Uskomaton tilanne perheen kanssa
Erosin väkivaltaisesta suhteesta, josta onneksi on näyttöä poliiseilla ja lastensuojelulla. Ex-mies eron jälkeen ei antanut minun luokseni takaisin lapsia, vaan alkoi tehdä aiheettomia lastensuojeluilmoituksia ja rikosilmoituksia minusta ja miehestäni. Tein itse rikosilmoituksen tämän johdosta. Nämä prosessit ovat niin hitaita, että nyt vasta tutkinnat on avattu, kun vahinko on jo tapahtunut.
Lasten olosuhteet vakiintuivat täten isän luokse, jolloin käräjäoikeus päätti jättää lasten asumisen sinne väliaikaispäätöksellä. Nyt en ole nähnyt lapsiani vuoteen, vaikka käräjäoikeus ja sosiaalitoimi eivät ole todenneet oloissani mitään vikaa. Isä on kerinnyt lasten päät sekoittaa täysin, vaikka huolehdin heistä lähes yksin koko suhteen ajan.
Oma perheeni tukee exää. Eikö kuulosta todella uskomattomalta?
Exä seksuaalisesti hyväksikäytti minua, kuristi, hakkasi jne. Myös lapsi on kertonut, että isä satuttaa ja tästä on perhetyö ja sosiaalitoimi tietoisia, mutta eivät tee mitään.
Vanhempani tietävät tämän kuvion, kerroin väkivallasta eron jälkeen ja he uskoivat exääni joka sanoi minun olevan katkera erosta. Olen näyttänyt dokumentteja pahoinpitelystä ja kuvia eri pahoinpitelyjen jäljistä joita exäni teki, ja isäni totesi uskon mitä näen omilla silmilläni. Exä myös itse kertoi pettäneensä minua, mutta äitini väittää nyt, että minä muka petin exääni, vaikka en ole koskaan pettänyt.
Katkaisin kokonaan välit omaan perheeseeni, ja sekin oikeudessa käännettiin minun viakseni.
Luulin, että hoitaisin omat vanhempani heidän ollessaan vanhoja, tapasin heitä viikoittain ja autoin kaikenlaisissa asioissa sekä myös taloudellisesti.
Välillä uskon, että olen se paha ja ansaitsen tämän.
Kommentit (84)
Ymmärsinköhän nyt oikein, että oma äitisi, isäsi, käräjäoikeus, lastensuojelu sekä muut sosiaalityöntekijät ovat siis kaikki olleet väärässä ja sinä yksin (uuden miehesi) kanssa oikeassa? Poliisi varmasti tutkii nuo kertomasi asiat, mutta mikäli hekään eivät tuohon tarinaasi lähde mukaan niin ap:n sekä tän uuden miehen kannattaisi katsoa kyllä peiliin. Eiköhän tuohon väliaikaispäätökseenkin vaadita jonkinlainen olosuhdeselvitysten sarja jossa ammattilaiset menevät lasten etu mielessä. Mt/huumeet selittäisi paljon, miksi näin on käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinköhän nyt oikein, että oma äitisi, isäsi, käräjäoikeus, lastensuojelu sekä muut sosiaalityöntekijät ovat siis kaikki olleet väärässä ja sinä yksin (uuden miehesi) kanssa oikeassa? Poliisi varmasti tutkii nuo kertomasi asiat, mutta mikäli hekään eivät tuohon tarinaasi lähde mukaan niin ap:n sekä tän uuden miehen kannattaisi katsoa kyllä peiliin. Eiköhän tuohon väliaikaispäätökseenkin vaadita jonkinlainen olosuhdeselvitysten sarja jossa ammattilaiset menevät lasten etu mielessä. Mt/huumeet selittäisi paljon, miksi näin on käynyt.
Ymmärrän täysin ihmetyksesi. Käräjäoikeudessa painaa todella paljon lasten vakiintuneet olosuhteet. Olosuhdeselvityksiä ei tehdä pikapäätökseen.
En tiedä kuinka paljon olet perehtynyt siihen, mitä manipuloiva ihminen voi saada aikaan, mutta itse tiedän että paljon.
Jos on raakaa dokumenttia ja tuomiota näyttää esim. väkivallasta, ja ei silti omat vanhempani (etunenässä äitini) usko, en voi enää mitään.
t. Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis lastensuojelu ei voi asialle mitään, ei ole kyseessä onko joku oikeassa vai väärässä vaan kyseessä lasten hyvinvointi ja oikeus molempiin vanhempiin. Meidän oloissa lastensuojelu ei ole havainnut mitään vikoja, ei myöskään käräjäoikeuden päätöksessä mitään sinne päinkään.
t. Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis jos exä on väkivaltainen, miksi lapset jäivät hänelle?
Minullakin on väkivaltainen ex. Tosin lapsi asuu minun kanssani. Olisin halunnut valvotut tapaamiset, mutta ei kuulemma ollut perusteita. Minun pahoinpitely ei viranomaisten mukaan tarkoita, että isä pahoinpitelisi lasta. No ei suoraan, mutta on siihen suurempi riski. Ja miksi lapsen pitää olla koekaniinina.
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Sanoitko ap, että mies on kuitenkin jo saanut jonkin tuomion sinun rikosilmoituksen seurauksena? Eli todisteet näyttävät enemmän miestä vastaan kuin ap:tä vastaan. Mutta sillä ei ole niin paljon voimaa kuin manipuloinnilla.
On tämä kyllä sairasta. Ongelma on siinä, että tuomioita jakelevat muutkin kuin tuomioistuin. Esim lastensuojelu on ottanut hyvin vahvasti tuomarin roolin. Ja sinne ei auta edes todisteet, kun päätökset tehdään mielikuvilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viljaeerikan huoltajuudesta käytiin oikeutta ja isälleen, joka hänet myöhemmin murhasi, myönnettiin y k s i n h u o l t a j u u s. Viljaeerikan hiuksissa oli tyhjiä alueita isän toiminnan seurauksena. Oikeus kuitenkin uskoi isää, kun hän väitti, että lapsi itse repii hiuksiaan, kun lapsi on niin mielenterveysongelmainen.
Vanhemman vieraannuttaminen on miljardibisnes sossuille, juristeille ja valtiolle. Suomessa mikään taho ei noudata lakia tai YK:n ihmisoikeuksia lapse huolto- ja tapaamisasiassa. Voittaja on se vanhempi, joka huutaa ja haukkuu lujempaa. Lapsi häviää joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi ihmeessä et ottanu niitä lapsia mukaan kun lähdit?????
Muuttoilmoitukseen tarvitaan molempien vanhempien lupa. Eli ei voi viedä lapsia yhteisestä kodista pois ilman toisen lupaa (mustaa valkoisella). Jos näin tekee, maitraatti soittaa perään sille, jonka allekirjoitusta muuttoilmoituksessa ei ole. Ja se vanhempi voi sanoa ettei anna lupaa. Sitten pitää mennä oikeuteen.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on väkivaltainen ex. Tosin lapsi asuu minun kanssani. Olisin halunnut valvotut tapaamiset, mutta ei kuulemma ollut perusteita. Minun pahoinpitely ei viranomaisten mukaan tarkoita, että isä pahoinpitelisi lasta. No ei suoraan, mutta on siihen suurempi riski. Ja miksi lapsen pitää olla koekaniinina.
-sivusta
Juuri näin minun kohdallani toitotettiin. Minun tapauksessa isä itse soitteli hätänumeroon ja päivystävälle sosiaalityölle, kun epäilin lasten pahoinpitelyä, josta myöhemmin tulikin perhetyön kirjaus lapsen kertoman mukaan. Olin siis lähivanhempi vielä.
t. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi ihmeessä et ottanu niitä lapsia mukaan kun lähdit?????
Muuttoilmoitukseen tarvitaan molempien vanhempien lupa. Eli ei voi viedä lapsia yhteisestä kodista pois ilman toisen lupaa (mustaa valkoisella). Jos näin tekee, maitraatti soittaa perään sille, jonka allekirjoitusta muuttoilmoituksessa ei ole. Ja se vanhempi voi sanoa ettei anna lupaa. Sitten pitää mennä oikeuteen.
-eri
Mikään taho ei pidä tästä huolta. On tapauksia, joissa etävanhempi saa tiedon muutosta jälkikäteen, kun lähivanhempi ilmoittanut yksin maistraattiin, joka vahvistanut ilmoituksen. Jännä kun kokemattomat vetoaa aina lakiin, vaikka viranomaiset eivät lakia tunne, saati noudata sitä. Edes AVI:n tai eduskunnam asianiehen lausunto viranomaisen rikoksista ei johda virkasyytteeseen tai edes pienempiin sanktioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoitko ap, että mies on kuitenkin jo saanut jonkin tuomion sinun rikosilmoituksen seurauksena? Eli todisteet näyttävät enemmän miestä vastaan kuin ap:tä vastaan. Mutta sillä ei ole niin paljon voimaa kuin manipuloinnilla.
On tämä kyllä sairasta. Ongelma on siinä, että tuomioita jakelevat muutkin kuin tuomioist
Joo, yksi tuomio löytyy, useita dokumentteja lisäksi eri viranomaisilta huolista. Saa nähdä mitä seuraavaksi tapahtuu oikeudessa. Lasten parasta toivon. Kyllä joskus mietin, kuinka paljon vieraannuttamista ja pahaa isä aiheuttaa oikeusprosessin aikana lapsille, ja olisiko parasta jäädä sivuun. En vain voi sitten elää itseni kanssa.
t. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-sivusta
Juuri näin minun kohdallani toitotettiin. Minun tapauksessa isä itse soitteli hätänumeroon ja päivystävälle sosiaalityölle, kun epäilin lasten pahoinpitelyä, josta myöhemmin tulikin perhetyön kirjaus lapsen kertoman mukaan. Olin siis lähivanhempi vielä.
t. Ap
Lapsi pitää viedä lääkäriin, joka kirjaa pahoinpitelyn merkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viljaeerikan huoltajuudesta käytiin oikeutta ja isälleen, joka hänet myöhemmin murhasi, myönnettiin y k s i n h u o l t a j u u s. Viljaeerikan hiuksissa oli tyhjiä alueita isän toiminnan seurauksena. Oikeus kuitenkin uskoi isää, kun hä
Järjellä ei ole näissä mitään sijaa.
Minut pahoinpiteli ex, kylkiluita murtui. Mutta poliisi ei edes tutkinut asiaa, kun poliisin mielestä miehen väite, että minä olin itse murtanut kylkiluuni oli ihan yhtä todennäköinen kuin se, että mies olisi tehnyt sen.
En edes keksi miten olisin itse saanut murtumat molemmille puolille + miehen sormen kuvat kylkiin. Ja miksi olisin tehnyt niin. Mutta poliisin mielestä ilmeisesti tämä oli hyvinkin todennäköistä.
Suututtaa tällaiset.
Asiasta pitäisi kuulla myös toisen osapuolen versio. Emme tiedä miten sinä olet käyttäytynyt ex-avioliitossasi ja sen jälkeen. Kerroit, että oikeus ei mtenkään noteerannut väkivaltaa huoltajaa määrättäessä, vaikka on lasten nähden pahoinpidellyt. Tämä ei voi mitenkään olla koko totuus.
Jos palstalaisten sympatia helpottaa sinua, hyvä niin. Itse en koskaan usko toispuoleista tarinaa, jossa toinen kuvataan piruna ja toinen enkelinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että tässä on nyt kuultu vain osa totuudesta. Sekin ehkä valikoivasti ja väritettynä.
No leikitään mukana, että asia on näin.
Tosin mulla on kaikki dokumentit nyt asiasta. Sehän tässä on niin uskomatonta, en varmaan itsekään uskoisi ellen eläisi tässä kuviossa. Näitä vastaavia tapauksia silti riittää muillakin.T. Ap
Mikä oli se syy miksi et saanut lapsia?
Onpa erikoinen tilanne. Minullekin lastensuojelu on tehnyt pahasti ja isä omii niitä lapsia. Olen täysin syytön eikä minulla ole mitään ongelmiakaan mutta kukaan ei auta eikä tee mitään hyväkseni myöskään. Toivon sinulle kaikkea hyvää elämääsi ja toivon että lastesi huoltaja järkiintyisi. Lapsethan ne tälläisestä aina kärsivät ja se näkyy myöhemmin. Omakin ex on aggressiivinen ja minä pelkään häntä myöskin. Ei nämä tilanteet etene mihinkään kun ei kukaan tee mitään, lastensuojelussa ollaan kädettömiä koska useasti hekin pelkäävät.
Noin käy kun nainen kelpuuttaa komean jännämiehen. Oma vika turha alkaa muita syytämään. Jännämiehet saa oikeutta oikeudelta aina
Vierailija kirjoitti:
Pituus ja paino?
Rauhaa naisille jo, älkää kuvitelko liikoja pahoinpidellyistä hyvistä naisista. Miehet ovat pahoja ihmisiä.
Ymmärrän täysin, mitä tarkoitat. Mulla vielä vastassa on oma äitini, jolloin se saa minut näyttämään täysin kaistapäiseltä. Eihän kenenkään normaalin vanhemman oma vanhempi sano, että lapset kuuluvat exälle.
t. Ap