Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko nämä kohtuulliset kriteerit miehelle?

Vierailija
22.09.2024 |

Nyt jotain lämmikettä kylmeneviin syysiltoihin. Muutakin kuin takkatuli ja teekuppi. Eli mies pitäisi löytää ja kriteerit on selvillä. Onko mielestänne liian tiukkaa vai onko tsänssejä?

1. Miehen on oltava minua pidempi eli yli 160 cm.

2. Miehen on oltava minua painavampi eli yli 55 kg.

3. Miehen on oltava n. ikäiseni tai vähän vanhempi eli 47-55 vuotta.

4. Miehen on oltava taloudelliselta statukseltaan vähintään samaa luokkaa. Ansaitsen itse reilu 4600 e/kk. 

5. Miehen koulutustaso vähintään sama kuin minulla. Tai insinööri. Olen itse DI + FM.

6. Miehen tulee olla yhtä liikunnallinen tai enemmän kuin minä. Harrastan aktiivisesti kahta joukkuelajia, lisäksi kestävyyslajeja.

7. Miehen tulee olla yhtä rehellinen kuin minäkin. Eli melko rehellinen.

8. Mies ei polta ja juo enintään vähän enemmän kuin minä. Itse käyn baarissa tai nautin alkoholia n. 5-6 kertaa vuodessa.

9. Mies ei ole vässykkä, eikä naistenhakkaaja.

10. Mies saa olla kalju, mutta ei pitkätukka. Ja siististi pukeutuva.

Tässä nämä, mitä olen miettinyt. Onko liikaa, löytyykö ketään? Olen siis itse kivannäköinen, mutta ikää jo melkein 50.

Kommentit (196)

Vierailija
41/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noissa varsinaisesti mitään kohtuutonta ole, mutta hankalaa voi olla löytää. 

Vierailija
42/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut, että kriteerini eivät olisi hirmu korkeita. Mutta ehkä olen väärässä. Jos en suostu nostamaan ikärajaa (laskea voin vähän, heh heh), niin mitä kohtaa rukkaamalla helpoiten onnistuisi? Päihderiippuvaista en kylläkään huoli. Ap

Tuloraja tuntuu hiukan hölmöltä. Luulisi riittävän, että mies elättää itsensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten ihmettele ap, jos kumppania ei millään löydy. Sillä 47v nainen parisuhdemarkkinoilla ei ole enää kuumaa kamaa. Monet tuon ikäisistä miehistä etsii 10-20- nuorempaa naista, jonka kanssa perustaa perhe. Toinen vaihtoehto on että he hakevat vaimonsa aasiasta. Eli sinun pitäisi etsiä +60v miehiä, heitä voisi vielä kiinnostaa alkaa seurustella kanssasi. Tämä on vaan kylmä totuus.

Vaikka tällä palstalla kuolataan aasialaisia, niin kaikki ei todellakaan hae vaimoa sieltä. Tämä palsta on niin oma lukunsa, että naurattaa!😄

Nuo kaksi olivat vaan esimerkkejä. On niitä muitakin vaihtoehtoja, en vaan jaksa alkaa luettelemaan niitä tässä. Ymmärsit varmaan kumminkin pointin, että kun naisella tulee ikää lisää, niin hänen markkina-arvo parisuhdemarkkinoilla laskee miesten silmissä ja kumppanin l

Mitta mieskö ei vanhene? Tukka ohene ja harmaannu, vatsa kasva ja eturauhanen oireile?

Eipä tietenkään, mies on kuin nuori adonis vielä 50-60-vuotiaana.

Vierailija
44/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinulla on täysin normaalit kriteerit, etsit kaltaistasi kumppania.

Vierailija
45/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirry AP suosiolla nuorempiin miehiin, keski-ikäiset miehet elävät prinssiharhoissa ja luulevat, että joku haluaisi heidän jo 20 vuotta sitten vanhentunutta spermaansa käyttää.

LooL! En minä mitään mummelia ala tapailemaan saati vielä panemaan... hyiii!

M38

No sä et olekaan mikään nuorempi mies, liki nelikymppinen ukko.

Vierailija
46/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten ihmettele ap, jos kumppania ei millään löydy. Sillä 47v nainen parisuhdemarkkinoilla ei ole enää kuumaa kamaa. Monet tuon ikäisistä miehistä etsii 10-20- nuorempaa naista, jonka kanssa perustaa perhe. Toinen vaihtoehto on että he hakevat vaimonsa aasiasta. Eli sinun pitäisi etsiä +60v miehiä, heitä voisi vielä kiinnostaa alkaa seurustella kanssasi. Tämä on vaan kylmä totuus.

Vaikka tällä palstalla kuolataan aasialaisia, niin kaikki ei todellakaan hae vaimoa sieltä. Tämä palsta on niin oma lukunsa, että naurattaa!😄

Ite ainakin haen, jos suomesta ei nuorta naista löydy. Mä teen just niinku parhaaksi näen.

m42

Kipikapi, sulla on jo ikää! Ei enää moni nainen innostu kun olet pian vaarin iässä.

Vierailija
47/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut, että kriteerini eivät olisi hirmu korkeita. Mutta ehkä olen väärässä. Jos en suostu nostamaan ikärajaa (laskea voin vähän, heh heh), niin mitä kohtaa rukkaamalla helpoiten onnistuisi? Päihderiippuvaista en kylläkään huoli. Ap

Tuloraja tuntuu hiukan hölmöltä. Luulisi riittävän, että mies elättää itsensä.

Tuloerot hiertävät usein parisuhteissa. Varsinkin varttuneella iällä, kun tavat ja kulutustottumukset ovat jo vakiintuneempia, voisi olla paljon yhteensovittamista sellaisen kanssa jolla on vähemmän varoja käytössään. 

Vierailija
48/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidempi kuin minä, eli 180+ cm. Ei käytä alkoholia tai muita päihteitä lainkaan. Käy töissä tai jos tällä hetkellä on työtön, niin ei omasta halustaan vaan hakee töitä. Tietysti voi olla vaikka työkyvyttömyyseläkeläinen, mutta silloinkin on jonkinlaista mielekästä puuhaa elämässä. Hyvä itsetuntemus, eli tietää millainen ihminen itse on ja mitkä ovat hänen sudenkuoppansa. Ei suuria elämänhallinnan ongelmia. Osaa ja haluaa keskustella myös tunnepuolen asioista. Viihtyy kotona rauhassa. Peseytyy päivittäin ja vaatteet ovat puhtaat.

Haluat fiksun itsereflektioon kykenevän miehen, mutta itselläsi on pölö pituuskriteeri? :D

Itsereflektiokykyä on juurikin se, että tietää mitä haluaa ja on siitä rehellinen itselleen. Jos ei tunne omia tarpeitaan niin on pommi kun aletaan ihmissuhteeseen.

Vierailija
49/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä kandee joustaa jos oikeesti haluaa pariutua, ellei sitten kriteerejä vastaavia pörrää jo valmiiksi tuttavapiirissä: 

4. Miehen on oltava taloudelliselta statukseltaan vähintään samaa luokkaa. Ansaitsen itse reilu 4600 e/kk. 

5. Miehen koulutustaso vähintään sama kuin minulla. Tai insinööri. Olen itse DI + FM.

6. Miehen tulee olla yhtä liikunnallinen tai enemmän kuin minä. Harrastan aktiivisesti kahta joukkuelajia, lisäksi kestävyyslajeja.

Näihin se parinhakusi todennäköisesti tyssää. Siis VÄHINTÄÄN kaksi joukkuelajia + kestävyyslajeja.

Haetkohan kokonaista ihmistä, miestä, vai jotain oravaa omaan oravanpyörääsi?

Vierailija
50/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittäisi 7 ja 9.

Vierailija
51/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi morjes mitkä vaatimukset vanhalla harpulla. No mut vaatiahan saa aina ja lotossakin voi voittaa

Vierailija
52/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sulle toki vielä mies löytyä, mutta kannattaa vielä miettiä tuota listaa. Haluatko treffailla kopiota itsestäsi? Sulla on siellä pituus, paino, koulutus, raha, hiukset ja alko. Aika pinnallisia kriteerejä. Miten se luonne riittääkö oikeasti ettei hakkaa eikä ole vässykkä? Muuten kelpaa kuka vaan? Vaadi kuule enemmän. Tapaa monia, odota rakastut /ihastut ja anna mahdollisuus myös pitkähiuksiselle autoasentajalle. Voit yllättyä.

Vierailija
53/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sulle toki vielä mies löytyä, mutta kannattaa vielä miettiä tuota listaa. Haluatko treffailla kopiota itsestäsi? Sulla on siellä pituus, paino, koulutus, raha, hiukset ja alko. Aika pinnallisia kriteerejä. Miten se luonne riittääkö oikeasti ettei hakkaa eikä ole vässykkä? Muuten kelpaa kuka vaan? Vaadi kuule enemmän. Tapaa monia, odota rakastut /ihastut ja anna mahdollisuus myös pitkähiuksiselle autoasentajalle. Voit yllättyä.

No mielestäni ap:n pituus- ja painovaatimukset eivät ole kohtuuttomia (toisin kuin usein). Olisi jo hankalaa löytää sellaista, joka ei niitä täyttäisi.

Vierailija
54/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap palaa kriteereihin sen verran, että aikoinaan tuli perustettua perhe amistaustaisen miehen kanssa. Ja toinenkin, nimenomaan autonasentaja (!), oli kokeilussa. Ei toiminut kumpikaan ja se johtui kyllä osittain tästä koulutuserostakin. Mieluummin tingin vähän palkkatasosta, mutta sekin usein hiertää. Pitäisi olla samat mahdollisuudet ravintoloihin, matkusteluun jne.

Ja liikunnasta sen verran, että ei lajilla tai sisällöllä niin väliä, kunhan on aktiivinen samassa suhteessa. Olisi kiva kyllä saada vaikka lenkkikaveri ladulle, polulle tai pyörän selkään. Mutta ei pakollista. 

Mutta ehkä se helmi löytyy, kun en ainakaan ulkonäöllisesti pyri hirveästi rajaamaan.

Vierailija
55/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jotenkaan tajua näitä kriteerilistoja ollenkaan, aivan kuin oltaisiin työntekijää etsimässä. Eikö oliso helpompi mennä ilman kriteerilistaa ja edetä sellaisen kanssa kenen kanssa synkkaa? Vai mistä katalogista näitä miehiä saa tilattua haluamillaan spekseillä?

Vierailija
56/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttäisin nuo vaatimukset. Kuitenkin, koska myös miehellä on oikeus esittää niitä vaatimuksia, niin minullakin on sellaiset. Valitettavasti 10v vanhempi nainen ei niitä läpäise, vaikka muuten kyllä olisi paperilla täydellinen matchi. Olen sattumalta itsekkin DI+FM. Ehkä meitä on joitain vanhempiakin.

Vierailija
57/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jotenkaan tajua näitä kriteerilistoja ollenkaan, aivan kuin oltaisiin työntekijää etsimässä. Eikö oliso helpompi mennä ilman kriteerilistaa ja edetä sellaisen kanssa kenen kanssa synkkaa? Vai mistä katalogista näitä miehiä saa tilattua haluamillaan spekseillä?

Riippunee siitä, mikä on tavoitteena. Ja eri ihmiset myös kokevat eri lähestymistavat helppoina. Minusta pelkän synkkauksen mukaan eteneminen kuulostaa epämääräiseltä ja aikaa vievältä. 

Vierailija
58/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonteen selvittäminen vie aikaa, ja erilaiset luonteet voivat olla yhtä toivottuja. Todella paljon vaikeampia listata kuin nuo minimivaatimukset. 

Vierailija
59/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika pitkään eli lopun elämää saat istuskella siinä takkatulen edessä. All by yourself.

60/196 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 4 &5 on aivan kohtuuttomia vaatimuksia. Miksei sulle kelpaa vaikka lähihoitaja -mies, joka tienaa bruttona 2700€/kk?