Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nämä kohtuulliset kriteerit miehelle?

Vierailija
22.09.2024 |

Nyt jotain lämmikettä kylmeneviin syysiltoihin. Muutakin kuin takkatuli ja teekuppi. Eli mies pitäisi löytää ja kriteerit on selvillä. Onko mielestänne liian tiukkaa vai onko tsänssejä?

1. Miehen on oltava minua pidempi eli yli 160 cm.

2. Miehen on oltava minua painavampi eli yli 55 kg.

3. Miehen on oltava n. ikäiseni tai vähän vanhempi eli 47-55 vuotta.

4. Miehen on oltava taloudelliselta statukseltaan vähintään samaa luokkaa. Ansaitsen itse reilu 4600 e/kk. 

5. Miehen koulutustaso vähintään sama kuin minulla. Tai insinööri. Olen itse DI + FM.

6. Miehen tulee olla yhtä liikunnallinen tai enemmän kuin minä. Harrastan aktiivisesti kahta joukkuelajia, lisäksi kestävyyslajeja.

7. Miehen tulee olla yhtä rehellinen kuin minäkin. Eli melko rehellinen.

8. Mies ei polta ja juo enintään vähän enemmän kuin minä. Itse käyn baarissa tai nautin alkoholia n. 5-6 kertaa vuodessa.

9. Mies ei ole vässykkä, eikä naistenhakkaaja.

10. Mies saa olla kalju, mutta ei pitkätukka. Ja siististi pukeutuva.

Tässä nämä, mitä olen miettinyt. Onko liikaa, löytyykö ketään? Olen siis itse kivannäköinen, mutta ikää jo melkein 50.

Kommentit (322)

Vierailija
321/322 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en miehenä voi ikinä ymmärtää tuota naisten pakkomiellettä miehen koulutustasoon ja taloudelliseen tilanteeseen. Kyseessä on nyt kuitenkin aikuiset ihmiset, jotka eivät toivottavasti etsi elättäjää kumminkaan päin eikä lapsentekokaan varmaan enää ole ajankohtaista. 

Jos kaikki muut kohdat täyttyvät, mutta kyseessä onkin vaikkapa ammattikoulun käynyt sähköasentaja, joka tulee palkallaan toimeen, niin ei kelpaa?

Miksi miehen ammatti ja "status" ovat niin tärkeitä naisille? Olen huomannut, että naiset yleisestikin mieltävät miehen todella usein tämän ammatin kautta. Jos nainen seurustelee miehen kanssa, joka on palomies, niin kavereilleen hän kertoo seurustelevansa PALOMIEHEN kanssa. Miesten kesken tyttöystävistä juteltaessa tämän ammatti on varmaan viimeisiä asioita, jotka tulevat esiin, jos tulevat ollenkaan.

Ihan samaa mieltä, vaikka nainen oonkin. Myönnän että oon lievästi kallellaan perusduunareiden suuntaan (kun itsekin sellainen oon), mutta ei sillä oikeasti ole mitään merkitystä jos sopiva tyyppi osuu kohdalle. Enemmän kiinnostaa se että tykkääkö hän työstään vai joutuisiko viikoittain kuuntelemaan työstä valittamista.

Vierailija
322/322 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tylsää tyyppiä haet, joten ei tarvi ainakaan kilpailla muiden kanssa tuosta miehestä. Itselleni mitkään sentit ja kilot ja oppiarvot mihinkään suuntaan eivät ole tärkeitä, vaan lähinnä se korvien välin kapasiteetti ja positiivinen elämänasenne. 
Se, että mies seuraa yhteiskunnan tapahtumia ja ilmiöitä, lukee ja tietää asioita ja keskustelee niistä innokkaasti. Ei kuntosalityypeille ja urheiluhenkisille, juu kulttuurimyönteisille, mutta realisteille, ei hörhöille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi