Onko mielestäsi ok olla yhteiskunnassa vapaamatkustajana?
Kysymys on tarkoitettu lähinnä työttömille mutta saa toki muutkin ottaa kantaa
Kommentit (193)
Kannattaa kysyä Suomea kansoittavilta ulkkarilaumoilta kyseinen kysymys.
Onko ok olla yhteiskunnassa vapaamatkustajana, jos on niin sairas tai vammainen, ettei pysty mihinkään hyödylliseen? Kysyhän, ap, tuota itseltäsi. Mitä siis tekisit heille, joilla on jokin hyvin invalidisoiva sairaus tai vamma? Jos vastaus on, että heillä on oikeus elää, niin silloin vastaus alkuperäiseen kysymykseen on kyllä.
Kuten varakkaat veronkiertolaiset toisten duunilla rikastuneet? Ei ole oikein.
Kaikkien tulisi osallistua voimiensa ja kykyjensä mukaan. Koska nykyään vaihtoehdot on melkeempä 100% työtön/100% työssä, eli esimerkiksi joustava osa-aikatyö on harvinainen vaihtoehto, niin sitten on varmaan tyydyttävä siihen, että osa elää siivellä. T. Tk-eläkeläinen joka kykenisi tekemään n.10h/vko etänä, mutta sellaisia töitä ei ole, siksi kaikki tukina
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen vapaamatkustaja. Olen 42 vuotias ja minulla on ollut useita pätkätöitä, mutta nyt olen työttömänä. Laskin, että olen maksanut työurani aikana veroja melkein 80.000 euroa ja se on paljon se.
Muutaman vuoden voin hyvin elää tyottömyyskorvauksella, asumistuella ja toimeentulotuella. Saanpahan edes osan maksamistani veroista takaisin.
Työpaikkamme meni konkurssiin. Kollegani ajatteli että hänpä pitää sapattia sen about 400 päivää mitä silloin maksettiin työttömyyskorvausta. Minä lähdin apinan raivolla hakemaan heti töitä ja otin vastaa työtä alemmalla palkalla. Työttömänä en olisi paljon vähänpää käteen saanut.
Kävikin niin, että kun hän sitten lähti hakemaan töitä, työttömän työnhakijan olikin paljon vaikeampi saada töitä.
Kannattaa pitää CV aukottomana. Tuossa iässä se on vielä helppoa, minäkin olen siinä onnistunut kymmenen vuotta vanhempana.
Vierailija kirjoitti: ym
Mielelläni saisin työstäni ihan palkkaa enkä työttömyyskorvausta, mutta en valitettavasti saa itse päättää asiaa. Siispä jatkan kokopäivätyötä työttömyyskorvauksella + 9 e. /pv. Onko ok, en osaa sanoa, mutta ei tässä vaihtoehtojakaan ole vaikka ei olisikaan ok. Oliko sulla muuta kysyttävää?
Et taida olla ihan täysillä käyvä,jos todellakin annat 100%panoksesi orjatyössä? Mieti nyt vähän kuinka auktoriteettiorjallinen olet ja miksi? Minua ei tiettyjen syiden vuoksi pakoteta hakemaan työpaikkoja pelkän tyhjän takia, mutta jos työttömyyskorvaus poistetaan täysin,ja siksi joudut orjaksi kokoomusmul kulle,minä voin ainoastaan ilmestyä 'työpaikalleni' ja siihen se sitten jääkin. En tee mitään sellaista,mihin minua ei ole koulutettu ja jos teen, joka sekunnilta on maksettava TES palkka. Jotain selkärankaa köyhät-onko teillä edes alkeellisimpia erätaitoja/-varusteita hankittuna? Kannattaisi olla,sillä jenkkimalliin on menty jo kauan. Nuolkaa vain virkanilkkien per seitä, sillä te saatte elämänne oikein mukavalle orjamallille. Järkevä hakee sairaslomaa ja eläkettä psykiatrian kautta-jos on kovin vaikeaa,voit myös vammauttaa itsesi fyysisesti siten,ettei sinua töihin kukaan halua pakottaa. Syökäähän ne lääkkeet te,jotka kuvittelette Suomen olevan mitään muuta kuin jenkkien puskurivyöhyke ja hyödyke muulle maailmalle. Suomalaiset ovat aina olleet orjia ja nyky- va jakit jatkavat samaan malliin kuin aiemmatkin sukupolvet.
Varsinaisia vapaamatkustajia on äärettömän vähän joten vastaus kysymykseen: on.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kysyä Suomea kansoittavilta ulkkarilaumoilta kyseinen kysymys.
Ootkos koskaan suoraan kysynyt vaikka bussikuskilta, lähihoitajalta, parturilta, volttikuskilta? Jos olet yritteliäs, kysy lääkäriltä tai vaikka kansanedustajalta.
Oisko pokkaa kysyä vaikka Ben Z:lta?
Aika yksioikoinen maailmankuva välittyy tästä aloituksesta. Kyllä, se on ihan ok, ellei muuhun ole mahdollisuuksia. Näin on enemmistöllä työttömistä - töitä ei vaan yksinkertaisesti saa esimerkiksi liian korkean iän tai jonkun muun työnantajia häiritsevän asian takia.
Sitten ovat erilaiset vammat ja sairaudet, jotka vaikuttavat työkykyyn, ja nykyisen hallituksen osa-aikaisen työn mahdottomaksi tekeminen ei ainakaan edesauta heidän työkykynsä ylläpitämistä.
Ja sitten ovat erilaiset verikeinottelijat/suunnittelijat ja muuten vaan pääomatuloilla, perinnöillä ym. elävät, täysin työkykyiset ihmiset, jotka saisivat suhteillaan töitä koska tahansa, mutta eivät vaan halua niitä lainkaan tai juurikaan tehdä, koska ei ole pakko. Tämän ryhmän vapaamatkustaminen - kun yhteiskunnan tarjoamista eduista on kuitenkin nautittu tai mahdollisesti vielä nautitaan - ei ole ok.
Lisätään nyt vielä että olen itse kokopäivätöissä, joten ei tarvitse käskeä "menemään töihin".
Vierailija kirjoitti:
Täytyy erottaa kaksi asiaa toisistaan: vapaamatkustajat ja järjestelmän hyväksikäyttäjät.
Vapaamatkustajat tarkoittavat työttömyys- ja sosiaaliturvan varassa eläviä. Heidän käytettävissä olevan rahan määrä vaihtelee reilusta 2000 €:sta noin 700 €:n kuussa, josta on maksettava kaikki kulut. Riippuu elämäntyylistä onko se kituuttavaa kädestä suuhun selviytymistä, vai stressitöntä vapautta. Joka tapauksessa 95 % työttömistä haluaa löytää palkkatyön ja elättää itsensä. Vain pieni marginaali (5 % työttömistä) on elämäntapatyöttömiä, joille sopii elää vapaamatkustajina.Suurin osa työttämistä on myös ollut töissä yksityisellä ja päätyy enemmin tai myöhemmin töihin yksityiselle sektorille. He ovat "between jobs" kuten amerikoissa sanotaan.
Hyväksikäyttö tarkoittaa esimerkiksi yhteiskuntatieteellisen tutkinnon opiskelua ja hankkiutumista julkiselle sektorille hallintotehtävään. Julkisissa koordinointi- ja
Tämä! Ja mainitsit vain jäävuoren huipun. Koko Suomi on korruptoitunut nepotisoitunut ja oksettavan ulkokultainen.
On. Jos talousrikollisia kuten listaamattomien yritysten veronmaksujen välttely jatkuu joka on poikkeuksellista länsimaissa kuten ahvenanmaan tukeminen joka rikkain maakunta suomessa jatkuu. Eli jälleen kokoomuspuudeleiden aloitus.
Jos tarkoitat ideologisesti työttömiä, jotka mieluummin elää tuilla, niin onhan se hyvinkin luonnotonta ja tuhoisaa koko yhteisöä ajatellen. Ei mikään yhteisö ole koskaan pysynyt pystyssä niin, että osa tekee ja toiset ei, kun ei huvita. Ihan saavat suomalaiset tästä ilmiöstä syyttää itseään. Niin kauan kuin on ilmaista rahaa jaossa, niin kauan on niitä, jotka sitä myös itsekkäästi hyväksikäyttävät.
Ap. Vastineena nykyhallituksen toimille irtisanouduin viime kuussa hyväpalkkaisesta työstä. Syyksi kerroin työkkärissa työnantajan seksuaalisen ahdistelun, niin en saanut karenssia. Nyt otan rennosti 2340e/kk ansiosidonnaisella ja lähettelen työhakemuksia tehtäviin joita en voi saada, joten pelko avustusten menetyksestä ja töihin joutumisesta on olematon. Suosittelen jokaiselle kynnellekykenevälle samaa.
ps. Olen persu
Vierailija kirjoitti:
Onko ok olla yhteiskunnassa vapaamatkustajana, jos on niin sairas tai vammainen, ettei pysty mihinkään hyödylliseen? Kysyhän, ap, tuota itseltäsi. Mitä siis tekisit heille, joilla on jokin hyvin invalidisoiva sairaus tai vamma? Jos vastaus on, että heillä on oikeus elää, niin silloin vastaus alkuperäiseen kysymykseen on kyllä.
Ap. on itsekin työkyvyttömyyseläkkeellä koska on aivoinvalidi. Koska hän on persu, on hänen vapaamatkustus ns parempaa vapaamatkustamista, eikä ts. koske häntä.
Ap. Persuna elämäsi on itsepetosta.
Työtönhän joutuu työllistämään montaa eri tahoa työnhaun lisäksi niin kuinka joku sellainen voi olla vapaamatkustaja. On myös veronmaksaja.
On, koska järjestelmä on rakennettu sellaiseksi, ettei kaikille ole paikkaa.
Työttömät hakevat vähintään 4 työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään pankkitunnuksilla www.tyomarkkinatori.fi sivuille.