Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako 30-vuotiaan naisen kertoa työhaastattelussa, ettei aijo äidiksi

Vierailija
28.09.2024 |

Lapsia kun en missään nimessä halua ja sitten ei tarvitse työnantajan epäröidä perhevapaiden suhteen

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se kannattaa. Mutta täällä saat vastauksia niiltä ketkä lapsia haluavat tai keillä jo niitä on ja he eivät halua sinua kilpakumppaniksi työmarkkinoille kehuskelemaan lapsettomuudellasi.

Mahdollisia tulevia lapsijuttuja ei käsitellä haastattelussa. Työnantaja/haastattelija ei saa edes kysyä. Työnhakijankaan ei kannata siihen aiheeseen tarttua.

Vierailija
22/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä asiassa ei nainen voi voittaa. Jos haluat lapsia, sua ei voi palkata, ja jos sanot ettet halua, sua ei haluta palkata koska olet outo.

En yhtään ihmettele, että sukupuolen vaihtoa haluavista nuorista yli 90% on biologisia naisia, jotka haluavat miehiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain viidesosa naisista jää lapsettomiksi. Todennäköisesti et pääse edes haastatteluun asti.

Ja siinä alkaa muillakin vilkuilu toisiin hommiin jos tiineysikäinen narttu palkataan, koska tietävät että vuoden sisällä hänen työnsä siirretään heidän hoidettavaksi ilman lisäkorvausta.

Nykyaika onkin siitä hauska, että kollegat eivät voi tietää, onko seuraava vanhempainvapaalle jäävä Tiina vai Timo.

Vierailija
24/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain viidesosa naisista jää lapsettomiksi. Todennäköisesti et pääse edes haastatteluun asti.

Ja siinä alkaa muillakin vilkuilu toisiin hommiin jos tiineysikäinen narttu palkataan, koska tietävät että vuoden sisällä hänen työnsä siirretään heidän hoidettavaksi ilman lisäkorvausta.

Nykyaika onkin siitä hauska, että kollegat eivät voi tietää, onko seuraava vanhempainvapaalle jäävä Tiina vai Timo.

Tämä. Vanhempainvapaata edeltävä raskausvapaa voi olla Tiinalla tai Timolla.

Vierailija
25/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus kertonut itse, kun hain vakipaikkaa joka vaati erityisen paljon sitoutumista, etten aio hankkia lapsia. Sain paikan. 

Vierailija
26/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin puoliksi vitsillä olen työhaastattelussa heittänyt, että lapset on tehtynä. Sain lapset nuorena. Ja sain paikan.

N32

Vierailija
27/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ainakin puoliksi vitsillä olen työhaastattelussa heittänyt, että lapset on tehtynä. Sain lapset nuorena. Ja sain paikan. 

N32

Ja siis ei työnantaja sitä kysynyt, otin vaan jo haastattelussa puheeksi että tarvitsen vapaata lasten koulun aloitukseen.

Vierailija
28/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän muistuttaa haastattelijaa "ai niin hakija on nainen, näillähän on näitäkin juttuja...ei jatkoon".

Vierailija
29/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan tosi paljon työn antajan arvoista kannattaako.

Yhtälailla työnantajalla itsellään voi olla perhe ja hänelle voi olla tärkeä arvo tukea syntyvyyttä Suomessa, silloin tuo voi vaikuttaa negatiiviselta hänelle.

Tai hänen arvonsa voi olla tuomita hakijat taitojen perusteella, eikä minkään muun. Jolloin tuo vaikuttaa vaan tosi oudolta hänelle ja ehkä jopa siltä, että susta on okei syrjiä naisia raskauden takia.

Vaan silloin toi olisi positiivinen juttu sanoa, jos työnantajan arvo on syrjiä naisia raskauden takia. Ja no kannattaa miettiä, haluaako oikeasti sellaiseen työpaikkaan, jos mieli muuttuukin myöhemmin/tuleekin vahingossa raskaaksi. Näin jonkun uutisen, että naisia 1/4 on kokenut tulleensa syrjityksi raskauden takia töissä, eli sen perusteella olisi 1/4 todennäköistä että tuollainen tyyppi osuisi kohdalle. Eli todennäköisemmin toi olisi negatiivinen juttu sanoa työhaastattelu sanoa (3/4), kuin positiivinen (1/4)

Vierailija
30/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan sano aijo. 

Älä varsinkaan kirjoita.

Paitsi jos wannabe-työnantajakaan ei osaa suomea, niin sit sillä ei ole väliä.

Vierailija
31/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitonta jutella haastattelussa tuosta

Vierailija
32/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitonta jutella haastattelussa tuosta

Eikä ole. Työnantaja ei saa kysyä. Työnhakija saa kertoa mitä haluaa.

Vierailija
33/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin äitiyslomat on hävinneet?

Eikös hoitovapaa tule vasta sen jälkeen?

Mikäs toi perhevapaa oikein on olevinaan? Mun perheeseen kuulumme mies, minä ja koira: paljonko tämmönen perhe saa vapaata?

Vierailija
34/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijo?

Kuka palkkaa kaltaisesi kirjoitustaidottoman ääliön? 

Vierailija
35/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijo? Ei näin laadukkaalla keskustelupalstalla käytetä tuollaista.

Vierailija
36/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata , asia ei kuulu työhaastatteluun ja voi olla haastattelija  tykkää lapsista.

Vierailija
37/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on aijo?

Vierailija
38/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulotaa oudolta jos aiot sanoa ettet halua lapsia, työpaikka voi olla perhemyönteinen.

Vierailija
39/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijo?

Vierailija
40/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulotaa oudolta jos aiot sanoa ettet halua lapsia, työpaikka voi olla perhemyönteinen.

Mitä on kuulotaa?