Siis ei helvetti, mulle ei myönnetä luottokorttia!?
Olen keski-ikäinen, vakituisessa työssä, täysin velaton, mulla on velaton asunto ja auto ja tileillä n. 25 000 €.
Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia maksujen kanssa, mulla ei ole koskaan ollut maksuhäiriömerkintöjä tms.
Hain luottokorttia 1000 € luotolla, enkä saanut sitä 😂 Kysyin asiakaspalvelijalta joka hakemuksen puhelimitse manuaalisesti teki, että mikä oli hylkäyksen syy, mutteivät kuulemma näe sitä. Syyt voivat hänen mukaansa olla maksuhäiriömerkinnät (mutta niitä mulla siis ei ole eikä ole koskaan ollutkaan), tai sitten liian alhaiset tulot, tai katsotaan etteivät varat riitä tuleviin maksuihin. (?)
No se se sitten varmaan on, palkkatyöstäni bruttotuloni ovat 1600 €/kk ja muut tuloni 200 €/kk.
Tuntuu tosi epäreilulta, mulla on kavereita jotka saaneet korttinsa aikoinaan esim. opiskelijana, jolloin heillä ei ole ollut mitään tuloja opintotukea lukuunottamatta... Ja nyt keski-ikäinen raha-asiansa aina moitteettomasti hoitanut ei saa korttia. Great.
No, mennään sitten debitillä kuten tähänkin asti. Ainoa johon olisin korttia tarvinut on se, että hotellihuoneet matkustaessa olisin voinut kätevämmin varata netin kautta. Debit-kortilla netin kautta varaaminen ei onnistu.
Ps. Terkkuja tutuille, jos satutte lukeen, muutamille tätä jo manasin kasvotustenkin
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
no onpa todella omituista, kyllähän luottokorttia tarvitaan usein vaikkei varsinaisesti luottoa edes tahtoisi käyttää vaan maksaa sen heti pois, mutta onhan se turvallisempi tapa hoitaa monia verkko-ostoksia, matkoja tms. Pyytäisin kyllä tarkempaa selvitystä asiaan, ehkä tiedoissasi on jotain väärin ja siksi kortti on evätty.
Turvallisempi missä mielessä? Korttiyhtiö vähät välittää saatko ostoksesi, lasku on maksettava.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta aiheesta onkin sitten mukava tänään baarissa rupatella koko ilta👍 kerrankin jotain jutun juurta niin ei aina tarvitse niistä saamattomista pilluista jutella. Sitäkin aina mieli tekis, mutta kun sitäkään ei tuolla naamalla saa. Mitäpä jos laittaisit ouhtaat vaatteet ja kampaisit naaman , niin olisit luotettavamman näköinen? Voisit saada pimppiä ihan luotolla..
Se on se juttu..
Oletitko että olen mies? Miksi? 😂
Ap (nainen)
Hotellihuoneen saa halvemmalle soittamalla.
Go to hell with your plastics... hotelliin vaan kävellään 30 donaa taskussa ja huone irtoaa. Hotellien varailu on akkojen ja sellaisten vähän akkamaisten miesten touhua.
Saako luottokortin eläkeläinen, jolla on 200 000 tilillä?
Vierailija kirjoitti:
25 000e tilillä, mutta polttava tarve tonnille luottokortilta? Mahdatkohan puhua nyt höpöjä?
Ap mainitsi syyksi matkustuksen ja hotellivaraukset. Itsekin aikoinaan, tosin nuorena aikuisena, hain luottokorttia matkustussyistä, omalla kohdalla se tosin oli autonvuokraus. Pankki sen myönsi mielellään, ajat tosin olivat toiset tietenkin. Sama kortti on edelleen pääkortti, vähemmän sitä luottopuolta käytän. Onhan noita tilanteita, missä on ainakin vaikeampaa (vaikkakaan ei mahdotonta) pärjätä ilman luottokorttia.
Vaihda pankkia.
Ja kerro, missä pankissa tää tapahtui?
Lisää digiä. Näin voidaan jättää osa palveluiden ulkopuolelle, tai muuten epäyhdenvertaiseksi. Tahallaan tai jopa tahattomasti (Nordean viimeisimmät ongelmat, jonka takia viranomaissivujenkin käyttö estyi, koska ei voinut tunnistautua pankkitunnuksilla). Väestörekisterikeskustakaan ei enää ole. On digivirasto. Saadaan jopa koko ihminen olemattomaksi digitaalisesti. Asumuksissa osakeasunnot on kohta sähköisessä muodossa. Sopiva palvelunestohyökkäys hävittää digisti omistusoikeutesi jne.
En tiedä nykyään mutta aikoinaan kun olin rahalaitoksessa töissä niin hakija pisteytettiin ja niihin pisteisiin vaikutti työsuhteen kesto, osoite ja tietysti tulot. Luottotiedot tms tietysti tarkastettiin. Ap:lla voi olla liian pienet tulot ja pääomatulot valitettavasti eivät riitä vaan ne pitää olla säännölliset tulot. KOrkeakouluopiskelijat ovat aina saaneet luottokortin koska heidän katsotaan tulevaisuudessa olevan suhteellisen vakavaraisia.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta aiheesta onkin sitten mukava tänään baarissa rupatella koko ilta👍 kerrankin jotain jutun juurta niin ei aina tarvitse niistä saamattomista pilluista jutella. Sitäkin aina mieli tekis, mutta kun sitäkään ei tuolla naamalla saa. Mitäpä jos laittaisit ouhtaat vaatteet ja kampaisit naaman , niin olisit luotettavamman näköinen? Voisit saada pimppiä ihan luotolla..
Se on se juttu..
Aika vaikea on mitään luottopilluja löytää.
Vierailija kirjoitti:
Saako luottokortin eläkeläinen, jolla on 200 000 tilillä?
Luultavasti et, jos on pieni eläke.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda pankkia.
Ap kirjoitti, että S-Pankissa.
S-Pankkihan taitaa tunnetustikin suhtautua luottokorttihakemuksiin poikkeuksellisen nihkeästi.
Monissa tapauksissa on hyvä maksaa ostos luottokortilla, koska ongelmien tullessa rahat on helpompi saada luottokunnalta takaisin. Mun kortin luottosaldo on 800e eikä niin pientä enää edes myönnetä. 1000e taitaa nykyisin olla se minimi.
Puoliso ei saanut luottokorttia tai ylipäänsä mitään korttia firman tililleen.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda pankkia.
Kertoi jo.
Vierailija kirjoitti:
25 000e tilillä, mutta polttava tarve tonnille luottokortilta? Mahdatkohan puhua nyt höpöjä?
Sitä tarvitaan mm. matkailuun tai jos haluaa vuokrata esim. auton. Myös netistä tilatessa on luottokortti joskus turvallisempi kuin pankkikortti.
Yritä hakea uudelleen tekemällä itse hakemuksen netissä.
Eikös noita 100€ luottokortteja ole R-KIOSKILLA myytävissä.
Mä yritin eilen maksaa osissa Klarnalla, ei onnistunut. Mitään ongelmia mulla ei pitäis lla raha-asioissa mitkä netissä näkyis. Kyseesssä oli 200 euron ostos.
1600 bruttotulot? Kannattaisko mennä töihin. Ei sosiaalitukiaisia kutsuta tuloiksi eikä niiden perusteella anneta luottokortteja.
Oletko kokeillut hakea K-Plussa Maksuaikaa? Sain itse nettihakemuksen läpi aika pienillä tuloilla, joskin tästä on jo viitisen vuotta aikaa.