Kannattaako 30-vuotiaan naisen kertoa työhaastattelussa, ettei aijo äidiksi
Lapsia kun en missään nimessä halua ja sitten ei tarvitse työnantajan epäröidä perhevapaiden suhteen
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain viidesosa naisista jää lapsettomiksi. Todennäköisesti et pääse edes haastatteluun asti.
Ja siinä alkaa muillakin vilkuilu toisiin hommiin jos tiineysikäinen narttu palkataan, koska tietävät että vuoden sisällä hänen työnsä siirretään heidän hoidettavaksi ilman lisäkorvausta.
Nykyaika onkin siitä hauska, että kollegat eivät voi tietää, onko seuraava vanhempainvapaalle jäävä Tiina vai Timo.
Mihin äitiyslomat on hävinneet?
Eikös hoitovapaa tule vasta sen jälkeen?
Mikäs toi perhevapaa oikein on olevinaan? Mun perheeseen kuulumme mies, minä ja koira: paljonko tämmönen perhe saa vapaata?
No oletetaan että tämä Tiina on jossain toisessa työpaikassa töissä ja on synnyttänyt lapsen Timolle. Saat tämän tietenkin tietää töissä, kun Timo on vuorostaan jäämässä puoleksi vuodeksi kotiin hoitamaan lastaan.
Eli et voi tietää, pitääkö olla huolissaan kollegan vanhempainvapaista, tämän sukupuolen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Eli et voi tietää, pitääkö olla huolissaan kollegan vanhempainvapaista, tämän sukupuolen perusteella.
Tämä. Myös miehet tiineytyvät nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata, vahinkoja sattuu kuiteskin.
Tämä. Nai-seksi on henkilö nimetty käyttötarkoituksen mukaan. Harvoin sinkkunaisilla on miespuolisia kavereita, koska ei pelkkä naisen seura ole minkään arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se kannattaa. Mutta täällä saat vastauksia niiltä ketkä lapsia haluavat tai keillä jo niitä on ja he eivät halua sinua kilpakumppaniksi työmarkkinoille kehuskelemaan lapsettomuudellasi.
Olipa todella typerä vastaus. 95 prosenttia palstalla olevista on eri alalla kuin ap, tai miehiä, emmekä edes tiedä millä alalla hän on.
Vierailija kirjoitti:
Kuulotaa oudolta jos aiot sanoa ettet halua lapsia, työpaikka voi olla perhemyönteinen.
Kuulotaa? Et kyllä akateeminen ole ainakaan.
Ei kannata, koska tuollainen työnantaja syrjii lapsettomia ja pitää lapsettomia homoina ja homoja eivät palkkaa.
Ei kannata, kuulostat epätoivoiselta nuoleskelijalta. Muutenkaan tieto ei kuulu haastatteluun.
Voit tuoda asian epäsuorasti esiin kertomalla esim. suunnitelmat viiden vuoden päähän
T. haastattelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se kannattaa. Mutta täällä saat vastauksia niiltä ketkä lapsia haluavat tai keillä jo niitä on ja he eivät halua sinua kilpakumppaniksi työmarkkinoille kehuskelemaan lapsettomuudellasi.
Olipa todella typerä vastaus. 95 prosenttia palstalla olevista on eri alalla kuin ap, tai miehiä, emmekä edes tiedä millä alalla hän on.
Kaikki muut alat eivät halua lapsettomia paitsi poikkeuksena siivousala, koska ajattelivat teetättää ympäripyöreää päivää pelkällä työn ilolla ja siihen kuvioon ei sovi lapset. Kaikilla muilla aloilla palkkaavat vain perheellisiä, joilla on lapsia ja syrjivät lapsettomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain viidesosa naisista jää lapsettomiksi. Todennäköisesti et pääse edes haastatteluun asti.
Ja siinä alkaa muillakin vilkuilu toisiin hommiin jos tiineysikäinen narttu palkataan, koska tietävät että vuoden sisällä hänen työnsä siirretään heidän hoidettavaksi ilman lisäkorvausta.
Nykyaika onkin siitä hauska, että kollegat eivät voi tietää, onko seuraava vanhempainvapaalle jäävä Tiina vai Timo.
Meillä Timo käyttää maksimivapaat, minä Tiinana vain sen kiintiön, jota en saa luovuttaa. Timo saa huomattavasti muhkeammat vanhempainrahat hyväpalkkaisessa työssään kuin minä opiskelijana. Minä voin opiskelijana tehdä paljon hommia kotoa käsin, ala yleensä sallii etäilyn jos opettajalle vain sopii.
Pitäisin jopa todennkäköisenä, että haastattelija ajattelisi sinun olevan naiivi (etenkin, jos olet kovin nuori) tai sitten, että todennäköisesti kuvittelet olevasti jotenkin parempi työntekijä kuin perheelliset kun koet tarvetta asian tuoda esille haastttelussa --> konflikteja tiedossa.
Haastattelijana vastaisin: tämä on työhaastattelu, ei tinder-treffit
Kyllä kannattaa, ehdottomasti, koska työna tajan pahin painajainen on vuoden sisällä rekrytoinnista mammalomalle jäävä työntekijä.
Mutta älä töksäytä asiaa vaan muotoile kauniisti, vähän pilke silmäkulmassa, jotenkin niin, että " minulla ei ole jälkikasvua joten ei myöskään työaikarajoitteita, ei tarvitse olla päiväkodin portilla tiettyyn aikaan. Olen hyvin työorientoitunut eikä tarkoitukseni ole jäädä mammalomalle "
Olet varmasti potentiaalisin nuori naishakija jos pätevyys muuten kunnossa.
NO KERRO ETTÄ TOIVEESI ON HUO.............A..mitä tyhjää kyselet.