Millä tavoilla olet vanhanaikainen?
Itse en ole koskaan tilannut woltista mitään, ostan junalippuni ärrältä ja ikävöin aikaa, kun ratikkalipun pystyi ostamaan tekstarilla.
En pidä nykyisestä sovelluksien maailmasta ja vihaan nykymusiikkia autotuneineen. En ole whatsappissa enkä instagramissa. Lista jatkuisi vaikka kuinka.
Entä te?
Kommentit (472)
Vierailija kirjoitti:
Maksan kaupassa / ravintolassa aina vain käteisellä. Jos ei käteistä huolita, siirryn asioille muualle.
Luen ihan perinteisiä kirjoja, olen tainnut kerran kokeilla e-kirjan kuuntelua ja eeei toimi mulle ollenkaan. Lapsikin (2,5-v) rakastaa lukuhetkiä, kun istuu sylissä ja luen hänelle.
Rakastan ristikoiden ratkontaa. Tälläkin hetkellä 3 eri ristikkolehteä kotona, aina kun tilaisuus tulee niin täyttelen niitä. Lähetän ratkotut ristikot joskus palkintoarvontaan. Kerran voitin 333€. :D
Vapaa-aikani käytän mieluusti puutarhan hoitamiseen. En ole siis tyyppi joka juoksee festareilla tmv tapahtumissa, missä nyt yleensä ikäiseni viihtyy. Haaveilen metsän ostamisesta tulevaisuudessa, jotta voisin sitä sitten hoidella lisäksi.
Nainen, 27-vuotias
Vau! Älä koskaan muutu. Kannatan samoja arvoja ja hienoa kuulla, että nuoremmatkin ihmiset vaalivat jotakin entisistä elämänarvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun 1800- luvun torpassa ilman juoksevaa vettä. Pihasauna ja käymälä.
Jos olet 2-kymppinen, nostan olematonta hattua. Muuten ei kovinkaan ihmeellistä.
No onhan elämäntapa vanhanaikaista verrattuna vaikka kerrostaloelämään. Itse joudun asumaan kerrostalossa, vaikka kiinnostaisi enemmän tuonkaltainen vaatimaton elämä ilman mukavuuksia.
On vanhanaikaista elämää kyllä. Halusinkin vain tietää minkä ikäinen olet, koska se olisi tuonut syvyyttä vastaukseen. Onhan se nyt ihan eri asia oletko 20 vai 7-kymmentä vuotias.
No nyt nelikymppinen ja 10 vuotta elänyt näin.
Vierailija kirjoitti:
Maksan kaupassa / ravintolassa aina vain käteisellä. Jos ei käteistä huolita, siirryn asioille muualle.
Luen ihan perinteisiä kirjoja, olen tainnut kerran kokeilla e-kirjan kuuntelua ja eeei toimi mulle ollenkaan. Lapsikin (2,5-v) rakastaa lukuhetkiä, kun istuu sylissä ja luen hänelle.
Rakastan ristikoiden ratkontaa. Tälläkin hetkellä 3 eri ristikkolehteä kotona, aina kun tilaisuus tulee niin täyttelen niitä. Lähetän ratkotut ristikot joskus palkintoarvontaan. Kerran voitin 333€. :D
Vapaa-aikani käytän mieluusti puutarhan hoitamiseen. En ole siis tyyppi joka juoksee festareilla tmv tapahtumissa, missä nyt yleensä ikäiseni viihtyy. Haaveilen metsän ostamisesta tulevaisuudessa, jotta voisin sitä sitten hoidella lisäksi.
Nainen, 27-vuotias
Unohdin mainita että lisäksi tykkään sienestää & marjastaa.
Pidän vaatteiden silittämisestä ja haluan pukeutua siististi kaikkialla, kotonakin. Vihaan "rentoja" vaatteita, esim. nykyään suositun makuupussitakin saisi vain kuolleen ruumiini päälle :D N30
"Kortilla maksaminen nyt ei kovin vanhanaikaista ole."
Niin no, miten sen nyt ajattelee. Ensimmäiset kortit on otettu käyttöön 1980-luvun alussa. Siitä on tosiaan vain reilu neljäkymmentä vuotta.
Mobiilimaksaminenkin on otettu käyttöön JO 2015. Piti ihan tarkistaa.
Kakkaan vaippaan vaikka olen jo aikamies!
"Vau! Älä koskaan muutu. Kannatan samoja arvoja ja hienoa kuulla, että nuoremmatkin ihmiset vaalivat jotakin entisistä elämänarvoista."
Ihana vastaus. En taatusti muutu, olen niin oman tieni kulkija. :) Toivon että saan näitä elämänarvoja siirrettyä lapsellenikin. Tänä syksynä oli sienimetsällä mukana ja aivan innoissaan kun löysi itsekin kanttarelleja. Pihahommissa ottaa omatoimisesti haravan käteen ja tulee mukaan hommiin. Joskus tuo meille vanhemmille haravan / luudan / tmv käteen että nyt ruvetaan hommiin. :D
En ymmärrä kulutusluottoa, pikavippejä tai velalla elämistä. Jos jotain haluaa ostaa niin tililtä pitää löytyä se summa, jonka tuo asian maksaa. Ainut asia, jossa ymmärrän velan, on asunto. Lisäksi en ikinä tilaa ruokaa kotiin vaan joko valmistan itse tai syön ravintolassa.
En käytä trimmeriä. Ne alueet joita en leikkaa ruohonleikkurilla, niitän vikatteella! Ja se on nimenomaan yhdellä i-kirjaimella.
Vierailija kirjoitti:
Opetan pojalleni käytöstapoja; ovi pidetään auki takana tulevalle, heikommalle annetaan istumapaikka, hattu otetaan pois päästä tietyissä tilanteissa, kiitoksen ja anteeksipyynnön osaaminen!
Katoava kansanvara.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään sometiliä. Läppärillä käytän verkkopankkia ja ostokset maksan pääasiallisesti pankkikortilla. Varalta on käteistä lompakossa jos kortti ei toimi. Näin kävi muutama viikko sitten, käteinen oli tarpeen kun kortit eivät toimineet.
Käyn säännöllisesti kirjastossa ja luen vain fyysisiä kirjoja. Katson televisiosta erilaisia ohjelmia ja läppäriä käytän vain satunnaisesti areenan katsomiseen. Minulla ei ole mitään maksullisia suoratoistopalveluja. Kuuntelen myös radiota säännöllisesti.
Kuten joku jo sanoikin, en minäkään ymmärrä nakuilua julkisilla paikoilla. En ymmärrä miksi pukeudutaan paljastavasti ja sitten närkästytään jos joku sattu vaikka vain vilkaisemaan.
En ymmärrä huonosti käyttäytyviä ihmsiä jotka huutaa, kiroaa ja haukkuu työtään tekeviä ihmsiä kuten kaupanmyyjät/kassat, bussikuskit tai muita julkisissa ammateissa olevia. Normaalit käyttäytymisäännöt kunniaan. Ei tar
Minä olen samanlainen. Hyvä kun meidänlaisia on muitakin. Tulin ihan hyvälle mielelle.
Ajan mielelläni 20 vuotta vanhalla ja 240 000 km rullatulla autollani. On ostettu vajaa 10 vuotta sitten käytettynä ensimmäiseltä omistajalta. Kaikki toimii.
Monilla on nykyään hirveät autovelat niskassa (20-30 tonniakin) kun täytyy olla uusinta uutta ja olishan se nyt tavattoman noloa jos olis kaveriporukan ja tai naapuruston vanhimman auton omistaja. Tämä silläkin uhalla että talous menee ihan kuralle.
Kun olen avioliittoon mennyt, ei avioero ole vaihtoehto.
En koe tarvetta pukeutua minihameisiin tai pakarat paljastaviin bikineihin.
Kun menen kutsuttuna kylään, esim. päiväseltään käymään kahvilla, vien kukkia / suklaalevyn / kahvipaketin / jäätelöpaketin. Lapset, jos niitä on, saavat karkkipussin tai patukat.
Kutsun myös vastavuoroisesti kylään.
En omista mobiililaitetta, en kuuntele äänikirjoja, en ole facebookissa tai vastaavissa, luen kirjat ja lehdet paperimuodossa, ostan cd, vinyyli ja bluray-levyjä, lähes kaikki kuuntelemani musiikki on tehty ennen vuotta 2000.
Vierailija kirjoitti:
Käytän todella vähän puhelinta soittamisen ja Whatsappin käytön lisäksi, en esimerkiksi halua käyttää mobiilipankkisovelluksia vaan hoidan verkkopankkiasiat tietokoneella.
Kaikenlainen muunsukupuolisuus, sukupuolettomuus ym. on minulle täysin huuhaata.
Sama juttu, nuo sukupuolihommat ovat mielestäni mielenterveysongelmia
N27
Vierailija kirjoitti:
Pidän vaatteiden silittämisestä ja haluan pukeutua siististi kaikkialla, kotonakin. Vihaan "rentoja" vaatteita, esim. nykyään suositun makuupussitakin saisi vain kuolleen ruumiini päälle :D N30
Ostin viime vuonna makuupussitakin sen takia, kun oli niin kylmä. Makuupussitakin kanssa ei tarvitse aina laittaa toppahousuja.