Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomaton tilanne perheen kanssa

Vierailija
17.09.2024 |

Erosin väkivaltaisesta suhteesta, josta onneksi on näyttöä poliiseilla ja lastensuojelulla. Ex-mies eron jälkeen ei antanut minun luokseni takaisin lapsia, vaan alkoi tehdä aiheettomia lastensuojeluilmoituksia ja rikosilmoituksia minusta ja miehestäni. Tein itse rikosilmoituksen tämän johdosta. Nämä prosessit ovat niin hitaita, että nyt vasta tutkinnat on avattu, kun vahinko on jo tapahtunut. 

Lasten olosuhteet vakiintuivat täten isän luokse, jolloin käräjäoikeus päätti jättää lasten asumisen sinne väliaikaispäätöksellä.  Nyt en ole nähnyt lapsiani vuoteen, vaikka käräjäoikeus ja sosiaalitoimi eivät ole todenneet oloissani mitään vikaa. Isä on kerinnyt lasten päät sekoittaa täysin, vaikka huolehdin heistä lähes yksin koko suhteen ajan. 

Oma perheeni tukee exää. Eikö kuulosta todella uskomattomalta?

Exä seksuaalisesti hyväksikäytti minua, kuristi, hakkasi jne. Myös lapsi on kertonut, että isä satuttaa ja tästä on perhetyö ja sosiaalitoimi tietoisia, mutta eivät tee mitään.

Vanhempani tietävät tämän kuvion, kerroin väkivallasta eron jälkeen ja he uskoivat exääni joka sanoi minun olevan katkera erosta. Olen näyttänyt dokumentteja pahoinpitelystä ja kuvia eri pahoinpitelyjen jäljistä joita exäni teki, ja isäni totesi uskon mitä näen omilla silmilläni. Exä myös itse kertoi pettäneensä minua, mutta äitini väittää nyt, että minä muka petin exääni, vaikka en ole koskaan pettänyt.

Katkaisin kokonaan välit omaan perheeseeni, ja sekin oikeudessa käännettiin minun viakseni. 

Luulin, että hoitaisin omat vanhempani heidän ollessaan vanhoja, tapasin heitä viikoittain ja autoin kaikenlaisissa asioissa sekä myös taloudellisesti. 

Välillä uskon, että olen se paha ja ansaitsen tämän. 

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö niitä lapsia ennenkuin tunnette puolison läpikotaisin.

Nykyään on vain tapana lisääntyä ensi tapaamisella.

Kuka tahansa osaa hetken näytellä normaalia.

Vierailija
62/84 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos exä on väkivaltainen, miksi lapset jäivät hänelle?

Minullakin on väkivaltainen ex. Tosin lapsi asuu minun kanssani. Olisin halunnut valvotut tapaamiset, mutta ei kuulemma ollut perusteita. Minun pahoinpitely ei viranomaisten mukaan tarkoita, että isä pahoinpitelisi lasta. No ei suoraan, mutta on siihen suurempi riski. Ja miksi lapsen pitää olla koekaniinina.

-sivusta

Väkivaltainen exä ei ole syy valvotuille tapaamisille. Itse en niitä edes vaatinut ja sanoin että ei nyt hänkään lapsille halua mitään. Nyt joudun itse sellaisissa käymään vaikka minussa ei ole minkäänlaista vikaa, olen rauhallinen hyväntuulinen ihminen. Erikoisia nämä tilanteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää tehkö niitä lapsia ennenkuin tunnette puolison läpikotaisin.

Nykyään on vain tapana lisääntyä ensi tapaamisella.

Kuka tahansa osaa hetken näytellä normaalia.

Sitten on ne tilanteet joissa jo ennestään paha ihminen pahenee vuosien varrella kun sairastuu enemmän. Ei sille muut mitään mahda.

Vierailija
64/84 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja menit sitten lisääntymään tuollaisen kanssa?

Ja menit sitten taas esittämään tämän idioottimaisen vakiokysymyksen?

Maailma on iiiso, avara ja laaja, ja täällä tapahtuu paaaaljon kaikenlaisia asioita, ja meitä on mooonenlaisia ihmisiä...voi hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.....

Mutta näinhän se ylimyksellisten superihmisten jälkiviisaus on kaiken pelastus.

Vierailija
65/84 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ihmeessä et ottanu niitä lapsia mukaan kun lähdit?????

Muuttoilmoitukseen tarvitaan molempien vanhempien lupa. Eli ei voi viedä lapsia yhteisestä kodista pois ilman toisen lupaa (mustaa valkoisella). Jos näin tekee, maitraatti soittaa perään sille, jonka allekirjoitusta muuttoilmoituksessa ei ole. Ja se vanhempi voi sanoa ettei anna lupaa. Sitten pitää mennä oikeuteen.

-eri

Mikään taho ei pidä tästä huolta. On tapauksia, joissa etävanhempi saa tiedon muutosta jälkikäteen, kun lähivanhempi ilmoittanut yksin maistraattiin, joka vahvistanut ilmoituksen. Jännä kun kokemattomat vetoaa aina lakiin, vaikka viranomaiset eivät lakia tunne, saati noudata sitä. Edes AVI:n tai eduskunnam asianiehen lausunto viranomaisen rikoksista ei johda virkasyytteeseen tai edes pienempiin sankti

Tuttua! Kaikki asiat tehdään selän takana eikä lakia noudateta edes käräjäoikeudessa. Kukaan ei auta selvittämään näitä tilanteita. Tarvittaisiin joku mekkala ihan todellakin että näihin asioihin puututtaisiin. Minulla on todellinen kokemus näistä myös ja olen aina valmis puhumaan. Tiedän että tämä on heidän tapansa hoitaa nämä, laki tai lapset eivät kiinnosta!

Vierailija
66/84 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ihmeessä et ottanu niitä lapsia mukaan kun lähdit?????

Muuttoilmoitukseen tarvitaan molempien vanhempien lupa. Eli ei voi viedä lapsia yhteisestä kodista pois ilman toisen lupaa (mustaa valkoisella). Jos näin tekee, maitraatti soittaa perään sille, jonka allekirjoitusta muuttoilmoituksessa ei ole. Ja se vanhempi voi sanoa ettei anna lupaa. Sitten pitää mennä oikeuteen.

-eri

Mikään taho ei pidä tästä huolta. On tapauksia, joissa etävanhempi saa tiedon muutosta jälkikäteen, kun lähivanhempi ilmoittanut yksin maistraattiin, joka vahvistanut ilmoituksen. Jännä kun kokemattomat vetoaa aina lakiin, vaikka viranomaiset eivät lakia tunne, saati noudata sitä. Edes AVI:n tai eduskunnam asianiehen lausunto viranomaisen rikoksista

Näitähän on sitten enemmänkin näitä tilanteita. Kummallista.

Vierailija
67/84 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin huomaa että joillakin ei ole mitään hajua siitä mitä hulluimmat voivat keksiä.

Tämä on täysin totta! Normaali ihminen ei voi käsittää, millaiseen pahuuteen ihminen taipuu. Ja oletus, että kaikki vanhemmat aidosti haluavat lapsensa parasta on täyttä höttöä

t. Ap

Aivan. Itsekin haluaisin erota ja sovussa. Mistään ei tarvitsisi taistella, lapset voisivat olla missä haluavat, ensinnäkin isoimmat ovat aikuisia joten he varsinkin päättävät itse asioistaan. Mutta tiedän että erosta se sota vasta syttyisikin. Sopu on miehelle ja hänen äidilleen tuntematon käsite. Joko olet heidän puolella tai heitä vastaan. Ja mitään keinoja ei kaihdeta kun joku pitää saada mustamaalattua.

Ymmärrän täysin, mitä tarkoitat. Mu

Ymmärrän täysin, älä huoli on meillä muillakin sekopäisiä sukulaisia. Aina täytyy määräillä ja ajatella pahaa toisista. 

Vierailija
68/84 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauankohan niitä valvottuja tapaamisia voidaan jatkaa? Aika vähäistä ajanviettoa omien lasten kanssa. Eikö se toinen huoltaja väsy ollenkaan? Kuka pitää huolta näistäkin asioista? Ja lisäksi, onkohan tämä ihan oikeudenmukaista? Tuntuu aika hurjalta, meillä joillakin on ollut tapana elää elämäämme lasten kanssa tehden yhdessä asioita joten 2 tuntia kahden viikon välein on aika raakaa. Kukaan ei kuuntele niitä joita pakotetaan näihin, pitäisi kuulemma mennä sinne lastenvalvojalle mutta miten mennä sinne kun se joka nyt asuttaa niitä lapsia ei vastaa edes viesteihin eikä siis asiat vain etene? Ihan sairasta paskaa.

Vierailija
69/84 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauankohan niitä valvottuja tapaamisia voidaan jatkaa? Aika vähäistä ajanviettoa omien lasten kanssa. Eikö se toinen huoltaja väsy ollenkaan? Kuka pitää huolta näistäkin asioista? Ja lisäksi, onkohan tämä ihan oikeudenmukaista? Tuntuu aika hurjalta, meillä joillakin on ollut tapana elää elämäämme lasten kanssa tehden yhdessä asioita joten 2 tuntia kahden viikon välein on aika raakaa. Kukaan ei kuuntele niitä joita pakotetaan näihin, pitäisi kuulemma mennä sinne lastenvalvojalle mutta miten mennä sinne kun se joka nyt asuttaa niitä lapsia ei vastaa edes viesteihin eikä siis asiat vain etene? Ihan sairasta paskaa.

Lisäksi kukaan ei ota kantaa siellä valvotuissakaan mihinkään, he vain kuulemma järjestävät tapaamiset. Valvojat vaihtuvat eikä mitään edistystä tapahdu vaikka kuinka paljon pyytäisi apua. Miksi näin tehdään tavallisille ihmisille? Ja miksi halutaan maksaa palkkaa valvojille ihan turhan takia? Miksi kukaan ei kuuntele lapsia? Tai sitä huoltajaa jota tässä nyt arvostellaan koko ajan? Menet vain sinne ja vietät aikaa sen kaksi tuntia ja lähdet. Siinä se, ihan kamalaa. Lisäksi koko toiminta sielläkin on kummallista ja osa valvojista osoittaa mieltänsä koko ajan, käyvät ihan naamallekin jopa että ihan mietin miten paljon ongelmia näillä ihmisillä on. Tiedän itse millainen olen ja olen terveempi kuin nämä valvojat. Ei heillä ole edes huumorintajua, kun leikkii lapsen kanssa ja haluaa ulkoilla niin valvojat tuskastelevat ja vääntelevät naamojansakin. Ihan hupaisaa kerrassaan. 

Vierailija
70/84 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi kukaan ei ota kantaa siellä valvotuissakaan mihinkään, he vain kuulemma järjestävät tapaamiset. Valvojat vaihtuvat eikä mitään edistystä tapahdu vaikka kuinka paljon pyytäisi apua. Miksi näin tehdään tavallisille ihmisille? Ja miksi halutaan maksaa

Lisäksi on kurjaa yrittää opettaa lapselle asioita sillä kaikkeen vaikuttaa myöskin se millä tuulella se lapsi on juuri silloin kun on tapaaminen. Pitävätkö nämä valvojat meitä jotenkin tyhminä ihmisinä?

Vierailija
71/84 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis päättänyt että meillä on treffit ja vietämme vain niitä ja rupattelemme. Ei kai tässä muutakaan voi. Kivaa päivää kaikille!

Vierailija
72/84 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Suomen oikeusjärjestelmä on mätä. Ikävää,etteivät ihmiset ymmärrä tätä ennenkuin sattuu omalle kohdalle. Aloittajalta on mahdollisesti joitakin esim terveydenhuollon tms viranomaisten kirjauksia,joissa aloittajalta on mustamaalattu kuva mielisairaana,masentuneena, hankalana jne. Piste Iin päälle jos on nuoruusajalta kirjauksia esim päihteistä tms. Vaikka laki sanoo toista, käytännössä sillä ei ole merkitystä. Koska aloittajan ja hänen lastensa kohdalla on toimittu jo tärkeällä tavalla vastoin ihmisoikeuksia, sosiaalitoimi ja poliisi jättävät asian sillensä,jotteivät joutuisi jälkikäteen itse vastuuseen omista virheistään/rikoksistaan/väärinkäytöksistä. Lasten etu ja moraalinen toiminta ei lastensuojelussa koskaan ole uhrin puolella. Valtavasti jaksamista aloittajalle, lakimiestä jos et ole vielä hankkinut, se pitää tehdä HETI!

Vierailija
73/84 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska Suomen oikeusjärjestelmä on mätä. Ikävää,etteivät ihmiset ymmärrä tätä ennenkuin sattuu omalle kohdalle. Aloittajalta on mahdollisesti joitakin esim terveydenhuollon tms viranomaisten kirjauksia,joissa aloittajalta on mustamaalattu kuva mielisairaana,masentuneena, hankalana jne. Piste Iin päälle jos on nuoruusajalta kirjauksia esim päihteistä tms. Vaikka laki sanoo toista, käytännössä sillä ei ole merkitystä. Koska aloittajan ja hänen lastensa kohdalla on toimittu jo tärkeällä tavalla vastoin ihmisoikeuksia, sosiaalitoimi ja poliisi jättävät asian sillensä,jotteivät joutuisi jälkikäteen itse vastuuseen omista virheistään/rikoksistaan/väärinkäytöksistä. Lasten etu ja moraalinen toiminta ei lastensuojelussa koskaan ole uhrin puolella. Valtavasti jaksamista aloittajalle, lakimiestä jos et ole vielä

Eivät noudata lakia ja omalla kohdallani hauskintahan on se että minä olen täysin psyykkisesti terve ja hyväluontoinen ihminen, toinen huoltaja ei ja sen tietää myös taustoista. Tämähän on aivan järkyttävää tämä toiminta nykyisin. Sosiaalijohtaja vielä pakeni vastuitansa ja sössötti minulle että valtion kassaa tulee tukea tässä samalla. Ihan sairas ihminen, siis valtion pohjaton kassakin menee minun rakkaiden lasteni ja minun edelle? Maksattavat vain perheillä tätä paskaa ja valehtelevat päin naamaa. En tiedä miten kehtaavat, pitävät ihmisiä ilmeisen tyhminä. Eksäni sattuu vielä olemaan aika tärkeä ihminen ja sen verta itserakas että suojelee vain itseänsä. Kukaan ei tee mitään. Minähän saattaisin kuolla eikä kukaan tietäisi mitään. Mitä helvettiä tämä on Suomi?

Vierailija
74/84 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiasta pitäisi kuulla myös toisen osapuolen versio. Emme tiedä miten sinä olet käyttäytynyt ex-avioliitossasi ja sen jälkeen. Kerroit, että oikeus ei mtenkään noteerannut väkivaltaa huoltajaa määrättäessä, vaikka on lasten nähden pahoinpidellyt. Tämä ei voi mitenkään olla koko totuus. 

Jos palstalaisten sympatia helpottaa sinua, hyvä niin. Itse en koskaan usko toispuoleista tarinaa, jossa toinen kuvataan piruna ja toinen enkelinä.

Samaa mieltä. Jos kaikki viranomaiset ja jopa sukulaiset ovat ap:ta vastaan, niin pakko on olla jotakin mitä ap jättää kertomatta. 

Eihän huostaanotettujen lastenkaan vanhemmat ymmärrä läheskään kaikissa tilanteissa, miksi lapset on viety. Haukutaan vaan yhteiskuntaa, vaikka itse ovat sössineet lastensa elämän.

Vierailija
75/84 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nyt kyllä sanoa että herätkää Suomi. Olemmeko me kaikki näin kykenemättömiä hoitamaan omia lapsiamme jotka Jumala on meille siunannut? Sitten tapahtuu niitä pahoja asioita aina siellä missä kukaan ei valvo yhtikäs mitään. Epätasa-arvo on huipussaan! 

Vierailija
76/84 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta itselle käynyt tilanne, missä narsisti (oma vanhempani) kääntänyt sukulaiset minua vastaan. En siis tehnyt mitään muuta väärää kuin että otin etäisyyttä ko narsistista. Ei näitä tarinoita usko, jos ei ole itse kokenut. 

Vierailija
77/84 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta itselle käynyt tilanne, missä narsisti (oma vanhempani) kääntänyt sukulaiset minua vastaan. En siis tehnyt mitään muuta väärää kuin että otin etäisyyttä ko narsistista. Ei näitä tarinoita usko, jos ei ole itse kokenut. 

Ei kukaan usko mitään mitä ei halua uskoa, samoja kokenut. Jaksamista sinullekin.

Vierailija
78/84 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan usko mitään mitä ei halua uskoa, samoja kokenut. Jaksamista sinullekin.

Kiitokset, juuri näin, samoin Sinulle! <3

Vierailija
79/84 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up up

Vierailija
80/84 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme