Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavoilla olet vanhanaikainen?

Vierailija
04.10.2024 |

Itse en ole koskaan tilannut woltista mitään, ostan junalippuni ärrältä ja ikävöin aikaa, kun ratikkalipun pystyi ostamaan tekstarilla.

En pidä nykyisestä sovelluksien maailmasta ja vihaan nykymusiikkia autotuneineen. En ole whatsappissa enkä instagramissa. Lista jatkuisi vaikka kuinka.

Entä te?

Kommentit (472)

Vierailija
61/472 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin luen mieluiten paperisia kirjoja, mutta joskus poikkeusolosuhteissa saatan lukea e-kirjoja tai kuunnella äänikirjoja. En kuitenkaan nauti niistä yhtä paljon kuin perinteisistä kirjoista. Luen myös sanomalehtiä.

En ole somessa ja luulen suoraan sanottuna, että olen siksi ehkäpä tasapainoisin ystäväpiiristäni. Muut ovat jatkuvasti hermoraunioita milloin mistäkin pikkuasiasta.

Puhun vakiintunutta suomen kieltä (käytän kyllä 'television' kaltaisia lainasanoja, mutta en sotke englantia tai sekasikiöilmaisuja puheeseeni) ja kiroilen vain silloin, kun sille on todellista aihetta.

Pidän kotini lämpötilan melko alhaisena. En tavoittele sisälle t-paita -lämpötiloja talvella enkä koe ongelmaksi pukeutua riittävän lämpimästi.

En meikkaa tai käytä hiuksiini mitään aineita shampoon ja kamman lisäksi.

Olen vanhan liiton feministi. Uskon tasa-arvoon enkä

Ajattelin samaa! Intersektionaalisessa feminismissä ajatellaan muita eikä omaa npaa

Vierailija
62/472 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan kaupassa / ravintolassa aina vain käteisellä. Jos ei käteistä huolita, siirryn asioille muualle. 

Luen ihan perinteisiä kirjoja, olen tainnut kerran kokeilla e-kirjan kuuntelua ja eeei toimi mulle ollenkaan. Lapsikin (2,5-v) rakastaa lukuhetkiä, kun istuu sylissä ja luen hänelle. 

Rakastan ristikoiden ratkontaa. Tälläkin hetkellä 3 eri ristikkolehteä kotona, aina kun tilaisuus tulee niin täyttelen niitä. Lähetän ratkotut ristikot joskus palkintoarvontaan. Kerran voitin 333€. :D

Vapaa-aikani käytän mieluusti puutarhan hoitamiseen. En ole siis tyyppi joka juoksee festareilla tmv tapahtumissa, missä nyt yleensä ikäiseni viihtyy. Haaveilen metsän ostamisesta tulevaisuudessa, jotta voisin sitä sitten hoidella lisäksi. 

Nainen, 27-vuotias

Vau! Älä koskaan muutu. Kannatan samoja arvoja ja hienoa kuulla, että nuoremmatkin ihmiset vaalivat jotakin entisistä elämänarvoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/472 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun 1800- luvun torpassa ilman juoksevaa vettä. Pihasauna ja käymälä. 

Jos olet 2-kymppinen, nostan olematonta hattua. Muuten ei kovinkaan ihmeellistä.

No onhan elämäntapa vanhanaikaista verrattuna vaikka kerrostaloelämään. Itse joudun asumaan kerrostalossa, vaikka kiinnostaisi enemmän tuonkaltainen vaatimaton elämä ilman mukavuuksia.

On vanhanaikaista elämää kyllä. Halusinkin vain tietää minkä ikäinen olet, koska se olisi tuonut syvyyttä vastaukseen. Onhan se nyt ihan eri asia oletko 20 vai 7-kymmentä vuotias.

No nyt nelikymppinen ja 10 vuotta elänyt näin.

Vierailija
64/472 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan kaupassa / ravintolassa aina vain käteisellä. Jos ei käteistä huolita, siirryn asioille muualle. 

Luen ihan perinteisiä kirjoja, olen tainnut kerran kokeilla e-kirjan kuuntelua ja eeei toimi mulle ollenkaan. Lapsikin (2,5-v) rakastaa lukuhetkiä, kun istuu sylissä ja luen hänelle. 

Rakastan ristikoiden ratkontaa. Tälläkin hetkellä 3 eri ristikkolehteä kotona, aina kun tilaisuus tulee niin täyttelen niitä. Lähetän ratkotut ristikot joskus palkintoarvontaan. Kerran voitin 333€. :D

Vapaa-aikani käytän mieluusti puutarhan hoitamiseen. En ole siis tyyppi joka juoksee festareilla tmv tapahtumissa, missä nyt yleensä ikäiseni viihtyy. Haaveilen metsän ostamisesta tulevaisuudessa, jotta voisin sitä sitten hoidella lisäksi. 

Nainen, 27-vuotias

Unohdin mainita että lisäksi tykkään sienestää & marjastaa.

Vierailija
65/472 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän vaatteiden silittämisestä ja haluan pukeutua siististi kaikkialla, kotonakin. Vihaan "rentoja" vaatteita, esim. nykyään suositun makuupussitakin saisi vain kuolleen ruumiini päälle :D N30

Vierailija
66/472 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kortilla maksaminen nyt ei kovin vanhanaikaista ole."

Niin no, miten sen nyt ajattelee. Ensimmäiset kortit on otettu käyttöön 1980-luvun alussa. Siitä on tosiaan vain reilu neljäkymmentä vuotta.

Mobiilimaksaminenkin on otettu käyttöön JO 2015. Piti ihan tarkistaa.

Vierailija
67/472 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkaan vaippaan vaikka olen jo aikamies!

Vierailija
68/472 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vau! Älä koskaan muutu. Kannatan samoja arvoja ja hienoa kuulla, että nuoremmatkin ihmiset vaalivat jotakin entisistä elämänarvoista."

Ihana vastaus. En taatusti muutu, olen niin oman tieni kulkija. :) Toivon että saan näitä elämänarvoja siirrettyä lapsellenikin. Tänä syksynä oli sienimetsällä mukana ja aivan innoissaan kun löysi itsekin kanttarelleja. Pihahommissa ottaa omatoimisesti haravan käteen ja tulee mukaan hommiin. Joskus tuo meille vanhemmille haravan / luudan / tmv käteen että nyt ruvetaan hommiin. :D 

Vierailija
69/472 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kulutusluottoa, pikavippejä tai velalla elämistä. Jos jotain haluaa ostaa niin tililtä pitää löytyä se summa, jonka tuo asian maksaa. Ainut asia, jossa ymmärrän velan, on asunto. Lisäksi en ikinä tilaa ruokaa kotiin vaan joko valmistan itse tai syön ravintolassa.

Vierailija
70/472 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä trimmeriä. Ne alueet joita en leikkaa ruohonleikkurilla, niitän vikatteella! Ja se on nimenomaan yhdellä i-kirjaimella. 

Vierailija
71/472 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetan pojalleni käytöstapoja; ovi pidetään auki takana tulevalle, heikommalle annetaan istumapaikka, hattu otetaan pois päästä tietyissä tilanteissa, kiitoksen ja anteeksipyynnön osaaminen!

Katoava kansanvara.

Vierailija
72/472 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään sometiliä. Läppärillä käytän verkkopankkia ja ostokset maksan pääasiallisesti pankkikortilla. Varalta on käteistä lompakossa jos kortti ei toimi. Näin kävi muutama viikko sitten, käteinen oli tarpeen kun kortit eivät toimineet.

Käyn säännöllisesti kirjastossa ja luen vain fyysisiä kirjoja. Katson televisiosta erilaisia ohjelmia ja läppäriä käytän vain satunnaisesti areenan katsomiseen. Minulla ei ole mitään maksullisia suoratoistopalveluja. Kuuntelen myös radiota säännöllisesti.

Kuten joku jo sanoikin, en minäkään ymmärrä nakuilua julkisilla paikoilla. En ymmärrä miksi pukeudutaan paljastavasti ja sitten närkästytään jos joku sattu vaikka vain vilkaisemaan.

En ymmärrä huonosti käyttäytyviä ihmsiä jotka huutaa, kiroaa ja haukkuu työtään tekeviä ihmsiä kuten kaupanmyyjät/kassat, bussikuskit tai muita julkisissa ammateissa olevia. Normaalit käyttäytymisäännöt kunniaan. Ei tar

Minä olen samanlainen. Hyvä kun meidänlaisia on muitakin. Tulin ihan hyvälle mielelle. 

Vierailija
73/472 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan mielelläni 20 vuotta vanhalla ja 240 000 km rullatulla autollani. On ostettu vajaa 10 vuotta sitten käytettynä ensimmäiseltä omistajalta. Kaikki toimii.

Monilla on nykyään hirveät autovelat niskassa (20-30 tonniakin) kun täytyy olla uusinta uutta ja olishan se nyt tavattoman noloa jos olis kaveriporukan ja tai naapuruston vanhimman auton omistaja. Tämä silläkin uhalla että talous menee ihan kuralle.

Vierailija
74/472 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen avioliittoon mennyt, ei avioero ole vaihtoehto. 

Vierailija
75/472 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
76/472 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe tarvetta pukeutua minihameisiin tai pakarat paljastaviin bikineihin. 

Vierailija
77/472 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menen kutsuttuna kylään, esim. päiväseltään käymään kahvilla, vien kukkia / suklaalevyn / kahvipaketin / jäätelöpaketin. Lapset, jos niitä on, saavat karkkipussin tai patukat.

Kutsun myös vastavuoroisesti kylään.

Vierailija
78/472 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista mobiililaitetta, en kuuntele äänikirjoja, en ole facebookissa tai vastaavissa, luen kirjat ja lehdet paperimuodossa, ostan cd, vinyyli ja bluray-levyjä, lähes kaikki kuuntelemani musiikki on tehty ennen vuotta 2000.

Vierailija
79/472 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän todella vähän puhelinta soittamisen ja Whatsappin käytön lisäksi, en esimerkiksi halua käyttää mobiilipankkisovelluksia vaan hoidan verkkopankkiasiat tietokoneella. 

Kaikenlainen muunsukupuolisuus, sukupuolettomuus ym. on minulle täysin huuhaata.

Sama juttu, nuo sukupuolihommat ovat mielestäni mielenterveysongelmia

N27

Vierailija
80/472 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän vaatteiden silittämisestä ja haluan pukeutua siististi kaikkialla, kotonakin. Vihaan "rentoja" vaatteita, esim. nykyään suositun makuupussitakin saisi vain kuolleen ruumiini päälle :D N30

Ostin viime vuonna makuupussitakin sen takia, kun oli niin kylmä. Makuupussitakin kanssa ei tarvitse aina laittaa toppahousuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme