Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joudun usein tilanteeseen, jossa minua kritisoidaan julkisesti?

Vierailija
25.09.2024 |

Olen opettaja ja useaan kertaan joutunut tilanteeseen, jossa vanhemmat suorasti tai epäsuorasti kritisoivat minua kollegoiden (opettajien ja muiden koulussa työskentelevien henkilöiden) läsnäollessa. Minusta se on niin törkeää, etten koskaan oikein osaa reagoida, ja kunnolline vastaus tulisi vasta myöhemmin. 

Olen miettinyt todella paljon, mistä se johtuu. Vamaankin olemuksessani on jotain tosi ärsyttävää, joka ensinnäkin triggeröi heitä ja toiseksi antaa heille sellaisen vallan tunteen, että minua voi pomottaa. 

Olen itse siinä käsityksessä, että oppilaat noin yleisesti ottaen arvostavat minua ja tykkäävät olla tunneillani. Vanhemmat ovat arvostelleet minua mm. vanhempainillasta (olivat kuulemma lähteneet sieltä "ikävissä tunnelmissa") ja siitä, että opetukseni ei ole tarpeeksi vaativaa, ja tämä siis muiden henkilöiden sekä itseni läsnäollessa. 

Mitä ajatuksia herättää teissä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ovat jopa pahempia kiusaajia kuin lapset. Mitä juntimpi ja huonovointisempi perhe, sitä varmemmin käytös on asiatonta ja kusipäistä. Rehellisesti sanottuna nämä duunarimulkut eivät tule katoamaan maailmasta mihinkään: kehitä itsellesi siis vakiotapa reagoida tuollaiseen

Oma suositukseni on kiittää palautteesta, laittaa se suoraan silppuriin ja jatkaa töitä. Jos tällaista r oskasakkia on kunnassa niin paljon, että sinut savustetaan ulos, olet yksinkertaisesti siunannut saastaa läsnäolollasi liian pitkään ja sinut siirretään parempaan, arvoiseesi paikkaan. Tsemppiä aherrukseen

Vierailija
2/8 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ovat jopa pahempia kiusaajia kuin lapset. Mitä juntimpi ja huonovointisempi perhe, sitä varmemmin käytös on asiatonta ja kusipäistä. Rehellisesti sanottuna nämä duunarimulkut eivät tule katoamaan maailmasta mihinkään: kehitä itsellesi siis vakiotapa reagoida tuollaiseen

Oma suositukseni on kiittää palautteesta, laittaa se suoraan silppuriin ja jatkaa töitä. Jos tällaista r oskasakkia on kunnassa niin paljon, että sinut savustetaan ulos, olet yksinkertaisesti siunannut saastaa läsnäolollasi liian pitkään ja sinut siirretään parempaan, arvoiseesi paikkaan. Tsemppiä aherrukseen

Vilpitön kiitos tästä kommentista.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sinua usein kritisoidaan, niin ehkä toiminnassasi on jotain korjattavaa? 

Vierailija
4/8 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juuri sinä kohdistut kritiikin kohteeksi samaan aikaan kun muille ei käy samoin, niin ehkä oppilaat pitävät sinusta vähän liikaa.

Ja jos samaan aikaan vaikutat vähän ylimieliseltä, vaikka et olisikaan, niin sinut katsotaan ehkä agitaattoriksi, jonka tunneilla on vain hauskaa.

Älä välitä.

Vierailija
5/8 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelet alalla, jossa ääliövanhemmat tuovat typerät lapsensa kouluun opettajien sivistettäviksi.

Opettajien pitäisi opettaa lapsille eri aineiden lisäksi, mm kirjojen lukemista, käytöstapoja ja jopa ruokailuvälineiden käyttämistä (tämän lukiessani nauroin ääneen) jne.

Asiaton kritiikki ei kohdistu sinuun, vaan he käsittävät, mitä kaikkea jäi lapsille opettamatta ja syyllistävät muita.

Valitettavasti. 

Olen pahoillani. 

Vierailija
6/8 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt jotain oikein ja eri tavalla. 

Vierailija
7/8 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin paljon mahdollista ja olen kyllä ottanut kritiikin huomioon ja koetan aina tehdä paitsi parhaani myös paremmin kuin aikaisemmin. Ihmettelyni ei kohdistunutkaan itse kritiikkiin, vaan sen esitystapaan. Miksi useamman kerran useampi eri ihminen on kokenut asialliseksi kritisoida minua muiden edessä? Minun ei ole vaikeaa ottaa vastaan kritiikkiä ja keskustelen mielelläni asiasta kuin asiasta, mutta minusta tuntuu erittäin pahalta tehdä se julkisesti.

Ap

Vierailija
8/8 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin paljon mahdollista ja olen kyllä ottanut kritiikin huomioon ja koetan aina tehdä paitsi parhaani myös paremmin kuin aikaisemmin. Ihmettelyni ei kohdistunutkaan itse kritiikkiin, vaan sen esitystapaan. Miksi useamman kerran useampi eri ihminen on kokenut asialliseksi kritisoida minua muiden edessä? Minun ei ole vaikeaa ottaa vastaan kritiikkiä ja keskustelen mielelläni asiasta kuin asiasta, mutta minusta tuntuu erittäin pahalta tehdä se julkisesti.

Ap

Jotkut ihmiset hakkaavat raskaana olevia vaimojaan. Suomessa. Siitä voi miettiä millaista peruskouluopettajan "asiakkaiden" vanhemmat pahimmillaan ovat. Julkinen aggressio ja häpäisy on vielä pientä siihen nähden mitä noissa perheissä todennäköisesti tapahtuu suljettujen ovien takana

Yleisesti ottaen naisiin kohdistuu enemmän väkivaltaa lähinnä siksi, että he eivät aina kosta. Sinäkään et tässä nyt mieti kostotoimenpiteitä tuolle ääliölle tai hänen piltilleen vaan yrität ymmärtää ja empatisoida kusipäätä. Säästä itseäsi ja anna olla. Tee vaan työsi ja anna tuollaisten tuhota itse itsensä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan