Siis ei helvetti, mulle ei myönnetä luottokorttia!?
Olen keski-ikäinen, vakituisessa työssä, täysin velaton, mulla on velaton asunto ja auto ja tileillä n. 25 000 €.
Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia maksujen kanssa, mulla ei ole koskaan ollut maksuhäiriömerkintöjä tms.
Hain luottokorttia 1000 € luotolla, enkä saanut sitä 😂 Kysyin asiakaspalvelijalta joka hakemuksen puhelimitse manuaalisesti teki, että mikä oli hylkäyksen syy, mutteivät kuulemma näe sitä. Syyt voivat hänen mukaansa olla maksuhäiriömerkinnät (mutta niitä mulla siis ei ole eikä ole koskaan ollutkaan), tai sitten liian alhaiset tulot, tai katsotaan etteivät varat riitä tuleviin maksuihin. (?)
No se se sitten varmaan on, palkkatyöstäni bruttotuloni ovat 1600 €/kk ja muut tuloni 200 €/kk.
Tuntuu tosi epäreilulta, mulla on kavereita jotka saaneet korttinsa aikoinaan esim. opiskelijana, jolloin heillä ei ole ollut mitään tuloja opintotukea lukuunottamatta... Ja nyt keski-ikäinen raha-asiansa aina moitteettomasti hoitanut ei saa korttia. Great.
No, mennään sitten debitillä kuten tähänkin asti. Ainoa johon olisin korttia tarvinut on se, että hotellihuoneet matkustaessa olisin voinut kätevämmin varata netin kautta. Debit-kortilla netin kautta varaaminen ei onnistu.
Ps. Terkkuja tutuille, jos satutte lukeen, muutamille tätä jo manasin kasvotustenkin
Kommentit (203)
On myös niin että pankit on lähettänyt kutsun tulla pankkiin mutta jotkut ei vastaa kutsuun. Silloin ne voi lopettaa vaikka koko tilin. Sulkea sen. Joten passi mukaan ja pankkiin. Rahanpesun seurantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se kredit-puoli ollut ainakin aikaisemmin pakollinen osio pankkikortissa. Ainakin joitakin vuosia sitten Nordeassa sanottiin niin, kun yritin sanoa, etten halua mitään luottokorttitoimintoa pankkikorttiini.
Älä puhu paskaa, ei ole koskaan ollut.
Kylläpä vaan on minullakin Nordean kredit-kortti, jota tosiaan tyrkytettiin aikoinaan. Luottorajan sai itse päättää, minulla se on 5000e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no onpa todella omituista, kyllähän luottokorttia tarvitaan usein vaikkei varsinaisesti luottoa edes tahtoisi käyttää vaan maksaa sen heti pois, mutta onhan se turvallisempi tapa hoitaa monia verkko-ostoksia, matkoja tms. Pyytäisin kyllä tarkempaa selvitystä asiaan, ehkä tiedoissasi on jotain väärin ja siksi kortti on evätty.
Turvallisempi missä mielessä? Korttiyhtiö vähät välittää saatko ostoksesi, lasku on maksettava.
Nettitilaukset on hyvä maksaa luottokortilla, jos tuotetta ei tule, ehtii peruuttaa maksuvarauksen.
Meiltä kysyttiin ollaanko oltu Amerikassa pankissa. Korttihuijarit voi käyttää sun tiliä ja pankit seuraa niiden liikkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä hakea uudelleen tekemällä itse hakemuksen netissä.
Miten kävi?
Huhuu ap?
Haitko s-pankista? Sieltä ei kukaan saa.
Parasta on että estää nettiostot ja rajaa maa alueen sekä nostorajan ja käyttää käteistä kun voi. Rikollisia kiinnostaa miten huijata myös Suomi24 ja vauva.fi sekä kirjastojen koneet. Onni on että Ukrainan sota lisäsi pankkeihin tarkkailua. Pankit ei voi myöskään huijata niin helposti. Virkailijat nimittäin huijaa myös.
Menet sinne pankkiin ja selvität siellä mistä se luotto kiikastaa. Eivät puhelimessa voi kovin paljon selittää asioita.
S pankki on oikein hyvä pankki ja jos haluaa vain kusettaa itseään velan otolla on tyhmä. Muiden rahojen huijaaminen on rikollista eikä sitä sallita missään uskonnossa. Eikä maassa. Jahve kostaa. Ukrainan sodan takia on syytä käydä siellä pankissa itse.
Outoa etteivät 1000€ korttiakaan antaneet.. mä vaihtaisin pankkia! Nyt vaan kilpailuta pankit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä hakea uudelleen tekemällä itse hakemuksen netissä.
Miten kävi?
Huhuu ap?
No siellä en saa koko hakemusta edes lähetettyä, tulee vaan virheilmoituksia, jotka ilmoitin taannoin s-pankille, ja ilmoittivat kertomansa mukaan niistä IT-tukeensa, mutta kehottivat sitten tekemään hakemuksen puhelimitse jos ongelma jatkuu. Ja siksi sen sitten soittamalla nyt teinkin, kun ongelma kohdallani jatkunut. Hemmetin vaikeaa näyttää olevan koko kortin hakeminen kohdallani..
Sain kyllä juuri eräältä pankissa työskentelevältä ystävältäni neuvon pyytää hakemuksen uudelleenkäsittelyä, perusteluiden kera. Sen tein juuri.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtään lentoa, hotellia tms. ei saa varata kuin luottokortilla.
Jos lentoyhtiö menee konkkaan, hotelli onkin sulkenut ovensa, vain luottokortilla maksetut rahat saa takaisin. Tämän pitäisi kuulua kansalaistaitoihin.
Tosiaan saman turvan saa nykyään myös debit Visalle ja debit Mastercardille, kunhan vain käyttää maksuun sitä kortin numeroa, eikä verkkopankkia. Tää on jännä maailma. Täytyy tietää asioita.
EU asetus 261/2004 ansiosta korvauksia voi saada jos viivästys johtuu muusta kuin itsestä. Hakemuksen voi tehdä itse tai kysyä Airhelpistä, joka tosin ottaa provikan jos hakemus onnistuu.
Voihan sitä hakea vaikka Stockmannin luottokorttia. Sillä saa maksaa muutakin.
Mulla oli aika monta vuotta Finnairin luottokortti, jolla maksoin verkkokaupan ruokaostokset ja samalla tippui finskin pisteitä, joilla yövyttiin hotellissa. Sitten finskillä vaihtui palvelun tuottaja ja kuukausimaksu nousi. Ei ollut enää kannattava.
Luottokortteja tyrkytetään väkisin, vaikka ei olisi varaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Menet sinne pankkiin ja selvität siellä mistä se luotto kiikastaa. Eivät puhelimessa voi kovin paljon selittää asioita.
Tee nyt itse se hakemus netissä ensin.
Vierailija kirjoitti:
Haitko s-pankista? Sieltä ei kukaan saa.
Tämä on totta. Hain s-pankilta luottorajan korotusta, ei onnistu. Danskelta onnistui vaikka luottoraja alunperinkin isompi kuin s-pankin kortissa.
Mikä pankki kyseessä?
Minulle ainakin suorastaan tyrkytettiin S-pankista 1000€ luottorajan luottokorttia, kun muutin toiselle paikkakunnalle ja olin siellä hakemassa uutta S-etukorttia.
T. Pienituloinen
Mulla meni luottorajan korotuskin heittämällä läpi, luottoa nyt 2 eri kortilla yhteensä 1,3x kuukauden bruttopalkka. Ja mulla on sentään 35 tonnia (vakuudellista) kulutusluottoakin :)
Ne luottokortit pitää ottaa silloin kun ne saa, ja pitää maksuista huolta että ne pysyy. Sitten ovat käytettävissä huonona päivänäkin.
Käviskö K-plussan maksuaikakortti? Käytännössä se on OP:n Master Card.
No debitkortilla mä ne varaukset teenkin.