Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11739)
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa miksi koirasta sanotaan hän.. pikkasen korvaan särähtää ettei ole oikein. Jonkun verran tuollaista kyllä kuulee. Samalla tavallista on sanoa ihmisistä se, sille jne Itse pidän koirista todella paljon ja niitä on ollut useita omana ja hoidokkeina. Ei meillä hänetellä eläimiä.
Koska tutkmuksissa on todettu, että koirillakin (monen muun lajin lisäksi) on persoonallisuus. Hän-pronominia käytetään persoonallisuuden omaavista olennoista. kaikenlisäksi se kertoo sanojansa läheisestä suhteesta eläimeen.
Ja höpö höpö taas
Se lapsen ääni kuului ihan pieniä hetkiä jostain toisesta huoneesta kun ilm HM sitä nukutti. Ei mitenkään häirinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin sairaan? Seuraan nyt sivusilmällä liveä, meni ohi että olisi sairas....
Hovineito sanoi itse kyseisen uroksen olevan sairas.
vai sanoiko, että kantaa sairausgeeniä? jos jäkimmäistä, nin se on eri asia kuin sairas.
Minä puhun kissastani "hän" valikoidusti. En kaikille. Se on sellaista leikillistä hellittelyä ja koska hän on aikamoinen persoona.
Vierailija kirjoitti:
Aattelin soittaa noille ja tarjota mörssäristä kymppitonnin, kyllä se on kuulkaa raha, joka tätä maailmaa pyörittää. 😃Se on vaan niin ihana. Vruskeat on kyllä kans. No, kaikki, jos lähtee ajattelemaan. Mut toi harmaa on vaan tollanen, jota tulee seurailtua enemmän.
Välke on myös minun suosikkini. Siinä on jotain jännää, jota en osaa sanoiksi pukea. Ja tuo värityskin on upea. Toinen suosikkini on se pentueen pienin vaaleanruskea pentu. Varsin reipas ja innoissan mukana touhissa, vaikka kooltaan pienin.
Mut Hämy on ihanin ja sit Säde ja sit Rusko ja Tuike.
Tosin Kulokin on ihana ja kaikki muut.
Ihana kun noilla on kunnolla tilaa temmeltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin sairaan? Seuraan nyt sivusilmällä liveä, meni ohi että olisi sairas....
vai sanoiko, että kantaa sairausgeeniä? jos jäkimmäistä, nin se on eri asia kuin sairas.
Sanoi että kantaa geeniä, pentujen isä ei ole sairas.
Ruskea pentu löysi trubaduurin sukan ja leikkii sillä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoi että kantaa geeniä, pentujen isä ei ole sairas.
Virheettömissäkin voi piillä geenejä jotka voi aiheuttaa jotain häikkää. Miten niistä eroon pääsisi, liian puhtaaksijalostus tuo omat puutteensa sitten. Eri yhdistelmissä geenit käyttäytyy eri tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Tosin Kulokin on ihana ja kaikki muut.
Valinta olisi mahdoton tehtävä. Pitäisi arpoa jos olisi tilaisuus saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa miksi koirasta sanotaan hän.. pikkasen korvaan särähtää ettei ole oikein. Jonkun verran tuollaista kyllä kuulee. Samalla tavallista on sanoa ihmisistä se, sille jne Itse pidän koirista todella paljon ja niitä on ollut useita omana ja hoidokkeina. Ei meillä hänetellä eläimiä.
Koska tutkmuksissa on todettu, että koirillakin (monen muun lajin lisäksi) on persoonallisuus. Hän-pronominia käytetään persoonallisuuden omaavista olennoista. kaikenlisäksi se kertoo sanojansa läheisestä suhteesta eläimeen.
Kun puhuu eläimestä "se" osoittaa, ettei ymmärrä lopulta eläimen olemuksesta mitään vaan pitää esineen omaisena.
Vierailija kirjoitti:
Minä puhun kissastani "hän" valikoidusti. En kaikille. Se on sellaista leikillistä hellittelyä ja koska hän on aikamoinen persoona.
Itse en häpeilisi sanoa hän vain siksi ettei kaikki ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Salamasta on eniten ns. huolissaan. Kun menee uuteen tilaan, missä ilmeisesti liukas lattia niin on häntä koipien välissä ja peloissaan yms. Muut on selkeesti rohkeampia. Salamakin reipastuu kun toistoja tulee. Voi olla myös vaihe joka menee vielä tässä viikkojen aikana ohi.
Se on sitten kumpaa, viisasta varovaisuutta vai pelokkuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salamasta on eniten ns. huolissaan. Kun menee uuteen tilaan, missä ilmeisesti liukas lattia niin on häntä koipien välissä ja peloissaan yms. Muut on selkeesti rohkeampia. Salamakin reipastuu kun toistoja tulee. Voi olla myös vaihe joka menee vielä tässä viikkojen aikana ohi.
Ujoutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pelokkuutta. Varovaisuus näkyy koiralla eri tavalla. Ei varovaisella koiralla ole häntä koipien välissä ja korvat luimussa jne.
Kumpaa ihmiset ovat, yleispelkureita vai varovaisia liukkaalla kelillä tepastellessaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aattelin soittaa noille ja tarjota mörssäristä kymppitonnin, kyllä se on kuulkaa raha, joka tätä maailmaa pyörittää. 😃Se on vaan niin ihana. Vruskeat on kyllä kans. No, kaikki, jos lähtee ajattelemaan. Mut toi harmaa on vaan tollanen, jota tulee seurailtua enemmän.
Välke on myös minun suosikkini. Siinä on jotain jännää, jota en osaa sanoiksi pukea. Ja tuo värityskin on upea. Toinen suosikkini on se pentueen pienin vaaleanruskea pentu. Varsin reipas ja innoissan mukana touhissa, vaikka kooltaan pienin.
Oisko ollut eilen kun pienin vaaleanruskea narttu muilutti välkettä :D välke oli siis selällään kun painivat :D