Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tavoilla olet vanhanaikainen?

Vierailija
04.10.2024 |

Itse en ole koskaan tilannut woltista mitään, ostan junalippuni ärrältä ja ikävöin aikaa, kun ratikkalipun pystyi ostamaan tekstarilla.

En pidä nykyisestä sovelluksien maailmasta ja vihaan nykymusiikkia autotuneineen. En ole whatsappissa enkä instagramissa. Lista jatkuisi vaikka kuinka.

Entä te?

Kommentit (338)

Vierailija
41/338 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson elokuvia mielummin DVD:ltä kuin suoratoistopalveluista. Ja minulta löytyy myös levysoitin, lukuisia CD-levyjä sekä muutama vinyylilevy. 

Vierailija
42/338 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tavalla vanhanaikainen että minusta on rumaa kun hameenhelma vilkkuu päällystakin alta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/338 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta seksiä vasta kun oikea tyyppi osuu kohdalle, en ole koskaan ollut Tinderissä, en käytä mobilepayta, arvostan käytöstapoja suuresti, kunnioitan ja arvostan vanhempia ihmisiä ja heidän elämänkokemustaan, mulla ei ole koskaan ollu mitään suoratoistopalvelua käytössä.. onhan näitä. N32

Vierailija
44/338 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tavalla olen, että minusta miehen pitää tehdä ns. miesten työt eli vaihtaa renkaat sekä tehdä remonttia. 

Vierailija
45/338 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun 1800- luvun torpassa ilman juoksevaa vettä. Pihasauna ja käymälä. 

Jos olet 2-kymppinen, nostan olematonta hattua. Muuten ei kovinkaan ihmeellistä.

No onhan elämäntapa vanhanaikaista verrattuna vaikka kerrostaloelämään. Itse joudun asumaan kerrostalossa, vaikka kiinnostaisi enemmän tuonkaltainen vaatimaton elämä ilman mukavuuksia.

On vanhanaikaista elämää kyllä. Halusinkin vain tietää minkä ikäinen olet, koska se olisi tuonut syvyyttä vastaukseen. Onhan se nyt ihan eri asia oletko 20 vai 7-kymmentä vuotias.

Vierailija
46/338 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sateenkaari perheitä enkä näitä satoja eri sukupuolia

Vierailija
47/338 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä tavalla olen, että minusta miehen pitää tehdä ns. miesten työt eli vaihtaa renkaat sekä tehdä remonttia. 

Ajatteleeko näin juuri aikuiseksi tullut ihminen vai varttuneempi? Itse olen sitä mieltä, että se tekee kuka osaa tai yhdessä ja olen keski-ikäinen nainen.

Vierailija
48/338 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään sometiliä. Läppärillä käytän verkkopankkia ja ostokset maksan pääasiallisesti pankkikortilla. Varalta on käteistä lompakossa jos kortti ei toimi. Näin kävi muutama viikko sitten, käteinen oli tarpeen kun kortit eivät toimineet.

Käyn säännöllisesti kirjastossa ja luen vain fyysisiä kirjoja. Katson televisiosta erilaisia ohjelmia ja läppäriä käytän vain satunnaisesti areenan katsomiseen. Minulla ei ole mitään maksullisia suoratoistopalveluja. Kuuntelen myös radiota säännöllisesti.

Kuten joku jo sanoikin, en minäkään ymmärrä nakuilua julkisilla paikoilla. En ymmärrä miksi pukeudutaan paljastavasti ja sitten närkästytään jos joku sattu vaikka vain vilkaisemaan.

En ymmärrä huonosti käyttäytyviä ihmsiä jotka huutaa, kiroaa ja haukkuu työtään tekeviä ihmsiä kuten kaupanmyyjät/kassat, bussikuskit tai muita julkisissa ammateissa olevia. Normaalit käyttäytymisäännöt kunniaan. Ei tarvitse olla korostetun kohtelias kunhan käyttäytyy ihmisiksi.

Vierailija
49/338 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen henkisesti vanhanaikainen. En ymmärrä tätä ihmisten tarvetta jakaa somessa ja lehdissä kaikki henkilökohtaiset ja intiimit asiat. Ja se elämä pyörii näillä sen oman navan ympärillä. Ei osata jakaa ja sitoutua niin parisuhteet ei onnistu. Lapsiakaan ei voi tehdä koska MINÄ MINÄ. 

Vierailija
50/338 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän johdollisia kuulokkeita.

Vierailija
51/338 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- En syty muotiperversioista, joita etenkin miehet omaksuvat aikuisviihteestä. Tavallinen intiimielämä on parasta.

- Minusta kielioppi on ihan hyvä asia.

- Haluan pitää yhteyttä sukuuni. Minusta tiivis ydinperhe on liian moderni, kaupunkimainen ja rajoittava elämäntapa.

- Minun mielestäni ei ole lainkaan liian vanhanaikaista, että työstä maksetaan palkkaa.

- Minusta sivistys ja oppineisuus ovat edelleen tavoiteltavia asioita.

Vierailija
52/338 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen henkisesti vanhanaikainen. En ymmärrä tätä ihmisten tarvetta jakaa somessa ja lehdissä kaikki henkilökohtaiset ja intiimit asiat. Ja se elämä pyörii näillä sen oman navan ympärillä. Ei osata jakaa ja sitoutua niin parisuhteet ei onnistu. Lapsiakaan ei voi tehdä koska MINÄ MINÄ. 

Totta, se, että pitää yksityisen ja julkisen tiukasti erillään toisistaan on auttamattoman vanhanaikaista. Nykyäänhän oopperadiivatkin jakavat turpean elimen himonsa somessa.

Vierailija
53/338 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan kaupassa / ravintolassa aina vain käteisellä. Jos ei käteistä huolita, siirryn asioille muualle. 

Luen ihan perinteisiä kirjoja, olen tainnut kerran kokeilla e-kirjan kuuntelua ja eeei toimi mulle ollenkaan. Lapsikin (2,5-v) rakastaa lukuhetkiä, kun istuu sylissä ja luen hänelle. 

Rakastan ristikoiden ratkontaa. Tälläkin hetkellä 3 eri ristikkolehteä kotona, aina kun tilaisuus tulee niin täyttelen niitä. Lähetän ratkotut ristikot joskus palkintoarvontaan. Kerran voitin 333€. :D

Vapaa-aikani käytän mieluusti puutarhan hoitamiseen. En ole siis tyyppi joka juoksee festareilla tmv tapahtumissa, missä nyt yleensä ikäiseni viihtyy. Haaveilen metsän ostamisesta tulevaisuudessa, jotta voisin sitä sitten hoidella lisäksi. 

Nainen, 27-vuotias

Vierailija
54/338 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Treella en käytä ratikkaa. En pysty tekemään neitsytmatkaa sillä. Aion pidätellä sillä matkustamattomuutta niin kauan kuin mahdollista.

-Ei ole mikroa. Haluan tavallisen hellan. Ei ole muitakaan vipstaakeja. En katso televisiota.

-Ristikkolehtiä on varalla kotona. 

-En ole somessa kuten Insta, tiktok, pikaviestimet, fb yms. Yritän keksiä kuville alustaa muualta. Pidän mielelläni puhelinta kaapissa tai jopa kiinni.

-Olen tullut osittain luontohulluksi. 

-Villa kiinnostaa, se lämmittää.

Olisi mielenkiintoista saada iät näihin vastauksiin.

T. Yli 5-kymmentä

Tämä. Vanhemmilta ihmisiltä osaa odottaakin vanhanaikaisuutta mutta heti kun ensimmäinen 2kymppinen nainen joka ei käytä esim. somea niin hämmästyn.

Vierailija
55/338 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää ostella uutta teknologiaa. Inhoan opetella uusia laitteiden käytön enkä saa ostamisesta mitään mielihyvää. Viimeksi jouduin uusimaan oman noin kymmenen vuotta vanhan älypuhelimeni, kun sillä ei oikeasti toiminut enää mikään työn kannalta tärkeäkään ohjelma. Mutta yritin kyllä pitkittää niin kauan kun pystyin.

Inhosin ensiksi myös kaikkia älypuhelimia mm. kosketusnäytön takia, enkä vieläkään pidä sitä normaaleja näppämiä parempana. Ja miksi mahdollisimman iso näyttö olisi joku tavoiteltava ominaisuus? En todellakaan aio katsella jotain ohjelmia tai elokuvia puhelimellani. Haluan laitteiden olevan pieniä, vaatimattomia ja käteensopivia.

Vierailija
56/338 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

49/51 |04.10.2024 | 19:52

Lisään vielä:

Minulla on seinäkälenteri johon merkkaan kaikki avoinna oleva kuukauden tapahtumat, näen ohi mennessäni yhdellä vilkaisulla mitä on tulossa.

Käytän ihan aitoa ja oikeaa herätyskelloa ja minulla on myös rannekello.

Vierailija
57/338 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tämä keskustelu tylsä ja mitäänsanomaton, vaikka pituutta onkin. Eikö muita vastaajia kiinnosta, edes teoriassa, minkä ikäiset ihmiset ovat mitäkin mieltä? Jännä juttu. 

Se vanhempi nainen.

Vierailija
58/338 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan pojalleni käytöstapoja; ovi pidetään auki takana tulevalle, heikommalle annetaan istumapaikka, hattu otetaan pois päästä tietyissä tilanteissa, kiitoksen ja anteeksipyynnön osaaminen!

Vierailija
59/338 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään sometiliä. Läppärillä käytän verkkopankkia ja ostokset maksan pääasiallisesti pankkikortilla. Varalta on käteistä lompakossa jos kortti ei toimi. Näin kävi muutama viikko sitten, käteinen oli tarpeen kun kortit eivät toimineet.

Käyn säännöllisesti kirjastossa ja luen vain fyysisiä kirjoja. Katson televisiosta erilaisia ohjelmia ja läppäriä käytän vain satunnaisesti areenan katsomiseen. Minulla ei ole mitään maksullisia suoratoistopalveluja. Kuuntelen myös radiota säännöllisesti.

Kuten joku jo sanoikin, en minäkään ymmärrä nakuilua julkisilla paikoilla. En ymmärrä miksi pukeudutaan paljastavasti ja sitten närkästytään jos joku sattu vaikka vain vilkaisemaan.

En ymmärrä huonosti käyttäytyviä ihmsiä jotka huutaa, kiroaa ja haukkuu työtään tekeviä ihmsiä kuten kaupanmyyjät/kassat, bussikuskit tai muita julkisissa ammateissa olevia. Normaalit käyttäytymisäännöt kunniaan. Ei tar

Kortilla maksaminen nyt ei kovin vanhanaikaista ole.

Vierailija
60/338 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän johdollisia kuulokkeita.

Tämäkin! Itselläni on vielä jopa mp3-soitin, joka on oikeasti tosi kätevä mm. silloin kun ei ole nettiyhteyttä.

- numero 56 (olen 30-vuotias nainen)