Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11739)
Nuo luonnekuvailut, luonnehan mukautuu vielä omistajaan ja olosuhteisiin. Jossain virkatehtävässä pitää varmistua että tietyt ominaisuudet pysyy ja niitä vahvistetaan. Erot ovat vielä hiuksenhienoja.
Kertokaa miksi koirasta sanotaan hän.. pikkasen korvaan särähtää ettei ole oikein. Jonkun verran tuollaista kyllä kuulee. Samalla tavallista on sanoa ihmisistä se, sille jne Itse pidän koirista todella paljon ja niitä on ollut useita omana ja hoidokkeina. Ei meillä hänetellä eläimiä.
Miksi ihmeessä kasvattaja on teettänyt Loimun pennut sairaan uroksen kanssa? Pennuista ilmeisesti tulee kantajia, mutta ne eivät itse sairastu koska loimu on täysin vapaa periytyvistä sairauksista. Eikö olisi kannattanut valita täysin terve uros? Vähän vastuutonta, varsinkin eläinlääkäriltä.
Miten niin sairaan? Seuraan nyt sivusilmällä liveä, meni ohi että olisi sairas....
Vierailija kirjoitti:
Miten niin sairaan? Seuraan nyt sivusilmällä liveä, meni ohi että olisi sairas....
Hovineito sanoi itse kyseisen uroksen olevan sairas.
Vierailija kirjoitti:
Se on trolli. Ilmestyy aina chattien aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Kasvattaja taas raskaana.
Mä katoin jo aiemmin. Vaikkei itse asiaan kuulukaan.
Tuo on varmaan se joka valittaa että Ylen chattiin on pakko rekisteröityä. Sitten sitä suututtaa kun se ei pääse sinne ja tulee tänne keksimään milloin mitäkin.
Kasvattaja ei sanonut, että isä on sairas... Vaan kantaa geenejä, jotka saattavat aiheuttaa joitakin sairauksia (kuten varmasti suurin osa koirista). Pennut eivät saa sairauksia, koska Loimulla ei näitä geenejä ole. Testaavat, ovatko pennut kantajia.
Pennut sai nuuskumaton sijaan herkkukäärmeen kun nuuskumatto oli mennyt hukkaan 😃
Luulen että hovineito hukkasi sen tahallaan koska eihän nuo vielä edes ehkä osaa syödä sellaisia herkkuja mitä siihen pitäs laittaa. Voisivat vaikka tukehtua. Tuohon käärmeeseen voi laittaa mössöä.
Silmien väristä kysyttiin, niin vaalealla tyttöpennulla varsinkin on ihan vaaleansinisen silmät. Muilla on tummempia ja jopa ruskealta näyttäviä, vaikka pitäisi kai kaikilla on olla vielä siniset. Muillakin näkyy sinisen välähdyksiä, mutta tuolla yhdellä pennulla (kipinä?) on todella selvästi siniset, ehkä jää pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nukkua yöllä eikä vahtia kakkoja 🤔
Jahas, vääpeli tuli taas pätemään kuka saa tehdä ja mitä ja milloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt kauheaa huolta kantaisi neliviikkoisen pennun sisäsiisteydesstä. Siis täydellisestä. Yleisesti kai odotetaan että pennun olisi oltava täysin sisäsiisti neljään kuukauteen mennessä.
Kyse onkin siitä että pääsisi siivouksen suhteen helpommalla.
Joo olis varmaan ollu helpompaa jos olis pienempi tila ja vanhassa oli selkeä pehmo ja ei pehmopuoli. Mutta luulen et kasvattaja mieluummin nyt siivoo kun että pennut saa temmeltää
Ja onhan niillä vielä edessä monta vaihetta tässä asiassa. Uusi koti ja ulos oppiminen ja monta mutkaa vielä
Sanoinko että siivoamisen takia pitäisi olla pienempi tila???
Salamasta on eniten ns. huolissaan. Kun menee uuteen tilaan, missä ilmeisesti liukas lattia niin on häntä koipien välissä ja peloissaan yms. Muut on selkeesti rohkeampia. Salamakin reipastuu kun toistoja tulee. Voi olla myös vaihe joka menee vielä tässä viikkojen aikana ohi.
Suloisia nuo pennut kun heti menevät vieraidenkin syliin. Toinen nimesi lempparikseen Kulon ja toinen Säteen. Luullakseni.
Aattelin soittaa noille ja tarjota mörssäristä kymppitonnin, kyllä se on kuulkaa raha, joka tätä maailmaa pyörittää. 😃Se on vaan niin ihana. Vruskeat on kyllä kans. No, kaikki, jos lähtee ajattelemaan. Mut toi harmaa on vaan tollanen, jota tulee seurailtua enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ihminenkin 💩💩lattialle jollei olisi vaippoja muutaman viikon ikäisenä😁
täällä taas eräät 🤦🤦🤦
Oletko ikinä kuullut vauvan vaipattomuudesta? Vauva oppii viestimään lähes heti vessahädästään, ei osaa tosin itse kävellä pöntölle mutta jos aikuinen osaa lukea niin voi viedä tarpeille. Ei ole savimajoissakaan vaippoja, vauvat viedään tarpeille.
Ruskeet possut söi käärmettä (klo 19.19). Loimu omi sen sitten lopulta itselleen, ensin veti poispäin muista ja sitten nosti ilmaan, ettei pennut yllä :D noin klo 19.24
Kasvattaja taas raskaana.