Onko nämä kohtuulliset kriteerit miehelle?
Nyt jotain lämmikettä kylmeneviin syysiltoihin. Muutakin kuin takkatuli ja teekuppi. Eli mies pitäisi löytää ja kriteerit on selvillä. Onko mielestänne liian tiukkaa vai onko tsänssejä?
1. Miehen on oltava minua pidempi eli yli 160 cm.
2. Miehen on oltava minua painavampi eli yli 55 kg.
3. Miehen on oltava n. ikäiseni tai vähän vanhempi eli 47-55 vuotta.
4. Miehen on oltava taloudelliselta statukseltaan vähintään samaa luokkaa. Ansaitsen itse reilu 4600 e/kk.
5. Miehen koulutustaso vähintään sama kuin minulla. Tai insinööri. Olen itse DI + FM.
6. Miehen tulee olla yhtä liikunnallinen tai enemmän kuin minä. Harrastan aktiivisesti kahta joukkuelajia, lisäksi kestävyyslajeja.
7. Miehen tulee olla yhtä rehellinen kuin minäkin. Eli melko rehellinen.
8. Mies ei polta ja juo enintään vähän enemmän kuin minä. Itse käyn baarissa tai nautin alkoholia n. 5-6 kertaa vuodessa.
9. Mies ei ole vässykkä, eikä naistenhakkaaja.
10. Mies saa olla kalju, mutta ei pitkätukka. Ja siististi pukeutuva.
Tässä nämä, mitä olen miettinyt. Onko liikaa, löytyykö ketään? Olen siis itse kivannäköinen, mutta ikää jo melkein 50.
Kommentit (319)
Vierailija kirjoitti:
Jälleen kerran: ihan mitä tahansa kriteereitä saa asettaa. Eri asia on, mitä saa. Tuo kuvailtu miestyyppi on pitkälti sellainen, jollaisia tuli noin kolmevitosena nättinä lapsettomana sinkkuna tapailtua, että monilla näistä miehistä tosiaan on ihan mukavasti valinnan varaa.
Uskallan epäillä, että olet sinkkumies kun et tiedä, että urheilulliset miehet tosiasiassa eivät ole valtavan suosittuja. Heitä haluavat vain urheiluhullut naiset kuten ap:kin on eivätkä kaikki heistäkään. Olen esim. itse harrastanut urheilua puoliammattimaisesti ja aina vältellyt urheilullisia miehiä. Ja insinööreistäkin on vähän heikonpuoleinen käsitys... kuten on kaikilla ystäväpiirini naisilla myös. Ei se ainakaan mikään iso plussa ole. Ap:n ihannemies on kutakuinkin oman miesihanteeni vastakohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleen kerran: ihan mitä tahansa kriteereitä saa asettaa. Eri asia on, mitä saa. Tuo kuvailtu miestyyppi on pitkälti sellainen, jollaisia tuli noin kolmevitosena nättinä lapsettomana sinkkuna tapailtua, että monilla näistä miehistä tosiaan on ihan mukavasti valinnan varaa.
Uskallan epäillä, että olet sinkkumies kun et tiedä, että urheilulliset miehet tosiasiassa eivät ole valtavan suosittuja. Heitä haluavat vain urheiluhullut naiset kuten ap:kin on eivätkä kaikki heistäkään. Olen esim. itse harrastanut urheilua puoliammattimaisesti ja aina vältellyt urheilullisia miehiä. Ja insinööreistäkin on vähän heikonpuoleinen käsitys... kuten on kaikilla ystäväpiirini naisilla myös. Ei se ainakaan mikään iso plussa ole. Ap:n ihannemies on kutakuinkin oman miesihanteeni vastakohta.
Eli jos se on sinun miesihanteesi vastakohta niin siitä seuraa että se on kaikkien muidenkin naisten miesihanteen vastakohta? Onko myös ap todellisuudessa mies kun kirjoittaa haluavansa urheilullisen miehen?
Hei
Meillä muuten tatsaa yhteen mutta kohta 8 on minulla tiukempi
0 kertaa baarissa tai naittattaan itseä ruotsinlaivalla tyttöjen kanssa (tästä on joustovaraa tasan 0%)
- Syyt siihen on hyvin yksinkertaiset, jos baarielämä tyttöjen kanssa alkaa maistumaan niin alkaa maistumaan myöt muut kullit. Se on vain ajan kysymys millon.
0-1 kertaa miehesi kanssa baarissa tai alkoholia vuodessa
Kilot taas minun naiselle 55 alkaa olla maksimit, mutta mielellään alle 50kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvetin hevonpaskaa tämä taas on? Ai nyt naiset eivät haluakaan urheilullista miestä? Eihän sitä juu mainitakaan kuin about joka kerta kolmen ekan adjektiivin joukossa, kun ihannemiestä kuvaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
197 jatkaa. Minulla olisi vähemmän kriteereitä.
1. Mies on pitkä (yli 190 cm) ja minun silmääni komea. Tästä ei voi tinkiä yhtään. Ei myöskään samanlaisesta seksimausta.
2. Mies on älykäs, sivistynyt porvari ja kiinnostunut samoista asioista kuin minä (politiikka, korkeakulttuuri, historia, indie eri muodoissaan). Mielellään yrittäjä.
3. Pidän kaljusta ja lyhyistä hiuksista, ei partaa tai viiksiä, mutta pitkätukkakin ok.
4. Vierastan sulavan lipeviä tyyppejä. Arvostan lyhytsanaista, terävää huumoria.
Tulotasolla ja koulutuksella ei ole merkitystä. Ikä voi olla max. 10 v. vähemmän, ei yläikärajaa. Itse olen 58.
Taidat olla erinomaisuudessasi vähän raskas minäminä-ihminen, kun nytkin esittelet omia kriteerejäsi, vaikka keskustelua käydään apn listasta.
Älä sitten keskustele minusta, vaan ap:sta ;)
Kokeilin listan avulla onko ap:lla epärealistiset vaatimukset eivätkä ne mielestäni ole epärealistisia. Eikö palstallakin parveile urheilevia sinkkumiehiä, jotka ovat lyhyitä ja hyvin ansaitsevia insinöörejä ja jotka ihmettelevät, miksi urheilullinen nainen ei kiinnostu urheilullisesta miehestä? Ainakin silloin, kun täällä enemmän kävin, sellaisia tekstejä oli päivittäin. Ja nyt kun sellainen nainen tekee aloituksen, ei se kelpaakaan -mikä saa vähän epäilemään, etteikö ap:n listaus sittenkin ole trollausta. Oma kokemukseni nimittäin on, ettei urheilullisuus keskimäärin auta miestä saamaan yhtään "lisäpistettä". Ei sittenkään, vaikka nainen olisi puoliammattilainen urheilija. Poikkeuksena esim. liikunnan opettajapariskunnat ja vastaavat, joille urheilu tuo elannon. Toki näissä aina on myös yhteiskuntaluokkiin liittyviä mutu-vääristymiä eli oma kokemus muodostuu oman elämänpiirin mukaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos se on sinun miesihanteesi vastakohta niin siitä seuraa että se on kaikkien muidenkin naisten miesihanteen vastakohta? Onko myös ap todellisuudessa mies kun kirjoittaa haluavansa urheilullisen miehen?
Kirjoitin tuonnempana lisää aiheesta. En kyllä välttämättä ehdi keskustella nyt enempää.
Kahta kohtaa mietin. Miksi miehellä tulisi olla samantasoinen koulutus ja tulot kuin sinulla? Mies voisi olla vaikka taitava ammattimies,vaikka veneenrakentaja tai puuseppä ,voisi olla kiinnostavaa. Mihin tarvitaan isoja tuloja molemmilla ?Muutoin kohtuullinen lista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin tuonnempana lisää aiheesta. En kyllä välttämättä ehdi keskustella nyt enempää.
Onpa älykästä kirjoittaa vauvapalstalle varta vasten kertoakseen, ettei ehdi perustella mielipiteitään. 👍
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa miehen tilalle muutama kissa. Kaikki voittaa.
Paitsi kissa.
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Tuo 4 &5 on aivan kohtuuttomia vaatimuksia. Miksei sulle kelpaa vaikka lähihoitaja -mies, joka tienaa bruttona 2700€/kk?
Miksi ne ovat kohtuuttomia, miksi pitäisi kelvata?
Aika harva tienaa yli 4000€/kk.
Palkansaajista noin kolmannes tienaa yli 4000€/kk. Aivan normaali palkka eikä mitenkään korkea kriteeri.
Tuo on jo yli miesten kuukausipalkan mediaanin, ja lisäksi ap sanoi että lattiataso on 4600. Eli hän karsii jo pelkästään tuossa suurimman osan kaikista miehistä pois laskuista. Lisäksi tulevat vielä nuo kaikki muut luetellut kriteerit, joista erityisesti tuo kovatahtinen urheiluharrastus on oletettavasti hyvin vaativaa työtä tekevältä ihmiseltä aika paljon toivottu. Ja suurin osa suomalaisista miehistä juo alkoholia useammin kuin pari kertaa vuodessa. --> Kokonaisuudessaan nuo kriteerit täyttää pari prosenttia miehistä, ja oletettavasti enemmistö heistä on naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvät kriteerit, mutta olet liian vanha vaatimaan koko listaa. Et nuorene, joten tiputa puolet vaatimuksista pois tai tulee sinulle kylmä talvi.
Ap:n tuloilla on kyllä varaa ostaa sähköpeitto tai nostaa makuuhuoneen lämpötilaa.
Tuollaiset miehet tuskin tyytyvät ap:hen.
20 kissan lauma lienee ap:lle parempi ratkaisu sänkyä lämmittämään kuin mielikuvitusmies.
Hauska lukea aina näitä "kriteerejä" useammasta paikasta. Joka ainoa kerta tulee varmistus että en kelpaa kellekkään se on varma. Parempi olla edes yrittämättä. Ei voi mitään. 🤷
Minusta äärimmäisen huono neuvo on kehottaa ihmistä laskemaan rimaa vain siksi, että kumppanin löytäminen olisi helpompaa. Pikemminkin pitäisi keskittyä siihen, mitä itse voi tehdä, jotta olisi mahdollista saada juuri sellainen kumppani kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
20 kissan lauma lienee ap:lle parempi ratkaisu sänkyä lämmittämään kuin mielikuvitusmies.
Eihän AP:n kriteerit ollut edes mitkään erityisen korkeat. Aika tavanomaista miestähän hän tuossa kuvaili. Tuommoinen löytyy helposti.
Vierailija kirjoitti:
Minusta äärimmäisen huono neuvo on kehottaa ihmistä laskemaan rimaa vain siksi, että kumppanin löytäminen olisi helpompaa. Pikemminkin pitäisi keskittyä siihen, mitä itse voi tehdä, jotta olisi mahdollista saada juuri sellainen kumppani kuin haluaa.
Ei kai kukaan käskenyt laskemaan rimaa. Ainoastaan todettiin, että jos ei itse ole ihan mieletön saalis niin tuo on aika pitkä vaatimuslista. En ole koskaan ymmärtänyt, mikä järki näissä "enkö saisi vaatia" -tyyppisissä keskusteluissa on. Ihan mitä tahansa saa vaatia, nämähän on vähän niinkuin kirje joulupukille, mutta jos on korkeat kriteerit niin kannattaa lähteä siitä että on ok olla myös yksin.
Olet 50 eli liian vanha minulle. Erotiikka ja s eksi eivät toimisi, siksi voit unohtaa muut kriteerit. N57
Tuo listasi jo kertoo että olet ikävä ihminen.
Taidat olla erinomaisuudessasi vähän raskas minäminä-ihminen, kun nytkin esittelet omia kriteerejäsi, vaikka keskustelua käydään apn listasta.