Pariskuntien mökkireissu. Saunaan miestenvuoro ja naistenvuoro vai pariskunnat vuorollaan?
Me tehdään välillä ystäväpariskuntien kanssa mökkireissuja, jotka kestää pe-su tai vaikka 3 pvää uudenvuoden tai juhannuksen viettoa. Se vähän vaihtelee ketä pariskuntia on mukana, yleensä 4-5, mutta kaikki ollaan tuttuja ja ystäviä keskenämme. Minua vain rassaa se, että rakastan mökkeilyssä eniten saunomista, etenkin puusaunaa järven rannalla, ja kun meillä kotona ei ole saunaa, niin saunaan pääsee muutenkin harvoin. Muut haluaisi tehdä niin, että on miesten saunavuoro, joka kestää sellaiset kuusi tuntia. Ja sitten on naisten saunavuoro, joka kestää puoli tuntia, eikä muut naiset saunaan edes halua, kun haluavat laittaa ruokaa, pelata seurapelejä, ettei hiukset kastu jne. Eli minä joutuisin menemään yksin ja saisin saunomiseen aikaa 30 min pukeutumisineen. Naisten vuoro on ennen miehiä, koska miehillä ei saa tulla kiire saunasta pois. Eikä ne koskaan tule muutenkaan niin pian kuin piti. Eli minulle yksin pikasauna 30 min ja heti tuon ajan loputtua miehet jo rynnii saunalle. Ärsyttää! Sanokaa mikä teistä olisi oikea käytäntö tähän? Miksi ei voisi olla joka pariskunnalle tunnin saunavuoroa, etten joutuisi aina olemaan se yksinäinen? Ja saisin edes joskus edes tunnin.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Kun on paljon porukkaa, niin miesten ja naisten vuorot on selkein jako. Mutta todellakin naisten vuoro kestää pidempään kuin puoli tuntia.
Sille annetaan edes se puoli tuntia ihan armosta. Eli koska olen ainoa nainen, joka haluaa sinne saunaan ylipäätään eli se naistenvuoro on minun privaattivuoro. Miehet taas saunovat aina sen kuusi tuntia, koska tykkäävät ja koska, niin no, kukapa heitä estäisi. Sille minun privaattivuorolle taas ei haluta antaa enempää aikaa, koska miehillä on kiire saunaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on paljon porukkaa, niin miesten ja naisten vuorot on selkein jako. Mutta todellakin naisten vuoro kestää pidempään kuin puoli tuntia.
Sille annetaan edes se puoli tuntia ihan armosta. Eli koska olen ainoa nainen, joka haluaa sinne saunaan ylipäätään eli se naistenvuoro on minun privaattivuoro. Miehet taas saunovat aina sen kuusi tuntia, koska tykkäävät ja koska, niin no, kukapa heitä estäisi. Sille minun privaattivuorolle taas ei haluta antaa enempää aikaa, koska miehillä on kiire saunaan. Ap
Menkää sitten kaikki yhdessä. Tai siis sinä ja miehet. Älä ole lapanen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne miehet halua minua mukaansa sinne :D . Haluavat olla rauhassa äijien kesken ja juoruilla miesten juttuja ilman kenenkään naisen kuulevia korvia. Ap
Vierailija kirjoitti:
No vaadi se tunti ainakin.
Saanhan minä tunnin, jos vaatimalla vaadin. Ja samalla hankalan ja ikävän ihmisen maineen, jolle valitetaan suoraan että miks oot tollanen ja miks oot nyt noin hankala. Se ei tunnu kivalta, kun tarkoitus on kuitenkin viettää mukavaa aikaa yhdessä. Ap
Kuka ne ajat määrää? En menisi tuommoisten kellokallejen kanssa mökille vaan hankkisin/vuokraisin oman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne miehet halua minua mukaansa sinne :D . Haluavat olla rauhassa äijien kesken ja juoruilla miesten juttuja ilman kenenkään naisen kuulevia korvia. Ap
Siinä tapauksessa he varmaan lähtevät, jos vain istut tyynesti lauteilla ja saunot sen aikaa kuin haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olet siellä sen kun olet, ja jos miehiä häiritsee niin pysyvät sitten sen aikaa poissa.
Jonon saunominen tehty vaikeaksi. Mutta niinhän kaikessa käy jos on naisia paikalla.
No olisi reilua jutella tilanne auki. Voisiko oma miehesi tulla edes kanssasi ensin saunomaan ja sopisitte, että saatte ainakin tunnin saunavuoron, mikä on kohtuullista, kun miehet kuitenkin käyttävät saunaa koko loppuillan?
Tai sitten sinun vuoroasi seuraa vaikkapa tunnin uimapukuvuoro, jolloin kaikilla on uikkarit ja voit jatkaa saunomista porukassa. Tiedän, ettei rantasaunalla tee mieli saunoa uikkareissa, mutta me kyllä huomattiin, että sosiaalisesti olikin paljon kivempi saunoa kaikki yhdessä, ja siksi me lopulta otettiin käyttöön uikkarivuoro naisten ja miesten saunojen väliin. On toiminut hyvin ja on tosi kiva, että kaikki saavat nauttia myös saunomisen sosiaalisuudesta.
Kuulostaa todella ahdistavalta tavalta viettää juhlapyhiä, jos ei saa olla koskaan oma itsensä ja tehdä asioita, joista nauttii.
Oletko puhunut tästä miehesi kanssa? Hänen pitäisi ymmärtää puolisoaan, jos nuo muut eivät sitä tee.
Minä olen kova saunomaan, miehen kanssa yleensä saunotaan kotonakin se 4-5h. Kaveriporukassa muut naiset on niitä, joilla menee iho ja hiukset pilalle saunomisesta. Onneksi olen ollut pienestä pitäen tämmönen saunoja niin kaikki on tottuneet siihen et "Minna" ja muut miehet menee saunaan.
"Minna" 48v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaadi se tunti ainakin.
Saanhan minä tunnin, jos vaatimalla vaadin. Ja samalla hankalan ja ikävän ihmisen maineen, jolle valitetaan suoraan että miks oot tollanen ja miks oot nyt noin hankala. Se ei tunnu kivalta, kun tarkoitus on kuitenkin viettää mukavaa aikaa yhdessä. Ap
Tuo ei vaikuta kovin kivalta sinulle.
Hyvien ystävien kanssa saunotaan kaikki sekaisin. Voi käyttää uima-asua tai olla käyttämättä, miten kukin haluaa. Mulle sopisi oma kyllä privaattisaunavuorokin, mutta toki minäkin olisin saunassa niin pitkään kuin haluan. Älytöntä myös eristää ystävät sukupuolen perusteella, jos saunassa ollaan 6 tuntia eli suurin osa koko ajasta.
Pariskuntavuorot on huono idea, koska eiköhän porukkaan olla tultu viettämään aikaa ystävien kanssa, ei vain oman puolison. Kahdestaan voi saunoa kotonakin. Varsinkin jos muut naiset eivät sauno.
Vierailija kirjoitti:
Jonon saunominen tehty vaikeaksi. Mutta niinhän kaikessa käy jos on naisia paikalla.
Miehethän ne tässä hankalia ja nihkeitä ovat. Saavat itse saunoa tuntitolkulla mutta nainen saa vain puoli tuntia.