Uskomaton tilanne perheen kanssa
Erosin väkivaltaisesta suhteesta, josta onneksi on näyttöä poliiseilla ja lastensuojelulla. Ex-mies eron jälkeen ei antanut minun luokseni takaisin lapsia, vaan alkoi tehdä aiheettomia lastensuojeluilmoituksia ja rikosilmoituksia minusta ja miehestäni. Tein itse rikosilmoituksen tämän johdosta. Nämä prosessit ovat niin hitaita, että nyt vasta tutkinnat on avattu, kun vahinko on jo tapahtunut.
Lasten olosuhteet vakiintuivat täten isän luokse, jolloin käräjäoikeus päätti jättää lasten asumisen sinne väliaikaispäätöksellä. Nyt en ole nähnyt lapsiani vuoteen, vaikka käräjäoikeus ja sosiaalitoimi eivät ole todenneet oloissani mitään vikaa. Isä on kerinnyt lasten päät sekoittaa täysin, vaikka huolehdin heistä lähes yksin koko suhteen ajan.
Oma perheeni tukee exää. Eikö kuulosta todella uskomattomalta?
Exä seksuaalisesti hyväksikäytti minua, kuristi, hakkasi jne. Myös lapsi on kertonut, että isä satuttaa ja tästä on perhetyö ja sosiaalitoimi tietoisia, mutta eivät tee mitään.
Vanhempani tietävät tämän kuvion, kerroin väkivallasta eron jälkeen ja he uskoivat exääni joka sanoi minun olevan katkera erosta. Olen näyttänyt dokumentteja pahoinpitelystä ja kuvia eri pahoinpitelyjen jäljistä joita exäni teki, ja isäni totesi uskon mitä näen omilla silmilläni. Exä myös itse kertoi pettäneensä minua, mutta äitini väittää nyt, että minä muka petin exääni, vaikka en ole koskaan pettänyt.
Katkaisin kokonaan välit omaan perheeseeni, ja sekin oikeudessa käännettiin minun viakseni.
Luulin, että hoitaisin omat vanhempani heidän ollessaan vanhoja, tapasin heitä viikoittain ja autoin kaikenlaisissa asioissa sekä myös taloudellisesti.
Välillä uskon, että olen se paha ja ansaitsen tämän.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin ennen ajattelin, että lastensuojelussa, vaikka siellä on puutteita, niin joku tolkku olisi. Mutta ei siellä oikeasti ole, ja se on kauhistuttavaa.
Laittavat perheitä tappelemaan keskenään varsinkin jos toisella huoltajalla on rahaa maksaa käräjäoikeudessa asianhoitajasta. Asiat pyritään hoitamaan ilman huoltajien tapaamista sillä kaikkea ei kerrota.
Kiitos, tätä ketjua oltiin nostettukin. Voimia kaikille muille myös, jota vastaava asia koskettaa.
Itselleni ei määrätty valvottuja vaihtoja, lapset halusivat viettää enemmän aikaa kanssani mutta heidän isä ei antanut ja tähän ei mikään taho puutu. Sossuakin tämä ihmetytti, mutta he eivät mahda mitään ja nyt välit ovat lähes täydellisesti katkenneet.
t. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, tätä ketjua oltiin nostettukin. Voimia kaikille muille myös, jota vastaava asia koskettaa.
Itselleni ei määrätty valvottuja vaihtoja, lapset halusivat viettää enemmän aikaa kanssani mutta heidän isä ei antanut ja tähän ei mikään taho puutu. Sossuakin tämä ihmetytti, mutta he eivät mahda mitään ja nyt välit ovat lähes täydellisesti katkenneet.
t. Ap
Ei minullekaan annettu vaihtoehtoja muuta kuin tavata siellä valvotuissa olosuhteissa lapsiani max. 2h kahden viikon välein. Tähän oli pakko suostua jos meinasin edes nähdä lapsiani. Isä ei vastaa mihinkään eikä tule vastaan eikä tähän kukaan puutu. No nyt tästä on tullut jo uusi normaali jossa kärsimme minä ja lapset eniten. Olen täysin normaali ihminen, ei mitään syytä tälle toiminnalle. Sairasta touhua tämä Suomen touhu ja kaikki toiminnan valvomattomuus. Jaksamista kaikille. Pakko jaksaa eteenpäin.
Kyllä minäkin ennen ajattelin, että lastensuojelussa, vaikka siellä on puutteita, niin joku tolkku olisi. Mutta ei siellä oikeasti ole, ja se on kauhistuttavaa.