Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko nämä kohtuulliset kriteerit miehelle?

Vierailija
22.09.2024 |

Nyt jotain lämmikettä kylmeneviin syysiltoihin. Muutakin kuin takkatuli ja teekuppi. Eli mies pitäisi löytää ja kriteerit on selvillä. Onko mielestänne liian tiukkaa vai onko tsänssejä?

1. Miehen on oltava minua pidempi eli yli 160 cm.

2. Miehen on oltava minua painavampi eli yli 55 kg.

3. Miehen on oltava n. ikäiseni tai vähän vanhempi eli 47-55 vuotta.

4. Miehen on oltava taloudelliselta statukseltaan vähintään samaa luokkaa. Ansaitsen itse reilu 4600 e/kk. 

5. Miehen koulutustaso vähintään sama kuin minulla. Tai insinööri. Olen itse DI + FM.

6. Miehen tulee olla yhtä liikunnallinen tai enemmän kuin minä. Harrastan aktiivisesti kahta joukkuelajia, lisäksi kestävyyslajeja.

7. Miehen tulee olla yhtä rehellinen kuin minäkin. Eli melko rehellinen.

8. Mies ei polta ja juo enintään vähän enemmän kuin minä. Itse käyn baarissa tai nautin alkoholia n. 5-6 kertaa vuodessa.

9. Mies ei ole vässykkä, eikä naistenhakkaaja.

10. Mies saa olla kalju, mutta ei pitkätukka. Ja siististi pukeutuva.

Tässä nämä, mitä olen miettinyt. Onko liikaa, löytyykö ketään? Olen siis itse kivannäköinen, mutta ikää jo melkein 50.

Kommentit (196)

Vierailija
81/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä mitään miestä noilla spekseillä saa. Tajuatko, että tuon ikäisenä vapaalla oleva mies on joko pano-alfa hopeakettu, joka katselee nuoria naisia tai sitten oksettava ja kulahtanut perverssi, joka myöskin katselee nuorempia naisia. Aivan turhaan mistään miehestä haaveilet. :D Ristus miten teillä naisilla on harhaiset käsitykset itsestänne...

Vierailija
82/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän noista kohdista 4 ja 5 loistaa hypergamia. Toivotaan mieheltä parempaa palkkaa ja korkeampaa koulutusta kuin mihin on itse viitsitty panostaa. Tällaiset avaukset ovat juuri sitä, millaisia naisia miehet haluaisivat karttaa.

Onko siinä siis jotain pahaa, että haluaa vähintään samaa kuin itsellä? Mitä kartettavaa siinä on? Valtaosa miehistä on parisuhteessa suunnilleen saman verran tienaavan ja saman koulutustason saavuttaneen kanssa, etten sanoisi että erityisemmin haluavat karttaa. 

On eriasia päätyä jonkin samankaltaisen koulutuksen käyneen kanssa yhteen kuin vaatia. Entäpäs, jos se mies olisi ap:ta koulutetumpi ja parempituloinen (kuten esim. itse), mahtaisi ap:ta harmittaa, jos sanottaisiin, että pitää olla vähin

Miksi kriteereissä on "vähintään"? Miksi ap:ta koulutetumman ja parempipalkkaisen pitäisi tyytyä ap:aan? Aika bimboa, että itselle kelpaa vähintään se mitä itse on, mutta sille miehelle pitäisi kelvata pienituloisempi ja vähemmänkoulutettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sä mitään miestä noilla spekseillä saa. Tajuatko, että tuon ikäisenä vapaalla oleva mies on joko pano-alfa hopeakettu, joka katselee nuoria naisia tai sitten oksettava ja kulahtanut perverssi, joka myöskin katselee nuorempia naisia. Aivan turhaan mistään miehestä haaveilet. :D Ristus miten teillä naisilla on harhaiset käsitykset itsestänne...

Kertonee paljon miesten tasosta, jos liikunnallisuus, ylempi korkeakoulututkinto, hieman keskivertoa korkeammat tulot ja kohtuullinen alkoholinkäyttö ovat liikaa vaadittu keski-iän ohittaneelta. Onneksi olen löytänyt mieheni jo nuorena. 

Vierailija
84/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän noista kohdista 4 ja 5 loistaa hypergamia. Toivotaan mieheltä parempaa palkkaa ja korkeampaa koulutusta kuin mihin on itse viitsitty panostaa. Tällaiset avaukset ovat juuri sitä, millaisia naisia miehet haluaisivat karttaa.

Onko siinä siis jotain pahaa, että haluaa vähintään samaa kuin itsellä? Mitä kartettavaa siinä on? Valtaosa miehistä on parisuhteessa suunnilleen saman verran tienaavan ja saman koulutustason saavuttaneen kanssa, etten sanoisi että erityisemmin haluavat karttaa. 

On eriasia päätyä jonkin samankaltaisen koulutuksen käyneen kanssa yhteen kuin vaatia. Entäpäs, jos se mies olisi ap:ta koulutetumpi ja parempituloinen (kuten esim. itse), mahtaisi ap:ta ha

Jos sanoisi, että haluaa tasan tarkkaan saman verran tienaavan miehen, sehän supistaisi vaihtoehdot aika minimiin. Miehillä myös tuppaa varsinkin tuossa ikäluokassa olemaan korkeampi tulotaso, eli todennäköisesti joku mies joutuu joka tapauksessa tyytymään vähemmän tienaavaan naiseen. 

Vierailija
85/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit samaa mitä itse tarjoat, mutta olet paljon keskimääräistä miestä paremmin menestynyt eri osa-alueilla, joten ei taida olla ihan joka oksalla vastinpareja. Kokeile tinkiä koulutuksesta. Naiset ovat keskimäärin  korkeammin koulutettuja.

Vierailija
86/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On eriasia päätyä jonkin samankaltaisen koulutuksen käyneen kanssa yhteen kuin vaatia. Entäpäs, jos se mies olisi ap:ta koulutetumpi ja p

Miksi sen miehen pitää olla valmis joustamaan alaspäin, mutta naisen ei? Omalla vaimolla sama tulotaso ja koulutus, koska ei kiinnosta hypergamistit.

Vierailija
87/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriteerit täyttävä mies saa kyllä nuoremmankin naisen.

Vierailija
88/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertonee paljon miesten tasosta, jos liikunnallisuus, ylempi korkeakoulututkinto, hieman keskivertoa korkeammat tulot ja kohtuullinen alkoholinkäyttö ovat liikaa vaadittu keski-iän ohittaneelta. Onneksi olen löytänyt mieheni jo nuorena. 

No kertonee sinun ja AP:n tasosta, että tässä iässä ette löytäisi ketään, varsinkaan noilla spekseillä. Ette te kelpaisi tuollaiselle miehelle. Pieni todellisustsekkaus hei. Nainen on käytännössä sinkkumarkkinoilla täysi jämäpala 35v täytettyään. Ne miehet, jotka menee noihim spekseihim, ei varmasti katsele yli kolmekymppisiä naisia.

Vierailija
89/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP , milloin viimeksi joku mies on pyytänyt sinua ulos?

Jos vastaat että vuosia sitten, niin voit ihan suosiolla unohtaa kaikki tuollaiset listat. Siinä tapauksessa et nimittäin ole sellaisessa asemassa, että sinulla on varaa ruveta tekemään mitään listoja. Jos kukaan ei edes halua sinua, niin mitä hyötyä kirjoittaa vaatimuslistoja, teet siinä vain itsestäsi pellen. 

Vierailija
90/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On eriasia päätyä jonkin samankaltaisen koulutuksen käyneen kanssa yhteen kuin vaatia.

Kuka sanoo, että pitää? Tilastojen valossa näin on, mutta tietenkään yksilön ei ole pakko joustaa. Eihän aloittajakaan sitä vaadi keneltäkään. 

Vierailija
91/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kertonee sinun ja AP:n tasosta, että tässä iässä ette löytäisi ketään, varsinkaan noilla spekseillä. Ette te kelpaisi tuollaiselle miehelle. Pieni todellisustsekkaus hei. Nainen on käytännössä sinkkumarkkinoilla tä

Omassa iässäni valtaosa miehistä on parisuhteessa, eli kyllä olisi kieltämättä vaikeampi löytää. Miksi sitä paitsi haluaisin pariutua yhtään kenenkään kanssa joka pitäisi minua muutaman vuoden päästä jämäpalana? Eihän sillä siinä kohtaa olisi väliä, kuinka varakasta miestä katselen. 

Vierailija
92/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se kertoo jotain että olet 50-vuotias ja yksin.

Vierailija
93/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tuosta akateemisuuskohdasta kannattaa lipsua. Monella suht menestyneellä yrittäjämiehellä ei ole välttis montaa tutkintoa. Mutta menestyneillä yrittäjämiehillä on kyllä sitten enemmän valinnanvaraa.

Akateemisuus on yleensä maltillisen alkoholinkäytön jälkeen se vaatimus josta vähiten mieluiten luopuu. Ainakin jos se akateemisuus ylipäätään on vaatimus. 

Vierailija
94/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullisuus riippuu siitä kuinka valmis olet jäämään sinkuksi. Jos olet rehellisesti mieluummin sinkku kuin joustat mistään, silloin kriteeristö on kohtuullinen. Eivät nuo muutenkaan mitään ihmisoikeuksia rikkovia ole, mutta erityisesti koulutustaso voi olla hankala täyttää. 

Vierailija
95/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun kannattaa unohtaa kaikki kriteerit miehen valinnan suhteen kuten äitisikin teki.

Vierailija
96/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän etsit noilla kriteereillä loppuelämäsi

Vierailija
97/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ku sä AP kohtaat sen ihanan miehen, joka täyttää kaikki kriteerisi, niin mikä on sun oma kyky hurmata tällainen mies? Onko sinulla ulkonäköä ja taitoa yleensäkään edes iskeä miestä, vai onko tämä kaikki vain tällaista teoreettista pohdintaa?

Jos et kykene iskemään miestä tositilanteessa, ei noilla sun listoilla tee yhtään mitään. 

Vierailija
98/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, hänhän on jo yli puolivälin eli väliäkös tuolla? 

Vierailija
99/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ensimmäistä kohtaa sopii, mutta muut ovat jo utopian puolella.

Vierailija
100/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, hänhän on jo yli puolivälin eli väliäkös tuolla? 

Niin, ja AP:n munasolutkin loppuivat jo n. 10 vuotta sitten. Eiköhän tässä ole juna mennyt aikoja sitten.