Onko mielestäsi ok olla yhteiskunnassa vapaamatkustajana?
Kysymys on tarkoitettu lähinnä työttömille mutta saa toki muutkin ottaa kantaa
Kommentit (193)
Itsekin nostatte lapsilisiä ette ilmoita kaikkia tuloja ja huijaatte missä voitte. Kuola valuu suusta kun niin himottaa toisten oma.
Uskonnolla huijaajat. Cityseurakunta.fi
Tulee paikallinen sopiminen. Tekeekö ihmiset töitä mielummin tessiä alemmalla palkalla vai toimeentulotuella?
Vakituiset saa kohta helposti irtisanoa.
Muista, että sun asuntovelka ja rahoitusvastike ei ole menoja toimeentulotuessa.
Vierailija kirjoitti:
Tulee paikallinen sopiminen. Tekeekö ihmiset töitä mielummin tessiä alemmalla palkalla vai toimeentulotuella?
Vakituiset saa kohta helposti irtisanoa.
Muista, että sun asuntovelka ja rahoitusvastike ei ole menoja toimeentulotuessa.
Puolison kanssa asuvat ei saa toimeentulotukea niin pienempi palkka riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikille ole töitä.Kaikkialla.Koko Suomi asutuksi ei kotoosa tartte muuttaa.Hkissä on työvoima reservi asemalla.Töitä on kun kysyy missä vain.Toinen vakava asia onko työkykyinen.40-60v työuraa vie jo hoitolaitokseen.
Helsingissä on 34000 työtöntä ja vantaalla 13000.
Vuokralla saa asumistukea ja toimeentulotukea, mutta toimeentulotukeen on tulossa työkykyisille työvelvoite. Et voi itse päättää oletko työkykyinen vaan lääkäri päättää.
Fakta kuitenkin, suurin osa esim.Helsingin 34.000 työttömistä on osa-aikatyössä eli 0-35 h työsopparilla viikossa esim. kaupan-ala, ravintola jne. jolloin he ovat työnhakijana ja saavat soviteltua päivärahaa.
Toisen työn ottaminen on haasteellista, koska työhön tullaan 1-2h hälytysajalla, joskus työtunteja tarjolla 12h, jonakin päivänä 1-2h. Samoin työsopimus voi estää toisen työn ottamisen vastaan kilpailevalla yrityksella. Ja TE-toimiston idea on alkujaan pitää reservissä työvoimaa elinkeinoelämälle, joka saa nopeasti työvöimaa esim. sijaikseksi Te-toimistosta.
Ja toinen työttömien ryhmä on työkyvyttömät, jotka kuuluisivat työkyvyttömyyseläkkeelle, mutta eivät pääse, eikä kukaan työnantaja heitä paökkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on. Jos ei kelpaa naisille, niin miksi kantaisi kortensa tämän yhteiskunnan eteen? Armeijan käyntikin oli virhe.
Ai vähän niinkö jos ei kelpaa kavereille, niin miksi pyyhkiä omaa persettään? Tai jos kissat ei tykkää susta niin miksi silloin kävis aktiivisesti lenkillä?
Mikset mene itse sotimaan? Tuleeko sieltä taas se synnytyskortti?
Sotiminen on vähän eri asia, kuin korren kekoon kantaminen yhteiskunnan eteen. Oon tuo jolta kysyit, ja en mene sotimaan, koska se on sekopäistä touhua. Toivoisin ettei kukaan muukaan menisi, vaan sodasta päättävät saisivat itse tapella keskenään. Mutta tosiaan vastauksellani keksityinkin lähinnä tuohon korren kekoon kantamiseen. Vaikea nähdä sitä, mikä yhdistää naisille kelpaamattomuuden ja esimerkiksi töissä käymisen.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä onko tahallaan työtön vai ei. Jos on tahallaan niin tuet tulisi jättää nostamatta.
Itse olen tahallaan työtön, vaikka tuskin niitä mulle annettaiskaan jos hakisin. Hyvin nousee tuet, vaikka ymmärrän kyllä tuon mielipiteen. Mutta on tosiaan vaan mielipide
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen vapaamatkustaja. Olen 42 vuotias ja minulla on ollut useita pätkätöitä, mutta nyt olen työttömänä. Laskin, että olen maksanut työurani aikana veroja melkein 80.000 euroa ja se on paljon se.
Muutaman vuoden voin hyvin elää tyottömyyskorvauksella, asumistuella ja toimeentulotuella. Saanpahan edes osan maksamistani veroista takaisin.
Oletko maksanut myös koulutuksesi ja saamansi halvan julkisen terveydenhoidon? Äitiyspakkauksen ja neuvolakäynnit? Osuutesi puolustusvoimien ja poliisin toiminnasta?
mun äiti on kotiäiti, kasvatti 4lasta joista 1kehitysvammainen vapaamatkustaja niinkun äitinsä. on todellakin ok me eletään sivistysvaltiossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen vapaamatkustaja. Olen 42 vuotias ja minulla on ollut useita pätkätöitä, mutta nyt olen työttömänä. Laskin, että olen maksanut työurani aikana veroja melkein 80.000 euroa ja se on paljon se.
Muutaman vuoden voin hyvin elää tyottömyyskorvauksella, asumistuella ja toimeentulotuella. Saanpahan edes osan maksamistani veroista takaisin.
Oletko maksanut myös koulutuksesi ja saamansi halvan julkisen terveydenhoidon? Äitiyspakkauksen ja neuvolakäynnit? Osuutesi puolustusvoimien ja poliisin toiminnasta?
syö ny sontaa apina. jumala ei uhrannu ainoota poikaansa että ihmisestä tulis ratas koneistoon. mää leikkaisin sunkin veroja huomattavasti ja lopettaisin koko armeijan.
Meillä on tavallaan useita vapaamatkustajia. Työtöntä voi kutsua sellaiseksi mutta niin kapitalistiakin. Kapitalisti ei tuota mitään mikä hyödyttäisi yhteiskuntaa. (selvittäkää itselleen mitä on kapitalismi ennen kuin väitätte muuta) Kaikille ei riitä töitä eikä markkinatalous sitä halua. Työntekijän markkinat on kammotus markkinataloudelle ja jo sen vuoksi tietty rakenteellinen työttömyys on lähes pakollinen järjestelmälle. On ehkä turhaa selittää täällä asioita joiden perusteita ei ymmärretä kun tietyt ihmiset huutavat kurkku suorana sellaista mille ei ole järkevää perustetta. Kaikkein suurin tulonlähde valtiolle on työn verotus eli se kuuluisa keskiluokka kustantaa kaiken. Perusturva on tärkeä Suomen kaltaisessa pohjoisessa maassa jollei haluta valtavaa maastamuuttoa sellaisena aikana kun täältä ei löydy töitä. Lisäksi perusturva takaa yhteiskuntarauhaa eikä tätäkään ymmärretä ennen kuin se iskee päin naamaa.
Niin, osa yrityksistä jakoi yhtä paljon osinkoja mitä sai yritystukia.