Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nämä kohtuulliset kriteerit miehelle?

Vierailija
22.09.2024 |

Nyt jotain lämmikettä kylmeneviin syysiltoihin. Muutakin kuin takkatuli ja teekuppi. Eli mies pitäisi löytää ja kriteerit on selvillä. Onko mielestänne liian tiukkaa vai onko tsänssejä?

1. Miehen on oltava minua pidempi eli yli 160 cm.

2. Miehen on oltava minua painavampi eli yli 55 kg.

3. Miehen on oltava n. ikäiseni tai vähän vanhempi eli 47-55 vuotta.

4. Miehen on oltava taloudelliselta statukseltaan vähintään samaa luokkaa. Ansaitsen itse reilu 4600 e/kk. 

5. Miehen koulutustaso vähintään sama kuin minulla. Tai insinööri. Olen itse DI + FM.

6. Miehen tulee olla yhtä liikunnallinen tai enemmän kuin minä. Harrastan aktiivisesti kahta joukkuelajia, lisäksi kestävyyslajeja.

7. Miehen tulee olla yhtä rehellinen kuin minäkin. Eli melko rehellinen.

8. Mies ei polta ja juo enintään vähän enemmän kuin minä. Itse käyn baarissa tai nautin alkoholia n. 5-6 kertaa vuodessa.

9. Mies ei ole vässykkä, eikä naistenhakkaaja.

10. Mies saa olla kalju, mutta ei pitkätukka. Ja siististi pukeutuva.

Tässä nämä, mitä olen miettinyt. Onko liikaa, löytyykö ketään? Olen siis itse kivannäköinen, mutta ikää jo melkein 50.

Kommentit (319)

Vierailija
201/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian vanha jo insinöörille, pitäydy vaan sinkkuhommissa niin on helpompaa.

Vierailija
202/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos olisin sinkku, olisi minulla paljon kohtuuttomammat vaatimukset, mutta on vaikea uskoa, että etsisin ketään. Kukaan ei pystyisi korvaamaan miestäni."

Mielenkiintoista. Itse sanoisin että juuri pitkän avioliittoni kokemuksella oma vaatimuslistani olisi sekä lyhempi että erilainen kuin nuorena. Nimenomaan siksi että nyt olen nähnyt mitkä ovat ne ominaisuudet jotka ihan oikeasti miehessä tekevät minut onnelliseksi ja mikä on vain "pintaa" ja turhuutta.

Esim. olen moneen kertaan oppinut että on äärimmäisen tärkeää että haluamme elämältä suunnilleen samoja asioita ja innostumme samantyyppisistä asioista (silloin kun ne koskevat yhteistä elämää, ei siis harrastuksia).

Todella moni tärkeä asia ja elämänvalinta olisi jäänyt tekemättä jos niistä olisi pitänyt puolison kanssa vääntää ja tehdä kovia kompromisseja.

Tämän tärkeyttä en nuorena nähnyt vaan ajattelin että kun on suunnilleen samat "arvot" niin se riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos olisin sinkku, olisi minulla paljon kohtuuttomammat vaatimukset, mutta on vaikea uskoa, että etsisin ketään. Kukaan ei pystyisi korvaamaan miestäni."

Mielenkiintoista. Itse sanoisin että juuri pitkän avioliittoni kokemuksella oma vaatimuslistani olisi sekä lyhempi että erilainen kuin nuorena. Nimenomaan siksi että nyt olen nähnyt mitkä ovat ne ominaisuudet jotka ihan oikeasti miehessä tekevät minut onnelliseksi ja mikä on vain "pintaa" ja turhuutta.

Esim. olen moneen kertaan oppinut että on äärimmäisen tärkeää että haluamme elämältä suunnilleen samoja asioita ja innostumme samantyyppisistä asioista (silloin kun ne koskevat yhteistä elämää, ei siis harrastuksia).

Todella moni tärkeä asia ja elämänvalinta olisi jäänyt tekemättä jos niistä olisi pitänyt puolison kanssa vääntää ja tehdä kovia kompromisseja.

Tämän tärkeyttä en nuorena nähnyt vaan ajattelin että kun on suunnilleen samat "arvot" niin se riittää.

Itselläni ei ollut nuorena minkäänlaista vaatimuslistaa, kaikki parinvalinnat menivät intuitiolla ja aviopuolisoksi sattui satumaisella tuurilla täydellisen sopiva mies. Eli listaukseni listaa hänen ominaisuuksiaan. Olemme olleet yhdessä lähes 38 vuotta.

Vierailija
204/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Miehen on oltava minua pidempi eli yli 160 cm.
181cm
2. Miehen on oltava minua painavampi eli yli 55 kg
85kg
3. Miehen on oltava n. ikäiseni tai vähän vanhempi eli 47-55 vuotta.

52
4. Miehen on oltava taloudelliselta statukseltaan vähintään samaa luokkaa. Ansaitsen itse reilu 4600 e/kk. 
Yrittäjä noin 10 000€/kk. Tosin maksan huonosti palkkaa ulos

5. Miehen koulutustaso vähintään sama kuin minulla. Tai insinööri. Olen itse DI + FM.

FK+DI

6. Miehen tulee olla yhtä liikunnallinen tai enemmän kuin minä. Harrastan aktiivisesti kahta joukkuelajia, lisäksi kestävyyslajeja.
mustavyö TKD 3x viikko. Ei kerkee enemmän

7. Miehen tulee olla yhtä rehellinen kuin minäkin. Eli melko rehellinen.
Korkeintaan värittääkseni hyvää tarinaa. En asiossa.

8. Mies ei polta ja juo enintään vähän enemmän kuin minä. Itse käyn baarissa tai nautin alkoholia n. 5-6 kertaa vuodessa.
Juon kaljan lähes joka päivä, mutta kolmea olutta enempää en ole juonut 5 vuoteen.

9. Mies ei ole vässykkä, eikä naistenhakkaaja.
Juu en. 

10. Mies saa olla kalju, mutta ei pitkätukka. Ja siististi pukeutuva.

Lähes kalju. Suosikki arkivaatetus istuvat farkut ja valkoinen kauluspaita(kesäisin pellava)

Eli minä läpäisen listasi, jos ei kalja päivässä riko sitä, mutta en hae seuraa.
Mun vaatimukset ovat hoikahko ja tykkää paneskella. Looginen keskustelu taito on myös pakollista.

+ asioita ulkonäössä muttei pakollisia, pitkät hiukset, pienet tissit

+Osaa kokota, minä osaan ja noinen joka eo osaa ja ei ole kiinnostunut painaa vääriä nappuloita. On jokseenkin vaatimaton. Itseään korostava kanaemo osuu taas vääriin nappuloihin. En itsekkään ole mesova slaavi.

+Pitää edelleen reppureissaus tyylistä. Viimeisin lomani oli Madeiralla  2 viikkoa 4 eri airbnbssä. Suurin osa päivistä meni patikoiden. En viihtyisi all exclusi hotelliisa 2 päivää pitempään

Vierailija
205/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon lista on, ja paljon yksityiskohtaisia asioita. En vain ymmärrä miksi ihmisen pitää olla käynyt juuri samanlainen elämänpolku kanssasi. Minun korvaani kuulostat pinnalliselta, mutta se ei tarkoita mitään muuta kuin minun tyyliset miehet eivät kiinnostuisi sinusta vaikka  laatimasi soveltuvuustesti on suoritettu kiitettävästi.

Vierailija
206/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin, vieläpä pitkän ja hyvännäköisen ja itseäni nuoremman. Enkä edes etsinyt, satuttiin vaan kohtaamaan ja isko heti kipinää molemmin puolin. 

Vierailija
207/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vaatimuksista ei ole itsessään mitenkään kohtuuttomia, mutta niitä on yhteensä aika paljon. Ymmärtänet, että kaikki nuo kriteerit täyttävä mies on yleensä ollut naimisissa jo vähintään 10 vuotta eikä todennäköisesti eroa. 

Vierailija
208/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon lista on, ja paljon yksityiskohtaisia asioita. En vain ymmärrä miksi ihmisen pitää olla käynyt juuri samanlainen elämänpolku kanssasi. Minun korvaani kuulostat pinnalliselta, mutta se ei tarkoita mitään muuta kuin minun tyyliset miehet eivät kiinnostuisi sinusta vaikka  laatimasi soveltuvuustesti on suoritettu kiitettävästi.

Eihän tässä mitään elämänpolkua kyselty vaan haluttiin mies, joka on älykäs ja tienaa riittävästi että elämäntyyli voisi olla sama. 

Vierailija
209/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä mitään elämänpolkua kyselty vaan haluttiin mies, joka on älykäs ja tienaa riittävästi että elämäntyyli voisi olla sama. 

Toivottu tulotaso, koulutustaso, ikä ja elämäntyyli yhdessä tarkoittavat kyllä käytännössä sitä että myös koko elämänpolku on ollut suunnilleen sama. Aika harvoin tuohon ylemmän keskiluokan kuplaan päädytään mitään kovin erikoista reittiä pitkin. 

Vierailija
210/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lista alkoi ihan hyvin. Ekat kolme kuulosti täysin kohtuullisilta odotuksilta. Sitten lähti pikkuisen keulimaan. Listan kun pääsi loppuun asti niin heräsi lähinnä kysymys että miksi nämä kriteerit täyttävä mies olisi sinkku ja miksi hän kelpuuttaisi juuri sinut, kun hän voi saada kenet tahansa, mukaan lukien sinua 10 vuotta nuoremman naisen. 

Vierailija
211/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä tästä se, että minusta nuo samansuuntaiset harrastuksetkin ovat tärkeitä. Siksi vaatimuslista kasvoikin niin mittavaksi ja yksityiskohtaiseksi, kun olen huomannut, että harrastuksillakin on merkitystä. Sen sentään jo nuorenakin tajusin, että esim. musiikkimaku on tärkeä yhdistävä tekijä, vaikkei mitään vaatimuslistoja ollutkaan. 

Harrastukset pitää olla samanlaisia, jotta voi harrastaa yhdessä. Se on oma ihanteeni, että aikaa halutaan viettää mahdollisimman paljon yhdessä. Puoliso on myös paras kaveri rakastajan lisäksi. En voisi kuvitella olevani miehen kanssa, joka haluaa käydä iskelmäfestareilla tai pyöräilee maanisesti koko vapaa-aikansa. Kohtuulliset nautinnotkin kuuluvat elämään. Harrastukset määrittävät ihmistä jopa enemmän kuin työ ja koulutus.

Ja se ulkonäkö. On hyvin vaikea ymmärtää miksi sitä väheksytään pinnallisena. Komea mies on haluttava enkä haluaisi olla miehen kanssa, joka ei koe minua seksikkäänä ja kauniina. Pitäisin tärkeänä selvittää mikä on miehen naismaku, tämänkin tein jo nuorempana, jos mahdollista. Käytännössä se tapahtui selvittämällä aiempien tyttöystävien ulkonäkö. Jos kaikki tyttöystävät, vaimot jne. ovat ihan toisentyylisiä kuin minä itse, vetäytyisin välittömästi. 

Toki uusissa suhteissa vasta arki ja aika osoittaa mikä on pinnallista eli vasta teot näyttävät mikä mies on miehiään. Se selviää ehkä max. puolessa vuodessa.

Vierailija
212/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo kriteerit täyttävä herra deittaa kevyesti itseään 10v nuorempia naisia. Sen verran kuumaa tavaraa deittimarkkinoilla.

Höpön löpön. Tunnen tuollaisia, komeita, fiksuja ja hyvin toimeentulotulevia. Ei heitä nuoremmat vilkaisekaan, ei edes sitä yhtä tuntemaani miljonääriä. 😁 

Oman ikäisiä etsivät myös he, fiksuja kun ovat. 

Vierailija
213/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kaikki nuo olisi kunnossa, naama tai peniksen pituus ei välttämättä riitä.

Jos "koolla ei ole väliä" se on koodilause sille, että nainen ei välitä seksistä eli mies ennen pitkää elää kuolleessa makuuhuoneessa.

Vierailija
214/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kohtuuttomat. Itse löysin lähes kriteereitäsi vastaavan miehen Tinderistä noin vuosi sitten ja ollaan tosi onnellisia yhdessä. Hän ei ole korkeakoulutettu, vaan entinen yrittäjä. Hän on jo lopettanut työnteon, kun on niin hyvin sijoitetut tulot ja viihtyy ilman työtä. 

Vierailija
215/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin tinkiä kaikesta muusta paitsi iästä ja koulutustasosta. Niiden on oltava kunnossa. Tietysti pitää myös olla mukavaa ja synkata. 

Vierailija
216/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo kriteerit täyttävä herra deittaa kevyesti itseään 10v nuorempia naisia. Sen verran kuumaa tavaraa deittimarkkinoilla.

Höpön löpön. Tunnen tuollaisia, komeita, fiksuja ja hyvin toimeentulotulevia. Ei heitä nuoremmat vilkaisekaan, ei edes sitä yhtä tuntemaani miljonääriä. 😁 

Oman ikäisiä etsivät myös he, fiksuja kun ovat. 

Minäkin tunnen, on siellä jokunen nuoremman naisen kanssa oleva myös. Mutta ikäluokassa 50+ on 10v. nuorempi samanikäinen, kun eletään samaa elämänvaihetta. Lastensa ikäisen kanssa yhdessä olevia hyvintoimeentulevia, hyvissä ammateissa olevia eronneita miehiä en tunne yhtäkään. Vain yhden sukulaismiehen tunnen, hän on duunari ja saman intohimoisen harrastuksen jakava nainen on lapsia vain muutaman vuoden vanhempi.

Tämä on pelkkää mutua, mutta se nuorempi nainen on kaikissa tapauksissa ollut vaatimattomamman näköinen kuin ex-vaimo (ns. tavallisia naisia). Miehet itse ovat olleet pitkiä ja ns. statusammateissa pl. tuo em. duunari. Eri

Vierailija
217/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lista alkoi ihan hyvin. Ekat kolme kuulosti täysin kohtuullisilta odotuksilta. Sitten lähti pikkuisen keulimaan. Listan kun pääsi loppuun asti niin heräsi lähinnä kysymys että miksi nämä kriteerit täyttävä mies olisi sinkku ja miksi hän kelpuuttaisi juuri sinut, kun hän voi saada kenet tahansa, mukaan lukien sinua 10 vuotta nuoremman naisen. 

Höpöhöpö. Aika moni kollegani täyttää ap.n ehdot. Näillä kollegoilla on joko oman ikäinen nainen tai ovat sinkkuja.  Osa on eronnut ja uudessa suhteessa jälleen oman ikäisen kanssa. Äkkiseltään ei tule mieleen kuin yksi, jolla on yli 10 vuotta nuorempi nainen. Noilla kriteereillä on vielä ihan keskiluokkainen perusmies tai näin näen itse, koska olen elänyt tällaisessa työympäristössä n. 30 vuotta. 

Vierailija
218/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Itseä näin keski-ikäisenä lähinnä hymyilyttää kaikenlaiset haihattelut toivotusta pituudesta, harrastuksista, hiusten väristä tai musiikkimausta. Tällaiset on pääosin pelkkää pintaa, ja jotkut niistä myös paljastaa että kyseessä on nuori ihninen, joka ei ymmärrä, miten moni asia voi muuttua elämän varrella. Jos puolison pitää olla erittäin urheilullinen, mutta hän vammautuu eikä voi enää urheilla yhtä paljon, meneekö hän luiskaan välittömästi? Jos hänellä on tavatessa toivotut viiden tonnin tulot, mutta elämä heittelee ja pakottaa vaihtamaan hoitoalalle, tuleeko ero? Itselläni on tietyt ehdottomat kriteerit, joista en joustaisi koskaan, mutta niitä on lopulta melko vähän. 

Vierailija
219/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät myöskään etsi itseään pitempiä miehiä, vaan miehiä, jotka ovat muita miehiä pitempiä.

Monella lyhytkasvuisella naisella on jättiläismies. Sillä on tarkoitus kompensoida omaa pituutta. 

Vierailija
220/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja raha taas se keskeisin asia naiselle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan