Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ei helvetti, mulle ei myönnetä luottokorttia!?

Vierailija
27.09.2024 |

Olen keski-ikäinen, vakituisessa työssä, täysin velaton, mulla on velaton asunto ja auto ja tileillä n. 25 000 €. 

Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia maksujen kanssa, mulla ei ole koskaan ollut maksuhäiriömerkintöjä tms.

Hain luottokorttia 1000 € luotolla, enkä saanut sitä 😂 Kysyin asiakaspalvelijalta joka hakemuksen puhelimitse manuaalisesti teki, että mikä oli hylkäyksen syy, mutteivät kuulemma näe sitä. Syyt voivat hänen mukaansa olla maksuhäiriömerkinnät (mutta niitä mulla siis ei ole eikä ole koskaan ollutkaan), tai sitten liian alhaiset tulot, tai katsotaan etteivät varat riitä tuleviin maksuihin. (?)

No se se sitten varmaan on, palkkatyöstäni bruttotuloni ovat 1600 €/kk ja muut tuloni 200 €/kk.

Tuntuu tosi epäreilulta, mulla on kavereita jotka saaneet korttinsa aikoinaan esim. opiskelijana, jolloin heillä ei ole ollut mitään tuloja opintotukea lukuunottamatta... Ja nyt keski-ikäinen raha-asiansa aina moitteettomasti hoitanut ei saa korttia. Great.

No, mennään sitten debitillä kuten tähänkin asti. Ainoa johon olisin korttia tarvinut on se, että hotellihuoneet matkustaessa olisin voinut kätevämmin varata netin kautta. Debit-kortilla netin kautta varaaminen ei onnistu.

Ps. Terkkuja tutuille, jos satutte lukeen, muutamille tätä jo manasin kasvotustenkin  

Kommentit (203)

Vierailija
121/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutuille manasit koska sinulla ei niitä kavereita ole..

Mutta mihin sinä noin hyvillä kuukausituloilla vielä luottoa tarvitset? Jokin porvarien uusi juttu?

No, sehän luki siinä aloituksessa, etkö osaa lukea?

Vierailija
122/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että tulojasi pidetään liian pieninä suhteessa esim. asuinkuluihisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on depit, ei depet. Senkin sepetti.

Vierailija
124/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistin positiivisen luottorekisterin tiedot, ei virheitä, ei luottoja. Eli kaikki kunnossa niinkuin pitikin olla. 

Ja tosiaan, netin kautta EI saa varattua debit kortilla huonetta. Kokeilin juuri varata Helsingistä lentokenttähotellista huonetta netistä, vaatii luottokortin numeron, ja nimenomaan LUOTTOkortin, kokeilin kyllä taas huvikseni debitkorttini numeroa, mutta ei kelpaa. Sama kävi kun yritin varata taannoin hotellimajoitusta Tampereelta.  Varaukset piti sitten tehdä matkakumppanini tiedoilla ja kortilla. 

Ja keväällä kävi lentokoneessa niin, että maksuna kävi vain ja ainoastaan luottokortti, en muista oliko joku poikkeustilanne, mutta näin ilmoittivat tarjoilun alettua. Ei saanut mitään lentoemoilta ostettua debitillä eikä edes KÄTEISELLÄ. Onneksi mulla oli oma juomapullo (jonka täytin turvatarkastuksen jälkeen) ja pähkinöitä edes mukana, muuten olisi tullut jano ja nälkä...

Ap

Vierailija
125/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Danske on parempi pankki. Mutta ei puhelimella kukaan mitään lainoja saa. Mene pankkiin kiltisti passi mukaan. Nyt Ukrainan sodan takia tutkitaan naama ja tiedot sekä mistä raha tulee mihin menee. Varaa aika pankista. Matkalle voit pyytää erikseen toisen kortin ja otat kopion passistasi sillä nyt on Ukrainan sodan takia rajoilla tiukkaa. Pankit itse seuraa tilejä. Venäjän ja Valko-Venäjän kansalaiset ei voi edes lentää sinne on kierrettävä Istanbulin kautta kun ilmatila ja lennot on suljettu. Mikään summa ei siirry Venäjälle vaan palautuu takaisin. Narvan raja on kiinni silta remontissa ja Ukrainan tilitkään ei toimi ihan noin vaan. Vaikka kuinka hakkeroitte muita, olette rikollisen statuksella koko elämän ajan mikä vaikuttaa lapsiinne. Ukrainan sodan takia pankeissa on rajoituksia myös nostoille ja siirroille. Venäjän pankkikortit ei toimi Euroopassa missään maassa ne on jäädytetty. 

Just tällä viikolla vaihdoin pankkia, siirsin vanhat lainat heille ja otin uuttakin, samoin otin pitkästä aikaa luottokortin taas. Ihan onnistui puhelimessa ja verkkopankin kautta kaikki. Ainoa, mkä olisi vaatinut käyntiä pankkikontorissa olisi ollut pankkitunnuksilla käytettävät kolmannen osapuolen palvelut. Joita en tarvitse, kun mulla on mobiilivarmenne käytössä. Ja ihan en tjau mitä toi Venäjän ja Viron maarajan Narvan raja-aseman tilanne ap:hen vaikuttaa?

Vierailija
126/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se kredit-puoli ollut ainakin aikaisemmin pakollinen osio pankkikortissa.  Ainakin joitakin vuosia sitten Nordeassa sanottiin niin, kun yritin sanoa, etten halua mitään luottokorttitoimintoa pankkikorttiini.

Älä puhu paskaa, ei ole koskaan ollut.

Kyllä minäkin muistelen, että uutta pankkikorttia ottaessa piti ottaa myös kredit. Olisin halunnut vain debitin.

Aina vaan hölmömmiksi muuttuvat teidän jutut. Ei ole ikinä ollut pakko ottaa myös luottokorttia, kun on pankkikorttia hakenut.

Vierailija
127/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutuille manasit koska sinulla ei niitä kavereita ole..

Mutta mihin sinä noin hyvillä kuukausituloilla vielä luottoa tarvitset? Jokin porvarien uusi juttu?

Esimerkiksi siihen ettei kaikki lentoyhtiöt ota koneessa vastaan muuta kun luottokortteja. On myös kätevää tilata lento ja hotelli luoton kautta koska luottoyhtiöltä saa rahat takaisin mikäli esim. lentoyhtiö tai hotelli menee konkurssiin (maksaa vaikka luoton heti pois niin ei tule mitään kuluja mutta rahat kiertää luottoyhtiön kautta). Mikäli maksat taas depit puolella niin olet saamapuolessa pahnan pohjimmaisena maksamistasi lennoista tai hotelleista kun ne sattuvat menemään konkurssiin. Isot velkojat (joihin myös luottoyhtiöt kuuluvat mutta se ei enää ole sinun päänsärkysi) vievät ensimmäisenä kaiken konkurssipesästä joten et saa sieltä enää mitään. Yritäpä vuokrata auto ilman luottokorttia (vaikkapa

Jaa, mulla on kyllä kaikki onnistunut Visa debitillä. 

Vierailija
128/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut tulot mitä ne on? Jos tukia niin siinä syy. Kone tulkitsee että elät tukien varassa vaikket eläkään.

Vuokratulot omistamastani (velattomasta) asunnosta ja lapsilisä yhdestä lapsestani.

Ap

Sinulla on varmaan liian vähän tuloja tuolle luottorajalle, 1 600€ bruttona ei todellakaan ole paljon.  Noita muita tuloja ei lueta mukaan kun niitä ei katsota säännöllisiksi tuloiksi. Vuokratulot loppuvat heti kun vuokralainen lähtee ja lapsilisä loppuu kun lapsi täyttää 17 vuotta tai se siirretään menemään jonkun toisen tilille.

Vierailija
129/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne prepaid luottokortit hotelli varauksiin sitten? Miten on? Luulis käyvän kyllä. 

Vierailija
130/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on parikin eri luottokorttia ja olen opiskelija. Erikoinen juttu että työssäkäyvä ei saa korttia. Millaista luottorajaa hait? Luulisi kyllä että saisit sen minimin, onko se nyt 1500 vai 2000 euroa.

Vierailija
131/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen tätä suomalaisten pelkoa luottokorttia kohtaan. Mä maksan kaiken jopa ruokaostokset luottokortilla. 

Luottokorttia käyttää sellaiset älykääpiöt, jotka elävät koko ajan yli varojensa ja ottavat velkaa, jonka maksavat taksiin sitten ensi kuussa ja niin edelleen. Täysin käsittämätön tapa elää ja kuluttaa.

Vierailija
132/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne prepaid luottokortit hotelli varauksiin sitten? Miten on? Luulis käyvän kyllä. 

Nää on mulle ihan uus juttu, täytyy ehdottomasti perehtyä, mikäli en juuri tekemästäni uudelleenkasittelypyynnöstä huolimatta luottokorttia pankilta saa.

Ap

Vierailija
133/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on parikin eri luottokorttia ja olen opiskelija. Erikoinen juttu että työssäkäyvä ei saa korttia. Millaista luottorajaa hait? Luulisi kyllä että saisit sen minimin, onko se nyt 1500 vai 2000 euroa.

Hain 1000 € luotolla, kuten aloituksessa mainitsin. 

Ap

Vierailija
134/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Finnair ainakin sallii debit-kortin, jos nyt vaan varmistus ei ole juuri silloin poikki netissä siis.

Tää ei ole hirveän vanha juttu.

Pyydän itse aina että voinko kokeilla ensin maksaa ennen kuin kaadat sen kahvin. Säästytään kumpikin nololta tilanteenta sitten. 🥳

Vierailija
135/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai tajuat että jos tulee maksuhäiriöitä ja se tonnin luotto pitää kerralla maksaa, niin sinulle ei jää elämiseen mitään 

Vierailija
136/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1600 bruttotulot? Kannattaisko mennä töihin. Ei sosiaalitukiaisia kutsuta tuloiksi eikä niiden perusteella anneta luottokortteja. 

tyhmäääää,sos etuus ei ole tulo. ap sNOO- TULOINA- ELI PIENIPALKKAISISA TÖISSÄ ON ERI SYISTÄ. JA JOS TILILLÄ NOINKIN PALJON RAHAA, NIIN KELA TARKISTAA TILIOTTEET KAKISTA YKSIKÖISTÄ,SIJOITUS,TALLETUS, NIIN TUOHAN KERTOO OMAA KIELTÄ,HÄNELLÄ EI OLE SOSIAALIETUUKSIA AINAKAAN KELALTA. LIITOLTA SAATU RAHA EI VAIKUTA ONKO TALLETUKSIA. MEE POIS,KUNHAN HAUKOT HENKEES TYLSYYKSISSÄS SINÄ ONNETON HÄPEÄNPILKKU

Vierailija
137/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen tätä suomalaisten pelkoa luottokorttia kohtaan. Mä maksan kaiken jopa ruokaostokset luottokortilla. 

Luottokorttia käyttää sellaiset älykääpiöt, jotka elävät koko ajan yli varojensa ja ottavat velkaa, jonka maksavat taksiin sitten ensi kuussa ja niin edelleen. Täysin käsittämätön tapa elää ja kuluttaa.

No ei käytä :D luottokorttia käytän aina nettitilauksissa, hotellien varaamisessa, lentojen ostamisessa ja vastaavassa. Ei se varsinaisena luottona siis toimi, vaan vakuutena sille että saan palvelun siitä mistä maksan. Typeryyttä on käyttää luottokorttia siihen miten kuvailet, eli venyttämään omia tilivaroja.

Vierailija
138/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, tarkita onko positiivisessa luottorekisteissä sinun kohdalla virheitä. Vastaavaa on sattunut.

https://www.vero.fi/positiivinenluottotietorekisteri/

Tämä! Ja tuleeko palkkasi sinne S-pankkiin? Et saa luottoa jos ei tule.

Ei se ainakaan siitä ole kiinni. Sain luotollisen S-pankin Visan, vaikka palkkani menee eri pankkiin ja talletuksenikin ovat vain välillä muutamasta eurosta pariin sataan.

Vierailija
139/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään saanut Kela Gold korttia vaikka sellaisen tarvitsen ihan elämiseen. Miksi minua sorretaan kysyn vaan. T: Työtön elämäntapa intiaani

Vierailija
140/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkistin positiivisen luottorekisterin tiedot, ei virheitä, ei luottoja. Eli kaikki kunnossa niinkuin pitikin olla. 

Ja tosiaan, netin kautta EI saa varattua debit kortilla huonetta. Kokeilin juuri varata Helsingistä lentokenttähotellista huonetta netistä, vaatii luottokortin numeron, ja nimenomaan LUOTTOkortin, kokeilin kyllä taas huvikseni debitkorttini numeroa, mutta ei kelpaa. Sama kävi kun yritin varata taannoin hotellimajoitusta Tampereelta.  Varaukset piti sitten tehdä matkakumppanini tiedoilla ja kortilla. 

Ja keväällä kävi lentokoneessa niin, että maksuna kävi vain ja ainoastaan luottokortti, en muista oliko joku poikkeustilanne, mutta näin ilmoittivat tarjoilun alettua. Ei saanut mitään lentoemoilta ostettua debitillä eikä edes KÄTEISELLÄ. Onneksi mulla oli oma juomapullo (jonka täytin turvatarkastuksen jälkeen) ja pähkinöitä edes mukana, muuten olisi tullut jano ja nälkä...

Ap

Miksi keski-ikäinen ihminen sähläilee tuolla tavalla vuosikausia? Miksei sulla oo ollut iät ja ajat sitä credit-korttia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi