Voiko mies ja nainen olla pelkkiä kavereita
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, mitä kaveruudella tarkoitetaan. Facekaveruus ei ole ongelma. Eikä sekään, jos nimittää kaveriksi ihmistä, jonka ainoastaan jostain yhteydestä sattuu tuntemaan, ja näkee kenties kerran viidessä vuodessa.
Mutta se, että on säännöllisesti tekemisissä, ja on yhteisiä menoja ja vietetään yhdessä aikaa, niin ei tule mitään.
Paaitsi siis jos se mies on homo, niin silloin toimii. Muuten ei.
Tämä. Täällä porukka vissiin yhtä lukuunottamatta mietti facebookkavereita tai noita kerta viiteen vuoteen tyyppejä. Tuskin nämä vain kaveruuden nimiin vannovat tapaavat vast.sp kavereita useamman kerran viikossa tai väh. kerta viikkoon eri menojen merkeissä, saati ajanvietto kahdenkesken tiuhaan.
En miettinyt. Minulla on naiskavereita joita näen satunnaisen säännöllisesti. Olen varattu eikä vaimonikaan ole heistä mustasukkainen. Miksi olisi? Tietenkin he ovat naisia ja ymmärrän sen, kuten hekin ymmärtävät minun olevan mies, mutta ei se tarkoita sänkyyn menemistä tai muuta sutinaa.
Riippuu mihin vetää rajan. Jos hyväksyy että mies haluaa panna, mutta ei tee sitä koska nainen ei anna, ja haluaa kutsua sitä "kaveruudeksi", niin joo. Jos taas on kuten minä, eikä pidä tällaista "kaveruutta" aitona, niin ei
Vierailija kirjoitti: Nainen, jos mies väittää haluavansa olla "vain kaveri" kanssasi, voit tehdä helpon testin. Lähetä illalla viesti "Pannaanko? ;)" ja katso mitä vastataan.
Mitä se viesti kertoo? Jos mies on homo niin kaveriakin voi panna eikä se tarkoita romanttista suhdetta?
Miten sitten käy jos mies vastaa, että kyllä. Pannaan vaan. Kieltäydytkö jolla osoitat kieron mielenluonteesi vai lähdetkö panemaan? Tuolla kysymyksellä voit nimittäin hävittää kaverisi. Joko hän pelästyy ja vastaa ettei halua tai sitten hän ymmärtää miten epäilet hänen motiivejaan olla kaverisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies. Oma kokemus on se, että pystyn kyllä olemaan pelkkä kaveri naisen kanssa, jos en tunne seksuaalista vetoa häneen. Muussa tapauksessa ei onnistu.
Millä tavalla se ei onnistu? Miten se tekee käytännössä mahdottomaksi olla kaveri? Jos vaikka pitääkin toista viehättävänä mutta hengaa kaverina niin toisen seuraan tottuu kyllä ja on ihan mukavaa olla yhdessä. Minusta moni mies on seksuaalisesti vetoava mutta ei se häiritse kaveruutta.
Ei ehkä häiritse kaveruutta sinun mielestä, mutta puolison mielestä voi häiritä, jos hengaat "kavereiden" kanssa joihin tunnet vetoa tai jotka ovat ihastuneet sinuun. Sinkut voi tehdä ihan mitä haluavat.
Voi häiritä. Ei häiritse kaikkia. Osa luottaa mieheen ja tietää ettei hän halua sotkea parisuhdetta yhdenyön takia. T:Naimisissa oleva mies
Vierailija kirjoitti:
Voi, tietenkin. Mulla on ollut paljonkin mieskavereita ja muutama on vieläkin. On kyllä käynyt niinkin, että yksi jos toinen on sitten ilmaissut muutakin kiinnostusta. Ja yksi heistä on nyt ollut puolisoni jo kymmeniä vuosia. Eli, kyllä se on mahdollista, mutta ei toteudu aina käytännössä. Osittain toteutuu.
Sama kokemus. Ja mitä vanhemmaksi tulee, sitä törkeämmäksi ahdistelu käy. Tyyliin esimiehet, oma isä, jopa naiset. Jos on hyvännäköinen eikä halua olla h uora, suosittelen lämpimästi erakoksi tai nunnaksi ryhtymistä
Vierailija kirjoitti: Nainen, jos mies väittää haluavansa olla "vain kaveri" kanssasi, voit tehdä helpon testin. Lähetä illalla viesti "Pannaanko? ;)" ja katso mitä vastataan.
Kuulostaisi kyllä tosi oudolle ystävyydelle sukupuolesta riippumatta lähetellä tuollaisia viestejä. Ihan varmasti ei ainakaan sen jälkeen halua olla ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Seksuaalinen lataus on koko ajan olemassa. Ehkä alkuun voi olla "vain" kavereita, mutta ei pidemmän päälle. Tai sitten minä olen jotenkin outo, mutta aina kaveruutena alkanut on johtanut miehen aloitteesta seksiin. Ensin on halailua ja niskan/selän hierontaa kaveripohjalta, mutta siitä se kyllä ajanoloon etenee.
Ahaa. Odottelen vielä parikymmentä vuotta että tähän kehittyy. Ensimmäinen 20v jo takana.
Vierailija kirjoitti:
Mies voi olla naisen kaveri jos tämä ei viehätä fyysisesti. Muussa tapauksessa kyse on odotuksesta että ehkä suhde kuitenkin syvenee jossain vaiheessa.
Paska mies on tuollainen.
Ihan varmasti naisten mielestä toimii kun nainen vaatii ystävä mieheltä niin sanottuja poikaystävän palveluita ja velvollisuuksia mutta miehen näkökulmasta se ei oikein toimi kun mies ei saa mitään muuta kuin vaatimukset naisilta eikä niistä vaatimusten toteuttamisesta mies saa mitään kiitosta eikä nainen koskaan maksa edes niitä kustannuksia mitkä aiheutuu niistä vaatimusten toteuttamisesta. Ihan jokaisen naiseen on sisäänrakennettu miesten henkinen ja taloudellinen hyväksikäyttö ja ihan jokainen nainen käyttää miehiä aivan järkyttävän paljon hyväkseen eikä yksikään nainen suostu lopettamaan sitä hyväksikäyttöä vaikka se on ihan yhtä kiellettyä kuin miesten tekemä naisten hyväksikäyttö minkä ihan jokainen nainen tuomitsee
No jos toinen on homo ja toinen lesbo?
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti naisten mielestä toimii kun nainen vaatii ystävä mieheltä niin sanottuja poikaystävän palveluita ja velvollisuuksia mutta miehen näkökulmasta se ei oikein toimi kun mies ei saa mitään muuta kuin vaatimukset naisilta eikä niistä vaatimusten toteuttamisesta mies saa mitään kiitosta eikä nainen koskaan maksa edes niitä kustannuksia mitkä aiheutuu niistä vaatimusten toteuttamisesta. Ihan jokaisen naiseen on sisäänrakennettu miesten henkinen ja taloudellinen hyväksikäyttö ja ihan jokainen nainen käyttää miehiä aivan järkyttävän paljon hyväkseen eikä yksikään nainen suostu lopettamaan sitä hyväksikäyttöä vaikka se on ihan yhtä kiellettyä kuin miesten tekemä naisten hyväksikäyttö minkä ihan jokainen nainen tuomitsee
Mitä on poikaystävältä vaadittavat palvelukset?
Tuo ystävyys tarkoittaa ainoastaan sitä että nainen saa miehestä kuskin, tekijän ja auttajan ilman että nainen tekee mitään positiivista miehelle. Mikään ihmissuhde ei toimi niin että vain toiseen suuntaan menee hyödyt ja vain toiseen suuntaan menee haitat
Kyllä ne kaikki naispuoliset kaverit on lopulta tullu pantua ja usein kaveruus on silti jatkunut.
Onhan joka naisella huomattava määrä miehiä siellä friend zonella joille heitellään pieniä vihjeitä että joskus saattaa meidän välillä ollakin jotain että mies pysyy siinä hyväksikäytettävänä ilman että naisella on aikomustakaan muuhun kun tuohon miehen hyväksikäyttöön
Voi. Ja kyllä kaverit voi silloin tällöin ottaa varvit, jos kumpikaan ei seukkaa. Tuttu kamu mieluummin ku joku rändomi.
Mulla on ollut kaksi pitkää ystävyyssuhdetta miesten kanssa. Ensimmäiseen tutustuin kun olin alle parikymppinen uudessa kaupungissa ja elämässäni aivan hukassa. Eri käänteiden kautta tutustuin mieheen joka jollain tapaa otti minut siipiensä suojaan. Mitään seksuaalista ei ole koskaan ollut, varmaan siksi että hän on minua yli 25 vuotta vanhempi ja suhtautumisensa minuun ollut aina isällinen ja suojeleva. Kiinnostusta hän on osoittanut aina naisiin, jotka ovat paljon lähempänä hänen omaa ikäänsä ja näiden kanssa ollut myös suhteissa. Nyt hän alkaa olla aika vanha, ja roolit ovat kääntyneet. Nyt minä olen ystävyydessämme se joka pitää enemmän huolta.
Toinen läheiseksi ystäväksi tullut oli aikoinaan pitkäaikainen työkaveri. Hän on ollut koko tuntemisemme ajan naimisissa ja olen ystävä myös hänen vaimonsa kanssa. Tuo mies on sanonut pitävänsä minua viehättävänä, mutta rakastaa vaimoaan. Mitään seksuaalista ei hänenkään kanssa ole koskaan ollut ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Mielelläni olisin, mutta kun aina pelkään rai*katuksi tulemista.
Onko sinulle joskus tapahtunut jotain joka viittaa raiskauseen vai oletko tyypillinen nainen joka pelkää ja tuomitsee miehet varmuuden vuoksi? Enkä nyt kysy että koetko jonkun asian uhkana vaan sitä että onko ollut mitään oikeaa uhkaa
Vierailija kirjoitti:
Tuo ystävyys tarkoittaa ainoastaan sitä että nainen saa miehestä kuskin, tekijän ja auttajan ilman että nainen tekee mitään positiivista miehelle. Mikään ihmissuhde ei toimi niin että vain toiseen suuntaan menee hyödyt ja vain toiseen suuntaan menee haitat
Onko ystävyys mahdollista sitten samaa sukupuolta olevien välillä jos kyse ei ole siitä että molemmat saa ystävyydeltä jotakin? Jos nainen käyttää vain hyväksi miten naisten välinen ystävyys voi toimia?
Voi, tietenkin. Mulla on ollut paljonkin mieskavereita ja muutama on vieläkin. On kyllä käynyt niinkin, että yksi jos toinen on sitten ilmaissut muutakin kiinnostusta. Ja yksi heistä on nyt ollut puolisoni jo kymmeniä vuosia. Eli, kyllä se on mahdollista, mutta ei toteudu aina käytännössä. Osittain toteutuu.