Onko nämä kohtuulliset kriteerit miehelle?
Nyt jotain lämmikettä kylmeneviin syysiltoihin. Muutakin kuin takkatuli ja teekuppi. Eli mies pitäisi löytää ja kriteerit on selvillä. Onko mielestänne liian tiukkaa vai onko tsänssejä?
1. Miehen on oltava minua pidempi eli yli 160 cm.
2. Miehen on oltava minua painavampi eli yli 55 kg.
3. Miehen on oltava n. ikäiseni tai vähän vanhempi eli 47-55 vuotta.
4. Miehen on oltava taloudelliselta statukseltaan vähintään samaa luokkaa. Ansaitsen itse reilu 4600 e/kk.
5. Miehen koulutustaso vähintään sama kuin minulla. Tai insinööri. Olen itse DI + FM.
6. Miehen tulee olla yhtä liikunnallinen tai enemmän kuin minä. Harrastan aktiivisesti kahta joukkuelajia, lisäksi kestävyyslajeja.
7. Miehen tulee olla yhtä rehellinen kuin minäkin. Eli melko rehellinen.
8. Mies ei polta ja juo enintään vähän enemmän kuin minä. Itse käyn baarissa tai nautin alkoholia n. 5-6 kertaa vuodessa.
9. Mies ei ole vässykkä, eikä naistenhakkaaja.
10. Mies saa olla kalju, mutta ei pitkätukka. Ja siististi pukeutuva.
Tässä nämä, mitä olen miettinyt. Onko liikaa, löytyykö ketään? Olen siis itse kivannäköinen, mutta ikää jo melkein 50.
Kommentit (196)
Kyllä mun tuttavapiirissä miehet täyttää tuon. Toki palkkaa en kysele mutta oletan että tuon verran sentään..
Itse en etsi nyt ketään, mutta näin 5-kymppisenä tärkein vaatimus olisi empatia- ja vuorovaikutustaidot.eli mies, jolla on kykyä itsereflektioon ja toisten kuuntelemiseen ja halua ymmärtää. Tämä vaatii myös älykkyyttä, joten se tulee automaattisesti mukana. Huumorintajua pitää tietysti olla ja autenttista rehellisyyttä. Pituutta enemmin kuin minulla eli ehdoton min 180cm, mieluummin pitempikin, ylärajaa ei ole. Ei sohvaperuna, ei riippuvuuksia. Eikä saisi enää olla pieniä tai koululaislapsia, en jaksa enää yhtään. Aikuiset lapset ok, itselläkin on. Eteenpäin katsova, ei peruutuspeiliin tuijotteleva.
Kriteerisi kertoo enemmän sinusta. Haetko miehestä vielä tuossa iässä statusta? Ajattelin vain että painotuksista loistaa poissaolollaan henkiset ominaisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1,2 ja 7 kriteerit täytän ja muut en. En ole naisten hakkaaja, mutta saatan olla vässykkä.
Ap:n kriteerit ovat aika vaativia. Pitää muistaa, että töydellistä ihmistä ei ole olemassakaan.
Ei ne ole vaativia. Hän tykkää vain tietystä tyypistä. Ei minusta tuossa haeta täydellistä, vaan tietynlaista. Ja siihen on ihmisellä tottakai oikeus. Turha siitä on meidän muiden loukkaantua.
Hakee "tietynlaista" eli huippukoulutettua ja huipputuloista laatikkoleukalentäjäkirurgia maksamaan elämisen.
Kiitos, johan viimein selvisi, mitä sillä laatikkoleukalentäjäkirurgilla yms. tarkoitetaan! Eli jos nainen hakee miehestä omaa tasoaan, niin se on yhtä kuin laatikkole
No tämä on sitä ämmäöyhöilyä. Et ole laatunainen, vaan toksinen.
Vierailija kirjoitti:
Unohda kaikki kriteerit. Kyllä sen tietää kun kohdalle osuu. Ja hyvässä lykyssä on vielä molemminpuolista.
Aikuisen puhetta jota täällä harvoin kuulee.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa löytyä eronneita miehiä noilla kriteereillä. Mistähän ne löytyisi?
Ei ehkä eronneita kun kuka täydellisestä eroaisi? No ehkä aloittajan lista ei itselleni olisi täydellinen, koska olen 173cm pitkä niin haluaisin miehen olevan vähintään 170cm.
Kyllä tuossa ikähaarukassa on jo leskiäkin, jospa heistä löytyisi.
Kertokaapa nyt mitä tuollaisella mummolla on tarjota, kerran on varaa kaikenlaisia listoja laatia? Seksikään ei varmaan enää kiinnosta?
Olen nuo speksit täyttävä mies pienillä puutteilla. Juon viikoittain 1-5 alkoholiannosta jotka jakaantuu viikonlopulle kahdelle illalle. Pidän itsestäni huolta. Palkkatasoni oli hetkellisesti paljon huonompi, koska tein sitä mistä tykkäsin. Nyt se korjaantuu noihin vaatimuksiin. Harrastukset liikunnallisia ja myös luontoaiheista valokuvausta. Tykkäisin pitää kukkivaa isoa puutarhaa naisen kanssa. Tykkäisin myös matkustella. Haluaisin löytää oikean intohimoisen rakkauden, jolle kuiskia kauniita sanoja. Olen ystävällinen ja seurassani on helppoa ja hauskaa olla. Naiselta vaadin kykyä nauraa itselleen. Haluan tehdä ja harrastaa naiseni kanssa. Olemukseni on nuorekas ja näytän ikäistäni nuorekkaammalta ja haluan myös että naiseni näyttää hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Kriteerisi kertoo enemmän sinusta. Haetko miehestä vielä tuossa iässä statusta? Ajattelin vain että painotuksista loistaa poissaolollaan henkiset ominaisuudet.
Statusta? Eikös sillä viitata verkostoihin, titteliin töissä, jne. Eihän aloittaja niistä puhunut.
Vierailija kirjoitti:
Olen nuo speksit täyttävä mies pienillä puutteilla. Juon viikoittain 1-5 alkoholiannosta jotka jakaantuu viikonlopulle kahdelle illalle. Pidän itsestäni huolta. Palkkatasoni oli hetkellisesti paljon huonompi, koska tein sitä mistä tykkäsin. Nyt se korjaantuu noihin vaatimuksiin. Harrastukset liikunnallisia ja myös luontoaiheista valokuvausta. Tykkäisin pitää kukkivaa isoa puutarhaa naisen kanssa. Tykkäisin myös matkustella. Haluaisin löytää oikean intohimoisen rakkauden, jolle kuiskia kauniita sanoja. Olen ystävällinen ja seurassani on helppoa ja hauskaa olla. Naiselta vaadin kykyä nauraa itselleen. Haluan tehdä ja harrastaa naiseni kanssa. Olemukseni on nuorekas ja näytän ikäistäni nuorekkaammalta ja haluan myös että naiseni näyttää hyvältä.
Kuulostat juuri sellaiselta mieheltä josta moni tuttuni olisi kiinnostunut. Osaatko sanoa miksi olet sinkku?
Laita kriteerit itsellesi, älä muille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Koulutetut mieleltään terveet miehet on pääosin jo pitkissä liitoissa, eli sitten jää se muu massa.
Muussa massassa sinkkuuden taustalla voi olla esim nuorekkuusharha jossa viisikymppiset miehet luulevat menevänsä kolmekymppisestä kun vaan laittavat urheilupaidan päälle. He etsivät siis ikuisesti nuorempaa eivätkä kelpuuta oman ikäisiä.
Sitten muussa massassa on myös sitoutumiskyvyttömiä joista ei ole iloa, sekä mieleltään sairaat itse- ja naisvihaajat.
Ja lopuista taistelee valtava määrä koulutettuja naisia. Lisäksi tuossa ikäryhmässä niillä toiselle kierrokselle lähteville on yleensä jo tuttavapiirissä useita vaihtoehtoja, jos vaan ovat hyvää kumppanimatskua.
Ja käänteisesti samat ongelmat naisissa.
Olipas insinöörimäinen lista. Elämä ei ole loogista palikoiden yhteen sijoittelua. Ehdotan sydämellisyyden kehittämistä ja vaatimuksien laittamista romukoppaan, toki jättäen vaatimuksen: "Ihminen, jonka kanssa viihdyn ja jonka kanssa elämäni ei ala mennä huonompaan suuntaan".
"6. Miehen tulee olla yhtä liikunnallinen tai enemmän kuin minä. Harrastan aktiivisesti kahta joukkuelajia, lisäksi kestävyyslajeja."
Lopeta nuo autistiset kestävyyslajit ja mene pumppaamaan persettä salille, niin löydät vaatimasi miehen paljon nopeammin. Terveyden kannaltakin lihaskunto on tärkeämpää hapenottokyky, jota nuo joukkuelajit ihan hyvin varmasti ylläpitävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat juuri sellaiselta mieheltä josta moni tuttuni olisi kiinnostunut. Osaatko sanoa miksi olet sinkku?
Ehkä eronnut on parempi kuvaus kuin sinkku. Vaimolle vaan ei mikään riittänyt ja etsi ja kokeili eri miehiä.
Nämä ovatkin todelliset Schrödingerin kriteerit. Näennäisesti hyvin väljät, mutta kuitenkin hyvin tiukat. Näillä pelataan upporikasta ja rutiköyhää; joko ei koskaan löydä sitä, joka ne täyttää, tai jos löytää, kolisee niin lujaa, ettei mitään muuta käy enää mielessäkään. Välimuotoja on vähänlaisesti.
...20 vuoden onnellisen liiton kokemuksella, N45. Ei iske salama kahdesti samaan paikkaan.