Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ei helvetti, mulle ei myönnetä luottokorttia!?

Vierailija
27.09.2024 |

Olen keski-ikäinen, vakituisessa työssä, täysin velaton, mulla on velaton asunto ja auto ja tileillä n. 25 000 €. 

Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia maksujen kanssa, mulla ei ole koskaan ollut maksuhäiriömerkintöjä tms.

Hain luottokorttia 1000 € luotolla, enkä saanut sitä 😂 Kysyin asiakaspalvelijalta joka hakemuksen puhelimitse manuaalisesti teki, että mikä oli hylkäyksen syy, mutteivät kuulemma näe sitä. Syyt voivat hänen mukaansa olla maksuhäiriömerkinnät (mutta niitä mulla siis ei ole eikä ole koskaan ollutkaan), tai sitten liian alhaiset tulot, tai katsotaan etteivät varat riitä tuleviin maksuihin. (?)

No se se sitten varmaan on, palkkatyöstäni bruttotuloni ovat 1600 €/kk ja muut tuloni 200 €/kk.

Tuntuu tosi epäreilulta, mulla on kavereita jotka saaneet korttinsa aikoinaan esim. opiskelijana, jolloin heillä ei ole ollut mitään tuloja opintotukea lukuunottamatta... Ja nyt keski-ikäinen raha-asiansa aina moitteettomasti hoitanut ei saa korttia. Great.

No, mennään sitten debitillä kuten tähänkin asti. Ainoa johon olisin korttia tarvinut on se, että hotellihuoneet matkustaessa olisin voinut kätevämmin varata netin kautta. Debit-kortilla netin kautta varaaminen ei onnistu.

Ps. Terkkuja tutuille, jos satutte lukeen, muutamille tätä jo manasin kasvotustenkin  

Kommentit (203)

Vierailija
61/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään lentoa, hotellia tms. ei saa varata kuin luottokortilla.

Jos lentoyhtiö menee konkkaan, hotelli onkin sulkenut ovensa, vain luottokortilla maksetut rahat saa takaisin.  Tämän pitäisi kuulua kansalaistaitoihin.

Vierailija
62/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen varannut hotelleja ihan vaivatta ilman luottokorttia. Olen useamman hotellin varannut Euroopasta Hotels.comin kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tarkastanut positiivisen luottorekisterisi tiedot?

Monilla on siellä paljon virheitä edelleen ja siksi eivät saa lainoja tai luottokortteja. 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d59e8f78-97b1-4265-a158-a44aafa6dc31

Vierailija
64/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahalaitokset tekee tuota luotonharkintaa nykyään softilla joissa on "teko" "äly" mukana. Eli ei nuo välttämättä itsekään tiedä miksei se softa halua suositella luottoa jollekulle mutta softa tekee päätökset eikä pankinjohtaja kuten joskus muinoin. 

Se on nykyään helppo vedota tekoälyyn. Oikeasti ihan pärstäkertoimella mennään.

Onpa taas laiska argumentti. Tutustu edes alaan jollain lailla äläkä vaan lähde kiistämään automaattisesti kun et selvästikään tiedä aiheesta mitään. 

Vierailija
65/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teet paljon siirtoja Veikkaukselle tai muuhun vastaavanlaiseen, luottokorttihakemuksesi hylätään.

Ei se ole sekään, se on ne pienet tulot. Minä siirrän rahaa veikkaukseen , kryptopörsseihin ja on luottotiedotkin on kertaalleen mennyt ja velkajärjestely takana.  Meni minuutti luottokortin myöntöön. Minulla vain on bruttotulot yli 2300e/kk lisäksi tuli siihen aikaan lapsen vuoksi tukia päälle monta sataa euroa joka nosti tuloja.

Vierailija
66/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lentoyhtiö menee konkkaan, hotelli onkin sulkenut ovensa, vain luottokortilla maksetut rahat saa takaisin.  Tämän pitäisi kuulua kansalaistaitoihin.

Tosiaan saman turvan saa nykyään myös debit Visalle ja debit Mastercardille, kunhan vain käyttää maksuun sitä kortin numeroa, eikä verkkopankkia. Tää on jännä maailma. Täytyy tietää asioita.

Vierailija
67/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekaan ei jostain syystä Visa suostunut myöntämään luottokorttia, mutta pankki takasi sen niin, että sain luottokortin. Ihmettelivät pankissakin miksei korttia myönnetty. Mastercardin sain ongelmitta. 

Vierailija
68/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danske on parempi pankki. Mutta ei puhelimella kukaan mitään lainoja saa. Mene pankkiin kiltisti passi mukaan. Nyt Ukrainan sodan takia tutkitaan naama ja tiedot sekä mistä raha tulee mihin menee. Varaa aika pankista. Matkalle voit pyytää erikseen toisen kortin ja otat kopion passistasi sillä nyt on Ukrainan sodan takia rajoilla tiukkaa. Pankit itse seuraa tilejä. Venäjän ja Valko-Venäjän kansalaiset ei voi edes lentää sinne on kierrettävä Istanbulin kautta kun ilmatila ja lennot on suljettu. Mikään summa ei siirry Venäjälle vaan palautuu takaisin. Narvan raja on kiinni silta remontissa ja Ukrainan tilitkään ei toimi ihan noin vaan. Vaikka kuinka hakkeroitte muita, olette rikollisen statuksella koko elämän ajan mikä vaikuttaa lapsiinne. Ukrainan sodan takia pankeissa on rajoituksia myös nostoille ja siirroille. Venäjän pankkikortit ei toimi Euroopassa missään maassa ne on jäädytetty. 

Vierailija
69/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minkäs teet kun ei ole luottokorttia eikä sellaista saa. Haluan silti matkustella.

Vierailija
70/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä hakea uudelleen tekemällä itse hakemuksen netissä. 

Miten kävi? 

Vierailija
71/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Danske on parempi pankki. Mutta ei puhelimella kukaan mitään lainoja saa. Mene pankkiin kiltisti passi mukaan. Nyt Ukrainan sodan takia tutkitaan naama ja tiedot sekä mistä raha tulee mihin menee. Varaa aika pankista. Matkalle voit pyytää erikseen toisen kortin ja otat kopion passistasi sillä nyt on Ukrainan sodan takia rajoilla tiukkaa. Pankit itse seuraa tilejä. Venäjän ja Valko-Venäjän kansalaiset ei voi edes lentää sinne on kierrettävä Istanbulin kautta kun ilmatila ja lennot on suljettu. Mikään summa ei siirry Venäjälle vaan palautuu takaisin. Narvan raja on kiinni silta remontissa ja Ukrainan tilitkään ei toimi ihan noin vaan. Vaikka kuinka hakkeroitte muita, olette rikollisen statuksella koko elämän ajan mikä vaikuttaa lapsiinne. Ukrainan sodan takia pankeissa on rajoituksia myös nostoille ja siirroille. Venäjän pankkikortit ei toimi Euroopassa missään maassa ne on jäädytetty. 

Pankkiin meneminen ei muuta mitään. Virkailijalla ei ole mitään valtaa. Hän näpyttelee sen saman korttihakemuksen siinä, minkä jokainen voi tehdä netissä ja sitten hän sanoo, että odotellaan mitä ne vastaa.

Vierailija
72/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visa on lopetettu kaikki pankit vaihtoi ne Masters cardiksi. Vaikka kortissa lukee visa se on master Card visa.  Ja edelleen millään venäjän pankkikorteilla ei voi maksaa netissä eikä siirtää. Pitäkää kiinni korteistanne. Ukrainan sota vaikuttaa ja kielitaidottomuus myös. Ei pidä antaa rahaa tuntemattomille yhtään huijareita niin paljon. 

Vierailija
73/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytä netissä itse luottokorttihakemus. Varmasti saat luottokortin

Vierailija
74/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkäs teet kun ei ole luottokorttia eikä sellaista saa. Haluan silti matkustella.

Kyllä ne varaukset onnistuu debit kortillakin ja käsittääkseni myös prepaid luottokortilla.

Vierailija
75/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekaan ei jostain syystä Visa suostunut myöntämään luottokorttia, mutta pankki takasi sen niin, että sain luottokortin. Ihmettelivät pankissakin miksei korttia myönnetty. Mastercardin sain ongelmitta. 

No ei niin varmaan kun visat on lopetettu , se on Masters card visa minkä saa. Ja s pankista saa kyllä myös luottokortteja. 

Vierailija
76/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä erehdykseltä. Minä sain ongelmitta persaukisena opiskelijanakin luottokortin aikoinaan. Ei ole tosin tullut käytettyä.

Avainsana on juuri tuo aikoinaan. Nyt on pankit kiristäneet luotonantojaan.

Vierailija
77/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tarkastanut positiivisen luottorekisterisi tiedot?

Monilla on siellä paljon virheitä edelleen ja siksi eivät saa lainoja tai luottokortteja. 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d59e8f78-97b1-4265-a158-a44aafa6dc31

Mulla muuten alkoi just osamaksulla maksamisen vaikeudet tuon luottorekisterin tulon jälkeen.

Miksi sen nimi muuten on positiivinen luottorekisteri, negatiivinenhan se on.

Missä sen voisi tarkistaa?

Vierailija
78/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Euroopassa olen aina onnistunut varaamaan ja maksamaan depitillä. Visa tai Mastercard, onhan siinä ne 16 numeroa ja turvaluku. Myös käteistä on aina varalla.

Kerran S-pankki jopa ehdotti (säästötilillä on yli 5000) credit-kortin hakemista. Ei onnistunut koska olin maksanut luottokiellon Vastaamo-tapaukseen liittyen. Sen saa kai pois hakemisen ajaksi, mutta en ole hakenut.

Vierailija
79/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuspankissa on omat systeemit ja kortit. Myös danskella on. Danske on suurin pankki. Ukrainan sota aiheuttaa nyt kaikenlaista joten pankit myös joutunut vetämään Venäjältä pois kaikki omaisuuden ja sijoitukset. Pakotteet vaikuttaa näin. Rahanpesun takia pankit tutkii tilit ja siirrot. Sekä mistä sun raha tulee. Vaikka saat työkkärin kelasta silti ne kysyy sulta mistä ne tulee ja ottaa passista KOPION. Siksi käydään pankissa itse. 

Vierailija
80/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Visa on lopetettu kaikki pankit vaihtoi ne Masters cardiksi. Vaikka kortissa lukee visa se on master Card visa.  Ja edelleen millään venäjän pankkikorteilla ei voi maksaa netissä eikä siirtää. Pitäkää kiinni korteistanne. Ukrainan sota vaikuttaa ja kielitaidottomuus myös. Ei pidä antaa rahaa tuntemattomille yhtään huijareita niin paljon. 

Höpöhöpö. Visa toimii edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi