Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko nämä kohtuulliset kriteerit miehelle?

Vierailija
22.09.2024 |

Nyt jotain lämmikettä kylmeneviin syysiltoihin. Muutakin kuin takkatuli ja teekuppi. Eli mies pitäisi löytää ja kriteerit on selvillä. Onko mielestänne liian tiukkaa vai onko tsänssejä?

1. Miehen on oltava minua pidempi eli yli 160 cm.

2. Miehen on oltava minua painavampi eli yli 55 kg.

3. Miehen on oltava n. ikäiseni tai vähän vanhempi eli 47-55 vuotta.

4. Miehen on oltava taloudelliselta statukseltaan vähintään samaa luokkaa. Ansaitsen itse reilu 4600 e/kk. 

5. Miehen koulutustaso vähintään sama kuin minulla. Tai insinööri. Olen itse DI + FM.

6. Miehen tulee olla yhtä liikunnallinen tai enemmän kuin minä. Harrastan aktiivisesti kahta joukkuelajia, lisäksi kestävyyslajeja.

7. Miehen tulee olla yhtä rehellinen kuin minäkin. Eli melko rehellinen.

8. Mies ei polta ja juo enintään vähän enemmän kuin minä. Itse käyn baarissa tai nautin alkoholia n. 5-6 kertaa vuodessa.

9. Mies ei ole vässykkä, eikä naistenhakkaaja.

10. Mies saa olla kalju, mutta ei pitkätukka. Ja siististi pukeutuva.

Tässä nämä, mitä olen miettinyt. Onko liikaa, löytyykö ketään? Olen siis itse kivannäköinen, mutta ikää jo melkein 50.

Kommentit (196)

Vierailija
101/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei työtön savuton ja melko raitis mies kelpaa. Minä en ainakaan baareissa ole käynyt sen jälkeen kun täytin 30 v eli 19 vuotta sitten enkä juo alkoholia kovin usein.

T: mies 49v

Vierailija
102/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten osuis teesit hyvin meikälöiseen, mutta numero seiskan kohdalla kosahtais...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok kriteerit sulla on, et vaadi kummoisia. Tosi, joistain joudut varmaan tinkimään.

Se, mikä sulta tossa unohtuu on se, että seurustelukumppani etsiessä tärkein juttu on se, että teidän luonteet sopisi yhteen. Ja se, että hän kohtelee sinua kauniisti. Se, että hän auttaa sinua, jos tarvitset apua. Se, että jos sulla on murheita, hän ei käännä niitä sinusta johtuviksi, vaan kuuntelee, tukee ja ehkä esittää jotain omia mielipiteitään siihen liittyen, siis sellaisia mielipiteitä, joita sinun ei ole liian vaikea kuulla. 

Joo, totta kai on alussa tärkeää, että mies miellyttäisi ulkoisesti ja että hänellä olisi hieman uraa enemmänkin ja että palkkapussi olisi yhtä mittava kuin sinulla. Mutta siltikin, se, että mies on kiltti ja turvallinen, sinun tukimuurisi pahaa maailmaa vastaan, on tärkeämpää kuin se paksu palkkapussi. Panosta siihen. Muutoin riittää, että mies on töissä ja käy muutaman kerran viikossa suihkussa.

Vierailija
104/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" 1. Miehen on oltava minua pidempi eli yli 160 cm."

Kaikki mitä tuon jälkeen luettelit oli aivan turhaa. Kukaan miehen mittainen ei huoli mitään puutarhatonttua. 170 cm on minimiraja normaalipituiselle 190 cm tavalliselle miehelle. 

Toinen kompastuskivi sinulla on tuo tulovaatimus. Ei siksi etteikö tuon verran tienaa jo ihan perustason ammattimies normaalistikin, vaan se ,että ilmaisit heti kärkeen olevasi laskelmoivan kylmä ja vain rahan perässä juokseva ihminen.

Ei kukaan halua laskelmoivaa tunteetonta naista vierelleen, vaan rakastavan, välittävän naisen.

Näin miehen näkökulmasta katsottuna silloin ei ole merkitystä mitä nainen ansaitsee tai mitä hän omistaa. Mies pitää kyllä huolen naisestaan ja perheestään. Aina.

Toivotan sinulle kuitenkin onnea yksinäisiin kylmeneviin syys iltoihin ja talveen jolloin tulee sinullekkin lunta tupaan.

Niin se vaan menee...

Vierailija
105/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdotonta arvioida ovatko kriteerisi realistisia, näkemättä sinua. 

Sanoisin että jos olet keskimääräistä kauniimpi nainen, niin kriteerisi ovat ihan järkevät, niitä voisi ehkä jopa vähän kiristää vielä. Jos sen sijaan et ole hyvännäköinen, niin kriteerisi ovat aivan naurettavan epärealistiset. 

Vierailija
106/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listassasi vertaat potentiaalista miestä itseesi jatkuvasti. Esim yhtä liikunnallinen jne. Yhtä hyvin voisit sanoa että keskipituinen ja painoinen mies, jollet jotain urheilijaa itsellesi ole hakemassa. Miksi yhtä isot tulot? Ei toki pennitön mies suinkaan, mutta taas se että vertaat itseesi, ikäänkuin haet itseäsi, mutta miespuolisena. Vähintään sama koulutustaso kuin sinulla. Huoh, kaikella tällä sä rajaat hyviä miehiä listalta pois. Kaikki nämä on ostoslistakriteereitä. Miehen persoonalla ei ole mitään väliä? Ystävällinen, ymmärtäväinen, auttavainen, optimistinen, intohimoinen jne...

Vierailija
107/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lähes kaikki speksit täyttyis paitsi ikä enkä ole akateeminen . Pinkka on kunnossa, on autot,talo,mökki, vene ym pelit ja vehkeet, mutta melkoinen jeesuksen ihme pitäisi tapahtua, että huolisin noin itsekkään ja itsekeskeisen naisen olisi ikä mikä tahansa. Kaikesta tuosta litaniasta huokuu vain Minä,minä,minä,minä. Mistään ei "kuulu", keitän kahvia, otatko sinäkin?" Kiva siinä sitten on kun joutuu itse itseltään kysymään,että mitä mulle kuuluu? Sinua tuskin kiinnostaisi pätkän vertaa muu kuin oma napa. 

Vierailija
108/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listassasi vertaat potentiaalista miestä itseesi jatkuvasti. Esim yhtä liikunnallinen jne. Yhtä hyvin voisit sanoa että keskipituinen ja painoinen mies, jollet jotain urheilijaa itsellesi ole hakemassa. Miksi yhtä isot tulot? Ei toki pennitön mies suinkaan, mutta taas se että vertaat itseesi, ikäänkuin haet itseäsi, mutta miespuolisena. Vähintään sama koulutustaso kuin sinulla. Huoh, kaikella tällä sä rajaat hyviä miehiä listalta pois. Kaikki nämä on ostoslistakriteereitä. Miehen persoonalla ei ole mitään väliä? Ystävällinen, ymmärtäväinen, auttavainen, optimistinen, intohimoinen jne...

Miten sen persoonan saa selville, ellei tutustumalla? Miten valitset ne joihin lähdet tutustumaan?

Vierailija
109/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kovat kriteetit. Onko noilla kaikilla oikeasti niin paljon merkitystä? Sanoisin, että on aika kohtuuttomat ja karsisin niitä, mutta jokaisella tietty oikeus päättää ihan itse.

Vierailija
110/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet jo melkein 50v. Mitä ihmeen järkeä sun on enää mitään tällaisia listoja tehdä?

Sun pitää nyt vaan valita paras vaihtoehto niiden miesten joukosta, jotka susta on kiinnostuneita. Jatkokysymys: onko yksikään mies edes kiinnostunut sinusta?

No eikä pidä :D Ei ole PAKKO valita yhtään ketään, jos ei tarpeeksi hyvää saa.

-ei ap

Vierailija
111/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin näen itseni ilman hymyn häivää peilissä kuin kelpuuttaisin tuollaisen naaraan.

Vierailija
112/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kuvaili juuri ihan tavallisen suomalaisen miehen ja heti alkoi rahvas kansa ulisemaan ja arvostelemaan itseänsä parempaa ihmistä.

Vierailija
113/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka rikas pitäisi olla naisena, jotta saisi millaisen miehen tahansa?

Ihan paskapuhetta väittää, ettei miehiä raha kiinnostaisi raha pariutumiskriteerinä. Jokaisella on hintansa. Mutta kuinka paljon sitä rahaa pitäisi olla?

Vierailija
114/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on ihan raivona kun nainen etsii itsensä kaltaista miestä. Kelpaa jopa vähemmän  koulutettu, hiukan enemmän juopotteleva ja vanhempi, mutta silti aivan liikaa vaadittu. Yhyy. :D

Minä ymmärrän hyvin, että sama tulotaso olisi hyvä, koska minua ahdistaa ajatella mikä mahtaa olla reilua elintasoa ja minkä verran kumpikin saa nauttia omista asioistaan tai säästää itselleen. Samoilla tuloilla näppärää laittaa kaikki vain puoliksi. Tietysti siinäkin voi pakkaa sekoittaa jälkeläiset ja omat velat ja muu taloudellinen tilanne, mutta lähtökohdat silti selkeämmät. En haluaisi samasta syystä varakkaampaakaan. 

Ymmärrän myös täysin että liikunnallinen haluaa liikunnallisen puolison.

Oikeastaan minulla on vielä enemmän kriteereitä. En esimerkiksi huolisi tiettyjen puolueiden äänestäjiä enkä uskovaisia. Siihen päälle vielä että olisi mukava ja silmää miellyttävä, niin mahdotonta alkaa olla.

Onneksi viihdyn yksin ja olen asennoitunut että elän yksin. 

Vierailija
115/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on ihan raivona kun nainen etsii itsensä kaltaista miestä. Kelpaa jopa vähemmän  koulutettu, hiukan enemmän juopotteleva ja vanhempi, mutta silti aivan liikaa vaadittu. Yhyy. :D

Minä ymmärrän hyvin, että sama tulotaso olisi hyvä, koska minua ahdistaa ajatella mikä mahtaa olla reilua elintasoa ja minkä verran kumpikin saa nauttia omista asioistaan tai säästää itselleen. Samoilla tuloilla näppärää laittaa kaikki vain puoliksi. Tietysti siinäkin voi pakkaa sekoittaa jälkeläiset ja omat velat ja muu taloudellinen tilanne, mutta lähtökohdat silti selkeämmät. En haluaisi samasta syystä varakkaampaakaan. 

Oikeastaan minulla on vielä enemmän kriteereitä. En esimerkiksi huolisi tiettyjen puolueiden äänestäjiä enkä uskovaisia. Siihen päälle vielä että olisi mukava ja silmää miellyttävä, niin mahdotonta alkaa olla.

On

Tuossahan nimenomaisesti sanottiin, että pitää olla vähintään hänen tulotaso ja vähintään hänen koulutustaso. Miksi ihmeessä jonkun häntä korkeammin koulutetun ja suurempituloisemman pitäisi tyytyä häneen, jos hän ei tyydy itseään vähemmän koulutettuihin tai pienempituloisiin?

Vierailija
116/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On

Aina voi hankkia kissoja?

Vierailija
117/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vain yksi kriteeri: halusin rakastua. Rakkaus löytyi sitten sellaisesta miehestä että jos listaisin kaikki hänen ominaisuutensa niin en ehkä itsekään uskoisi sitä kaikkea todeksi :) Sain paljon enemmän kuin mitä olisin koskaan uskaltanut etukäteen toivoa. Mutta mun mieli ja sydän oli aidosti avoimina rakkaudelle. Ei ollut mitään listaa. Odotin vain tunnetta. 

Vierailija
118/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut, että kriteerini eivät olisi hirmu korkeita. Mutta ehkä olen väärässä. Jos en suostu nostamaan ikärajaa (laskea voin vähän, heh heh), niin mitä kohtaa rukkaamalla helpoiten onnistuisi? Päihderiippuvaista en kylläkään huoli. Ap

Ehkä koulutus. Moni yrittäjä voi tienata pienemmällä koulutuksella yli tuon sanomasi. Tosin voivat olla aika kiireisiä, että se liikuntapuoli harrastuksena saattaa olla vähemmällä sitten, vaikka olisikin työn kautta liikuntaa.

Toinen on sitten jos tuloista on valmis tinkimään miehellä, niin kasvaa valikoima reippaasti.

Naisille yleensä koulutus on tärkeämpi kuin tulot. Eli koulutus ratkaisee, tulot ovat vain seurausta siitä koulutuksesta, ja muusta kunnollisuudesta. 

Vierailija
119/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdotonta arvioida ovatko kriteerisi realistisia, näkemättä sinua. 

Sanoisin että jos olet keskimääräistä kauniimpi nainen, niin kriteerisi ovat ihan järkevät, niitä voisi ehkä jopa vähän kiristää vielä. Jos sen sijaan et ole hyvännäköinen, niin kriteerisi ovat aivan naurettavan epärealistiset. 

Kyseessä on viisikymppinen insinöörinainen, joka etsii samanlaista miestä. Et taida tajuta ihmisistä yhtikäsmitään, jos et tiedä, että noissa piireissä persoona ratkaisee, ja fiksu nainen on haluttua kamaa. Huomaa, ettei tuo nainen ole etsimässä sinun kaltaistasi miestä. 

Vierailija
120/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan OK kriteerit periaatteessa, mutta jos ei ole noilla vaatimuksilla vielä 50 vuoden aikana löytynyt ketään, niin vähän voi olla ettei löydy jatkossakaan. Onnea etsintään.