Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ei helvetti, mulle ei myönnetä luottokorttia!?

Vierailija
27.09.2024 |

Olen keski-ikäinen, vakituisessa työssä, täysin velaton, mulla on velaton asunto ja auto ja tileillä n. 25 000 €. 

Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia maksujen kanssa, mulla ei ole koskaan ollut maksuhäiriömerkintöjä tms.

Hain luottokorttia 1000 € luotolla, enkä saanut sitä 😂 Kysyin asiakaspalvelijalta joka hakemuksen puhelimitse manuaalisesti teki, että mikä oli hylkäyksen syy, mutteivät kuulemma näe sitä. Syyt voivat hänen mukaansa olla maksuhäiriömerkinnät (mutta niitä mulla siis ei ole eikä ole koskaan ollutkaan), tai sitten liian alhaiset tulot, tai katsotaan etteivät varat riitä tuleviin maksuihin. (?)

No se se sitten varmaan on, palkkatyöstäni bruttotuloni ovat 1600 €/kk ja muut tuloni 200 €/kk.

Tuntuu tosi epäreilulta, mulla on kavereita jotka saaneet korttinsa aikoinaan esim. opiskelijana, jolloin heillä ei ole ollut mitään tuloja opintotukea lukuunottamatta... Ja nyt keski-ikäinen raha-asiansa aina moitteettomasti hoitanut ei saa korttia. Great.

No, mennään sitten debitillä kuten tähänkin asti. Ainoa johon olisin korttia tarvinut on se, että hotellihuoneet matkustaessa olisin voinut kätevämmin varata netin kautta. Debit-kortilla netin kautta varaaminen ei onnistu.

Ps. Terkkuja tutuille, jos satutte lukeen, muutamille tätä jo manasin kasvotustenkin  

Kommentit (203)

Vierailija
1/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoinen luottokielto? Huolimattomasti täytetty hakemus? 

Vierailija
2/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se kredit-puoli ollut ainakin aikaisemmin pakollinen osio pankkikortissa.  Ainakin joitakin vuosia sitten Nordeassa sanottiin niin, kun yritin sanoa, etten halua mitään luottokorttitoimintoa pankkikorttiini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutuille manasit koska sinulla ei niitä kavereita ole..

Mutta mihin sinä noin hyvillä kuukausituloilla vielä luottoa tarvitset? Jokin porvarien uusi juttu?

Vierailija
4/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se kredit-puoli ollut ainakin aikaisemmin pakollinen osio pankkikortissa.  Ainakin joitakin vuosia sitten Nordeassa sanottiin niin, kun yritin sanoa, etten halua mitään luottokorttitoimintoa pankkikorttiini.

Älä puhu paskaa, ei ole koskaan ollut.

Vierailija
5/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tehdään jotain puhelimitse manuaalisesti?  Outoa. 

Vierailija
6/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tuo ikä. Pankit eivät halua ottaa riskiä, että joutuisivat tappelemaan perikunnan kanssa.

Vierailija
7/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 000e tilillä, mutta polttava tarve tonnille luottokortilta? Mahdatkohan puhua nyt höpöjä? 

Vierailija
8/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ja todella outoa. Mulla on neljä eri luottokorttia kolmesta eri pankista. Olen normi duunari.

Vierailija
9/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25 000e tilillä, mutta polttava tarve tonnille luottokortilta? Mahdatkohan puhua nyt höpöjä? 

Ai olitkin selittänyt mihin sen tarvitset, pahoittelen etten jaksanut lukea loppuun. 

Vierailija
10/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tarvitset luottokorttia ja vielä noin pienellä luottomäärällä? 

Vierailija
11/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen tätä suomalaisten pelkoa luottokorttia kohtaan. Mä maksan kaiken jopa ruokaostokset luottokortilla. 

Vierailija
12/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain vastaavassa tilanteessa luottokortin S-Pankista. Suosittelen kysymään sieltä.

Vierailija
13/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu paskaa, ei ole koskaan ollut.

Kyllä minäkin muistelen, että uutta pankkikorttia ottaessa piti ottaa myös kredit. Olisin halunnut vain debitin.

Vierailija
14/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onpa todella omituista, kyllähän luottokorttia tarvitaan usein vaikkei varsinaisesti luottoa edes tahtoisi käyttää vaan maksaa sen heti pois, mutta onhan se turvallisempi tapa hoitaa monia verkko-ostoksia, matkoja tms. Pyytäisin kyllä tarkempaa selvitystä asiaan, ehkä tiedoissasi on jotain väärin ja siksi kortti on evätty.

Vierailija
15/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei tosiaan siis lue aloituksia loppuun, ennenkuin ryhtyvät kommentoimaan 😂

Ap

Vierailija
16/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta aiheesta onkin sitten mukava tänään baarissa rupatella koko ilta👍 kerrankin jotain jutun juurta niin ei aina tarvitse niistä saamattomista pilluista jutella. Sitäkin aina mieli tekis, mutta kun sitäkään ei tuolla naamalla saa. Mitäpä jos laittaisit ouhtaat vaatteet ja kampaisit naaman , niin olisit luotettavamman näköinen? Voisit saada pimppiä ihan luotolla..

Se on se juttu..

Vierailija
17/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko lukea? Ymmärrätkö lukemaasi? 

Vierailija
18/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegian VISA ja Morrow pankin Master card. 

Mitään muita luottokortteja ei vähänkään älykäs (pienituloinen) edes harkitse...

Vierailija
19/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain vastaavassa tilanteessa luottokortin S-Pankista. Suosittelen kysymään sieltä.

No sieltä just yritin hakea.

Ap

Vierailija
20/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revolut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi