Miksi naiset irvailevat keski-ikäisille tai sitä lähestyville miehille siitä että nämä haaveilevat vielä omasta perheestä?
Tähän olen törmännyt tälläkin palstalla usein. Mikä siinä on tuomittavaa jos esim 40-50-vuotiaana miehenä vielä haaveilee omasta perheestä, jos sitä ei aikaisemmin ole onnistunut saamaan? Onko kyseessä joku naisten katkeruus olemassa olevasta biologiasta? Muuta selitystä on hieman vaikea keksiä.
Kommentit (756)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti syynä on juuri biologinen katkeruus. Kun naisen on hankala saada lapsia enää esim 45-vuotiaana, niin ei mieskään saa haluta, koska se ei ole relevanttia, vaikka biologisesti täysin mahdollista olisikin.
No, mä olen 49 v. lapseton nainen, enkä ole kyllä vuosikausiin enää halunnut lapsia. En voisi kuvitellakaan tässä iässä enää.
Olen 45V nainen ja minulla on lapsi. Vaikka 100v papparainen tekis pentuja 20v tytön kanssa....EN OLE KATEELLINEN, ENEMMÄNKIN HUVITTUNUT😁Anna mennä vaan.
On hullulla halvat huvit.
Ööö Juu niin on😄rauhotuppas nyt vähän!
Mun poika on nyt kymmenen ja tytär kuusitoista. Olen 48v.
Olen liian vanha ukko, mutta olen yrittänyt olla aika reipas isä. Ikä kyllä teki sen että olisi pitänyt olla isä parikymppisenä. Kolmevitosena olin jo liian vanha isäksi.
Pitää olla hyvä kunto ja nuori, että jaksaa kaiken kantaa. Töitten jälkeen nykyään vain harmittelen sohvalla että en jaksa pojan treenejä ja harrastuksia tai viettää oikein aikaa. Se no sääli, kun olen kuitenkin iskä, niin pitäisi jaksaa läksyt ja kokeisiin auttaa lukemaan yms. Tosi paljon juttuja joita ei jaksa nelikymppisenä enää tehdä. Ajatuksen tasolla jaksaa käydä läpi asioita joita pitäisi tehdä, mutta töiden jälkeen ei vain jaksa. Ruumis on kuin kuollut. Kyllä kaikki sen näkee.
Onneksi lapsilla on kavereita ja heillä nuorempia vanhempia. Jaksavat kuskata kaikkiin tapahtumiin. Mun ikäinen mies on liian vanha vanhemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoinen lapsettomuus on suositumpaa kuin koskaan. Siinäkin mielessä ihmetyttää nämä kateellisuuteen viittaavat kommentit. Jos nainen väkipakolla haluaa lapsen, hänen on paljon helpompaa löytää siihen hommaan mies, kuin toisinpäin. Vielä enemmän ihmettelen, miksi jo lapsensa hoitaneet naiset (joita täällä enimmäkseen ilmeisesti on), olisivat kateellisia siitä että miehet voivat teoriassa hankkia niitä vielä lisää.
Viiskymppinen täti ei todellakaan löydä siihen minkäänlaista miestä.
Jos on alkoholia nauttinut viikonloppuisin ja ehkä useamminkin viikosas ja on noin viiskyt haaveillen perheestä, niin sulla on parikymmentä vuotta aikaa odotella elintasosairauksia, vaikka tekisitkin raittiuslupauksen.
Elämä on lyhennetty alle 70v. Ei siinä enää kummempia suunnitella elämässä. Syöpä tai joku on jo asennettu elimistöön.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat parhaimmillaan tuon ikäisinä.
Siis minkä ikäisenä? Biseksuaalina koen kyllä, että on enemmän hyvännäköisiä naisia kuin hyvännäköisiä miehiä - itse asiassa ihan kaikissa ikäluokissa (no, 50+ ikäisistä en osaa sanoa, koska sen ikäiset ovat jo niin kaukana omista preferensseistäni, ihan sukupuolesta riippumatta).
On sinänsä aika yksilöllistä, missä iässä kukakin on parhaimmillaan. Mutta vaikka mies olisi parhaimmillaan 30-40-vuotiaana, niin se ei silti kerro mitään 40+ ikäisten miesten viehätysvoimasta ja vetovoimasta.
Vierailija kirjoitti:
Mun poika on nyt kymmenen ja tytär kuusitoista. Olen 48v.
Olen liian vanha ukko, mutta olen yrittänyt olla aika reipas isä. Ikä kyllä teki sen että olisi pitänyt olla isä parikymppisenä. Kolmevitosena olin jo liian vanha isäksi.
Pitää olla hyvä kunto ja nuori, että jaksaa kaiken kantaa. Töitten jälkeen nykyään vain harmittelen sohvalla että en jaksa pojan treenejä ja harrastuksia tai viettää oikein aikaa. Se no sääli, kun olen kuitenkin iskä, niin pitäisi jaksaa läksyt ja kokeisiin auttaa lukemaan yms. Tosi paljon juttuja joita ei jaksa nelikymppisenä enää tehdä. Ajatuksen tasolla jaksaa käydä läpi asioita joita pitäisi tehdä, mutta töiden jälkeen ei vain jaksa. Ruumis on kuin kuollut. Kyllä kaikki sen näkee.
Onneksi lapsilla on kavereita ja heillä nuorempia vanhempia. Jaksavat kuskata kaikkiin tapahtumiin. Mun ikäinen mies on liian vanha vanhemmaksi.
Hyvä kirjoitus.
Lapsilla on paljon energiaa ja nopeat ajatusten rattaat. Nuorempana vanhemmuus voi olla raskasta. Ikääntyneenä vanhemmuuteen ei pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat parhaimmillaan tuon ikäisinä.
Siis minkä ikäisenä? Biseksuaalina koen kyllä, että on enemmän hyvännäköisiä naisia kuin hyvännäköisiä miehiä - itse asiassa ihan kaikissa ikäluokissa (no, 50+ ikäisistä en osaa sanoa, koska sen ikäiset ovat jo niin kaukana omista preferensseistäni, ihan sukupuolesta riippumatta).
On sinänsä aika yksilöllistä, missä iässä kukakin on parhaimmillaan. Mutta vaikka mies olisi parhaimmillaan 30-40-vuotiaana, niin se ei silti kerro mitään 40+ ikäisten miesten viehätysvoimasta ja vetovoimasta.
Eiköhän jätetä bi- ja homosteluhommat muihin ketjuihin ja pidetään tämä normaalina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoinen lapsettomuus on suositumpaa kuin koskaan. Siinäkin mielessä ihmetyttää nämä kateellisuuteen viittaavat kommentit. Jos nainen väkipakolla haluaa lapsen, hänen on paljon helpompaa löytää siihen hommaan mies, kuin toisinpäin. Vielä enemmän ihmettelen, miksi jo lapsensa hoitaneet naiset (joita täällä enimmäkseen ilmeisesti on), olisivat kateellisia siitä että miehet voivat teoriassa hankkia niitä vielä lisää.
No älä. Naisella vain harvoin on mitään syytä viivytellä siihen saakka sitä lapsentekoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan joku biologian tunti jääny väliin🤔?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri sai ensimmäisen lapsensa 44vuotiaana vaimonsa kanssa joka taitaa kyllä olla melkein 10 vuotta nuorempi,ei kait siinä mitään irvailemista ole.
Minäkin tunnen tuollaisen, lapsia tuli 3 nopealla aikataululla, ja kahdella niistä lapsista on down. Ei käy kateeksi lapsia.
Niin se down on kromosomimutaatio ja tapahtuu siellä äidin kohdussa.
Olis pitänyt ukon ottaa 20 vuotta nuorempi nainen.
En jaksanut lukea ketjua kuin ihan alusta, mutta ihan yleisellä tasolla kysyn, että miksi jostain ei saisi haaveilla, vaikka se ei olisikaan yleistä tai sen toteutuminen olisi harvinaista tai poikkeuksellista? Eihän se tarkoita sitä, että se olisi mahdotonta.
Onhan niitä lapsettomia neljänkympin korvilla olevia naisiakin, jotka haaveilevat vielä lapsista, vaikka mahdollisuudet saada lapsi ovat melko pienet. Miten se on eri asia?
Ja miksi kenenkään haaveet olisivat ylipäätään irvailun aihe?
- N56, joka ei ole koskaan halunnut lapsia.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea ketjua kuin ihan alusta, mutta ihan yleisellä tasolla kysyn, että miksi jostain ei saisi haaveilla, vaikka se ei olisikaan yleistä tai sen toteutuminen olisi harvinaista tai poikkeuksellista? Eihän se tarkoita sitä, että se olisi mahdotonta.
Onhan niitä lapsettomia neljänkympin korvilla olevia naisiakin, jotka haaveilevat vielä lapsista, vaikka mahdollisuudet saada lapsi ovat melko pienet. Miten se on eri asia?
Ja miksi kenenkään haaveet olisivat ylipäätään irvailun aihe?
- N56, joka ei ole koskaan halunnut lapsia.
Olen samaa mieltä. Haaveilla saa ja pitää, ja toki kannattaa ymmärtää mitkä riskit ovat jos jättää haavetta tavoitellessaan muut mahdollisuudet käyttämättä. Näin olen tehnyt itsekin. Olen juuri sellainen nainen, jolle palstamiehet irvailevat eli joka odottaa unelmien prinssiä nelikymppiseksi. Mutta mä onnistuin tuossa. Olin totta kai valmis siihen että jään yksin jos en löydä juuri sellaista miestä jonka haluan, ja pidin sitä jopa todennäköisenä. Toisin kuitenkin kävi ja siksikään en irvaile kenenkään muunkaan haaveista.
Se kuitenkin kiinnostaa, että jos miesten mielestä irvailu heidän haaveistaan on kateutta, niin mikä on pohjalla kun miehet irvailevat naisten yhtä epätodennäköisistä haaveista? Miksi naisten haaveet ovat miesten mielestä niin tuomittavia?
Ymmärrän kyllä, ettei joidenkin miesten päähän mahdu kuin oma etu. Ei ole lapsen eduksi, että sillä on vanha isä. Miehet kuolevat aikaisemmin, joten eivät ehdi olemaan niin pitkään lapsensa elämässä, eivätkä jaksa kuten nuoremmat isät. Myös siittiöiden laatu laskee siinä vaiheessa, kun mies täyttää 30. Lapselle voi tästä seurata erilaisia sairauksia ja täten haittaa koko elämäksi.
Mutta vähät lapsen edusta, tärkeintä tässä tuntuu olevan se, että miehellä on lisääntymisfetissi.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, ettei joidenkin miesten päähän mahdu kuin oma etu. Ei ole lapsen eduksi, että sillä on vanha isä. Miehet kuolevat aikaisemmin, joten eivät ehdi olemaan niin pitkään lapsensa elämässä, eivätkä jaksa kuten nuoremmat isät. Myös siittiöiden laatu laskee siinä vaiheessa, kun mies täyttää 30. Lapselle voi tästä seurata erilaisia sairauksia ja täten haittaa koko elämäksi.
Mutta vähät lapsen edusta, tärkeintä tässä tuntuu olevan se, että miehellä on lisääntymisfetissi.
No olisiko sille lapselle sitten parempi, että se jäisi kokonaan syntymättä sitten? Sä et siis antaisi sille mahdollisuutta elää ollenkaan? Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisiko sille lapselle sitten parempi, että se jäisi kokonaan syntymättä sitten? Sä et siis antaisi sille mahdollisuutta elää ollenkaan? Sairasta.
Kyllä, jos vaihtoehtona ovat syntymättömyys vs. suuri/suurentunut riski siitä, että lapsi saa elinikäisiä sairauksia, jaksamattomat (ja mahdollisesti olemattomat) vanhemmat. Mutta totta tosiaan lapsen oikeudet ovat tietyille tahoille tärkeät just niin kauan, kunnes lapsi on ulos naisesta. Sitten sen voikin unohtaa, jättää oman onnensa nojaan tai aktiivisesti höyrymopittaa lapsen naamaa, kuten tää "vuoden isä" teki lapselle.
Kyllä silloin mieluummin valitsee armosta syntymättömyyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri sai ensimmäisen lapsensa 44vuotiaana vaimonsa kanssa joka taitaa kyllä olla melkein 10 vuotta nuorempi,ei kait siinä mitään irvailemista ole.
Minäkin tunnen tuollaisen, lapsia tuli 3 nopealla aikataululla, ja kahdella niistä lapsista on down. Ei käy kateeksi lapsia.
Niin se down on kromosomimutaatio ja tapahtuu siellä äidin kohdussa.
Olis pitänyt ukon ottaa 20 vuotta nuorempi nainen.
Biologian tunti jäänyt väliin jos luulee, että down on aina äidin perimästä johtuvaa.
Jotta mies haluaa varmistua lastensaannista, pitää naisen olla sellainen 35-vuotias, jotta ehtii tutustua ja sitten päättää, että haluaa yhteen ja lapsia juuri tämän miehen kanssa.
Mutta aIka harva 40-50-vuotias nainen on kiinnostunut itseä yli 5 vuotta vanhemmasta miehestä. Yleensä naiset kiinnostuvat itsensä ikäisistä miehistä +-5 vuotta, joten jos mies on jo reilusti vanhempi, hänessä pitää olla jotakin erityistä, jotta nainen kiinnostuu hänestä. Miehen pitää pystyä tarjoamaan jotakin sellaista, mitä se oman ikäinen mies ei pysty.
Harva vanha mies pystyy tarjoamaan mitään niin ihmeellistä. Joten haaveeksi jää monelta miehelt, se lasten saanti sitten 40-50-vuotiaana, jos niitä ei aiemmin ole jo ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa katkeria iäkkäitä tätejä tässä ketjussa.
Jännä juttu, aloituksessa puhutaan 40-50 vuotiaasta miehestä, mutta kommentoimaan tulleita kolmekymppisiä sanotaan iäkkäiksi. :D
Naisilla monesti alkaa se rupsahtaminen ja iäkkyys siinä kolmekymppisenä, että kyllä te olette iäkkäitä. Kyllä sen näkee jo ihan kun kaupassa käy, niin kolmekymppiset akat jo hirveässä kunnossa, tukevia ja säkit silmien alla. Poikkeuksia on toki. Heitä näkee usein lenkillä. Tämmöisillä tätipalstoilla he eivät kirjoittele. Raaka totuus on, että jos nainen ei huolehdi itsestään, niin jyrkkä alamäki alkaa kolmekymppisenä, hedelmällisyys laskee ja kello tikittää kuin aikapommi.
Ja miehelläkö se ikääntyminen ei muka sitten näy?!!
Buahhahhaa , saanen nauraa.
nimimerkki
iskävatsa ja orastava kalju
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos vaihtoehtona ovat syntymättömyys vs. suuri/suurentunut riski siitä, että lapsi saa elinikäisiä sairauksia, jaksamattomat (ja mahdollisest
Kaikilla täällä elämässä on vaikeuksia. En ole koskaan ymmärtänyt naisten julmuutta syntymättömiä lapsia kohtaan. Joko ei anneta lapselle mahdollisuutta hedelmöittyä tai jopa tehdään abortteja. Sairasta.
Mutta kun ei saa. Ja jos saa niin miksi sitä pitää täällä itkeä. Ei taida olla ruuhkaksi asti niitä parikymppisiä kuitenkaan. Toiveet ei ole sama kuin se mikä sitten toteutuu.