Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä se tarkoittaa, kun usein vanhemmat naiset sanoo " muutuin näkymättömäksi iän myötä"?

Vierailija
14.09.2024 |

Itse nuorena naisena mietin tuota, että ei minua ainakaan kukaan huomaa ulkonakaan, vaikka olen nuori ja ihan normaalin näköinen(hoikka, pitkät hiukset). Tai kukaan ei varsinaisesti Suomessa jää katsomaan tai tuijottamaan. Enkä kyllä edes katso ihmisiä jatkuvasti, että apua, huomasiko tuo nyt minut.

Että onko nämä vanhemmat naiset olleet jotain superkaunottaria, että nyt vanhempana heitä ei enää huomata ollenkaan? Jos on, niin outoa, että ne piirteet yhtäkkiä katoaisi sitten vanhempana? Ja mistä te olette huomanneet nuorempana, että ihmiset teidät huomasi ja katseli?

Kommentit (249)

Vierailija
181/249 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se muutakin kuin miesten huomio. Näkymättömät ihmiset ei välttämättä saa huomiota työpaikalla. Niille ei jutella ,ei kutsuta mihinkään . 

Kaupoissa tai muualla missä pitäisi saada palvelua ei saa muuta kuin hetken päästä jos silloinkaan kukaan tervehtii tai huomioi sua.

Kuka haluaa viettää aikaa ilkeiden leuhkivien ihmisten kanssa.

Vierailija
182/249 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelua kaupoissa. Nykyään voi tilata kaiken ja itse tykkään katsoa tavaroita rauhassa ja vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/249 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt että naisten katselu ja toljottaminen on erittäin epäsuotavaa, ahdistaa ja ilmeisesti kohta jo rikollistakin. Eikö naisen, joka on tästä inhasta asiasta vapautunut, pitäisi olla onnellinen ja tyytyväinen pelkästään. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Tää on paha rasti. Tässäkään kakkua ei voi sekä syödä että säästää. Jos halutaan välttyä epäasialliselta huomiolta (= epäkiinnostavien tyyppien huomio) niin se kieltämällä vähenee myös asiallinen huomio (=kiinnostavien tyyppien huomio). Vieläpä niin että ne pahimmat ääliöt viis veisaavat ajan hengestä ja jatkavat kuolaamista ja käpälöintiä. Ne fiksuimmat tyypit ottavat onkeensa ja alkava kulkea laput silmillä, etteivät vaan loukkaa ketään.

Nyt kun pahin ongelma tuntuu olevan naisten joka paikassa kohtaama ahdistelu ja epäasiallinen huomio, voi olla vaikea muistaa, että tästä ei ole kovinkaan kauan aikaa, kun kirjoitettiin siitä miten ikävää on kun suomalaiset miehet eivät osaa ottaa kontaktia naisiin kuin kännissä diskossa pilkun jälkeen ja miten elähdyttävää oli ulkomaille, kun miehet ihan spontaanisti vaikka kadullakin osoittivat huomiota.

Vierailija
184/249 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarissa ei sit kai kukaan tuu enää roikkuu tisseihin kiinni ja koko elämä & itsetunto siitä kiinni

Näin on, kun ei enää saa miehiltä sitä huomiota, jota ei ole muka koskaan edes halunnut. 

Näkymättömyys on seurausta siitä, kun on tottunut saamaan asioita pelkästään olemalla nainen ja kun ei muita avuja ole, niin. . . Mikseivät naiset hyväksy siitä, mitä he edellyttävät miehiltä, ettei vanheneva mies saa tehdä mitään, olla missään tai edes näkyä missään.

Vierailija
185/249 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt että naisten katselu ja toljottaminen on erittäin epäsuotavaa, ahdistaa ja ilmeisesti kohta jo rikollistakin. Eikö naisen, joka on tästä inhasta asiasta vapautunut, pitäisi olla onnellinen ja tyytyväinen pelkästään. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Tää on paha rasti. Tässäkään kakkua ei voi sekä syödä että säästää. Jos halutaan välttyä epäasialliselta huomiolta (= epäkiinnostavien tyyppien huomio) niin se kieltämällä vähenee myös asiallinen huomio (=kiinnostavien tyyppien huomio). Vieläpä niin että ne pahimmat ääliöt viis veisaavat ajan hengestä ja jatkavat kuolaamista ja käpälöintiä. Ne fiksuimmat tyypit ottavat onkeensa ja alkava kulkea laput silmillä, etteivät vaan loukkaa ketään.

Nyt kun pahin ongelma tuntuu olevan naisten joka paikassa kohtaama ahdistelu ja epäasiallinen huomio, voi o

Ja joku toimittaja kehotti koskettelemaan toisiamme. Muualla maailmassa poskipusut ovat niin charmantteja. Kaksinaismoralismiako?

Vierailija
186/249 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole huomannut näkymättömyyttä kuin nuorten miesten kohdalla. Tai nuoret naisetkaan eivät huomaa. Kyllä oman ikäiset ja vanhemmat miehet yhä katsovat.

Palvelu kaupoissa on toista luokkaa kuin ennen. Minua palvellaan hyvin. 

Itse olen ajatellut, että näkymättömyys liittyy myös siihen, että ikääntyessa väri häviää. Mustista kulmakarvoista tulee pliisut. Hiuksista puhumattakaan. Nuorempana ei tarvinnut naamaan mitään, mutta nyt pitää laittaa vähintään kulmat, ja hiuksiin pitää panostaa.

n55

Vierailija
187/249 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen kuvittelee, että hänen pitää saada miesten rajaton huomio osakseen. Nainen sitten itse päättää, kenen huomio on suotavaa ja kenen antama huomio on ahdistelua ja ei-toivottavaa. Tietenkin nuoremmat naiset puhuvat halveksivasti vanhemmista naisista tajuamatta, että he itsekin vanhenevat. Sitä miesten rajattoman huomion aikaa kestää kuitenkin vain about ikävuodet 15-40, toki poikkeuksiakin on.

Vierailija
188/249 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisikymppinen nainen enkä koe olevani mitenkään näkymätön. Ihan normaalisti koen tulleeni huomioiduksi niin työpaikalla kuin kaikkialla missä asioin. Siihen miten minua kohdellaan voin hyvin pitkälti vaikuttaa omalla käytökselläni ja asenteellani iästä riippumatta. Enkä tarvitse itsetuntoni pönkittämiseksi mitään miesten katseita tai erityistä huomiota. Minusta aivan naurettavaa edes ajatella tuollaista. 

Vierailija
189/249 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehetkin vanhenevat ja se näkyy enemmän, kun eivät käytä meikkiä.

Ei noi 50-vuotiaat ja sitä vanhemmat miehet houkuttele yhtään edes meitä samassa ikäluokassa olevia naisia. 

Menin yhden pubin ohi ja yök mitä porukkaa siellä oli.

Sama kun selasin yhtä deitti sovellusta, hyi hemmetti mitä miehiä.

Älä mene pubien ohi äläkä selaa deittisovelluksia. Mene katsomaan vaikka juoksu- tai pyöräilytapahtuman alkua. Niissäkin on osallistujien joukossa kaikenikäisiä miehiä, myös 50+-ikäisiä. Vähän erilaisen kuvan saat tuon ikäisistä miehistä kuin pubin ohi kävellessä.

Arveletko kaiken vapaa-aikansa urheiluun upottavan olevan ihana? Päivät töissä ja illat/viikonloput juoksemassa/pyöräilemässä/kisaamassa.

Vierailija
190/249 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viisikymppinen nainen enkä koe olevani mitenkään näkymätön. Ihan normaalisti koen tulleeni huomioiduksi niin työpaikalla kuin kaikkialla missä asioin. Siihen miten minua kohdellaan voin hyvin pitkälti vaikuttaa omalla käytökselläni ja asenteellani iästä riippumatta. Enkä tarvitse itsetuntoni pönkittämiseksi mitään miesten katseita tai erityistä huomiota. Minusta aivan naurettavaa edes ajatella tuollaista. 

Samaa mieltä.

Vierailija
191/249 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana nainen valittaa kun tulee huomiota joka paikassa ja tilanteessa. Vanhenpana se valittaa kun ei enää tule.

Vierailija
192/249 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tarkoittaa sitä että nainen ei saa enää niin paljoa tykkäyksiä somessa ja huomiota oikeassa elämässä mitä ennen sai ja naiselta vaaditaan enemmän kun pelkkä ulkonäkö. Kun on koko elämänsä rakentanut pelkän ulkonäön varaan aiheuttaa se naisissa ahdistusta

Ehei, en ole tuollainen. En käytä somea. Välillä v*tuttaa se huomio. 

Vierailija
193/249 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana nainen valittaa kun tulee huomiota joka paikassa ja tilanteessa. Vanhenpana se valittaa kun ei enää tule.

En saa tässä ketjussa kuvaa, että kukaan valittaisi, ettei enää tule huomiota. Joko sitä vieläkin saa, tai jos ei saa, on se evvk.

Vierailija
194/249 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on siis työpaikka. Jos sinut nyt  vapautetaan työstäsi ja alat etsiä uutta työpaikkaa, kerro sitten uudestaan kokemuksistasi. 

Vierailija
195/249 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei paljo tullut nuorena huomiota. Huomio on lisääntynyt vanhetessa. 

Vierailija
196/249 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat naiset = miehet. En miehenä koe että kukaan huomaa minua ellen sitten tee jotain tosi järisyttävää. M30

Vierailija
197/249 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on siis työpaikka. Jos sinut nyt  vapautetaan työstäsi ja alat etsiä uutta työpaikkaa, kerro sitten uudestaan kokemuksistasi. 

Minä olisin voinut olla ylläoleva. Todettakoon myös, että meillä on noin 700 työntekijää, ja meidän tiimin (30 hlöä) parin viime vuoden aikana valittujen iät ovat: 53 v, 58 v, 60 v, 45 v. Tuo nuorin on mies, muut naisia. 

Vierailija
198/249 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kelpaa työmarkkinoille. 

Vierailija
199/249 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ollut tajunnut että nuorena katsotaan. Siis ei tuijottamalla, vaan kun ohitetaan vastaantulija, niin vilkaistaan kasvoja. Nelikymppisenä huomasin että juhlissa täydessä tällingissä eli parhaimmillani minut ohitettiin kuin en olisi siinä kävellytkään. Nyt jos ohikulkija katsoo silmiin, panen sen merkille erityistapauksena. 

Vierailija
200/249 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehetkin vanhenevat ja se näkyy enemmän, kun eivät käytä meikkiä.

Ei noi 50-vuotiaat ja sitä vanhemmat miehet houkuttele yhtään edes meitä samassa ikäluokassa olevia naisia. 

Menin yhden pubin ohi ja yök mitä porukkaa siellä oli.

Sama kun selasin yhtä deitti sovellusta, hyi hemmetti mitä miehiä.

Älä mene pubien ohi äläkä selaa deittisovelluksia. Mene katsomaan vaikka juoksu- tai pyöräilytapahtuman alkua. Niissäkin on osallistujien joukossa kaikenikäisiä miehiä, myös 50+-ikäisiä. Vähän erilaisen kuvan saat tuon ikäisistä miehistä kuin pubin ohi kävellessä.

Arveletko kaiken vapaa-aikansa urheiluun upottavan olevan ihana? Päivät töissä

Aha, siis mies, joka osallistuu urheilutapahtumaan = kaiken vapaa-aikansa urheiluun upottava. Selvä. :D

Niin tai näin, minusta sata kertaa ihanampi on kuntoileva mies kuin mies, joka viettää kaiken vapaa-aikansa tuopin äärellä pubissa. Onneksi meillä on valinnanvapaus. En ole itsekään pubiruusu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän