Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako 30-vuotiaan naisen kertoa työhaastattelussa, ettei aijo äidiksi

Vierailija
28.09.2024 |

Lapsia kun en missään nimessä halua ja sitten ei tarvitse työnantajan epäröidä perhevapaiden suhteen

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Jos sitten mieli muuttuu, niin voi syyttää pyhää henkeä tai ihmettä, tms.

Vierailija
2/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Se on asia jota työnantajalla ei ole lupaa edes tiedustella eikä kuulu työnantajalle tällä haavaa tippaakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Työnantaja luulee joko, että valehtelet, tai sitten pitää omituisena kun et halua lapsia. Kerran erehdyin sanomaan työhaastattelussa, että en edes halua lapsia, ja tunsin kuinka ilmapiiri viileni saman tien.

Vierailija
4/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaikka aikoisikin.

Vierailija
5/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan sano aijo. 

Vierailija
6/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se etu liikakansoittajiin verrattuna.

Vierailija
7/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kannattaa. Mutta täällä saat vastauksia niiltä ketkä lapsia haluavat tai keillä jo niitä on ja he eivät halua sinua kilpakumppaniksi työmarkkinoille kehuskelemaan lapsettomuudellasi.

Vierailija
8/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kertoa.

Vierailija
9/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas sama trollaaja. En puhuisi perhehaaveistani tai niiden puuttumisesta työnantajalle. Asiasta ei tarvitse edes puhua totta, voi puhua lööperiä.

Vierailija
10/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

I am an excellent worker and I am not gonna never ever have kids!

Vierailija
11/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin työhön ottajana pitäisin kummallisena, jos haastateltava erikseen tuosta puhuisi. Minua kiinnostaa ammattitaito ja se, onko persoonana sopiva yhteisöömme.

Vierailija
12/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinunkin vanhempasi olivat liikakansoittajia.

Vierailija
13/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinunkin vanhempasi olivat liikakansoittajia.

Niin?

Vierailija
14/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sen ikäinen, että moni ikäiseni saa juuri nyt lapsia. Itse olen kuitenkin saanut lapseni nuorempana. Lapsilukuni on täysi ja lapsetkin jo hieman isompia. Mainitsen tämän aina sivulauseessa työhaastattelussa, jotta haastattelija tietää,  että minulla tuo elämänvaihe on jo ohi.

Vierailija
15/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työhaastattelussa käytät aijo-sanaa, niin ei tarvitse murehtia työpaikasta.

Vierailija
16/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se kannattaa. Mutta täällä saat vastauksia niiltä ketkä lapsia haluavat tai keillä jo niitä on ja he eivät halua sinua kilpakumppaniksi työmarkkinoille kehuskelemaan lapsettomuudellasi.

Kyllä se on niinpäin, että tuollaisen julistaminen on typerää, koska jokainen tietää, että sillä mitä sanoo, ei ole merkitystä. Sillä, joka julistaa lapsettomuutta, voi olla kohta puoli tusinaa lasta. Hups, mieli muuttui.

Lisäksi jotakin elämäntapaa julistavat ihmiset ovat yleensä hankalia ihmisiä. Yleensä sillä haastattelijalla on itsellään lapsia ja suurella osalla muusta työyhteisöstä. Jos työnhakija antaa ymmärtää, että hän itse pitää lapsia työntekijällä ongelmana, se ei ole hyvä merkki.

Vierailija
17/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse sen ikäinen, että moni ikäiseni saa juuri nyt lapsia. Itse olen kuitenkin saanut lapseni nuorempana. Lapsilukuni on täysi ja lapsetkin jo hieman isompia. Mainitsen tämän aina sivulauseessa työhaastattelussa, jotta haastattelija tietää,  että minulla tuo elämänvaihe on jo ohi.

Sillä mitä sanot ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
18/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on kerran kysytty tätä työhaastattelussa. Sanoin että ei oo suunnitelmissa, enkä edes seurustele. Niin se mieli sitten muuttui ja nyt olen perhevapaalla ja aion olla vielä pitkään. Ei paljon kiinnosta mitä työnantaja tästä on mieltä.

Vierailija
19/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain viidesosa naisista jää lapsettomiksi. Todennäköisesti et pääse edes haastatteluun asti.

Vierailija
20/63 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain viidesosa naisista jää lapsettomiksi. Todennäköisesti et pääse edes haastatteluun asti.

Ja siinä alkaa muillakin vilkuilu toisiin hommiin jos tiineysikäinen narttu palkataan, koska tietävät että vuoden sisällä hänen työnsä siirretään heidän hoidettavaksi ilman lisäkorvausta.