Onko nämä kohtuulliset kriteerit miehelle?
Nyt jotain lämmikettä kylmeneviin syysiltoihin. Muutakin kuin takkatuli ja teekuppi. Eli mies pitäisi löytää ja kriteerit on selvillä. Onko mielestänne liian tiukkaa vai onko tsänssejä?
1. Miehen on oltava minua pidempi eli yli 160 cm.
2. Miehen on oltava minua painavampi eli yli 55 kg.
3. Miehen on oltava n. ikäiseni tai vähän vanhempi eli 47-55 vuotta.
4. Miehen on oltava taloudelliselta statukseltaan vähintään samaa luokkaa. Ansaitsen itse reilu 4600 e/kk.
5. Miehen koulutustaso vähintään sama kuin minulla. Tai insinööri. Olen itse DI + FM.
6. Miehen tulee olla yhtä liikunnallinen tai enemmän kuin minä. Harrastan aktiivisesti kahta joukkuelajia, lisäksi kestävyyslajeja.
7. Miehen tulee olla yhtä rehellinen kuin minäkin. Eli melko rehellinen.
8. Mies ei polta ja juo enintään vähän enemmän kuin minä. Itse käyn baarissa tai nautin alkoholia n. 5-6 kertaa vuodessa.
9. Mies ei ole vässykkä, eikä naistenhakkaaja.
10. Mies saa olla kalju, mutta ei pitkätukka. Ja siististi pukeutuva.
Tässä nämä, mitä olen miettinyt. Onko liikaa, löytyykö ketään? Olen siis itse kivannäköinen, mutta ikää jo melkein 50.
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Nuo kriteerit täyttävä herra deittaa kevyesti itseään 10v nuorempia naisia. Sen verran kuumaa tavaraa deittimarkkinoilla.
En mä 41-vuotiaana mitään viiskymppisiä setiä katsele. Miehethän rappeutuukin fyysisesti naisia nopeammin. Lähinnä naurattaa nää "iällä ei oo väliä", "mä näytän ikäistäni nuoremmalta" jne tuuba. Aikuiset ukot, oikeesti!
Nämä kohdat pistivät silmääni, miksi pitää olla vähintään "samaa tasoa" kuin sinulla? Mitä tavoittelet tällä? Eikö riittäisi noin samaa tasoa?
"4. Miehen on oltava taloudelliselta statukseltaan vähintään samaa luokkaa. Ansaitsen itse reilu 4600 e/kk.
5. Miehen koulutustaso vähintään sama kuin minulla. Tai insinööri. Olen itse DI + FM.
6. Miehen tulee olla yhtä liikunnallinen tai enemmän kuin minä. Harrastan aktiivisesti kahta joukkuelajia, lisäksi kestävyyslajeja."
Vierailija kirjoitti:
Yli 160cm pitkä, yli 55kg.. MIES. MIKÄ UITUN MIES TOLLANEN KEPPI ON🤣
Lopeta ivaaminen. Mä ja mieheni ollaan 164 ja 166 pitkiä ja molemmat noin 60 kg painavia. Olemme toistemme silmiä miellyttävän näköisiä. Mitä se sua kiusaa, jos muilla on erilaiset mieltymykset?!
1,2 ja 7 kriteerit täytän ja muut en. En ole naisten hakkaaja, mutta saatan olla vässykkä.
Ap:n kriteerit ovat aika vaativia. Pitää muistaa, että töydellistä ihmistä ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
1,2 ja 7 kriteerit täytän ja muut en. En ole naisten hakkaaja, mutta saatan olla vässykkä.
Ap:n kriteerit ovat aika vaativia. Pitää muistaa, että töydellistä ihmistä ei ole olemassakaan.
Ei ne ole vaativia. Hän tykkää vain tietystä tyypistä. Ei minusta tuossa haeta täydellistä, vaan tietynlaista. Ja siihen on ihmisellä tottakai oikeus. Turha siitä on meidän muiden loukkaantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole vaativia. Hän tykkää vain tietystä tyypistä. Ei minusta tuossa haeta täydellistä, vaan tietynlaista. Ja siihen on ihmisellä tottakai oikeus. Turha siitä on meidän muiden loukkaantua.
On vaikea suurimmalle osasta miehistä. Kuten sanoit hänen etsivän yhdenlaista miestyyppiä. Näinä aikoina tulotkin voivat pudota ahdinkoon asti. Enkä edes ole loukkaantunut mistään mistä sitten repäisitkin loukkaantumisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakee "tietynlaista" eli huippukoulutettua ja huipputuloista laatikkoleukalentäjäkirurgia maksamaan elämisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vain yksi kriteeri: halusin rakastua. Rakkaus löytyi sitten sellaisesta miehestä että jos listaisin kaikki hänen ominaisuutensa niin en ehkä itsekään uskoisi sitä kaikkea todeksi :) Sain paljon enemmän kuin mitä olisin koskaan uskaltanut etukäteen toivoa. Mutta mun mieli ja sydän oli aidosti avoimina rakkaudelle. Ei ollut mitään listaa. Odotin vain tunnetta.
Tuo rakastumisesta alkaminen taitaa olla vihoviimeinen suositeltava tapa rakentaa parisuhdetta. Toki se rakastuminenkin tarvitaan, mutta kun niin helposti sitä rakastuu sokeasti ja tulenpalavasti ihmiseen, jonka ominaisuudet ja elämäntoiveet eivät sitten lopulta sovi itselle lainkaan.
Etsit siis järkiavioliittoa etkä rakkautta. Tästä kannattaa toki olla rehellinen, että tässä suhteessa ei intohimoa tai rakkautta ole, vaan kulujen jakamista excelillä.
Harkitsisin uudestaan kohtaa 6. Mitä lisäarvoa himoliikkuminen tuottaa? Olen itse entinen kilpaurheilija, mutta nykyään puolisonkin kohdalla liika on liikaa. Riittää, kun harrastaa liikuntaa rennosti ja hyvinvoinnin kannalta riittävästi.
Tätä ketjua lukiessa tuli vähän huono olo.
Hei te miehet jotka ärsyynnyitte aloittajaan ja sitten kirjoititte naisista niin kuin nämä eivät 30v jälkeen olisi enää "kuumaa" ja että vain yli 60 v miehet saattaisivat heistä kiinnostua yms "totuuksia", niin kun näitä ketjuja lukee muutkin kuin hän, jolle laitoitte yleistyksen kautta näitä "newsflashheja". Haukuttiin naisia mummoiksi ja hyihyi sanottiin.
Vähän enemmän inhimillisyyttä ja henkistä kypsyyttä kommentteihin.
Kuten joku kommentoija sanoi aiemmin, rakkaus voi löytyä missä iässä vaan, ihan vaikka vanhainkodissa ihmiset voivat kohdata.
T: Puutarhatonttu Yhdistys. (Se termi oli ihan hauska, pakko nauraa, niin otin käyttöön, muut haukkumiset eivät olleet kivoja)
Mä en ymmärrä tuota koulutus- ja tulovaatimusta, että ne on noin jäykät. Jos on muuten mukava ja älykäs mies, mutta on "vain" yksi korkeakoulututkinto (joka ei ole siis inssi) ja tienaa 3900 euroa/kk, niin sekö on sitten ehdoton no go? Miksi?
Vierailija kirjoitti: Etsit siis järkiavioliittoa etkä rakkautta. Tästä kannattaa toki olla rehellinen, että tässä suhteessa ei intohimoa tai rakkautta ole, vaan kulujen jakamista excelillä.
Missään nimessä en, sillä tulen hyvin toimeen ihan itsekseni, en kaipaa yhdessä asumista tai kulujen jakamista. Mutta järkevintä on ehkä etsiä sitä rakastumista sellaisten parista, joiden elämä on jokseenkin samankaltaista kuin itsellä, jotka täyttävät ne odotetut määreet. Koska ihan totta, ei rakastuminen kanna pitkälle, jos elämäntavat ovat aivan erilaiset.
Riippuu siitä, onko sinulla lapsia ja ovatko lapset valkoihoisia. Perustuntumalta ihan kohtuulliset vaatimukset. Tuon ikäiset miehet pääasiassa kyllä etsivät 19-34v naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakee "tietynlaista" eli huippukoulutettua ja huipputuloista laatikkoleukalentäjäkirurgia maksamaan elämisen.
Tulovaatimushan ei ole mikään "huippu" vaan keskiluokka / ylempi keskiluokka. Huippupalkka Suomessa on viisinumeroinen luku. Joku reilu 4000 on oikeasti ihka tavanomaista.
Eikä yliopistotutkintokaan ole vielä sinällään "huippu". Jos on väitellyt tohtoriksi asti (ja ehkä vielä vaativalta alalta) voidaan alkaa puhumaan huippukoulutetusta. Tai erikoistunut lääkäri, siinä on pitkä ja vaativa koulutus. Mutta sellaiset lääkärit tienaakin huomattavasti enemmän kuin ap:n toive reilu 4000 euroa.
Mutta ap:n kriteereissä ei ole mitään huippua tai mahdotonta. Keskimääräistä parempaa, kyllä. Mutta kyllä hänelle näyttää kelpaavan muukin kuin vain se terävin kärki.
Varmaan ihan ok kriteerit, mutta itse etsin kolmekymppistä työtöntä naista, joka ryyppää vähän enemmän. -m50
Vierailija kirjoitti:
Hei te miehet jotka ärsyynnyitte aloittajaan ja sitten kirjoititte naisista niin kuin nämä eivät 30v jälkeen olisi enää "kuumaa" ja että vain yli 60 v miehet saattaisivat heistä kiinnostua yms "totuuksia", niin kun näitä ketjuja lukee muutkin kuin hän, jolle laitoitte yleistyksen kautta näitä "newsflashheja". Haukuttiin naisia mummoiksi ja hyihyi sanottiin.
Kuten joku kommentoija sanoi aiemmin, rakkaus voi löytyä missä iässä vaan, ihan vaikka vanhainkodissa ihmiset voivat kohdata.
T: Puutarhatonttu Yhdistys. (Se termi oli ihan hauska, pakko nauraa, niin otin käyttöön, muut haukkumiset eivät olleet kivoja)
Heh, täällä toinen puutarhatonttu. :D Koskaan ei pituus (lyhyys) ole ollut ongelma, noin niinkuin miesten silmissä, mutta ehkä se joillekin olisi. En ole tullut ajatelleeksi.
Se mikä mua kummeksutti noissa "ikätotuuksissa", joidenkin mielestä, mies haluaa aina vain korkeintaan kolmekymppisen; myöskö keski-ikäinen 40 - 50 vuotias mies haluaa aina kolmekymppisen naisen? Ymmärtääkö näin julistavat miehet, että kolmekymppinen nainen todennäköisesti haluaa lapsen (tai vaikka ei sano haluavansa, sellainen voi silti olla tuloksena)
....onko se 40 - 50 vuotias mies siihen valmis? Vaipparalliin ja vanhempainiltoihin vielä viisi- ja kuusikymppisenä? Olen hieman skeptinen. Toiset sen ikäiset miehet ovat jo saaneet jälkikasvunsa teineiksi ja kotoa ulos, mutta nämä nuoremman kanssa pariutuneet jumittavat sitä yhtä elämänvaihetta, ruuhkavuosia, yhä edelleen. Tai taas uudestaan, jos ovat toisella kierroksella.
Sitä en epäile, etteikö tasokas, mukavasti toimeentuleva ja älykäs mies saisi myös itseään 10 - 15 vuotta nuoremman. Varmaankin se onnistuu. Epäilen vaan, haluaako kaikki ne hyvät (eli jo kerran eronneet) miehet tosiaankin aloittaa lapsiperhearjen alusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, täällä toinen puutarhatonttu. :D Koskaan ei pituus (lyhyys) ole ollut ongelma, noin nii
Se mikä mua kummeksutti noissa "ikätotuuksissa", joidenkin mielestä, mies haluaa aina vain korkeintaan kolmekymppisen; myöskö keski-ikäinen 40 - 50 vuotias mies haluaa aina kolmekymppisen naisen? Ymmärtääkö näin julistavat miehet, että kolmekymppinen nainen todennäköisesti haluaa lapsen (tai vaikka ei sano haluavansa, sellainen voi silti olla tuloksena)
....onko se 40 - 50 vuotias mies siihen valmis? Vaipparalliin ja vanhempainiltoihin vielä viisi- ja kuusikymppisenä? Olen hieman skeptinen. Toiset sen ikäiset miehet ovat jo saaneet jälkikasvunsa teineiksi ja kotoa ulos, mutta nämä nuoremman kanssa pariutuneet jumittavat sitä yhtä elämänvaihetta, ruuhkavuosia, yhä edelleen. Tai taas uudestaan, jos ovat toisella kierroksella.
Sitä en epäile, etteikö tasokas, mukavasti toimeentuleva ja älykäs mies saisi myös itseään 10 - 15 vuotta nuoremman. Varmaankin se onnistuu. Epäilen vaan, haluaako kaikki ne hyvät (eli jo kerran eronneet) miehet tosiaankin aloittaa lapsiperhearjen alusta.
Ei lapsenhoidossa mitään vaikeaa ole. Kyllä niitä voisi tehdä lisääkin ihan helposti. Mukavaahan se vain on. -m50
Hyvätuloinen, korkeasti koulutettu ja ääriliikunnallinen + muut ominaisuudet. Saattaahan noita kriteerit täyttäviä vapailta markkinoilta ehkä yksi Suomesta löytyä. Kannattaa jo henkisesti varautua elämään loppuelämä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloinen, korkeasti koulutettu ja ääriliikunnallinen + muut ominaisuudet. Saattaahan noita kriteerit täyttäviä vapailta markkinoilta ehkä yksi Suomesta löytyä. Kannattaa jo henkisesti varautua elämään loppuelämä yksin.
Ääriliikunnallinen? Tuota en kyllä allekirjoita. Minä harrastan aktiivisesti kestävyyslajeja, minkä lisäksi voimaharjoittelua. Ihan normaali määrä.
Tiputa pois vaatimukset monesta urheiluharrastuksesta, tärkeintä on että on edes joku, ja salli pari saunakaljaa viikossa ja että saa olla vähän kalju. Viiskymppiset miehet eivät voi olla fyysisesti kolmekymppisiä vaikka naiset voivat.