Onko nämä kohtuulliset kriteerit miehelle?
Nyt jotain lämmikettä kylmeneviin syysiltoihin. Muutakin kuin takkatuli ja teekuppi. Eli mies pitäisi löytää ja kriteerit on selvillä. Onko mielestänne liian tiukkaa vai onko tsänssejä?
1. Miehen on oltava minua pidempi eli yli 160 cm.
2. Miehen on oltava minua painavampi eli yli 55 kg.
3. Miehen on oltava n. ikäiseni tai vähän vanhempi eli 47-55 vuotta.
4. Miehen on oltava taloudelliselta statukseltaan vähintään samaa luokkaa. Ansaitsen itse reilu 4600 e/kk.
5. Miehen koulutustaso vähintään sama kuin minulla. Tai insinööri. Olen itse DI + FM.
6. Miehen tulee olla yhtä liikunnallinen tai enemmän kuin minä. Harrastan aktiivisesti kahta joukkuelajia, lisäksi kestävyyslajeja.
7. Miehen tulee olla yhtä rehellinen kuin minäkin. Eli melko rehellinen.
8. Mies ei polta ja juo enintään vähän enemmän kuin minä. Itse käyn baarissa tai nautin alkoholia n. 5-6 kertaa vuodessa.
9. Mies ei ole vässykkä, eikä naistenhakkaaja.
10. Mies saa olla kalju, mutta ei pitkätukka. Ja siististi pukeutuva.
Tässä nämä, mitä olen miettinyt. Onko liikaa, löytyykö ketään? Olen siis itse kivannäköinen, mutta ikää jo melkein 50.
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Tuo 4 &5 on aivan kohtuuttomia vaatimuksia. Miksei sulle kelpaa vaikka lähihoitaja -mies, joka tienaa bruttona 2700€/kk?
Miksi ne ovat kohtuuttomia, miksi pitäisi kelvata?
Aika harva tienaa yli 4000€/kk.
Kyllähän noista kohdista 4 ja 5 loistaa hypergamia. Toivotaan mieheltä parempaa palkkaa ja korkeampaa koulutusta kuin mihin on itse viitsitty panostaa. Tällaiset avaukset ovat juuri sitä, millaisia naisia miehet haluaisivat karttaa.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Tuo 4 &5 on aivan kohtuuttomia vaatimuksia. Miksei sulle kelpaa vaikka lähihoitaja -mies, joka tienaa bruttona 2700€/kk?
Aika harva tienaa yli 4000€/kk.
Niin? Mitä kohtuutonta siinä silti on? Eihän ap ole mikään hyväntekeväisyysjärjestö, jonka pitää antaa yhtäläinen mahdollisuus kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän noista kohdista 4 ja 5 loistaa hypergamia. Toivotaan mieheltä parempaa palkkaa ja korkeampaa koulutusta kuin mihin on itse viitsitty panostaa. Tällaiset avaukset ovat juuri sitä, millaisia naisia miehet haluaisivat karttaa.
Parempaa? Ap:n kriteerihän on sama palkkataso kuin itsellään. Koulutukseltaan kelpaa näköjään insinöörikin.
Vierailija kirjoitti:
Onko siinä siis jotain pahaa, että haluaa vähintään samaa kuin itsellä? Mitä kartettavaa siinä on? Valtaosa miehistä on parisuhteessa suunnilleen saman verran tienaavan ja saman koulutustason saavuttaneen kanssa, etten sanoisi että erityisemmin haluavat karttaa.
Olen itse ap:ta parempituloinen ja koulutetumpi, mutta tuo vaatimus "vähintään samoista" tuloista ja koulutuksesta olisi dealbraker. Antaa kuvan pinnallisesta ihmisestä, jolla ei kuitenkaan ole itsellä riittävästi vääntöä työelämässä toivotun elintason saavuttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siinä siis jotain pahaa, että haluaa vähintään samaa kuin itsellä? Mitä kartettavaa siinä on? Valtaosa miehistä on parisuhteessa suunnilleen saman verran tienaavan ja saman koulutustason saavuttaneen kanssa, etten sanoisi että erityisemmin haluavat karttaa.
On eriasia päätyä jonkin samankaltaisen koulutuksen käyneen kanssa yhteen kuin vaatia. Entäpäs, jos se mies olisi ap:ta koulutetumpi ja parempituloinen (kuten esim. itse), mahtaisi ap:ta harmittaa, jos sanottaisiin, että pitää olla vähintään XXX tutkinto ja YYY tulot.
Olet jo melkein 50v. Mitä ihmeen järkeä sun on enää mitään tällaisia listoja tehdä?
Sun pitää nyt vaan valita paras vaihtoehto niiden miesten joukosta, jotka susta on kiinnostuneita. Jatkokysymys: onko yksikään mies edes kiinnostunut sinusta?
Kriteerilistanainen etsii tasoteoriamiestä.
Ehkä tuosta akateemisuuskohdasta kannattaa lipsua. Monella suht menestyneellä yrittäjämiehellä ei ole välttis montaa tutkintoa. Mutta menestyneillä yrittäjämiehillä on kyllä sitten enemmän valinnanvaraa.
Itse olen huomannut, että kun elämän rakkaus osuu kohdelle, ei kriteereillä ole väliä. Ihmettelen miksi toisen pitäisi tienata noin paljon, jos saat palkkaa vaikka 2400-3000e kuussa, niin kyllä sillä itsensä elättää, vai pitäisikö ap, sen miehen maksaa sinunkin elämä?
Jos ap olet melkein 50 vuotta, et voi kyllä pitää hirveästi mitään listaa asioista jotka miehen pitäisi täytää, tai toki voit, mutta ton ikäisillä ei ottajia ole niin paljon, että niitä olisi tulossa ovista ja ikkunoista.
En ymmärrä nykyajan deittailukulttuuria ollenkaan. Tässäkin listaus kuin nainen olisi autokauppan marssimassa. Juuri näistä pinnallisista kuvioista johtuen olen siirtänyt itseni kokonaan pois sinkkumarkkinoilta, minua ei tarvitse kenenkään alkaa pisteyttämään kuin jossain karjamarkkinoilla, minä en ole kaupan. Täytän muuten kaikki luettelemasi pinnalliset kriteerit, sisältöä löytyy sitäkin enemmän, mutta minun tasoista miestä ei noin pinnallinen ja turhamainen nainen saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirry AP suosiolla nuorempiin miehiin, keski-ikäiset miehet elävät prinssiharhoissa ja luulevat, että joku haluaisi heidän jo 20 vuotta sitten vanhentunutta spermaansa käyttää.
LooL! En minä mitään mummelia ala tapailemaan saati vielä panemaan... hyiii!
M38
Et varmaan koskaan pääsekään mummelia panemaan. Kukaan ei suostu rinnallasi vanhenemaan.
Mua vosi ap kiinostaa, olet vaan vähän liian lyhyt ja luiseva ja 15 vuotta liian vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On eriasia päätyä jonkin samankaltaisen koulutuksen käyneen kanssa yhteen kuin vaatia. Entäpäs, jos se mies olisi ap:ta koulutetumpi ja parempituloinen (kuten esim. itse), mahtaisi ap:ta harmittaa, jos sanottaisiin, että pitää olla vähintään XXX tutkinto ja YYY tulot.
Miksi päätyminen on jotenkin hienostuneempaa kuin se, että tietää mitä haluaa? Ja tottakai se harmittaa, jos kiinnostuu ihmisestä joka ei ole kiinnostunut sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut, että kun elämän rakkaus osuu kohdelle, ei kriteereillä ole väliä. Ihmettelen miksi toisen pitäisi tienata noin paljon, jos saat palkkaa vaikka 2400-3000e kuussa, niin kyllä sillä itsensä elättää, vai pitäisikö ap, sen miehen maksaa sinunkin elämä?
Mulla ainakin menee rakkauden kehittymisessä kauan aikaa. Kauemmin kuin noiden kriteerien selvittäminen kestäisi
Ihan hyvät kriteerit on ja on varaa kiristääkin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä nykyajan deittailukulttuuria ollenkaan. Tässäkin listaus kuin nainen olisi autokauppan marssimassa. Juuri näistä pinnallisista kuvioista johtuen olen siirtänyt itseni kokonaan pois sinkkumarkkinoilta, minua ei tarvitse kenenkään alkaa pisteyttämään kuin jossain karjamarkkinoilla, minä en ole kaupan. Täytän muuten kaikki luettelemasi pinnalliset kriteerit, sisältöä löytyy sitäkin enemmän, mutta minun tasoista miestä ei noin pinnallinen ja turhamainen nainen saa.
Minä taas ajattelen, että aloittaja tuntee itsensä eikä ala tuhlaamaan kenenkään aikaa. Jos on pärjännyt sinkkuna jo jonkin aikaa, ei todennäköisesti väkipakolla ketään tarvitse, eikä ole pakko antaa kenellekään mahdollisuutta jos ei halua.