Miksi naiset irvailevat keski-ikäisille tai sitä lähestyville miehille siitä että nämä haaveilevat vielä omasta perheestä?
Tähän olen törmännyt tälläkin palstalla usein. Mikä siinä on tuomittavaa jos esim 40-50-vuotiaana miehenä vielä haaveilee omasta perheestä, jos sitä ei aikaisemmin ole onnistunut saamaan? Onko kyseessä joku naisten katkeruus olemassa olevasta biologiasta? Muuta selitystä on hieman vaikea keksiä.
Kommentit (756)
Onpa katkeria iäkkäitä tätejä tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40-50-v naisella on aikuiset tai isot lapset, jos niitä on halunnut ja saanut. Ja sellaisten kanssa tietää, ettei ole syytä kateuteen sellaista kohtaan, jolla on vielä koko työmaa edessä.
Mä pidän joidenkin kohdalla vähän surullisena, että kymmeniä vuosia on vaan hujahtanut ennen kuin on herätty perhehaaveisiin. Ei se nuoruus ole niin pitkä, muu maailma menee armotta menojaan.
Siis miksi? Eikö 50-vuotias mies voi ottaa parikymppisenä naisen ja lapsi saa nuoren äidin. Mies on ehtinyt saada vakaan talouden ja nainen voi jäädä vaikka kotiin lapsen kanssa jos haluaa. Sehän on loistava tilanne.
Miksi parikymppinen nainen haluaisi isänsä ikäisen miehen?
Ihmetyttää aina
Niin. Esimerkiksi naisen kauneus ja paino eivät sinusta yhtään vaikuta miesten kumppanivalintoihin? Kyllä täällä palstalla on välkkyjä naisia.
Kyllä sillä on ihan tieteelliset perusteet että omien vanhempien sukupolveen kuuluvat ihmiset eivät normaalisti kiihota. Onhan sitten toki seksuaalisuuden ja tunne-elämän ongelmia jotka voi ilmetä nimenomaan kiinnostuksena omien vanhempien ikäisiin, mutta se ei varmaan ole kuitenkaan kestävä lähtökohta parisuhteelle saati sitten lasten tekemiselle.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen monta 50+ naista jotka odotteli sitä prinssiä valkoisella ratsulla tulevan hakemaan, kun olivat perheen perustamisiässä, ei kuulunut prinssiä, yksin jäivät, koska ei niitä kaikille riitä.
Voi kuule, ei 50+ iässä enää prinssit paljon kiinnostele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sillä ole mitään väliä painoindeksin oikeellisuuden kannalta, että miehet on keskimäärin pitempiä kuin naiset. Saman pituinen mies ja nainen, niin varmasti mies painaa vähintään noin 10kg enemmän vaikka ei suhteessa lihavampi olisikaan. Miehen lihakset ja luusto jo ovat raskaampia.
Mä kun luulin, että se vitsi "en oo lihava, oon vaan isoluinen", on nimenomaan miesten keksimä. (Se meemi siitä läskin luurangosta).
Älykkyysosamääräsi lienee samaa luokkaa kuin orangilla. Tiedän kyllä tuon "isoluinen-läpän", sen olen kuullut jo yli 20 vuotta sitten. Sinä vissiin luulet sitä joksikin uudeksi tämän sukupolven keksimäksi vitsiksi. Mutta asiaan, miehet luut painaa vajaat 30% enemmän kuin naisen. Tämä on fakta, vaikka miten traanimammat yrittää läskejään puolustella.
No, puolustukseksi voin kertoa, että olen ns. Roteva nainen. Treenaan salilla, lihaksia on ja leveät hartiat. Ylimääräistä rasvaa ei juuri ole, vatsalihaksiakin on näkyvissä. SILTI minulta ei koskaan kelpuuteta perusteluksi "isot luut" tai "lihakset", vaan aina tuijotetaan BMI:tä, niin miksi sinun pitäisi miehenä olla poikkeus?
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, aloituksessa puhutaan 40-50 vuotiaasta miehestä, mutta kommentoimaan tulleita kolmekymppisiä sanotaan iäkkäiksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti syynä on juuri biologinen katkeruus. Kun naisen on hankala saada lapsia enää esim 45-vuotiaana, niin ei mieskään saa haluta, koska se ei ole relevanttia, vaikka biologisesti täysin mahdollista olisikin.
No, mä olen 49 v. lapseton nainen, enkä ole kyllä vuosikausiin enää halunnut lapsia. En voisi kuvitellakaan tässä iässä enää.
Täällä YH äidit vikisee kun miehet eivät ole kiinnostuneita toisten lapsia elättämään vaan haluavat oman perheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40-50-v naisella on aikuiset tai isot lapset, jos niitä on halunnut ja saanut. Ja sellaisten kanssa tietää, ettei ole syytä kateuteen sellaista kohtaan, jolla on vielä koko työmaa edessä.
Mä pidän joidenkin kohdalla vähän surullisena, että kymmeniä vuosia on vaan hujahtanut ennen kuin on herätty perhehaaveisiin. Ei se nuoruus ole niin pitkä, muu maailma menee armotta menojaan.
Siis miksi? Eikö 50-vuotias mies voi ottaa parikymppisenä naisen ja lapsi saa nuoren äidin. Mies on ehtinyt saada vakaan talouden ja nainen voi jäädä vaikka kotiin lapsen kanssa jos haluaa. Sehän on loistava tilanne.
Miksi parikymppinen nainen haluaisi isänsä ikäisen miehen?
Ihmetyttää aina tuo monien naisten insestinen tapa verrata kumppani
Itse asiassa lähes jokainen valitsee kumppanin muiden ominaisuuksien kuin iän perusteella, mutta ne muut olennaiset ominaisuudet jo rajaavat reippaasti vanhemmat miehet ulos. Olennaisia ominaisuuksia on esim. se, että tuntee vetoa toista kohtaan, viihtyy tämän seurassa, haluaa olla lähellä ja tuntea seksuaalista vetoa. Suurimman osan kohdalla käytännössä nämä eivät vain toteudu liian vanhan miehen kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sillä ole mitään väliä painoindeksin oikeellisuuden kannalta, että miehet on keskimäärin pitempiä kuin naiset. Saman pituinen mies ja nainen, niin varmasti mies painaa vähintään noin 10kg enemmän vaikka ei suhteessa lihavampi olisikaan. Miehen lihakset ja luusto jo ovat raskaampia.
Mä kun luulin, että se vitsi "en oo lihava, oon vaan isoluinen", on nimenomaan miesten keksimä. (Se meemi siitä läskin luurangosta).
Älykkyysosamääräsi lienee samaa luokkaa kuin orangilla. Tiedän kyllä tuon "isoluinen-läpän", sen olen kuullut jo yli 20 vuotta sitten. Sinä vissiin luulet sitä joksikin uudeksi tämän sukupolven keksimäksi vitsiksi. Mutta asiaan, miehet luut painaa vajaat 30% enemmän kuin naisen. Tämä on fakta, vaikka miten traanimammat yrittää läskejään puolustella.
Miehen luuranko painaa keskimäärin 10,5 kiloa ja naisen 7,8 kiloa. Kyllä se ylipaino tosiaan selittyy luiden painolla. (Ja se vatsalla oleva pallokin on puhdasta lihasta, eikös juu).
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet, lihominen ja naaman lurpahtaminen aiheuttavat kärttyisyyttä ja katkeruutta. Ja ovat kateellisia, kun eivät itse enää voi saada lapsia, kun taas 50 v mies voi ottaa pari-kolmekymppisen muijan ja rusauttaa sen paksuksi.
Thaimaalaisen baarijakkaran kyllä, jolla siis alkoholiongelma. Haluaa sen 50-vuotiaan rahat lähettää suvulle kotimaahan. Ottaa eron kun lapset juuri toisella kymmenellä. Lapsilla on koulussa ongelmia, koska äippä juonut koko raskauden ajan. Isukki ei näe lapsiaan, koska hakkaa niitä katkeroituneena. Näkee lapsena omaisuutena, ei lapsina.
Olen 43 v. Yksi 12 v. toivottu lapsi, ja sen jälkeen sterilisaatio. En ollut ikinä pikkulapsi-ihminen, mutta tuollaisen teinin äitiys on ihanaa. Silti, nykyään kun kuulen, että joku odottaa lasta, varsinkin ensimmäistä, niin mieleen tulee ekana sellainen pieni sääli. Tai että voi sentään, siinä sitä onkin urakkaa seuraavaksi 10 vuodeksi.
Minulla on 10 v. nuorempi sisko, jolla on reilu vuoden ikäinen lapsi. Ihan söpö pikkuinen, mutta kun sisko tuskailee valvomisten ja sairastelujen ja vierastamisen ja päiväkodin aloituksen kanssa, niin totta kai rohkaisen ja rauhoittelen, että kyllä kaikki helpottuu lapsen kasvaessa, vaikka samalla mietin, että joo, helpottaahan se, siis joskus 5 vuoden kuluttua...
Se että nyt keski-iässä suhtaudun varauksella siihen, jos joku neli- tai viisikymppinen haaveilee lasten hankinnasta, ei johdu kateudesta vaan realismista. Ikipäivänä en haluaisi aloittaa lapsisekoilua alusta enää. Se ei johdu myösskään siitä, että olisin mummoutunut (opiskelen uutta alaa yliopistossa) tai lihonut (painan vähemmän kuin kolmikymppisenä), vaan siitä, että on ihan järkyttävä urakka kasvattaa vauvasta tuollainen iso koululainen, jolla on kavereita ja harrastuksia ja hyvät sosiaaliset taidot ja hyvät kouluarvosanat ja käytöstavat jne. Ei ikinä uudestaan alusta, nyt kun kaikki on helppoa ja mukavaa.
Miehet eivät varmaan ymmärrä, miten iso taakka ja pelko raskaaksi tulemisen mahdollisuus on naiselle suurimman osan elämästä, jos kuvittelevat että naiset olisivat kateellisia teoreettisesta mahdollisuudesta tulla vanhemmaksi vielä viisikymppisenä.
Kaikki 45-50-vuotiaat naiset joiden kanssa olen puhunut ja myös minä itse, ovat jopa tarkempia ehkäisystä kuin nuorempana, koska lapsia ei todellakaan enää haluta eikä sitä riskiä oteta vaikka se olisikin pienentynyt. Kuukautisten loppuminen on useimmille valtava helpotus, ei mikään katkeruuden aihe. Odotan itsekin tuota aikaa ettei enää ikinä tarvitse pelätä ja ahdistua myöhässä olevien menkkojen takia.
Vierailija kirjoitti:
Ööh, no eihän ole :D Mutta hei, rauhoituppas nyt vähäsen!
Vierailija kirjoitti:
Täällä YH äidit vikisee kun miehet eivät ole kiinnostuneita toisten lapsia elättämään vaan haluavat oman perheen.
Saahan sitä kukin haluta mitä vain. Onnea sen nuoren naisen metsästyksessä, ehkäpä jo vuoden päästä sinullakin on lapsi <3
eräs äiti muttei yh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä kukin haluta mitä vain. Onnea sen nuoren naisen metsästyksessä, ehkäpä jo vuoden päästä sinullakin on lapsi <3
eräs äiti muttei yh
Hei, hänellähän on aikaa jopa 80-vuotiaaksi asti. Miksi hätäillä?
Eli vielä vuosikymmeniä aikaa elää nuoruutta ja laittaa elämä kuntoon! Tinderin voi avata sitten seiskavitosena 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti syynä on juuri biologinen katkeruus. Kun naisen on hankala saada lapsia enää esim 45-vuotiaana, niin ei mieskään saa haluta, koska se ei ole relevanttia, vaikka biologisesti täysin mahdollista olisikin.
No, mä olen 49 v. lapseton nainen, enkä ole kyllä vuosikausiin enää halunnut lapsia. En voisi kuvitellakaan tässä iässä enää.
Olen 45V nainen ja minulla on lapsi. Vaikka 100v papparainen tekis pentuja 20v tytön kanssa....EN OLE KATEELLINEN, ENEMMÄNKIN HUVITTUNUT😁Anna mennä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, aloituksessa puhutaan 40-50 vuotiaasta miehestä, mutta kommentoimaan tulleita kolmekymppisiä sanotaan iäkkäiksi. :D
Naisilla monesti alkaa se rupsahtaminen ja iäkkyys siinä kolmekymppisenä, että kyllä te olette iäkkäitä. Kyllä sen näkee jo ihan kun kaupassa käy, niin kolmekymppiset akat jo hirveässä kunnossa, tukevia ja säkit silmien alla. Poikkeuksia on toki. Heitä näkee usein lenkillä. Tämmöisillä tätipalstoilla he eivät kirjoittele. Raaka totuus on, että jos nainen ei huolehdi itsestään, niin jyrkkä alamäki alkaa kolmekymppisenä, hedelmällisyys laskee ja kello tikittää kuin aikapommi.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät varmaan ymmärrä, miten iso taakka ja pelko raskaaksi tulemisen mahdollisuus on naiselle suurimman osan elämästä, jos kuvittelevat että naiset olisivat kateellisia teoreettisesta mahdollisuudesta tulla vanhemmaksi vielä viisikymppisenä.
Kaikki 45-50-vuotiaat naiset joiden kanssa olen puhunut ja myös minä itse, ovat jopa tarkempia ehkäisystä kuin nuorempana, koska lapsia ei todellakaan enää haluta eikä sitä riskiä oteta vaikka se olisikin pienentynyt. Kuukautisten loppuminen on useimmille valtava helpotus, ei mikään katkeruuden aihe. Odotan itsekin tuota aikaa ettei enää ikinä tarvitse pelätä ja ahdistua myöhässä olevien menkkojen takia.
Olisin voinut kirjoittaa tämän. Odottelen innolla, koska vaihdevuodet alkavat...vielä ei merkkiäkään. Nainen 45v
Tämä mies tietää, mitä isänä oleminen on. Pahoin pelkään, että nämä vanhat herrasmiehet ei tajuakaan, miten lujille se vauva-arki ottaa. Itse olin 22-vuotias ja olin AIVAN kuollut siihen valvomiseen ja hyysäämiseen.