Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ei helvetti, mulle ei myönnetä luottokorttia!?

Vierailija
27.09.2024 |

Olen keski-ikäinen, vakituisessa työssä, täysin velaton, mulla on velaton asunto ja auto ja tileillä n. 25 000 €. 

Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia maksujen kanssa, mulla ei ole koskaan ollut maksuhäiriömerkintöjä tms.

Hain luottokorttia 1000 € luotolla, enkä saanut sitä 😂 Kysyin asiakaspalvelijalta joka hakemuksen puhelimitse manuaalisesti teki, että mikä oli hylkäyksen syy, mutteivät kuulemma näe sitä. Syyt voivat hänen mukaansa olla maksuhäiriömerkinnät (mutta niitä mulla siis ei ole eikä ole koskaan ollutkaan), tai sitten liian alhaiset tulot, tai katsotaan etteivät varat riitä tuleviin maksuihin. (?)

No se se sitten varmaan on, palkkatyöstäni bruttotuloni ovat 1600 €/kk ja muut tuloni 200 €/kk.

Tuntuu tosi epäreilulta, mulla on kavereita jotka saaneet korttinsa aikoinaan esim. opiskelijana, jolloin heillä ei ole ollut mitään tuloja opintotukea lukuunottamatta... Ja nyt keski-ikäinen raha-asiansa aina moitteettomasti hoitanut ei saa korttia. Great.

No, mennään sitten debitillä kuten tähänkin asti. Ainoa johon olisin korttia tarvinut on se, että hotellihuoneet matkustaessa olisin voinut kätevämmin varata netin kautta. Debit-kortilla netin kautta varaaminen ei onnistu.

Ps. Terkkuja tutuille, jos satutte lukeen, muutamille tätä jo manasin kasvotustenkin  

Kommentit (203)

Vierailija
101/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda pankkia aloittaja. Ei muilla pankeilla ole noin hankalaa.

Vierailija
102/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla semmonen iso hame, entä mites toi sukunimi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haitko s-pankista? Sieltä ei kukaan saa.

Tämä on totta. Hain s-pankilta luottorajan korotusta, ei onnistu. Danskelta onnistui vaikka luottoraja alunperinkin isompi kuin s-pankin kortissa.

Mä taas sain S-pankista helposti luottokortin tonnin luottorajalla ja helposti sain nostettua luottorajan 1500 euroon.

Vierailija
104/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut tulot mitä ne on? Jos tukia niin siinä syy. Kone tulkitsee että elät tukien varassa vaikket eläkään.

Vierailija
105/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut tulot mitä ne on? Jos tukia niin siinä syy. Kone tulkitsee että elät tukien varassa vaikket eläkään.

Vuokratulot omistamastani (velattomasta) asunnosta ja lapsilisä yhdestä lapsestani.

Ap

Vierailija
106/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin prepaid- luottokorttia monta vuotta kun jotkut hotellit vaativat oikeaa luottokorttia vakuudeksi. Luottotiedot meni aikoinaan isojen asianajokulujen takia lasten tapaamisista taistellessa, en maksanut ja menivät ilosottoon. Oma OP- Pohjola ei silloin antanut edes autoon vakuutusta. Kysyin Ifistä, ne antoivat ja muutin kaikki vakuutukset sinne, melkein tonni vuodessa meillä. Samoin mainosti Op Visakorttia. Hain, en saanut vaikka luottotiedot oli jo ok olleet monta vuotta. Myös S- ryhmä mainosti Visaansa ja kokeilin saisinko sen. Sain! Ei edes mitään kyselyä olenko töissä ym. Taisin silloin just olla työttömänä. Op- ryhmä on aika kummallinen, S- ryhmä myös. Niiltä saa etuja vain suurituloiset, tavallinen asiakas ei saa juuri mitään bonuksia ikinä.

Vierailija
107/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä hakea uudelleen tekemällä itse hakemuksen netissä. 

Miten kävi? 

Huhuu ap?

No siellä en saa koko hakemusta edes lähetettyä, tulee vaan virheilmoituksia, jotka ilmoitin taannoin s-pankille, ja ilmoittivat kertomansa mukaan niistä IT-tukeensa, mutta kehottivat sitten tekemään hakemuksen puhelimitse jos ongelma jatkuu. Ja siksi sen sitten soittamalla nyt teinkin, kun ongelma kohdallani jatkunut. Hemmetin vaikeaa näyttää olevan koko kortin hakeminen kohdallani..

Sain kyllä juuri eräältä pankissa työskentelevältä ystävältäni neuvon pyytää hakemuksen uudelleenkäsittelyä, perusteluiden kera. Sen tein juuri. 

Ap

Ja tarkista luottotietosi, kaikkien pitäisi, täältä verottajan sivulta

https://www.vero.fi/positiivinenluottotietorekisteri/

Vierailija
108/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutuille manasit koska sinulla ei niitä kavereita ole..

Mutta mihin sinä noin hyvillä kuukausituloilla vielä luottoa tarvitset? Jokin porvarien uusi juttu?

No jos sä oisit koskaan matkustanut minnekään, niin tietäisit että esim. auton vuokraus ja usein myös hotellihuoneen varaaminen ainakin ulkomaille voi olla tosi hankalaa tai jopa mahdotonta ilman luottokorttia.

Vierailija
109/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ihmetyttää kun pankista soitettiin ja ehdotettiin isompaa luottorajaa, nytkin se on jo 4000 euroa.

Hyvin vähän tulee credit puolta muutenkin käytettyä, en halunnut enempää. Jos olisin ottanut niin olisin kuulemma päässyt johonkin lentokentän loungeen ilmaiseksi...

Vierailija
110/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mihin sinä noin hyvillä kuukausituloilla vielä luottoa tarvitset? Jokin porvarien uusi juttu?

No jos sä oisit koskaan matkustanut minnekään, niin tietäisit että esim. auton vuokraus ja usein myös hotellihuoneen varaaminen ainakin ulkomaille voi olla tosi hankalaa tai jopa mahdotonta ilman luottokorttia.

Mulla on matkavakuutus luottokortissa ja varaan kaikki matkat luottokortilla, mutta en mitään luottoa kuitenkaan tarvitse vaan hoidan maksut ajoissa. Eri

Vierailija
111/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi siihen ettei kaikki lentoyhtiöt ota koneessa vastaan muuta kun luottokortteja. On myös kätevää tilata lento ja hotelli luoton kautta koska luottoyhtiöltä saa rahat takaisin mikäli esim. lentoyhtiö tai hotelli menee konkurssiin (maksaa vaikka luoton heti pois niin ei tule mitään kuluja mutta rahat kiertää luottoyhtiön kautta). Mikäli maksat taas depit puolella niin olet saamapuolessa pahnan pohjimmaisena maksamistasi lennoista tai hotelleista kun ne sattuvat menemään konkurssiin. Isot velkojat (joihin myös luottoyhtiöt kuuluvat mutta se ei enää ole sinun päänsärkysi) vievät ensimmäisenä kaiken konkurssipesästä joten et saa sieltä enää mitään. Yritäpä vuokrata auto ilman luottokorttia (vaikkapa sieltä ulkomailta, kotimaakin käy). Ei onnistu ilman luottokorttia.

Vierailija
112/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te ette saa netissä maksettua ilman luottokorttia, kun itse tein verkko-ostoksia ja varauksia visa elektronilla jo 2010 🤭

Sellainen pikku vinkki että kun netissä lukee credit card niin se tarkoittaa maksukorttia, vaikka sanakirjassa lukee että luottokortti. Eli rohkeasti vain elektronin tai vastaavan numerot tiskiin. Kyllä se sitten ilmoittaa jos on pakko olla luotollinen kortti (ei kyllä ole ikinä vaatinut). 

Ei kestä kiittää. 

Vierailija
113/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele elämään jatkossakin ilman luottoa. Usko pois, paras ratkaisu. Jos rahaa tarvitset, säästä. Ja jos et pysty, niin mieti miten sitten muka pystyt ne luotot kuluineen maksaan....?

Vierailija
114/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämäkin -))! Itse olen tainnut aina käyttää Debet-korttia. Mihinkä ihmeeseen tarvitaan Credit-luottokorttia jos rahaa on riittävästi. Itselläkin reilu 80k ja/mutta aina olen ns. maksanut käteisellä (Debet-kortilla.

Vierailija
115/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko sulla palkkatulo samaan pankkiin jonne hakemuksen teit? 

Vierailija
116/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi siihen ettei kaikki lentoyhtiöt ota koneessa vastaan muuta kun luottokortteja. On myös kätevää tilata lento ja hotelli luoton kautta koska luottoyhtiöltä saa rahat takaisin mikäli esim. lentoyhtiö tai hotelli menee konkurssiin (maksaa vaikka luoton heti pois niin ei tule mitään kuluja mutta rahat kiertää luottoyhtiön kautta). Mikäli maksat taas depit puolella niin olet saamapuolessa pahnan pohjimmaisena maksamistasi lennoista tai hotelleista kun ne sattuvat menemään konkurssiin. Isot velkojat (joihin myös luottoyhtiöt kuuluvat mutta se ei enää ole sinun päänsärkysi) vievät ensimmäisenä kaiken konkurssipesästä joten et saa sieltä enää mitään. Yritäpä vuokrata auto ilman luottokorttia (vaikkapa

Hööpö. Ainakin Teneriiffan autovuokraus sujui ilman mitään kommenttia Debet-kortilla.

Vierailija
117/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ttu, se on Debit!

Vierailija
118/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämäkin -))! Itse olen tainnut aina käyttää Debet-korttia. Mihinkä ihmeeseen tarvitaan Credit-luottokorttia jos rahaa on riittävästi. Itselläkin reilu 80k ja/mutta aina olen ns. maksanut käteisellä (Debet-kortilla.

Koska saat rahat takaisin, jos ostat luotolla ja firma menee esim konkkaan. Matkustelu on myös huomattavasti helpompaa. Sitäpaitsi varakkaiden luottokortit ovat oikeasti maksuaikakortteja. Ei kai luottoa käytä kuin persaukiset?

Vierailija
119/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no onpa todella omituista, kyllähän luottokorttia tarvitaan usein vaikkei varsinaisesti luottoa edes tahtoisi käyttää vaan maksaa sen heti pois, mutta onhan se turvallisempi tapa hoitaa monia verkko-ostoksia, matkoja tms. Pyytäisin kyllä tarkempaa selvitystä asiaan, ehkä tiedoissasi on jotain väärin ja siksi kortti on evätty.

Turvallisempi missä mielessä? Korttiyhtiö vähät välittää saatko ostoksesi, lasku on maksettava. 

Se suojaa kuitenkin joissain tapauksissa, tässä esim. Nordean sivuilta (tuo Tuoteturva- ja matkavakuutus ei ehkä koske kaikkien luottokorttiyhtiöiden kortteja, mutta kaksi ensimmäistä kyllä)

- Maksa verkko-ostokset luottokortin luotto-ominaisuudella, niin saat kuluttajasuojalain mukaisen turvan ostoksillesi.

- Osta lentoliput ja majoitukset aina luottokortin luott

Voi ulina sentään vaikka kaikki olisi totta ja ihan kivoja etuja niin silti sanoisin että tuollaisten asioiden teroittaminen kuten: Eikö kannattaisi pitää luottotiedot kunnossa kyseenalaisin keinoin, on varsin paheksuttavaa.

Heh pökvsti vaan luulee, että niillä ei väliä. Sanoisin nyt vaan,e ttä pölvästitcon ne rikosten tekijät. Ja rikoksilla tarkoitan ihan muuta kun laskujen maksamatta jättämistä tilanteessa missä oikeasti on melko huono taloudellinen tilanne. Tarkoitan vakavia ihmisen terveyteen ja jopa henkeen liittyviä rikoksia. 

Otetaan nyt esimerkkinä keinot, joihin liittyy jopa rikoksia kuten tahallista tilanteita, missä syntyy taloudellista tappiota tai muita haittoja, liittyen luottotiedottomuuteen tai kortittomuuteen.

Ei siis sellaisia, mitä nyt jokaiselle saattaa tulla vaan ihan oikeastu sqbotoituja ja järjestettyjä ja sitten kiäh kiäh: Eikö kannattaisi pitää luottotiedot kunnossa ja eikö kannattaisi olla vakuutus?

Niin, aina pärjää paremmin jos pn vakuutukse5 jq luottotiedot, mutta vielä paremmin jos ei niitä "ikäviä tilanteita" oikein tahalleen järjestetä rikoksin. Sattuma on sattuma ja järestetty on järstetty.

Ehkä viimeisetkin idarit tulee tajuamaan joskus.

Hei haluaisitko ottaa osaa testiin: Miten luovit elämässä luottotiedottomana ilman vakuutuksia. Kun kyseessä testi, järjestämme simulaatioita.

Entäs jos emme kysy edes syostumustanne? 

Vierailija
120/203 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet yhteishaussa korkeakouluun ja ilmoittaudut opiskelijaksi. Sitten opiskelijastatuksen avulla voit hakea luottokortin itsellesi.

Vaihtoehtoisesti kokeilet hakea luottokorttia jostain toisesta pankista. Tuo hylkäys vaikuttaa automaattiselta eli ihminen ei ole käynyt tietojasi läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi