö niitä mutta ammun ja leikkaan pään irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hamburger tulee Hampurista, Saksasta. Kinkkua sämpylän välissä. Jos se vaihdetaan naudaksi, niin tulee beef burger. Vege burger on terminä täysin johdonmukainen, eikä johda harhaan.
Kyllä nimenomaan vege burger on aivan johdonmukainen termi, siinä missä vege steak ei niinkään olisi.
Halleluja! Nyt saatiin oikein kunnon kieliriitakin tänne aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain hullu on vastaan. Makkara on muoto, ihan sama mitä ainetta se on. Samoin pyörykkä/pulla
Onko Porkkana Makkara. sehän on Makkaran muotoinen.
Joku ravintoloitsija keksi tehdä lihapohjaisen "porkkanan". Siitä tuli hitti, mutta vegaanit suuttuivat ja hän joutui poistamaan sen menulta. Tarina on tosi.
Saa kutsua, mutta toivottavasti kuitenkin yritykset arvostavat asiakkaitaan sen verran, että kauppojen ruokahyllyillä ei jokaikiseen asiakkaan tarvitse tankata jokaikistä tuoteselostetta sanasta sanaan, vaan merkitsevät selkeästi onko kyseessä lihatuote vai kasvistuote. Mikään ei ole tympeämpää, kuin epäselvät ja jopa tahallisen harhaanjohtavat pakkausmerkinnät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain hullu on vastaan. Makkara on muoto, ihan sama mitä ainetta se on. Samoin pyörykkä/pulla
Joku ravintoloitsija keksi tehdä lihapohjaisen "porkkanan". Siitä tuli hitti, mutta vegaanit suuttuivat ja hän joutui poistamaan sen menulta. Tarina on tosi.
https://www.foodandwine.com/news/arbys-meat-carrots
Maistuis 😋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei oo. Mutta makkarahan on jo valmiiksi vihanneksen muotoiseksi tehtyä lihaa.
Se taho, joka tästä hyötyy eniten on HK. HKn sininen makkara takaisin ja tietenkin lauantaimakkara
Näitä ei ole tähän mennessä saanut kutsua makkaroiksi, koska niissä on liian vähän lihaa. nnellisia ovat myös HKn sinisen makkaran suurkuluttajat